Bimmerboard goes Carbagerun 2013!!

Gestart door DéGioke, 29 augustus 2012, 11:11:13

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DéGioke

In mijn hoofd zie ik dat allemaal vrij goed werken zonder dat ik echt energie te kort kom. Alleen geloof ik niet dat die batterijlader genoeg gaat geven om alles op peil te houden.
Dat is het enige probleem dat ik nu voorlopig zie...
2003 Volvo V70 2.4d LV
1991 Mercedes 500SL

Momenol

#31
Ik ben handig met elektronica en een soldeerbout, dus met leds kan ik je zeker helpen ;)

Hou er rekening mee dat een omvormer een beperkt vermogen heeft. Een omvormer van 1.6Kw kost al snel een 800-1000 euro.
The Racecar - BMW E36 325iThe Oldie - E30 316i
The Roofless - Mazda MX-5 10th AEThe Blower - Audi S4 B5
The Boiler - BMW E39 530DThe Rotary - Mazda RX8
The Italian - Alfa 1.9 JTDmThat other Boiler - BMW E91 320D
69000 banpunten

b_ken

Als je er een zicht op hebt hoeveel watt de verbruikers nodig hebben die je uit de omvormer wil voeden + de 12V verbruikers is de berekening niet zo moeilijk.

DéGioke

Citaat van: Momenol op 12 maart 2013, 21:23:21
Ik ben handig met elektronica en een soldeerbout, dus met leds kan ik je zeker helpen ;)

Om alles aangesloten te krijgen lukt me zeker ook, dat is niet zo het probleem.
Ik heb vorig jaar ook uren in Tony gezeten om alles te laten werken dus dat maakt me niet zo uit :)
2003 Volvo V70 2.4d LV
1991 Mercedes 500SL

Straight_Six

Zo'n stroboscoop heb ik hier nog liggen moest je interesse hebben?

DéGioke

Citaat van: b_ken op 12 maart 2013, 21:25:57
Als je er een zicht op hebt hoeveel watt de verbruikers nodig hebben die je uit de omvormer wil voeden + de 12V verbruikers is de berekening niet zo moeilijk.

Welke optie heb je nog om een batterij op te laden als je 220V ter beschikking hebt?
2003 Volvo V70 2.4d LV
1991 Mercedes 500SL

DéGioke

Citaat van: Straight_Six op 12 maart 2013, 21:27:38
Zo'n stroboscoop heb ik hier nog liggen moest je interesse hebben?

Zowiezo!!
2003 Volvo V70 2.4d LV
1991 Mercedes 500SL

Momenol

Citaat van: DéGioke op 12 maart 2013, 21:29:51
Citaat van: b_ken op 12 maart 2013, 21:25:57
Als je er een zicht op hebt hoeveel watt de verbruikers nodig hebben die je uit de omvormer wil voeden + de 12V verbruikers is de berekening niet zo moeilijk.

Welke optie heb je nog om een batterij op te laden als je 220V ter beschikking hebt?
Een echte batterijlader:





Hoe meer Amperé die geeft, hoe sneller de batterij is opgeladen.
The Racecar - BMW E36 325iThe Oldie - E30 316i
The Roofless - Mazda MX-5 10th AEThe Blower - Audi S4 B5
The Boiler - BMW E39 530DThe Rotary - Mazda RX8
The Italian - Alfa 1.9 JTDmThat other Boiler - BMW E91 320D
69000 banpunten

DéGioke

En in hoeverre kan je stroom gegeven dat het gezond blijft?
2003 Volvo V70 2.4d LV
1991 Mercedes 500SL

jan.van.gent

Je moet gewoon weten hoeveel ampere uw lader etc. levert dan kan je alles perfect uitrekenen.
Nu is het gissen.
Je hebt druppel laders die zeer weinig geven, je hebt er die vrij veel Ah kunnen leveren.
E30 316i - E36/7 1.9i - K1100rs - E36 316i - E39 530i - F11 535d

Momenol

#40
Citaat van: DéGioke op 12 maart 2013, 21:33:09
En in hoeverre kan je stroom gegeven dat het gezond blijft?
De batterij zal zoveel stroom trekken als hij nodig heeft. Als dit 10A is en de lader kan maar 6A geven heb je een probleem.
Als je batterij 6A nodig heeft, zal kan het geen kwaad een 10A lader eraan te hangen. Deze zal maar 6A afnemen dan.

