1988 - Honda "Tigra" Dax & 1989 - Honda Monkey Cherry

Gestart door RoelsB, 12 december 2017, 21:10:22

RoelsB

Tot nu toe ben ik vooral bezig met miniviertakt. Op mijn 15 een eerste Honda Dax 50cc gekocht en 3 jaar veel plezier van gehad. Deze is dan verkocht aan mijn broer en die rijdt er nog mee. Dan een tweede bodykit bijgekocht en praktisch van nul opgebouwd met Honda en wat Tuning. Body is compleet gespoten in de Tigra kleuren en herkeurd voor moto.
Tis niet het formaat moto waar de meeste mee bezig zijn, maar tis plezant  :)

Parts:

-Honda bodykit
-Honda verchroomd stuur, stuurblok, velgen, rempot...
-Takegawa tellerset
-Takegawa temperatuursensor
-Takegawa rem- en koppelingshendel
-Takegawa NSR vorkbenen
-Takegawa zwevende schijf
-Takegawa km-slak
-G'craft voornaaf
-G'craft platte ster
-G'craft T-stuk
-Brembo remklauw
-Kitaco R-Oval bovenliggende uitlaat (ligt hier klaar)

Motor:
-Honda monkey onderblok
-Monkey 4-bak
-Takegawa 106 R-stage scut kit
-Takegawa 5-plaats koppeling
-Takegawa supercooler
-Mikuni VM26

Moet nog eens langs bij trax voor een remleiding en leidingen voor de koeler, teller nog aansluiten en dan is het "klaar". Voorlopig dan toch  :razz:

RoelsB

Sinds kort is er een nieuw speelgoedje bij. Volledig originele Honda Monkey Cherry uit '89. Bedoeling is om de brommer een beetje op te frissen hier en daar, technisch in orde zetten en deze zomer eens buitenhalen bij mooi weer...

Groeten Brecht

Avus_3.0

Amai die is sjiek.  :thumbsup:
Buiten de wieltjes ziet deze er nog wel top uit precies...
* Skoda Octavia RS245 (Daily): Motec Gt-one wheels en eibach springs
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Karbonius CSL airbox, Eisenmann uitlaat,  Karbonius veerpootbrug, KW V2 schroefkit, Custom BBS LeMans
* Ducati 851 (wsbk repl): Termignoni, PP tuning radiale remhendel ...
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

NalydStrea

Heb hem voorbij zien komen op Daxboard, leuk speeltje  ;D
1994 Golf Cabrio MK3 / 1998 E46 316i / 2004 Alfa Romeo GT / 1995 Nissan 200SX S14
2010 E90 335i MT6 Pure Stage 2 turbo's
2015 Opel Insignia Sports Tourer (familiebus) / Motodax Daytona 150 / 2009 Suzuki SFV650 / 1978 Honda CB750 F2

RoelsB

Citaat van: Freke op  8 mei 2020, 10:11:59
Amai die is sjiek.  :thumbsup:
Buiten de wieltjes ziet deze er nog wel top uit precies...

Thanks! De lak is nog in goeie staat, motor draait als een klokje. Ben momenteel aan het uitkijken voor originele velgjes in goeie staat en voor de rest technisch in orde zetten voor de zomer (ketting, tandwielen, remschoentjes...).
Voor de rest denk ik erover om hem eventueel deze winter uit elkaar te halen en alle kleine zaken opnieuw te laten verzinken.

Citaat van: NalydStrea op  8 mei 2020, 12:03:48
Heb hem voorbij zien komen op Daxboard, leuk speeltje  ;D

Thanks! De papieren nog in orde maken en de pret kan beginnen  :D

GeoBem007

Heerlijk, de goeie oude tijd!
Recent nog wat foto's en herinneringen opgehaald met het bericht over het overlijden van Papa Dax.
Ik heb veel vrienden en mijn toekomstige vrouw te danken aan het mini4takt wereldje :)

RoelsB

Citaat van: GeoBem007 op  8 mei 2020, 14:29:50
Heerlijk, de goeie oude tijd!
Recent nog wat foto's en herinneringen opgehaald met het bericht over het overlijden van Papa Dax.
Ik heb veel vrienden en mijn toekomstige vrouw te danken aan het mini4takt wereldje :)

Tis de moment om terug te beginnen ;D Er zijn er veel die sinds lange tijd nog eens terug gestart zijn met heel dat corona gedoe.

Franzino

Zeer mooi gedaan die Tigra DAX, op mijn 16 zou ik hem direkt willen hebben  :thumbsup:
Nu vroeg ik mij af; rijdt je daar dan effectief nu ook mee met zo een 50cc brommer? Of is de hobby eerder het sleutelen, opmaken en is het rijden zelf niet echt aan de orde?
Over DAX gesproken; ik weet niet of je de figuur PapaDAX kent. Was een fenomeen in Antwerpen. Hij is onlangs gestorven en reed tot het einde van zijn dagen met een DAX.

RoelsB

Citaat van: Franzino op 10 mei 2020, 18:17:34
Zeer mooi gedaan die Tigra DAX, op mijn 16 zou ik hem direkt willen hebben  :thumbsup:
Nu vroeg ik mij af; rijdt je daar dan effectief nu ook mee met zo een 50cc brommer? Of is de hobby eerder het sleutelen, opmaken en is het rijden zelf niet echt aan de orde?
Over DAX gesproken; ik weet niet of je de figuur PapaDAX kent. Was een fenomeen in Antwerpen. Hij is onlangs gestorven en reed tot het einde van zijn dagen met een DAX.

Op de dax zit een 106cc kit, kader is ooit door een vorige eigenaar geëxporteerd naar Nederland, daar omgekeurd tot moto en dan terug geïmporteerd. De dax heeft jammer genoeg nog niet gereden. Ben er ooit aan gestart en nu is die eigenlijk bijna rijklaar, maar heeft nog koeler leidingen en remleidingen op maat nodig. Ik ga eens een poging doen om dat deze zomer in orde te brengen maar is de laatste tijd wat verwaterd omdat ik niet veel tijd had.
Wat de monkey betreft, die blijft 50cc, tis nu niet dat ik er mee naar de zee rijd, maar voor een ritje op zondag is dat best fijn!
Het sleutelen is zeker een groot deel van de hobby, maar uiteindelijk is het ook leuk als je eens iets hebt om mee te rijden ook... het is natuurlijk niet te vergelijken met een grote moto, maar het is plezierig om mee te rijden!
Kennen is een groot woord, maar zowat iedereen in de miniviertakt weet uiteraard wie het is... Beetje jammer dat het net in deze periode is, heel het wereldje droeg hem een warm hart toe en afscheid nemen zit er niet in. Ik vermoed dat er wel nog eens een afscheidsmeeting of dergelijke komt.

GeoBem007

Citaat van: RoelsB op  9 mei 2020, 16:37:38
Tis de moment om terug te beginnen ;D Er zijn er veel die sinds lange tijd nog eens terug gestart zijn met heel dat corona gedoe.

Goe zot. Genoeg geld aan uitgegeven, heb andere prioriteiten tegenwoordig ;D