2024 - G87 - ///M2 - Saphire black - ZF.

Gestart door kietekiet, 16 april 2024, 20:27:21

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dadoke

Ik denk waar de meeste mensen zich aan storen is dat het keyboard-rambo-gehalte hier buiten proportie is ...
Steven Seagal en Liam Neeson zouden schrik krijgen als ze jouw laatste posts lezen   ;D

Maar akkoord dat je maatregelen neemt om de wagen niet op een dienblaadje af te geven, maar het is en blijft een blik metaal wat perfect vervangbaar is.

kietekiet

Citaat van: dadoke op 10 juni 2024, 08:24:54Ik denk waar de meeste mensen zich aan storen is dat het keyboard-rambo-gehalte hier buiten proportie is ...
Steven Seagal en Liam Neeson zouden schrik krijgen als ze jouw laatste posts lezen  ;D

Maar akkoord dat je maatregelen neemt om de wagen niet op een dienblaadje af te geven, maar het is en blijft een blik metaal wat perfect vervangbaar is.
:toofunny:  :toofunny:  :toofunny:
2009-2011: Bmw M3 E30 - 2011-2012: Lotus Elise R - 2013-2014: Lotus Exige RGB - 2015-2017: Bmw M4 Ac Schnitzer powered - 2017-2018: Bmw F80 M3 manual gearbox - 2018-2019: Bmw M3 3.0 E36 - 2019-2021: Bmw M140i - 2021-2023: Bmw M2 N55 DKG - 02/2023 - 08/2023: Honda S2000 VSA - 2023-2024: Ariel Atom 3 supercharged + M2 N55.
04/2024-2050: Bmw M2 G87.

kietekiet

Daar heb je nu is gelijk in se Dado! Een blik op wielen.  ;D
Wereldse waarden verdoezelen soms de echte waarde in't leven.
99% van de M rijders kopen zoiets ook enkel en alleen maar om er mee op te scheppen,en de held uit te hangen op circuit en en bling bling op de parking van de colruyt  :toofunny: 
Anders kunnen ze zich evengoed een 318d touring kopen als het enkel om van a tot z te geraken is. Want waar kun je de dag van vandaag nog hard rijden feitelijk?
2009-2011: Bmw M3 E30 - 2011-2012: Lotus Elise R - 2013-2014: Lotus Exige RGB - 2015-2017: Bmw M4 Ac Schnitzer powered - 2017-2018: Bmw F80 M3 manual gearbox - 2018-2019: Bmw M3 3.0 E36 - 2019-2021: Bmw M140i - 2021-2023: Bmw M2 N55 DKG - 02/2023 - 08/2023: Honda S2000 VSA - 2023-2024: Ariel Atom 3 supercharged + M2 N55.
04/2024-2050: Bmw M2 G87.

dadoke

Citaat van: kietekiet op 10 juni 2024, 12:20:34Daar heb je nu is gelijk in se Dado! Een blik op wielen.  ;D
Wereldse waarden verdoezelen soms de echte waarde in't leven.
99% van de M rijders kopen zoiets ook enkel en alleen maar om er mee op te scheppen,en de held uit te hangen op circuit en en bling bling op de parking van de colruyt  :toofunny: 
Anders kunnen ze zich evengoed een 318d touring kopen als het enkel om van a tot z te geraken is. Want waar kun je de dag van vandaag nog hard rijden feitelijk?

Op circuit hoort zoiets thuis inderdaad, en daar kan en mag je zo hard gaan als je wil.
Op de openbare weg kan je onmogelijk het potentieel van zo'n M ervaren, in elke bocht moet je rekening houden dat er geen obstakel op de weg springt of zich reeds bevindt ...

Dus de hamvraag, wanneer zien we @kietekiet terug on track?   :D

Zaskar

Citaat van: kietekiet op 10 juni 2024, 12:20:34Daar heb je nu is gelijk in se Dado! Een blik op wielen.  ;D
Wereldse waarden verdoezelen soms de echte waarde in't leven.
99% van de M rijders kopen zoiets ook enkel en alleen maar om er mee op te scheppen,en de held uit te hangen op circuit en en bling bling op de parking van de colruyt  :toofunny: 
Anders kunnen ze zich evengoed een 318d touring kopen als het enkel om van a tot z te geraken is. Want waar kun je de dag van vandaag nog hard rijden feitelijk?

