Nieuws:

Welkom op BimmerAndMore

Main Menu

2022 - i4 m50

Gestart door joggink, 24 oktober 2022, 13:39:10

joggink

Citaat van: Ik Ben Lui op 12 december 2022, 08:00:14
who cares

vanaf 1/1 het capaciteitstarief .... dan gaat ge wat trager laden zeker?

Trager laden? Ik heb 63 ampère thuis dus ik denk niet dat ik veel last zal hebben.

Ik had liever 22kWh kunnen laden, dan wastem in 4h van plat terug volledig opgeladen.

joggink

Ik Ben Lui

Citaat van: joggink op 12 december 2022, 13:02:06
Trager laden? Ik heb 63 ampère thuis dus ik denk niet dat ik veel last zal hebben.

Ik had liever 22kWh kunnen laden, dan wastem in 4h van plat terug volledig opgeladen.

capaciteitstarief telt per faze volgens mij .... lees: het hoogste van welke faze dan ook
het verleden: te veel om op te noemen
het heden: Polestar 2 Snow

WÅky

Citaat van: Ik Ben Lui op 12 december 2022, 14:18:59
capaciteitstarief telt per faze volgens mij .... lees: het hoogste van welke faze dan ook

Helaas. Capaciteitstarief slaat op totaal gevraagde vermogen, dus de som van de stroom x spanning over elke fase. Logisch toch 

WÅky

Citaat van: joggink op 12 december 2022, 13:02:06

Vanaf volgend jaar ga je een extra toeslag krijgen op basis van je grootste verbruikspiek. Dus als je op een bepaalde dag je droogkast/wasmachine/elektrische auto/jacuzzi/sauna/kookvuur allemaal tijdens hetzelfde kwartier activeert, ga je een dikke toeslag krijgen op je eindafrekening.
Bedoeling is overbelasting van het net te vermijden en de burger te stimuleren om zijn verbruik te spreiden.

WÅky

En enkel in het geval van een digitale teller, anders kunnen ze dat niet meten.

Ben.

Citaat van: WÅky op 13 december 2022, 11:36:18
Vanaf volgend jaar ga je een extra toeslag krijgen op basis van je grootste verbruikspiek. Dus als je op een bepaalde dag je droogkast/wasmachine/elektrische auto/jacuzzi/sauna/kookvuur allemaal tijdens hetzelfde kwartier activeert, ga je een dikke toeslag krijgen op je eindafrekening.
Bedoeling is overbelasting van het net te vermijden en de burger te stimuleren om zijn verbruik te spreiden.

s nachts laden tegen 2 a 3kw...  ::)  :razz:

Bij analoge meters wordt er uitgegaan van een "piek" van 2.5kw

Ik Ben Lui

@joggink een vraagje imv One-Pedal-Drive ..... de i4 zou dit hebben MAAR KOMT HIJ VOLLEDIG TOT STILSTAND? En dit énkel door gebruik te maken van uw rechtervoet bedoel ik dan

joggink

Citaat van: Ik Ben Lui op  2 januari 2023, 10:24:15@joggink een vraagje imv One-Pedal-Drive ..... de i4 zou dit hebben MAAR KOMT HIJ VOLLEDIG TOT STILSTAND? En dit énkel door gebruik te maken van uw rechtervoet bedoel ik dan

Ik wil dat eens testen maar ik haat one pedal drive dus ik gebruik dat nooit  :iono:
Meer info vanavond

Ik Ben Lui

Citaat van: joggink op  2 januari 2023, 10:31:01Ik wil dat eens testen maar ik haat one pedal drive dus ik gebruik dat nooit  :iono:
Meer info vanavond

in mijn P2 vind ik dat SUPER werken !

Ik hoor het wel!

