2015 - F21 - M135i - manueel - LV - Glacier silber

Gestart door Liquid Li0n, 30 april 2018, 14:36:08

ThomasD

kan je een keer 100-200 doen met gps dongle ? dan heb je gelijk een idee hoe echt de pk's zijn ;) je zou toch ergens tussen de 8.5 a 9 moeten zitten .

Liquid Li0n

Citaat van: Avus_3.0 op 13 juni 2022, 10:53:22
100pk erbij dat zal je idd al wel voelen, hopelijk geen problemen meer met het blok.  :thumbsup:
Hoeveel km's heb je ondertussen gedaan sinds de tune?

Ik had de tune al van voor de nieuwe motor. En de nieuwe motor is ingereden en heb daarna, na de oliewissel op 2000km, deze opnieuw naar de stage 2 gezet. En heb nu al meer dan 10 000km met het nieuwe blok en is de olie opnieuw, op 10 000km, vervangen.

Citaat van: ThomasD op 13 juni 2022, 11:53:12
kan je een keer 100-200 doen met gps dongle ? dan heb je gelijk een idee hoe echt de pk's zijn ;) je zou toch ergens tussen de 8.5 a 9 moeten zitten .

ik zie idd dat ik die screenshots hier nog niet had gezet. bij deze:
weet wel, is manueel en RWD dus er zit ook veel verschil in vertrekken waarmee je echt veel kan winnen. Ook zat er iemand bij in de auto wat ook een 90 a 100kg extra is. Ook niet letten op het feit dat er Honda staat, de eigenaar van de P-Gear (soort van Dragy) heeft een Honda. En we hadden pas nadien een BMW profieltje gemaakt.
Ik denk dat ik onder de 25 seconden zou kunnen zitten bij een 0 naar 250. Als ik alleen zou zitten + goede start maak. En 4,5 seconden bij de 0 naar 100.

0 naar 100:

100 naar 200:

0 naar 250:

ThomasD

dan is het een correcte dyno geweest  :thumbsup: . manual tov ZF is al paar tiende
in een manual heb je 3 4 5 nodig ? en dan nog die 100kg extra , buiten temperatuur kan ook
zo maar 2 tiende verschil geven

Liquid Li0n

Afgelopen zondag nog eens naar Clastres gegaan voor een trackday. Het was best fijn om te doen vanwege het feit dat het in de voormiddag beetje regende of de baan wat vettig en glad lag dat we wat konden driften en in de namiddag was de baan droog en konden we wat tijden rijden. Het vertrouwen is na zondag ook een beetje terug gekomen, never say never natuurlijk, maar met dat motorblok met de nodige pijnpunten die zijn aangepakt van een N55 zou het normaal gezien toch heel moeten blijven. Fingers blijven wel crossed natuurlijk.

Hieronder enkele foto's van de fotograaf langs de baan, de filmpjes van mezelf volgen nog:

Verder heb ik ook nog mijn 2 eerste posts hier in het topic eens een update gegeven met wat extra foto's en filmpjes.

SamuelG

Leuke foto's van een prachtige auto!
Lijkt me ook leuk om eens een trackday te doen, maar ben ook bang dat het nogal veel van m'n wagen zou vragen. Volg je een bepaalde organisator voor een trackday of kijk je bij het circuit zelf naar de planning?
BMW F21 LCI 114D - sold
BMW F20 LCI 118i - sold
BMW F21 LCI 120i - daily

Liquid Li0n

Citaat van: SamuelG op 24 maart 2023, 17:29:36Leuke foto's van een prachtige auto!
Lijkt me ook leuk om eens een trackday te doen, maar ben ook bang dat het nogal veel van m'n wagen zou vragen. Volg je een bepaalde organisator voor een trackday of kijk je bij het circuit zelf naar de planning?

je leert idd de auto wel kennen en ook de pijnpunten. En als er iets kapot gaat, verbeter je dat maar dan wordt er weer iets anders de zwakke schakel dat je moet gaan vervangen/herstellen.

Niet echt een bepaalde organisator nee. Is meer met vrienden of een bevriende organisator die het doet.

Liquid Li0n

Zoals beloofd had ik nog filmpjes. Eens de tijd gevonden dit weekend om ze te editen en uploaden:

Nat circuit, dus wat fun met wat driften:

In de namiddag was het droog, en ben je het circuit ook al weer goed gewoon dus wat hotlaps:

Dan nog andere filmpjes:
in de ochtend, beetje wennen en opwarmen
dan een andere heat en eens de externe microfoon getest, deze achteraan aan de binnenkant van de kofferklep geplakt. Resultaat is niet altijd super dus gebruik het meer niet dan wel. Zou dit eens beter moeten uitzoeken of andere microfoon moeten kopen.

kietekiet

2009-2011: Bmw M3 E30 - 2011-2012: Lotus Elise R - 2013-2014: Lotus Exige RGB - 2015-2017: Bmw M4 Ac Schnitzer powered - 2017-2018: Bmw F80 M3 manual gearbox - 2018-2019: Bmw M3 3.0 E36 - 2019-2021: Bmw M140i - 2021-2023: Bmw M2 N55 DKG - 2023: Honda S2000 2007 VSA+ M2 N55
Future Dreams: Bmw M3 Touring/Lotus Exige V6/Porsche Cayman GT4..

Liquid Li0n

Midden vorige maand eens naar Folembray geweest. Voor de eerste keer. Lijkt een klein simpel circuit'tje te zijn maar eigenlijk nog best leuk en technisch. Was ook goed weer. Heb filmpjes maar moet deze nog eens bekijken en op Youtube zetten.

Verder nog naar de technische keuring geweest en glansrijk door  :exited:
Dan ook onderhoud laten doen e.d.
Handig zo een lichte vracht  ;D :

Had de Hawk DTC-70 remmen maar deze zijn goed opgebruikt

en dus veranderd door de Pagid RS29 blokken. Hier lees je veel goed over en worden op verschillende fora (ook hier) aangeprezen. Dus ben eens benieuwd. Ze zouden wel enorm piepen, maar de wagen is geen daily meer dus boeit me dan ook minder.  :gayfight:

remolie deze keer niet gewisseld maar bij onderhoud volgend jaar. Dan zijn de schijven misschien ook aan vervanging toe.

Dus ook olie (5W30), oliefilter, luchtfilter vernieuwd en ook de interieurfilter...man man dit was eens nodig:

Dus bij deze kan de auto er weer eens tegen.

Bij het volgend onderhoud ook nog eens transmissie en diff olie wisselen.