Gelukkig ben ik die 1% dan  8)

kietekiet

#155
Citaat van: dadoke op 10 juni 2024, 12:30:26Op circuit hoort zoiets thuis inderdaad, en daar kan en mag je zo hard gaan als je wil.
Op de openbare weg kan je onmogelijk het potentieel van zo'n M ervaren, in elke bocht moet je rekening houden dat er geen obstakel op de weg springt of zich reeds bevindt ...

Dus de hamvraag, wanneer zien we @kietekiet terug on track?  :D
Kietekiet is eigelijk nooit veel on track geweest :toofunny:
Vroeger in mijne Lotus tijd regelmatig met de verhiest day's, maar mijne geest was toen 10x scherper dan nu. Ik geraak nu al overprikkelt op de Brusselse ring voor mij overal tussenin te wringen om de afrit richting Luik of zellik/Gent zonder kleerscheuren  te overleven :toofunny:
En trouwens met bijna 1800kg gaan tracken, amai mijne portemonnee, banden, remschijven en blokken smelten als sneeuw voor de zon om tekens bijna 500pk zien af te remmen voor elke technisch stuk.
Ken iemand met een Nissan GT-R die ook rond dat gewicht zit. Hou maar een paar duizend euro opzij voor een dagje zolder of Spa, alleen al aan slijtage gevoelige onderdelen, dan spreek ik nog niet over brandstof en inschrijving.
2009-2011: Bmw M3 E30 - 2011-2012: Lotus Elise R - 2013-2014: Lotus Exige RGB - 2015-2017: Bmw M4 Ac Schnitzer powered - 2017-2018: Bmw F80 M3 manual gearbox - 2018-2019: Bmw M3 3.0 E36 - 2019-2021: Bmw M140i - 2021-2023: Bmw M2 N55 DKG - 02/2023 - 08/2023: Honda S2000 VSA - 2023-2024: Ariel Atom 3 supercharged + M2 N55.
04/2024-2050: Bmw M2 G87.

dannyro

Citaat van: kietekiet op  8 juni 2024, 20:32:07Zal het anders verwoorden.
Mijn lidmaatschap voor de honden school.

Ha, dacht het al. Mijn terrein hé  :thumbsup:
E91 325D LCI powered by Heinz Sold
F11 535D Sold
F31 Alpina B3 Biturbo Sold
E34 535i
C63 V8

midas

Citaat van: kietekiet op  3 juni 2024, 18:38:27Zoveel M2's zijn er nog niet verkocht in Belgie hoor, Wie koop dat nu nog in tijden van financiële crisis ;D
meestal gebeurt zo'n diefstal in opdracht van hogerhand. Volgens de politie inspecteur die mijn zaak behandeld zijn er in Belgie maar drie bendes actief die handelen vanuit oost Europa via Duitsland of Frankrijk. hunne Big Boss geeft lijst van wagens die op verlanglijstje staan. Dat kan gaan van een nieuwe Toyota Landcruiser tot McLaren 720s. Meestal om te verschepen naar Zuid-Afrika of Arabische landen waar ze eventjes onder de radar verdwijnen, en van daar uit te verkopen aan plaatselijke rijke pieten of in export verkoop gooien. Zo'n zendertje kost niks, Meestal ook nog zelf ineen gefutseld door een professor gobbelijn van den Aldi.
Het zijn woorden van de politie, dus zuig dit niet uit mijn duim ;)

Het is verstandig om jouw zwarte bolide zo goed te willen verzorgen en te beschermen tegen eventuele diefstal.
Volgens mij is een goede omnium verzekering de enige oplossing voor een zekere gemoedsrust, mijn omnium dekt bijvoorbeeld de eerste drie jaar de cataloguswaarde zonder enige afschrijving alsook de btw en de Biv. en dit wetende geeft mij dit een gevoel van rust. :thumbsup:

kietekiet

#158
Vrijdag inrijcontrole laten uitvoeren.
Man man man, wat klinkt die S58 zalig tegen de 7000tmin. Mischien ben ik helemaal tureluut aan het worden, maar ik herken het geluid van de S14 DTM motor er ergens in verwerkt. Mischien fake geluid door de speakers, butt i don't care ;D

