Main Menu

2006 - E91 - 320d

Gestart door Snorkel, 21 juli 2012, 18:44:25

Snorkel

Bij deze zal ik in dit topic mijn wagen ook even voorstellen:

Zoals je ziet is het een zilvergrijze E91, voorzien van de 2.0 dieselmotor.  Het betreft de versie van 110kw/150 pk. Bouwjaar is 2006.  Ik kocht hem een dikke drie jaar geleden met ong. 100.000 km op de teller.

Hij stond in bijzonder goede staat te koop.  Het leder van de passagierszetel en de achterbank was ongekreukt. Ik denk niet dat daar ooit veel mensen hebben gezeten.  De OH-boek was tot in de puntjes in orde. De wagen ging tweemaal per jaar op onderhoud.

Er waren enkel wat lichte krassen op de voorbumper, maar deze werd door de verkoopfirma helemaal opnieuw gespoten. 
Tot nu toe is het gewoon een fantastische wagen.  Hout vasthouden, maar tot nu toe is er ook nog geen enkel defect aan geweest... Dus het was een prima aankoop!!

Hij is vrij standaard, op het lederen interieur na. Voor het overige heeft hij geen speciale opties.  Vorig jaar heb ik wel op de originele 16"-velgen winterbanden laten opleggen.  Voor de zomerbanden kocht ik een set AEZ-velgen (Yacht).  Deze zijn in de 17"-uitvoering. 

Tja, een beetje uit schrik dat ik teveel comfort zou inboeten, heb ik geen 18" gekocht (was dit wel eerst van plan).  Ik heb daar nu toch wel een beetje spijt van, maar ik ga ze niet omwisselen voor andere velgen.  Het is de gezinswagen en wordt vooral door mijn madam gebruikt.  In de loop van volgende maanden hoop ik op een nette Z4 te botsen, die ik dan vooral kan gebruiken... Als dat doorgaat, dan heb ik daar toch wel een paar leuke plannen mee (enfin, we zien wel   ;)...).

München - 3 - Die Gefallenen
München - Z - Der Friseur
Stuttgart  - C - Der Zühalter

Snorkel

H@ns

Mooie E91!  :)  Enkel de velgen vind ik niet zo geslaagd.

Snorkel

Citaat van: H@ns op 22 juli 2012, 11:07:35

Ah ja, ok, da's smaak, hé :)

... maar iets zegt me dat ge de kleur van de wagen wel tof vindt ;)

H@ns

Citaat van: Snorkel op 22 juli 2012, 13:51:30
Citaat van: H@ns op 22 juli 2012, 11:07:35

Ah ja, ok, da's smaak, hé :)

... maar iets zegt me dat ge de kleur van de wagen wel tof vindt ;)
Hèhè, inderdaad, een kleur die niet vlug vuil wordt maar dat zal jij ook al wel ondervonden hebben  :)

Nothing Else

Knappe touring.  :thumbsup: De velgen vind ik persoonlijk ook iets minder.

Snorkel

Gisteren eens een dagje uitgetrokken om wat grondig reinigingswerk te doen:

gewassen met AutoGlymshampoo (vind ik persoonlijk wel goed materiaal  8) )
Helemaal met klei en Quick Detailer behandeld van Meguiars
Dan met DA-Polisher een laag Ultimate Compound opgezet. (Megs)
Uiteindelijk ook met de polisher dan de Ultimate Liquid Wax eropgezet. (Ook Megs)

Een paar uurtjes laten drogen en dan opgeblonken met een microvezeldoek. Hij voelt zo glad als een vis en blinkt als een spiegel  :thumbsup:

Dilyra

Citaat van: Snorkel op 11 juli 2013, 17:22:52
Gisteren eens een dagje uitgetrokken om wat grondig reinigingswerk te doen:

gewassen met AutoGlymshampoo (vind ik persoonlijk wel goed materiaal  8) )
Helemaal met klei en Quick Detailer behandeld van Meguiars
Dan met DA-Polisher een laag Ultimate Compound opgezet. (Megs)
Uiteindelijk ook met de polisher dan de Ultimate Liquid Wax eropgezet. (Ook Megs)

Een paar uurtjes laten drogen en dan opgeblonken met een microvezeldoek. Hij voelt zo glad als een vis en blinkt als een spiegel  :thumbsup:

De wagen zal ervan genoten hebben, mooie touring btw.
MIJN VOORMALIGE AUTO'S: Alfa Romeo Mito Quadrifoglio Verde (Sold), BMW E90 318d(Sold), E93 320i(Sold), E60 525d(Sold), E61 525d(Sold), F11 520d(Sold), F07 535i(Sold), E92 320d(Sold), E91 335Da 400pk - 1050 nm (Sold), F30 316d (Sold), F30 330E iPerformance *355 pk - 560 nm (Sold), Hyundai i30 N Performance (Sold), Mercedes C43 AMG (Sold) F31 320d (Sold), Audi A4 allroad 2.0d (Sold), G21 330i M performance (Sold), Volvo V90 Cross Country D5 pro (Sold), Huidige ride: Tesla Model 3 RWD (2024)

Snorkel

Citaat van: Dilyra op 11 juli 2013, 17:30:07
De wagen zal ervan genoten hebben, mooie touring btw.