Een batterij laad je altijd op met een hogere spanning/Volt.
Je laat een batterij op met 13.8V, als je lader meer geeft bv. 17V dan gaat de batterij kapot.
The Racecar - BMW E36 325iThe Oldie - E30 316i
The Roofless - Mazda MX-5 10th AEThe Blower - Audi S4 B5
The Boiler - BMW E39 530DThe Rotary - Mazda RX8
The Italian - Alfa 1.9 JTDmThat other Boiler - BMW E91 320D
69000 banpunten

DéGioke

Dit zijn de specs van mijn lader:

MXS 5.0

ALLROUND OPLADEN MET PROFESSIONELE FUNCTIES
De MXS 5.0 is een lader met geavanceerde technologie die voorheen alleen te vinden was in het professionele productassortiment van CTEK. De lader kan een breed scala aan accugerelateerde problemen oplossen en het is de perfecte lader voor mensen met hoge eisen.

TECHNOLOGIE
VOLT: 12 V
LAADSTROOM: 5A max
LADERTYPE: Achtstaps, volautomatische laadcyclus
ACCUVERMOGEN: 1,2 tot 110Ah, tot 160Ah voor onderhoudslading
FUNCTIES
COLD/AGM: Opladen bij koud weer en opladen van AGM-accu's
RECOND: Reconditionering van sterk ontladen accu's
Auto: Volautomatisch voor optimaal opladen
12V: Voor alle loodzuuraccu's
Stap 7: Volledig opgeladen accu
Stap 8: Onderhoudsladen
2003 Volvo V70 2.4d LV
1991 Mercedes 500SL

jan.van.gent

Citaat van: Momenol op 12 maart 2013, 21:35:35
Citaat van: DéGioke op 12 maart 2013, 21:33:09
En in hoeverre kan je stroom gegeven dat het gezond blijft?
De batterij zal zoveel stroom trekken als hij nodig heeft. Als dit 10A is en de lader kan maar 6A geven heb je een probleem.
Incorrect  ;)

Ah zegt gewoon iets over de snelheid van laden/ontladen. Je mag een lader van 0.5 Ah aan een batterij van 1000 Ah hangen. Het gaat alleen lang duren om die op te laden.
E30 316i - E36/7 1.9i - K1100rs - E36 316i - E39 530i - F11 535d

b_ken

Citaat van: DéGioke op 12 maart 2013, 21:29:51
Citaat van: b_ken op 12 maart 2013, 21:25:57
Als je er een zicht op hebt hoeveel watt de verbruikers nodig hebben die je uit de omvormer wil voeden + de 12V verbruikers is de berekening niet zo moeilijk.

Welke optie heb je nog om een batterij op te laden als je 220V ter beschikking hebt?

Een andere optie dan een batterijlader is er niet vertrekkende van 220V.
Ik zie de batterijlader ook nog wel een probleem worden. Hij moet namelijk niet alleen het nodige vermogen leveren om de verbruikers die aan de omvormer te hangen te leveren op het moment dat de stroomgroep draait. Hij moet op dat moment meer energie in de batterij krijgen zodat die er weer even tegen kan als de groep uit staat.

jan.van.gent

#44
Citaat van: b_ken op 12 maart 2013, 21:42:55
Citaat van: DéGioke op 12 maart 2013, 21:29:51
Citaat van: b_ken op 12 maart 2013, 21:25:57
Als je er een zicht op hebt hoeveel watt de verbruikers nodig hebben die je uit de omvormer wil voeden + de 12V verbruikers is de berekening niet zo moeilijk.

Welke optie heb je nog om een batterij op te laden als je 220V ter beschikking hebt?

Een andere optie dan een batterijlader is er niet vertrekkende van 220V.
Ik zie de batterijlader ook nog wel een probleem worden. Hij moet namelijk niet alleen het nodige vermogen leveren om de verbruikers die aan de omvormer te hangen te leveren op het moment dat de stroomgroep draait. Hij moet op dat moment meer energie in de batterij krijgen zodat die er weer even tegen kan als de groep uit staat.

+1,
De batterijlader moet meer Ah geven, dan alle verbruikers gebruiken.
Stel ledjes verbruiken 0.1 Ah, strobo 0.5 Ah, andere verbruikers 7 Ah, dan moet je lader al meer dan 7.6 Ah geven wil je niet constant aan het ontladen zijn ipv aan het laden zijn.
Liefst dus nog een stukje meer dan 7.6 Ah als je overschot wilt voor als de lader niet werkt.