Ze waren bij de consessie zo vriendelijk om mij even te laten komen zien, hoe ze er aan bezig waren, met mijn excuus dat ik een obsessieve freak ben qua technologie, maar het T'was eigelijk ter controle dat ze wel daadwerkelijk die twee olie wissels deden ja dan nee :toofunny:
Anders zit ik daar weer over te spiculeren :toofunny:
Vroeg aan de mechanieker, en mijne jong hoelang werkt gij al bij Bmw?
En hebt gij bijscholing moeten volgen om aan M's te mogen werken? En weet jij mischien of ze dat E-diff opnieuw hebben ontworpen, omdat de vorige nogal gevoelig waren voor speling aan de flensen van de lagers?
Zijn antwoord..goh jong, geen flauw idee ik werk hier nog maar een kleine maand :toofunny:
Zal u dan maar laten verder werken zei ik :wiggleyes:
Maar goed dat die poort open stond dat ik af en toe eens kon komen piepen op de parking ::)
Al bij al, denk dat hij toch zijne stiel kende, want hij reed met een Ford Focus RS 500 geprepareerd voor de Nürburgring.

Vol sensatie direct de N80 omgevlogen om dat spel eens deftig te testen.
Bij het terug draaien afrit Alken om terug de tegenovergestelde richting uit te rijden. YES!! Prijs! Dikke Audi S6 4.0 TFSI vloog lang me door met zo'n ijl en snelheid, dat hij denkt dat hij daar herr und meister is :toofunny:
Aha meneer wil stoer doen >:D
En het wordt ook nog rood aan't komende kruispunt 8)

Liet mij eerst hem passeren omdat er een camion rechts stond, en keek mij spottend aan, met een grijns zo van wat voor een lelijk lego achtig ding heb jij gekocht? 
En hij ging al direckt in mijn kont hangen op linkse vak ::) t'werd groen, ik bleef wat de slak uithangen in 1ste en 2de vitesse toen
Pinkertje naar rechts, tegen 70kmpu in derde vitesse bij 4000tmin. Snuitje van de S6 ging omhoog gelijk Dr Dre en snoop dog hunne pimp mobiel, en ik plankte de boel tot op de bodem...

En wat denken jullie?

Bye bye!!  :toofunny:  :toofunny:


Kleiner en kleiner kleiner werd zijn "A"ls "U" "D"uwen "I"nterseert Mobiel  :bump:
2009-2011: Bmw M3 E30 - 2011-2012: Lotus Elise R - 2013-2014: Lotus Exige RGB - 2015-2017: Bmw M4 Ac Schnitzer powered - 2017-2018: Bmw F80 M3 manual gearbox - 2018-2019: Bmw M3 3.0 E36 - 2019-2021: Bmw M140i - 2021-2023: Bmw M2 N55 DKG - 02/2023 - 08/2023: Honda S2000 VSA - 2023-2024: Ariel Atom 3 supercharged + M2 N55.
04/2024-2050: Bmw M2 G87.

flash

#159
En ik dacht altijd dat the final frontier in Alaska was, maar volgens mij is die Limburg, gij cowboy 😂
'11 Opel Vectra A 1.8 GLS => verkocht, '11-'14 BMW e30 320i NFL 4d '87 => ongeval en afbraak, '11-'13 Audi A4 B6 1.9 TDI '01 => verkocht, '12-'13 BMW e30 318i touring '89 => afbraak, '13-'15 BMW e30 320i =>325i 24v 4d '84 => verkocht, '13-'16 BMW e30 324td 4d '90 => ongeval en afbraak, '13-'14 BMW e34 525i touring '94 => verkocht, '14-'20 BMW e30 324td 4d => afbraak, '14-'20 BMW e30 324td touring '89 => ongeval en afbraak, '15-? BMW e34 M5 3.6 '89 => garage queen, '16 BMW e30 324d VFL => verkocht, '15-'18 Citroën Berlingo LV 1.6 HDI '06 => verkocht, '16-? BMW e30 324td => 325tds touring '90 => project , '17-? BMW e30 316i touring '94 => afbraak? , '18-'19 Nissan Terrano II LV 3.0 TDi '04 => ongeval en verkocht, '18-'21 Nissan 1.5t heftruck => verkocht, '18-? BMW e30 325i cabrio '86 => ?, '19-'23 Nissan Navara D40 '05 => verkocht, '20-? BMW e61 LV M5 '07 => pretraket, '20-? International 654 '72 => kliefmachine, '23-? Ford Ranger Raptor benzine '23 => daily,

