2023 - IX3 Inspiring - Piemontrot

Gestart door erq, 22 september 2023, 16:17:27

erq

Na een wachtperiode van +-16 maanden mag ik volgende week (hout vasthouden) mijn huidige lease (A4 35tdi) inruilen voor deze IX3. Terugkeer naar de BMW stal na +-2j VAG. Qua aandrijving was ICE (helaas) niet meer te verantwoorden. Hoge VAA's en ditto maandbedragen. Ontnuchterend. Hybride dan? Njet, policy voor PHEV hield in max 20k km/j. Ongeveer 60% van wat ik jaarlijks af maal. Dus lichtelijk noodgedwongen de EV opties overwogen. En vrij snel bij BMW uit gekomen. Look and feel was in heel het aanbod voor mij de fijnste keuze. Tesla, Polestar stonden niet in de lijst (die verder best breed was). Enkel de Enyaq even overwogen maar IX3 inspiring als beste allrounder bevonden na enkele testritten.

Op papier aanvaardbare range. Maandbedragen aanzienlijk interessanter dan een I4. Levertermijn ook. Toen toch, op papier. Realiteit ligt duidelijk gans anders ma bon. Qua opties en specs was een IX3 ook duidelijk winnaar tov de I4 binnen opgelegde budget. Qua rijdynamiek is had de I4 handsdown gewonnen wss. Maar eerlijk, in een vrije wereld had ik gewoon een 330e touring gekozen, helaas.

Kleur & Binnenbekleding
  • Piemont Rot
  • Sensatec geperforeerd Cognac

Standaard uitrusting
  • Aerodynamische velgen styling 842 19" Bicolor
  • Weergave bandendruk
  • Alarmsysteem
  • Zonder designelementen exterieur
  • Fluwelen tapijten
  • Automatisch dimmende binnenspiegel
  • Bedieningselementen met gegalvaniseerde afwerking
  • Akoestische voetgangersbescherming
  • Sfeerverlichting
  • Elektronisch gestuurde airconditioning
  • Adaptive LED headlights
  • High Beam Assist
  • Active Protection
  • Active Guard
  • DAB-Tuner
  • BMW Teleservices
  • Intelligent Emergency Call - eCall
  • ConnectedDrive Services
  • ConnectedPackage Professional
  • BMW Live Cockpit Navigation Professional
  • Voorbereiding WiFi hotspot
  • M sportstuur
  • M Aërodynamicapakket
  • Battery Electric Vehicle
  • Flexible Fast Charger
  • Panoramisch schuifdak
  • Elektrische regeling voorzetels met geheugenfunctie voor bestuurderszetel
  • Dashboard overtrokken met Sensatec

Opties
  • Model Inspiring
  • Antidiefstalbouten
  • Bandenherstelkit
  • M Dakrails in Shadow Line hochglänzend
  • Scheidingsnet
  • Spiegelpakket
  • Sportzetels vooraan
  • Verwarmde zetels vooraan
  • Driving Assistant Pack Professional
  • Desactivatie passagiersairbag
  • Parking Assistant Pack
  • Comforttelefonie met draadloos laden
  • M Shadow Line hochglänzend
  • M Hemelbekleding Anthrazit
  • Dark Shadow
  • M Lights Shadow Line
  • Zonnewerend glas achteraan
  • M Shadow Line hochglänzend
  • Adaptieve ophanging M
  • Aanhangwagenkoppeling met elektrisch wegklapbare bol
  • Edelhoutuitvoering Esche Stamm met sierlijst in Perlglanz Chrom
"That's thirty minutes away. I'll be there in ten."  Winston Wolf  – Pulp Fiction

E61 535da  - E86 Z4 QP 3.0si - A6 2.7 Biturbo - F11 525da - F31 330d
IX3

erq

Net ff bij de dealer gepasseerd onderweg met jr en hij staat klaar vr de drop off.
"That's thirty minutes away. I'll be there in ten."  Winston Wolf  – Pulp Fiction

IX3

Snorkel

München - 3 - Die Gefallenen
München - Z - Der Friseur
Stuttgart  - C - Der Zühalter

Zaskar

Proficiat met de nieuwe bolide, zit er goed uit  :thumbsup: meebrengen bij de volgende frietmeet.

Avus_3.0

Citaat van: Snorkel op 23 september 2023, 13:15:09Toffe kleur!  :thumbsup:

Idd ik ben ook fan. Benieuwd naar extra foto's want ik vermoed dat deze kleur ook nog wel veranderd in het zonnetje...
* Skoda Octavia RS245 (Daily): Motec Gt-one wheels en eibach springs
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Karbonius CSL airbox, Eisenmann uitlaat,  Karbonius veerpootbrug, KW V2 schroefkit, Custom BBS LeMans
* Ducati 851 (wsbk repl): Termignoni, PP tuning radiale remhendel ...
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

erq

Oorspronkelijk configuratie was donkergrijs. Nog even getwijfeld tussen Kasjmir Silber of dit rood. Maar samenspel zwarte accenten en dieprood in de zon heeft me overtuigd.