Datake

Citaat van: Ik Ben Lui op  2 januari 2023, 10:24:15@joggink een vraagje imv One-Pedal-Drive ..... de i4 zou dit hebben MAAR KOMT HIJ VOLLEDIG TOT STILSTAND? En dit énkel door gebruik te maken van uw rechtervoet bedoel ik dan

Ja in de B stand komt hij volledig tot stilstand ..
---

joggink

Ik zie nu maar dat mijn reply niet door is gekomen.

Klopt wat @Datake zegt, komt tot volledige stilstand. Ik vind het wel niet plezant rijden, voelt zo zwaar aan ook.

@Dieter1986 ik doe niet superveel km's maar ik wil gewoon niet 6h staan laden als ik een installatie heb die het op de helft van de tijd kan  :iono:

Ik Ben Lui

en de obligate vraag hier: hoe ver geraakt ge met een volledige lading door 'gewoon' te rijden (lees: niet hypermilen niet hooligan uithangen) ?

Ben.

Citaat van: Ik Ben Lui op  6 januari 2023, 10:20:53en de obligate vraag hier: hoe ver geraakt ge met een volledige lading door 'gewoon' te rijden (lees: niet hypermilen niet hooligan uithangen) ?

https://www.whattherange.com/elektrische-auto/121047/BMW-i4/83.9kWh-ev-m50-400kW-aut

Op autoweek.nl vind je ook vaak heel zinvolle reviews van eigenaars.
vb:  https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/bmw-i4-m50-2022-3/

joggink

Bij de huidige temperaturen: 350 tot 360km (minstens)

Bij -2 en de wagen die buiten staat was het toch net onder de kaap van 300km

Leon-cupra

Kan het zijn dat jouw G-klasse vandaag geleverd is? Zag foto's passeren bij vereenooghe van een olijfgroene G63. Ferme kleur.

joggink

Citaat van: Leon-cupra op 12 mei 2023, 17:43:47Kan het zijn dat jouw G-klasse vandaag geleverd is? Zag foto's passeren bij vereenooghe van een olijfgroene G63. Ferme kleur.

Yes, die is ondertussen geleverd :)

erq

@joggink hoe bevalt t je ondertussen na die paar maanden elektrisch rijden/laden/...?
"That's thirty minutes away. I'll be there in ten."  Winston Wolf  – Pulp Fiction

E61 535da  - E86 Z4 QP 3.0si - A6 2.7 Biturbo - F11 525da - F31 330d

joggink

Citaat van: erq op 30 mei 2023, 13:36:22@joggink hoe bevalt t je ondertussen na die paar maanden elektrisch rijden/laden/...?

Al bij al goed :) Voor lange afstanden is het minder mijn ding.

Ik moest tijdens de winter een 300km rijden maar bij koude temperaturen kon ik die afstand niet aan zonder te laden. Publiek laad ik bijna nooit op. Zonnepanelen + laadpaal thuis zijn ideaal in mijn geval.

Ik blijf het wel jammer vinden dat er geen elektrische touring is  :-[

Ben.

Citaat van: joggink op 30 mei 2023, 17:01:45Ik blijf het wel jammer vinden dat er geen elektrische touring is  :-[

:razz:  8)
maar ik begrijp perfect dat dit niet is wat je bedoeld ;-)
Eerder richting -> A6 e tron, ID7 station vermoed ik

erq

Citaat van: joggink op 30 mei 2023, 17:01:45Al bij al goed :) Voor lange afstanden is het minder mijn ding.

Ik moest tijdens de winter een 300km rijden maar bij koude temperaturen kon ik die afstand niet aan zonder te laden. Publiek laad ik bijna nooit op. Zonnepanelen + laadpaal thuis zijn ideaal in mijn geval.

Ik blijf het wel jammer vinden dat er geen elektrische touring is  :-[
Thx mate!

En ja, tourings zijn bom  8)
"That's thirty minutes away. I'll be there in ten."  Winston Wolf  – Pulp Fiction

E61 535da  - E86 Z4 QP 3.0si - A6 2.7 Biturbo - F11 525da - F31 330d