Pjetrof

Citaat van: kietekiet op  6 juli 2024, 19:23:07Vrijdag inrijcontrole laten uitvoeren.
Man man man, wat klinkt die S58 zalig tegen de 7000tmin. Mischien ben ik helemaal tureluut aan het worden, maar ik herken het geluid van de S14 DTM motor er ergens in verwerkt. Mischien fake geluid door de speakers, butt i don't care ;D

Ze waren bij de consessie zo vriendelijk om mij even te laten komen zien, hoe ze er aan bezig waren, met mijn excuus dat ik een obsessieve freak ben qua technologie, maar het T'was eigelijk ter controle dat ze wel daadwerkelijk die twee olie wissels deden ja dan nee :toofunny:

Anders zit ik daar weer over te spiculeren :toofunny:
Vroeg aan de mechanieker, en mijne jong hoelang werkt gij al bij Bmw?
En hebt gij bijscholing moeten volgen om aan M's te mogen werken? En weet jij mischien of ze dat E-diff opnieuw hebben ontworpen, omdat de vorige nogal gevoelig waren voor speling aan de flensen van de lagers?
Zijn antwoord..goh jong, geen flauw idee ik werk hier nog maar een kleine maand :toofunny:
Zal u dan maar laten verder werken zei ik :wiggleyes:
Maar goed dat die poort open stond dat ik af en toe eens kon komen piepen op de parking ::)
Al bij al, denk dat hij toch zijne stiel kende, want hij reed met een Ford Focus RS 500 geprepareerd voor de Nürburgring.

Vol sensatie direct de N80 omgevlogen om dat spel eens deftig te testen.
Bij het terug draaien afrit Alken om terug de tegenovergestelde richting uit te rijden. YES!! Prijs! Dikke Audi S6 4.0 TFSI vloog lang me door met zo'n ijl en snelheid, dat hij denkt dat hij daar herr und meister is :toofunny:
Aha meneer wil stoer doen >:D
En het wordt ook nog rood aan't komende kruispunt 8)

Liet mij eerst hem passeren omdat er een camion rechts stond, en keek mij spottend aan, met een grijns zo van wat voor een lelijk lego achtig ding heb jij gekocht? 
En hij ging al direckt in mijn kont hangen op linkse vak ::) t'werd groen, ik bleef wat de slak uithangen in 1ste en 2de vitesse toen
Pinkertje naar rechts, tegen 70kmpu in derde vitesse bij 4000tmin. Snuitje van de S6 ging omhoog gelijk Dr Dre en snoop dog hunne pimp mobiel, en ik plankte de boel tot op de bodem...

En wat denken jullie?

Bye bye!!  :toofunny:  :toofunny:


Kleiner en kleiner kleiner werd zijn "A"ls "U" "D"uwen "I"nterseert Mobiel  :bump:



  :toofunny:  :toofunny:  :toofunny:

Zaskar

Kietekiet, krijg jij ook nog altijd deze melding na de inrijcontrole?
Ben vorige week ook binnen geweest voor de controle, maar nu valt mij dees op na het starten.

midas

Dit zou normaal kunnen zijn bij elke (koud)start,bij mijn wagen (G80) krijg ik dit toch steeds te zien en deze is reeds 2,5 jaar in gebruik.

Zaskar

Citaat van: midas op 13 juli 2024, 18:38:37Dit zou normaal kunnen zijn bij elke (koud)start,bij mijn wagen (G80) krijg ik dit toch steeds te zien en deze is reeds 2,5 jaar in gebruik.