Dat moet gewoon eens vlug uitgerekend worden, is toch eenvoudig als je de verbruikers kent.
E30 316i - E36/7 1.9i - K1100rs - E36 316i - E39 530i - F11 535d

DéGioke

Citaat van: b_ken op 12 maart 2013, 21:42:55
Citaat van: DéGioke op 12 maart 2013, 21:29:51
Citaat van: b_ken op 12 maart 2013, 21:25:57
Als je er een zicht op hebt hoeveel watt de verbruikers nodig hebben die je uit de omvormer wil voeden + de 12V verbruikers is de berekening niet zo moeilijk.

Welke optie heb je nog om een batterij op te laden als je 220V ter beschikking hebt?

Een andere optie dan een batterijlader is er niet vertrekkende van 220V.
Ik zie de batterijlader ook nog wel een probleem worden. Hij moet namelijk niet alleen het nodige vermogen leveren om de verbruikers die aan de omvormer te hangen te leveren op het moment dat de stroomgroep draait. Hij moet op dat moment meer energie in de batterij krijgen zodat die er weer even tegen kan als de groep uit staat.

Vooral dat denk ik dat het probleem zal zijn :) Telkens veel te weinig bijladen terwijl het verbruik wss hoger zal liggen....
Mja, 't ding is...als ik zie dat de batterijen het niet meer trekken en telkens veel te weinig worden opgeladen sluit ik alles op de generator aan en dan zijn we ook terug vertrokken.
En dan dan hopen dat ik 's nachts de batterijen kan laden (parkeergarage met stekker ofzo).
2003 Volvo V70 2.4d LV
1991 Mercedes 500SL

b_ken

Een kleine hypothetische berekening. Getallen zijn achteraf vlug aangepast.
Stel dat je voor muziek en 220V verlichting 500W nodig hebt. Je gaat dan al niet zot moeten doen en niet te veel 220V gloeilampen moeten gebruiken.
Als die 500W uit een batterij moet komen bij 12V dan trekt de omvormer al 500/12 = 41A. Waarschijnlijk nog iets meer omdat de omvormer ook een rendement heeft <100%.
Een 90Ah accu zou dat 2 uur kunnen houden, in het beste geval.
Gemiddeld moet de batterij dus met een 45A bijgeladen worden om niet leeg te geraken.
Als je er dan nog vanuit gaat dat de stroomgroep maar 1 uur op 2 bv. draait dan moet je al met 90A laden.
Een 5A ladertje is niets voor deze toepassing.

Besluit: Zorg voor een betere lader, en wees zeer zuinig op de dingen die je op de omvormer gaat hangen.

DéGioke

Citaat van: Momenol op 12 maart 2013, 21:31:37
Citaat van: DéGioke op 12 maart 2013, 21:29:51
Citaat van: b_ken op 12 maart 2013, 21:25:57
Als je er een zicht op hebt hoeveel watt de verbruikers nodig hebben die je uit de omvormer wil voeden + de 12V verbruikers is de berekening niet zo moeilijk.

Welke optie heb je nog om een batterij op te laden als je 220V ter beschikking hebt?
Een echte batterijlader:





Hoe meer Amperé die geeft, hoe sneller de batterij is opgeladen.

Ik bedenk me net dat ik dat ook nog heb liggen zoiets :) Morgen is zien hoeveel stroom die geeft...

Of tegelijk te CTEK en zo'n lader? Of ben ik teveel aan't fantaseren?
2003 Volvo V70 2.4d LV
1991 Mercedes 500SL

Momenol

The Racecar - BMW E36 325iThe Oldie - E30 316i
The Roofless - Mazda MX-5 10th AEThe Blower - Audi S4 B5
The Boiler - BMW E39 530DThe Rotary - Mazda RX8
The Italian - Alfa 1.9 JTDmThat other Boiler - BMW E91 320D
69000 banpunten

Tom

Citaat van: DéGioke op 12 maart 2013, 20:55:06
Elektriciteit is altijd een 'probleem' als je zoveel dingen wilt gaan aansluiten maar langs de andere kant, we hebben een generator bij (dit jaar krijgen we deze in bruikleen van Lodewijk, ook onze grote dank hiervoor!! :clap:) dus heb ik besloten meer gebruik te maken van de generator en dit in 3 verschillende niveau's:
- 220V: komende van de generator al draaiende. Nodig voor de compressor (luchthoorns)
- 220V: omgevormd van een stevige batterij (of meerdere?) met een goeie omvormer. Dit kan (een tijdje?) gebruikt worden zonder dat de generator heel de tijd moet draaien.
- 12V: gewoon rechtstreeks aan de batterij.