Merci! Ja, ik heb er ook wel mijn plezier aan gehad.

:wiggleyes:  en dan achteraf zo 20x daar nog eens ronddraaien om te kijken.  :wiggleyes:

JD1981

Mooie touring. Staat er proper bij te blinken.

Dilyra

Citaat van: Snorkel op 11 juli 2013, 17:57:02
Merci! Ja, ik heb er ook wel mijn plezier aan gehad.

:wiggleyes:  en dan achteraf zo 20x daar nog eens ronddraaien om te kijken.  :wiggleyes:

Herkenbaar  ^-^
MIJN VOORMALIGE AUTO'S: Alfa Romeo Mito Quadrifoglio Verde (Sold), BMW E90 318d(Sold), E93 320i(Sold), E60 525d(Sold), E61 525d(Sold), F11 520d(Sold), F07 535i(Sold), E92 320d(Sold), E91 335Da 400pk - 1050 nm (Sold), F30 316d (Sold), F30 330E iPerformance *355 pk - 560 nm (Sold), Hyundai i30 N Performance (Sold), Mercedes C43 AMG (Sold) F31 320d (Sold), Audi A4 allroad 2.0d (Sold), G21 330i M performance (Sold), Volvo V90 Cross Country D5 pro (Sold), Huidige ride: Tesla Model 3 RWD (2024)

d.fine

Stond er mooi en proper bij vandaag :thumbsup:
Is een mooie Touring, wordt goed verzorgd :D

En aangename kennismaking! :)
Nog veel succes met de zoektocht :exited:
'My ears are bleeding, my spine has a performant deformity and my arse has lost all feeling. It's a bit hardcore but somehow strangely appealing'

Snorkel

Citaat van: d.fine op 15 september 2013, 19:33:14
Stond er mooi en proper bij vandaag :thumbsup:
Is een mooie Touring, wordt goed verzorgd :D

En aangename kennismaking! :)
Nog veel succes met de zoektocht :exited:

Merci. Voor de daily job doet hij wat moet. Daar ben ik heel tevreden over.
Maar zo'n dag als vandaag doet het extra hard kriebelen voor iets leuks erbij.  ^-^

Snorkel

Zo, vandaag groot onderhoud uitgevoerd en remblokken achteraan laten vervangen. We kunnen er weer tegen voor een tijdje  :thumbsup:

d.fine

:thumbsup:

Is het om de 30k een onderhoud? Of sneller?
'My ears are bleeding, my spine has a performant deformity and my arse has lost all feeling. It's a bit hardcore but somehow strangely appealing'

Snorkel

Volgens mijn CBS is het om de 30000 of om de twee jaar.

Dankzij de goede zorgen van boardsponsor Auto's Lievens is hij weer tip top in orde!  :thumbsup:
Superservice voor een schappelijke prijs  ^-^

Snorkel

Vandaag over de 200.000 kilometer gegaan met deze wagen.
Nog steeds zeer tevreden: Ideale gezinswagen, je kan er voldoende in kwijt, comfortabele cruiser, motor ben ik nog steeds niet beu en vind 'm ook niet ondermaats. Perfecte wagen als daily cruiser (enfin, voor de misses dan toch in ieder geval  ^-^)

Ondertussen zijn de deursloten allebei vervangen aan de voorkant. Deze gingen nog wel op slot, maar niet automatisch meer open. Voor het overige krijgt deze uiteraard steeds netjes op tijd zijn onderhoud en worden slijtage-onderdelen tijdig vervangen.

De planning is om nog een jaartje of vijf hiermee rond te rijden. Met een gemiddelde van 16000 km per jaar zou dat moeten lukken.  :)

Verbruik/taks/verzekering/OH-kosten zijn allen mooi in balans. Dus de kans is heel groot dat de opvolger tegen dan terug een 3-Touring zal worden (of zo'n 4 GC, ook wel lekker  :drool:). Enfin, da's toekomstmuziek...

Mr. Paprika

Knappe wagen, en mooi origineel.
Alhoewel zwarte nieren héél mooi staan op zo een kleur.
Ik heb trouwens een setje te koop. :razz:
Groeten
° BMW E90 - 318d - 2008 - 180 pk °

Snorkel

Vandaag net zoals @Grote Smurf naar de keuring geweest en wederom een groene kaart. Bijna de 210K bereikt en de Touring snort nog als een kat die net Whiskas heeft gekregen die nog ver van de vervaldatum was.