Thanks midas, dat ga ik morgen eens in het oog houden als de motor warm staat.

r1sthebest

Is volgens mij normaal hoor. Ik krijg die ook nog steeds (na 4j)🙂

kietekiet

#165
Ja, vroeg me dat ook af. Dacht eerst dat ze bij de inrijcontrole vergeten de wagen aan de computer te hangen om launch control modus, en het voldige vermogen vrij te geven. Na wat rond te neuzen op Amerikaanse Bmw forums kwam ik tot de vaststelling dat het daadwerkelijk normaal is dat de wagen dit laat tonen bij koude motor. zodra water en olie op bedrijfstemperatuur zijn krijg je pas het volle vermogen. goed dat er zo'n begrenzing is ingebouwd.
Altijd leuk om als tweede of derde eigenaar toch wat zekerheid te hebben, dat hij niet is afgeplankt geweest tot de redline bij koude motor. Wagen houd zich bewust in dankzij die ingebouwde veiligheid.
Mijne kameraad zijne Yaris GR heeft deze veiligheid ook, geeft wel geen melding, maar bij plankgas onder de 90graden olie temperatuur houd die zich ook bewust in, Juist alsof er plots een trailer met twee olifanten  aan wordt gehangen.
Bij chiptuning verdwijnt die veiligheid ook hoogstwaarschijnlijk.
Altijd een goede reden om onzuivere exemplaren te laten staan!
2009-2011: Bmw M3 E30 - 2011-2012: Lotus Elise R - 2013-2014: Lotus Exige RGB - 2015-2017: Bmw M4 Ac Schnitzer powered - 2017-2018: Bmw F80 M3 manual gearbox - 2018-2019: Bmw M3 3.0 E36 - 2019-2021: Bmw M140i - 2021-2023: Bmw M2 N55 DKG - 02/2023 - 08/2023: Honda S2000 VSA - 2023-2024: Ariel Atom 3 supercharged + M2 N55.
04/2024-2050: Bmw M2 G87.

kietekiet

#166
Ding heeft ondertussen al 2600km gelopen, en begin hem steeds meer en meer te mogen. Fake remgevoel ondertussen ook al gewoon geworden,
remd trouwens verschrikkelijk hard af. Dat zwaargewicht laat zijn eigen goed controleren, Maar je voelt uiteindelijk wel dat het een zwaargewicht is! En Rete snel!!!!
2009-2011: Bmw M3 E30 - 2011-2012: Lotus Elise R - 2013-2014: Lotus Exige RGB - 2015-2017: Bmw M4 Ac Schnitzer powered - 2017-2018: Bmw F80 M3 manual gearbox - 2018-2019: Bmw M3 3.0 E36 - 2019-2021: Bmw M140i - 2021-2023: Bmw M2 N55 DKG - 02/2023 - 08/2023: Honda S2000 VSA - 2023-2024: Ariel Atom 3 supercharged + M2 N55.
04/2024-2050: Bmw M2 G87.

Ice_ken

Citaat van: kietekiet op 14 juli 2024, 16:21:31Ja, vroeg me dat ook af. Dacht eerst dat ze bij de inrijcontrole vergeten de wagen aan de computer te hangen om launch control modus, en het voldige vermogen vrij te geven. Na wat rond te neuzen op Amerikaanse Bmw forums kwam ik tot de vaststelling dat het daadwerkelijk normaal is dat de wagen dit laat tonen bij koude motor. zodra water en olie op bedrijfstemperatuur zijn krijg je pas het volle vermogen. goed dat er zo'n begrenzing is ingebouwd.
Altijd leuk om als tweede of derde eigenaar toch wat zekerheid te hebben, dat hij niet is afgeplankt geweest tot de redline bij koude motor. Wagen houd zich bewust in dankzij die ingebouwde veiligheid.
Mijne kameraad zijne Yaris GR heeft deze veiligheid ook, geeft wel geen melding, maar bij plankgas onder de 90graden olie temperatuur houd die zich ook bewust in, Juist alsof er plots een trailer met twee olifanten  aan wordt gehangen.
Bij chiptuning verdwijnt die veiligheid ook hoogstwaarschijnlijk.
Altijd een goede reden om onzuivere exemplaren te laten staan!

een beetje een slimme tuner blijft daar schoon af. Extra werk en meer risico op motorschade, waarom zou je dat als tuner willen? Ik zou daar niet teveel assumpties in maken. Maar als ik het goed begrijp blijft deze dan 100% stock? Want je wil toch zelf geen "onzuiver" exemplaar?
2017 BMW M2
2021 Ducati Streetfighter V4S
2008 Aprilia RSV 1000 R
2024 BMW iX1 (firma)