IX3

jan.van.gent

E30 316i - E36/7 1.9i - K1100rs - E36 316i - E39 530i - F11 535d

Iksree

Knappe config!
Buitenkleur met die accenten is :drool:
- Signature adjusted for being outdated-

b_ken

Citaat van: erq op 23 september 2023, 18:47:40Oorspronkelijk configuratie was donkergrijs. Nog even getwijfeld tussen Kasjmir Silber of dit rood. Maar samenspel zwarte accenten en dieprood in de zon heeft me overtuigd.
Schitterende keuze.

erq

"Voordeel" van een IX3 samenstellen is dat er maar beperkte kleuren en 2 trims zijn. 19" velgen van de Inspiring zijn echt niet mijne meug (ik hou sowieso niet van bi-color velgen) dus hier was ik wel benieuwd naar.  Is zowat enige wat ik nog had willen veranderen. Maar upgraden naar Impressive zat er niet in zonder eigen opleg en dat vond ik niet waard gezien de Inspiring al ruim uitgerust is. Lendesteun in de zetel is wel gemis. HUD in mindere mate ook. Maar ik klaag niet. Verre van.

IX3

Ben.

CitaatMaar eerlijk, in een vrije wereld had ik gewoon een 330e touring gekozen, helaas.

Had ik niet van jou verwacht.. touring boven een suv..  ::)  ;D 

congrats met de nieuwe daily! Wel netjes dat dit binnen het leasebudget past. Is het dan vanaf vandaag ook EDH ipv ERQ?  ;-)

erq

Citaat van: Ben. op 25 september 2023, 09:59:43Had ik niet van jou verwacht.. touring boven een suv..  ::)  ;D 
congrats met de nieuwe daily! Wel netjes dat dit binnen het leasebudget past. Is het dan vanaf vandaag ook EDH ipv ERQ?  ;-)
ERQ was 1ste plak dus dat zal altijd wel blijven  :)

Dingen die me momenteel nog bezighouden ivm de "switch" zijn
  • Expertise A4. Zit nog 1 schaafvlek aan de bumper vooraan. Aangegeven destijds maar niet geaccepteerd door de verzekering destijds raar genoeg. Mss beter tegenexpertgevraagd ma ok.
  • Ik vertrek vrijdga quasi onmiddelijk naar NL. Ideale test. CC aan 100kmh waar die EV beetje in zn sweetspot moet zijn. Maar heb er mijn twijfels bij of de dealer hem volgeladen zal afleveren tbh.
  • Qua laadpas, abbo of toegang bedrijfseigen apps is nog niks geregeld... Ik zie nu al een admin nachterrie aankomen om dat achteraf allemaal rechtgezet te krijgen.

IX3

Ben.

Citaat van: erq op 25 september 2023, 10:22:50ERQ was 1ste plak dus dat zal altijd wel blijven  :)

Dingen die me momenteel nog bezighouden ivm de "switch" zijn
  • Expertise A4. Zit nog 1 schaafvlek aan de bumper vooraan. Aangegeven destijds maar niet geaccepteerd door de verzekering destijds raar genoeg. Mss beter tegenexpertgevraagd ma ok.
  • Ik vertrek vrijdga quasi onmiddelijk naar NL. Ideale test. CC aan 100kmh waar die EV beetje in zn sweetspot moet zijn. Maar heb er mijn twijfels bij of de dealer hem volgeladen zal afleveren tbh.
  • Qua laadpas, abbo of toegang bedrijfseigen apps is nog niks geregeld... Ik zie nu al een admin nachterrie aankomen om dat achteraf allemaal rechtgezet te krijgen.

tip qua laadpas/app

Shell recharge kan je één bestellen. incl fysieke pass zonder kosten omdat zij per transactie met een bepaald maximum aanrekenen.
Doe sowieso al het laden met één pas maakt de onkosten doorgeven aan de firma des te gemakkelijker  ;)

Plugsurfing kan ook, niet de goedkoopste is maar geeft wel toegang tot nog iets meer laadpalen (of toch in de app)
Maar ook hier loopt de communicatie tussen app + laadpaal niet altijd even optimaal met een telefoontje richting de laadpaal firma tot gevolg om de auto los te krijgen. Meestel direct gefixt.

Vandaar geef ik toch de voorkeur aan een fysieke laadpas/kaart/ ...

Via het werk zijn wij aangesloten bij Cenenergy (achterliggend Last Mile Solutions) en die hun netwerk is ook enorm groot + kosten op de laadpalen gemiddeld niet de goedkoopste maar zeker ook niet de duurste. 