Ik zit al wat rond te neuzen naar 'show'verlichting waar we onze aanhanger mee kunnen versieren. Voordeel is dat tegenwoordig zoveel met LED's bestaat => laag vermogen!
Je hebt spullen die op 12V werken en op 220V...beide zijn aanwezig dus ik kan nu stilaan over gaan tot kopen, maakt dus niet echt uit op welke spanning :)

Hoe gaat die batterij(en) het dan volhouden? Ik heb sinds kort een CTEK batterijlader gekocht, deze is aangesloten op de generator, dus telkens dat de generator gaat draaien krijgen de batterij(en) energie :)
Langs de andere kant...eigenlijk is dat een druppellader, dat is niet gelijk bij een alternator dat je batterij de volle 14V geeft om op te laden én tegelijk alles kan laten werken...dus ik betwijfel of ik genoeg de batterijen kan opladen en terwijl ook nog wat verlichting kan laten werken.
Als hier iemand een oplossing voor heeft...shoot! ik hoor het graag :)

Ik ben ook nog op zoek naar zo'n coole stereo keten... 8) (zie fotoke als voorbeeld)


Een disco-aanhanger zonder muziek gaat nu eenmaal niet  :P
Deze zal ingebouwd worden langs binnen (regen of niet, alles is dan altijd beschermd). Bedoeling is dat deze een AUX ingang heeft, daarop sluiten we dan een 'jack'kabel aan die we verlengen naar binnen in de auto! Ipad, gsm,...erop aansluiten en je hebt een rijdende discotheek die je perfect langs binnen kan controleren (volume, playlist,...) zonder dat je de radio zelf moet bedienen.

Voor de rest ben ik op zoek naar allerij verlichting. LEDstrips, strobo's, spots, mss kerstverlichting ofzo...:)
Deze wil ik zeker:


Die vind je voor weinig geld (5 à 10€ per stuk), vermogen is niet te hoog (denk ik) en geeft een pak licht in't donker!  :)

Heb je dingen waar je vanaf wilt? Post gerust hier! We willen er gerust een cent voor geven maar een donatie is ook altijd welkom  ;D

Lol, die exacte stereoketen heb ik hier voor mijne neus staan  :P
Nur Tote Motoren werden beatmet

DéGioke

Citaat van: b_ken op 12 maart 2013, 21:52:05
Een kleine hypothetische berekening. Getallen zijn achteraf vlug aangepast.
Stel dat je voor muziek en 220V verlichting 500W nodig hebt. Je gaat dan al niet zot moeten doen en niet te veel 220V gloeilampen moeten gebruiken.
Als die 500W uit een batterij moet komen bij 12V dan trekt de omvormer al 500/12 = 41A. Waarschijnlijk nog iets meer omdat de omvormer ook een rendement heeft <100%.
Een 90Ah accu zou dat 2 uur kunnen houden, in het beste geval.
Gemiddeld moet de batterij dus met een 45A bijgeladen worden om niet leeg te geraken.
Als je er dan nog vanuit gaat dat de stroomgroep maar 1 uur op 2 bv. draait dan moet je al met 90A laden.
Een 5A ladertje is niets voor deze toepassing.

Besluit: Zorg voor een betere lader, en wees zeer zuinig op de dingen die je op de omvormer gaat hangen.

Allemaal al zeer interessante info vind ik :)
Morgen ga ik al een batterij halen van 94Ah...zo'n zou ik er 2 willen om toch een mooie capaciteit te bekomen :)
2003 Volvo V70 2.4d LV
1991 Mercedes 500SL

jan.van.gent

Citaat van: Momenol op 12 maart 2013, 21:56:35
Ik zou al voor deze gaan:
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/201541/VOLTCRAFT-4-traps-lader-met-constante-stroom-201541-BC-012-30AT-Lood-oplader-voor-Lood-calcium-Loodgel-Loodzuur-Loodv
Levert 30 Ah, niet slecht, maar geen idee of genoeg is voor hetgeen Gio allemaal er aan wilt hangen. Eerst moet hij dat eens uitrekenen voor hij weet wat hij moet kopen.
E30 316i - E36/7 1.9i - K1100rs - E36 316i - E39 530i - F11 535d