Zaskar

Het klopt wat jullie beschreven dat dit normaal is, heb het zelf wat in het oog gehad en bij koud-start geeft ze deze melding erna niet meer.
Bij koud-start zijn er bij het toerental ook van die gele blokjes die beginnen bij 3,500T en verdwijnen dan bij warmere motor tot ergens bij 7,500T
Dit had ik ervoor zelfs nog niet gezien  :jpshakehead:  :D

kietekiet

Citaat van: Ice_ken op 15 juli 2024, 10:43:14een beetje een slimme tuner blijft daar schoon af. Extra werk en meer risico op motorschade, waarom zou je dat als tuner willen? Ik zou daar niet teveel assumpties in maken. Maar als ik het goed begrijp blijft deze dan 100% stock? Want je wil toch zelf geen "onzuiver" exemplaar?
Ding blijft zowiezo de eerste drie jaar in oem staat. Daarna zie ik wel. het kan goed zijn dat hem de verkoop in gaat, juist voor het moment dat hij serieus in waarde gaat zakken. Ofwel gewoon daily bak van maken.
Hij heeft echt vermogen zat eigelijk. De momentjes van het aantikken van de redline op plaatsen waar het nog "kan" Zit ik tegelijker tijd meer op mijne rem te duwen uit schrik voor mijn rijbewijs te verliezen, dan dat ik plezier heb van de adrenaline kick.
Laatst nog een rollend sprintje gedaan tegen een 340i Xdrive stage3 die op papier rond de 500pk heeft,en moest echt niet veel onderdoen.
Stage1 gaat mijne al richting 600pk
En heb daar eigelijk op deze brakke wegen, en steeds strenger worden snelheid beperkingen geen behoefte aan. Een zuiver exemplaar bezitten is voor mij persoonlijk niet echt een vereiste bij dit soort wagens. T'is ook maar een gewone M2 G87 zonder track pack, moest het een CS zijn dan hou ik hem liever origineel. Ik kijk de kat liever nog wat uit de boom wat motor tuning betreft, ik wil eerst weten waar de zwakke schakels liggen van dit blok vooraleer er eventueel 700 a 800pk te laten uitpersen na garantie.

2009-2011: Bmw M3 E30 - 2011-2012: Lotus Elise R - 2013-2014: Lotus Exige RGB - 2015-2017: Bmw M4 Ac Schnitzer powered - 2017-2018: Bmw F80 M3 manual gearbox - 2018-2019: Bmw M3 3.0 E36 - 2019-2021: Bmw M140i - 2021-2023: Bmw M2 N55 DKG - 02/2023 - 08/2023: Honda S2000 VSA - 2023-2024: Ariel Atom 3 supercharged + M2 N55.
04/2024-2050: Bmw M2 G87.

Ice_ken

Citaat van: kietekiet op 15 juli 2024, 23:46:47Ding blijft zowiezo de eerste drie jaar in oem staat. Daarna zie ik wel. het kan goed zijn dat hem de verkoop in gaat, juist voor het moment dat hij serieus in waarde gaat zakken. Ofwel gewoon daily bak van maken.
Hij heeft echt vermogen zat eigelijk. De momentjes van het aantikken van de redline op plaatsen waar het nog "kan" Zit ik tegelijker tijd meer op mijne rem te duwen uit schrik voor mijn rijbewijs te verliezen, dan dat ik plezier heb van de adrenaline kick.
Laatst nog een rollend sprintje gedaan tegen een 340i Xdrive stage3 die op papier rond de 500pk heeft,en moest echt niet veel onderdoen.
Stage1 gaat mijne al richting 600pk
En heb daar eigelijk op deze brakke wegen, en steeds strenger worden snelheid beperkingen geen behoefte aan. Een zuiver exemplaar bezitten is voor mij persoonlijk niet echt een vereiste bij dit soort wagens. T'is ook maar een gewone M2 G87 zonder track pack, moest het een CS zijn dan hou ik hem liever origineel. Ik kijk de kat liever nog wat uit de boom wat motor tuning betreft, ik wil eerst weten waar de zwakke schakels liggen van dit blok vooraleer er eventueel 700 a 800pk te laten uitpersen na garantie.



geen zorgen, ze ontploffen pas bij 1300pk  :razz:
2017 BMW M2
2021 Ducati Streetfighter V4S
2008 Aprilia RSV 1000 R
2024 BMW iX1 (firma)

Avus_3.0

* Skoda Octavia RS245 (Daily): Motec Gt-one wheels en eibach springs
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Karbonius CSL airbox, Eisenmann uitlaat,  Karbonius veerpootbrug, KW V2 schroefkit, Custom BBS LeMans
* Ducati 851 (wsbk repl): Termignoni, PP tuning radiale remhendel ...
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

kietekiet

#172
Vandaag de 100-200kmpu tijd eens opgenomen via dragy.
8.5 sec normaal gezien, getest in Mexico zonder OPF filter.