Ik ben nog steeds heel tevreden over deze bolide. Uiteraard gaat de kans bijzonder groot zijn dat de opvolger terug een 3-Touring zal worden, want deze wagen past perfect binnen ons gezinssituatie. Maar de bedoeling is toch om ermee richting 300K te gaan alvorens hij vervangen wordt.  ^-^

AngeloV

MaestroMaes

Citaat van: Snorkl op 13 augustus 2015, 16:47:02
Vandaag net zoals @Grote Smurf naar de keuring geweest en wederom een groene kaart. Bijna de 210K bereikt en de Touring snort nog als een kat die net Whiskas heeft gekregen die nog ver van de vervaldatum was.

Ik ben nog steeds heel tevreden over deze bolide. Uiteraard gaat de kans bijzonder groot zijn dat de opvolger terug een 3-Touring zal worden, want deze wagen past perfect binnen ons gezinssituatie. Maar de bedoeling is toch om ermee richting 300K te gaan alvorens hij vervangen wordt.  ^-^

Die 300K moet wel lukken.

Snorkel

Citaat van: AngeloV op 13 augustus 2015, 22:43:25
:respekt:

:toofunny:  :toofunny:

Citaat van: MaestroMaes op 13 augustus 2015, 22:52:00
Die 300K moet wel lukken.

Hopelijk, he.  ^-^ Ik verwacht toch wel dat er onderweg het één en ander nog wel zal vervangen moeten worden, maar de wagen wordt niet afgebrakt. Dus we zullen zien.  :D

Snorkel

Log!  :D

Opnieuw compleet groen zonder opmerkingen! Woepie!

226XXX km's en counting.
Nog steeds met de originele batterij van 10 jaar oud én de originele ophanging (die blijkbaar geen krimp geeft  :bow:)

Topkar!!

Grote Smurf

Batterij in de cabbie was 16jaar  ;)
Vroeger was alles beter ,zelfs mijn exen
E46///M3 sold
E39///M5 sold 🤦�♂️
Megane Rs sold
GolfVI Gti sold
GolfVII R sold

Snorkel

Phantom Five

Super  :thumbsup: dan kunt ge weer een jaar verder en genieten van de gezinswagen  8)
'Two things are infinite. The Universe and human stupidity. And I'm not sure about the Universe.'

Snorkel

Citaat van: Phantom Five op 11 augustus 2016, 04:43:27
Super  :thumbsup: dan kunt ge weer een jaar verder en genieten van de gezinswagen  8)

Yup! Trouw paard dit!  :thumbsup:

Snorkel

Nooit dit topic afgesloten, zie ik...  :)

Na de laatste post hier in augustus 2016 is de Touring kort daarna gestorven op het wegdek.

Op een zonnige dag in september snor ik over de Vlaamsche weg toen er plots een licht geratel hoorbaar was vanonder de motorkap. Ik zet me aan de kant om een kijkje te nemen, maar merk niks bijzonder terwijl de wagen stationair draait.

Enkele minuten later hoor ik een luide knal en begint de hele auto te daveren. Gelukkig heb ik de reflexen van een hyena en parkeer mezelf aan de kant van de weg, terwijl de wagen rammelt en hort en puft en stoot... Contact stil.

Uiteraard ferm geschrokken en motorkap open gedaan. Niks te zien! De motor zat er nog steeds in!
Ik start de wagen, maar nog steeds hetzelfde fenomeen. Zelfs iemand van de politieke partij Groen met een deelfietsabonnement zou in het snuitje hebben dat dit niet OK was.

Uiteindelijk de wagen afgesleept naar de garage. Omwille van het feit dat het zondag was, kwam er die dag geen verdict. 's Morgensvroeg contact opgenomen met de chirurg van de afdeling Mechaniek en enkele uren later kreeg ik te horen dat mijn wagen het niet gehaald had.  :'(

Diagnose: krukas in twee geknakt!!  :o
In sneltempo mogelijke opties overlopen => rebuild, ruilmotor... Maar kwam steeds richting prijzen dat de sop de kool niet waard was.

Jarenlang geen enkel noemenswaardig probleem gehad en dan met één fatale knal om het hoekje gegaan. Ik geef toe: ik ben daar lang slecht van geweest, want ik reed er heel graag mee.

Dus bij deze: Slaap zacht, lieve Touring. Ik zal je nooit vergeten.

Van je vriend Snorkel.

PS: Sorry van die mottige velgen die ik onder je heb gelegd. Ik was nog jong en onbezonnen. In een volgend leven trakteer ik je op een set VorteSteiners! Beloofd!  :)

J A N

het verleden: te veel om op te noemen
BMW Z4 sDrive30i
Volvo C40 Recharge