Momenol

Misschien ineens de 2 batterijen in serie zetten dan?
Hoe hoger de spanning, hoe lager de stroom.
The Racecar - BMW E36 325iThe Oldie - E30 316i
The Roofless - Mazda MX-5 10th AEThe Blower - Audi S4 B5
The Boiler - BMW E39 530DThe Rotary - Mazda RX8
The Italian - Alfa 1.9 JTDmThat other Boiler - BMW E91 320D
69000 banpunten

DéGioke

Citaat van: Tom op 12 maart 2013, 21:56:50
Citaat van: DéGioke op 12 maart 2013, 20:55:06
Elektriciteit is altijd een 'probleem' als je zoveel dingen wilt gaan aansluiten maar langs de andere kant, we hebben een generator bij (dit jaar krijgen we deze in bruikleen van Lodewijk, ook onze grote dank hiervoor!! :clap:) dus heb ik besloten meer gebruik te maken van de generator en dit in 3 verschillende niveau's:
- 220V: komende van de generator al draaiende. Nodig voor de compressor (luchthoorns)
- 220V: omgevormd van een stevige batterij (of meerdere?) met een goeie omvormer. Dit kan (een tijdje?) gebruikt worden zonder dat de generator heel de tijd moet draaien.
- 12V: gewoon rechtstreeks aan de batterij.

Ik zit al wat rond te neuzen naar 'show'verlichting waar we onze aanhanger mee kunnen versieren. Voordeel is dat tegenwoordig zoveel met LED's bestaat => laag vermogen!
Je hebt spullen die op 12V werken en op 220V...beide zijn aanwezig dus ik kan nu stilaan over gaan tot kopen, maakt dus niet echt uit op welke spanning :)

Hoe gaat die batterij(en) het dan volhouden? Ik heb sinds kort een CTEK batterijlader gekocht, deze is aangesloten op de generator, dus telkens dat de generator gaat draaien krijgen de batterij(en) energie :)
Langs de andere kant...eigenlijk is dat een druppellader, dat is niet gelijk bij een alternator dat je batterij de volle 14V geeft om op te laden én tegelijk alles kan laten werken...dus ik betwijfel of ik genoeg de batterijen kan opladen en terwijl ook nog wat verlichting kan laten werken.
Als hier iemand een oplossing voor heeft...shoot! ik hoor het graag :)

Ik ben ook nog op zoek naar zo'n coole stereo keten... 8) (zie fotoke als voorbeeld)


Een disco-aanhanger zonder muziek gaat nu eenmaal niet  :P
Deze zal ingebouwd worden langs binnen (regen of niet, alles is dan altijd beschermd). Bedoeling is dat deze een AUX ingang heeft, daarop sluiten we dan een 'jack'kabel aan die we verlengen naar binnen in de auto! Ipad, gsm,...erop aansluiten en je hebt een rijdende discotheek die je perfect langs binnen kan controleren (volume, playlist,...) zonder dat je de radio zelf moet bedienen.

Voor de rest ben ik op zoek naar allerij verlichting. LEDstrips, strobo's, spots, mss kerstverlichting ofzo...:)
Deze wil ik zeker:


Die vind je voor weinig geld (5 à 10€ per stuk), vermogen is niet te hoog (denk ik) en geeft een pak licht in't donker!  :)

Heb je dingen waar je vanaf wilt? Post gerust hier! We willen er gerust een cent voor geven maar een donatie is ook altijd welkom  ;D

Lol, die exacte stereoketen heb ik hier voor mijne neus staan  :P

Noem uw prijs!
2003 Volvo V70 2.4d LV
1991 Mercedes 500SL

DéGioke

Citaat van: Momenol op 12 maart 2013, 22:00:08
Misschien ineens de 2 batterijen in serie zetten dan?
Hoe hoger de spanning, hoe lager de stroom.

Dan kom ik op 24V uit dat ik niet nodig heb hé?
2003 Volvo V70 2.4d LV
1991 Mercedes 500SL

Momenol

Citaat van: DéGioke op 12 maart 2013, 22:01:52
Citaat van: Momenol op 12 maart 2013, 22:00:08
Misschien ineens de 2 batterijen in serie zetten dan?
Hoe hoger de spanning, hoe lager de stroom.