Mijne 8.9 sec, met OPF filter, en pas uit rodage. Ik veronderstel dat hij nog wat losser gaat komen de eerste 5000km.

Ook eens vergeleken met de ex OG M2 toen die nog custom stage2 stond.
Klokte 9.43 sec! Een stock M2 G87 is slechts 0.53 sec sneller van 100-200 kmpu dan een stage2 N55..
2009-2011: Bmw M3 E30 - 2011-2012: Lotus Elise R - 2013-2014: Lotus Exige RGB - 2015-2017: Bmw M4 Ac Schnitzer powered - 2017-2018: Bmw F80 M3 manual gearbox - 2018-2019: Bmw M3 3.0 E36 - 2019-2021: Bmw M140i - 2021-2023: Bmw M2 N55 DKG - 02/2023 - 08/2023: Honda S2000 VSA - 2023-2024: Ariel Atom 3 supercharged + M2 N55.
04/2024-2050: Bmw M2 G87.

kietekiet

#173
Nog wat pics van een zonnige dag tijdens een tochtje.
T'is niet de ideale ketel om rally binnenwegen mee op te zoeken, maar het viel goed mee ;D
2009-2011: Bmw M3 E30 - 2011-2012: Lotus Elise R - 2013-2014: Lotus Exige RGB - 2015-2017: Bmw M4 Ac Schnitzer powered - 2017-2018: Bmw F80 M3 manual gearbox - 2018-2019: Bmw M3 3.0 E36 - 2019-2021: Bmw M140i - 2021-2023: Bmw M2 N55 DKG - 02/2023 - 08/2023: Honda S2000 VSA - 2023-2024: Ariel Atom 3 supercharged + M2 N55.
04/2024-2050: Bmw M2 G87.

Pjetrof

Citaat van: kietekiet op 26 juli 2024, 16:45:50Nog wat pics van een zonnige dag tijdens een tochtje.
T'is niet de ideale ketel om rally binnenwegen mee op te zoeken, maar het viel goed mee ;D


Jawadde!!!
 :drool:  :drool:  :drool:

Zepke

Citaat van: kietekiet op 26 juli 2024, 16:20:57Vandaag de 100-200kmpu tijd eens opgenomen via dragy.
8.5 sec normaal gezien, getest in Mexico zonder OPF filter.

Mijne 8.9 sec, met OPF filter, en pas uit rodage. Ik veronderstel dat hij nog wat losser gaat komen de eerste 5000km.

Ook eens vergeleken met de ex OG M2 toen die nog custom stage2 stond.
Klokte 9.43 sec! Een stock M2 G87 is slechts 0.53 sec sneller van 100-200 kmpu dan een stage2 N55..
Ik dacht het wel dat mijn gevoel niet loog over de mijne. Ik denk dat ik toevallig slechte 98 octaan (ik tank thans altijd bij total) in de tank had toen we mekaar zagen. Had hem gisteren nog eens getimed en toen kwam 7.8 & 8.0 verified geklokt.
Maar zeker snelle cijfers met de M2 hé man!

kietekiet

Citaat van: Zepke op 26 juli 2024, 19:51:09Ik dacht het wel dat mijn gevoel niet loog over de mijne. Ik denk dat ik toevallig slechte 98 octaan (ik tank thans altijd bij total) in de tank had toen we mekaar zagen. Had hem gisteren nog eens getimed en toen kwam 7.8 & 8.0 verified geklokt.
Maar zeker snelle cijfers met de M2 hé man!

Klopt! Uwe voelde ook duidelijk sneller aan dan mijne toen ik in't begin even mee ging als passagier. Bij de laatste twee runs gingen we eigelijk bijna gelijk op.
Zal aan de naft gelegen hebben, wat vuil losgekomen uit de benzinefilter ofzo.
Of zoals je zegt de total excelium die niet 100% zuiver was op de bodem van uw tank.
Zou straf zijn dat een stock M2 met gedowntunede S58 een stage3 B58 zou kunnen evenaren ;D  ;)
Dan stond heel de chiptuning wereld op zen kop :toofunny:


2009-2011: Bmw M3 E30 - 2011-2012: Lotus Elise R - 2013-2014: Lotus Exige RGB - 2015-2017: Bmw M4 Ac Schnitzer powered - 2017-2018: Bmw F80 M3 manual gearbox - 2018-2019: Bmw M3 3.0 E36 - 2019-2021: Bmw M140i - 2021-2023: Bmw M2 N55 DKG - 02/2023 - 08/2023: Honda S2000 VSA - 2023-2024: Ariel Atom 3 supercharged + M2 N55.
04/2024-2050: Bmw M2 G87.

Miggel

Lekkere cijfers kietekiet voor een stock G87 M2 die ook nog wel iets zwaarder is. :wow:  :thumbsup:

Zou mijn 100-200 tijd wel eens willen weten op de Aral 102 Ultimate op de laatste stage2+ map.
Huidige BMW > BMW F87 - M2 LCI

BMW Historie:
- BMW F10 530d (sold)
- BMW E60 LCI 520d (sold)
- BMW E90 320i (sold)

kietekiet

Citaat van: Miggel op 26 juli 2024, 22:34:36Lekkere cijfers kietekiet voor een stock G87 M2 die ook nog wel iets zwaarder is. :wow:  :thumbsup:

Zou mijn 100-200 tijd wel eens willen weten op de Aral 102 Ultimate op de laatste stage2+ map.
Inderdaad, ondanks zijn bijna 1.8 ton is het een kanon op wielen.
t'is echt indrukwekkend hoe ze er in zijn geslaagd bij de M division om het rijders gevoel toch plezant te houden, zonder het gevoel te hebben dat je met een zware slee op de baan bent.
Het enige zwakke punt naar mijn ervaring tot nu toe zijn de oem schokdempers die moeite hebben om dingen weg te filteren bij plankgas. Achterkant begint te springen gelijk zot.
Wat die 100-200 tijd betreft.
Meten is weten! ofwel gewoon eens richting N80 komen voor een fysieke meting stage2+ N55B30TO vs gedowntunede S58 ;)
2009-2011: Bmw M3 E30 - 2011-2012: Lotus Elise R - 2013-2014: Lotus Exige RGB - 2015-2017: Bmw M4 Ac Schnitzer powered - 2017-2018: Bmw F80 M3 manual gearbox - 2018-2019: Bmw M3 3.0 E36 - 2019-2021: Bmw M140i - 2021-2023: Bmw M2 N55 DKG - 02/2023 - 08/2023: Honda S2000 VSA - 2023-2024: Ariel Atom 3 supercharged + M2 N55.
04/2024-2050: Bmw M2 G87.

kietekiet

#179
De moderne Bmw's zijn tegenwoordig verbonden met een Bmw app, waar men zowa alles en nog wat kan volgen van de status van de wagen, ritgegevens, plaats waar het voertuig zich bevind, planning onderhoud enzv..bij de vorige M2 was dat al intersant om te volgen, maar de app is duidelijk verbeterd voor de laatse nieuwe generaties Bmw's, waar er nog meer intersante details beschikbaar zijn om te bekijken. Hier als vb een  statistiek van de maand julli.

Toch grappig dat ze er bij vermelden wat "ook beter kan" zoals co2 uitstoot verminderen en het gemiddelde verbruik naar beneden halen. Een vergroenings tip voor een Bmw M rijder! laat me niet lachen :toofunny:
Een voor proefje van het feit dat ze bij de volgende generatie M2 er hybride shit gaan insteken noem ik dat ::)
2009-2011: Bmw M3 E30 - 2011-2012: Lotus Elise R - 2013-2014: Lotus Exige RGB - 2015-2017: Bmw M4 Ac Schnitzer powered - 2017-2018: Bmw F80 M3 manual gearbox - 2018-2019: Bmw M3 3.0 E36 - 2019-2021: Bmw M140i - 2021-2023: Bmw M2 N55 DKG - 02/2023 - 08/2023: Honda S2000 VSA - 2023-2024: Ariel Atom 3 supercharged + M2 N55.
04/2024-2050: Bmw M2 G87.