Dan kom ik op 24V uit dat ik niet nodig heb hé?
Ja, dat is ook geen oplossing dan :P
The Racecar - BMW E36 325iThe Oldie - E30 316i
The Roofless - Mazda MX-5 10th AEThe Blower - Audi S4 B5
The Boiler - BMW E39 530DThe Rotary - Mazda RX8
The Italian - Alfa 1.9 JTDmThat other Boiler - BMW E91 320D
69000 banpunten

b_ken

Het blijft een rekensom, waar we voor de moment de juiste gegevens nog niet van hebben.
Als je genoeg batterijcapaciteit hebt om een ganse dag te overleven, en ja kan s'nachts van het stopcontact laden is dat misschien wel een leuke oplossing.

2 Batterijen in serie doet natuurlijk niets aan de berekening van het vermogen. Bovendien moet de omvormer dan kunnen van 24V vertrekken en moet je een 24V lader hebben. Minder evident dan op 12V blijven.

Tom

Citaat van: DéGioke op 12 maart 2013, 22:01:13
Citaat van: Tom op 12 maart 2013, 21:56:50
Citaat van: DéGioke op 12 maart 2013, 20:55:06
Elektriciteit is altijd een 'probleem' als je zoveel dingen wilt gaan aansluiten maar langs de andere kant, we hebben een generator bij (dit jaar krijgen we deze in bruikleen van Lodewijk, ook onze grote dank hiervoor!! :clap:) dus heb ik besloten meer gebruik te maken van de generator en dit in 3 verschillende niveau's:
- 220V: komende van de generator al draaiende. Nodig voor de compressor (luchthoorns)
- 220V: omgevormd van een stevige batterij (of meerdere?) met een goeie omvormer. Dit kan (een tijdje?) gebruikt worden zonder dat de generator heel de tijd moet draaien.
- 12V: gewoon rechtstreeks aan de batterij.

Ik zit al wat rond te neuzen naar 'show'verlichting waar we onze aanhanger mee kunnen versieren. Voordeel is dat tegenwoordig zoveel met LED's bestaat => laag vermogen!
Je hebt spullen die op 12V werken en op 220V...beide zijn aanwezig dus ik kan nu stilaan over gaan tot kopen, maakt dus niet echt uit op welke spanning :)

Hoe gaat die batterij(en) het dan volhouden? Ik heb sinds kort een CTEK batterijlader gekocht, deze is aangesloten op de generator, dus telkens dat de generator gaat draaien krijgen de batterij(en) energie :)
Langs de andere kant...eigenlijk is dat een druppellader, dat is niet gelijk bij een alternator dat je batterij de volle 14V geeft om op te laden én tegelijk alles kan laten werken...dus ik betwijfel of ik genoeg de batterijen kan opladen en terwijl ook nog wat verlichting kan laten werken.
Als hier iemand een oplossing voor heeft...shoot! ik hoor het graag :)

Ik ben ook nog op zoek naar zo'n coole stereo keten... 8) (zie fotoke als voorbeeld)


Een disco-aanhanger zonder muziek gaat nu eenmaal niet  :P
Deze zal ingebouwd worden langs binnen (regen of niet, alles is dan altijd beschermd). Bedoeling is dat deze een AUX ingang heeft, daarop sluiten we dan een 'jack'kabel aan die we verlengen naar binnen in de auto! Ipad, gsm,...erop aansluiten en je hebt een rijdende discotheek die je perfect langs binnen kan controleren (volume, playlist,...) zonder dat je de radio zelf moet bedienen.

Voor de rest ben ik op zoek naar allerij verlichting. LEDstrips, strobo's, spots, mss kerstverlichting ofzo...:)
Deze wil ik zeker:


Die vind je voor weinig geld (5 à 10€ per stuk), vermogen is niet te hoog (denk ik) en geeft een pak licht in't donker!  :)

Heb je dingen waar je vanaf wilt? Post gerust hier! We willen er gerust een cent voor geven maar een donatie is ook altijd welkom  ;D

Lol, die exacte stereoketen heb ik hier voor mijne neus staan  :P

Noem uw prijs!

Priceless  :P , nee, effe serieus, er is vanalles kapot aan, dus niet echt meer bruikbaar voor jullie doeleinden.
Nur Tote Motoren werden beatmet

DéGioke

Moet alleen AUX ingang hebben en spelen. Radio, casette en cd allemaal niet nodig.
2003 Volvo V70 2.4d LV
1991 Mercedes 500SL