Bananenman

Proficiat Erq, een heel fijne daily voor al uw avonturen (werk en privé gerelateerd).
Grote fan van dat mooi bordeaux, zoiets zie je nooit.

:thumbsup:
2023 Tesla Model 3 RWD
2022 MV Agusta Brutale 800 Rosso

erq

Thx @Ben.

Via BMW is er Ionity kaart sowieso bij. Werkgever is Engie groep dus ook daar groot netwerk. Maar is bnl een admin probleem dat wss pas na levering van de auto account gekoppeld zal worden via de leasing. Als alles geregeld is zal ik verslagje maken  :P

IX3

Ben.

Citaat van: erq op 25 september 2023, 11:33:21Thx @Ben.

Via BMW is er Ionity kaart sowieso bij. Werkgever is Engie groep dus ook daar groot netwerk. Maar is bnl een admin probleem dat wss pas na levering van de auto account gekoppeld zal worden via de leasing. Als alles geregeld is zal ik verslagje maken  :P

ik ben benieuwd en zal voor je duimen  ;)

dadoke

Congrats!

Toch al wel wat iX3's zien rijden, maar nog geen rode, goeie keuze!

erq

Rood heb ik er al paar gekruist. maar idd minderheid. Thuisverpleegster van mn papa heeft er zelfs 1  ;D
Nog zeldzamer precies is het cognac interieur vreemd genoeg  :iono:
90% wordt blijkbaar zwart op zwart op zwart besteld maar daar zou ik precies beetje depri in worden.

edit: deze foto heeft me destijds overtuigd om voor Piemont te gaan. Donkere kleuuren dan gaan al die lijnen in het bodywork precies wat verloren.

IX3

Barney

erq

A4 staat proper klaar voor zn inruil morgen. Na dik 60k op 2j moet ik zeggen dat die me best bevallen is. Op wat kleine ´wrevels´ na. Underpowered sowieso. 130pk is vlot genoeg in theorie. Maar om vlot ff inhaalmanoeuvre te doen of ff wat bijgeven nee dat gaat niet. Infotainment van VAG via profiel heeft nooit gewerkt. Dus 2j lang bij elke start foutmelding. Enkel tegen betaling op te lossen. Grote fail vind ik. Zitpositie is niet te krijgen als de F31. Zetel blijft vrij hoog zelfs in de laagste stand.  Kofferklep op halve hoogte openen voor fietsdrager is ook een circus. Die wil altijd of max hoogte of toe. Maar als comfy eco cruiser heeft die wel elke trip zn werk gedaan. 180 op de autobahn en toch 700km knallen was geen issue. Ga toch net geen traantje laten.

IX3

Bananenman

Van een A4 130pk dieselcruisertje naar zo'n bordeaux iX3 -> wereld van verschil :-)

Binnenkort BAM EV meeting? Nooit gedacht dat ik dit op dit forum zou typen  :toofunny:
2023 Tesla Model 3 RWD

dadoke

Citaat van: Bananenman op 28 september 2023, 09:08:22Van een A4 130pk dieselcruisertje naar zo'n bordeaux iX3 -> wereld van verschil :-)

Binnenkort BAM EV meeting? Nooit gedacht dat ik dit op dit forum zou typen  :toofunny:

Beter een EV Ardennenrit, van snellader naar snellader    ;D

Bananenman

Citaat van: dadoke op 28 september 2023, 09:11:10Beter een EV Ardennenrit, van snellader naar snellader    ;D
Ik ben stiekem pro  :)

Ik voel @Tom zijn gal borrelen bij het lezen van dit soort berichten  :gayfight:
2023 Tesla Model 3 RWD

Tom

Citaat van: Bananenman op 28 september 2023, 09:34:03Ik ben stiekem pro  :)

Ik voel @Tom zijn gal borrelen bij het lezen van dit soort berichten  :gayfight:

Ik heb niks tegen EV's  :)
Nur Tote Motoren werden beatmet

erq

Citaat van: Bananenman op 28 september 2023, 09:08:22Van een A4 130pk dieselcruisertje naar zo'n bordeaux iX3 -> wereld van verschil :-)
Welkom in 2023  :)

IX3

erq

Fleetbeheerder reageert net dat ze vandaag laadpas besteld hebben. LT 8 dagen.
Levering is morgen.

Feest begint al  :P

IX3

Bananenman

Citaat van: erq op 28 september 2023, 10:11:06Fleetbeheerder reageert net dat ze vandaag laadpas besteld hebben. LT 8 dagen.
Levering is morgen.

Feest begint al  :P
Dju, beter ook een gokje op geplaatst  ;D
2023 Tesla Model 3 RWD

erq

Ergste van al, volgens madam de fleetbeheerder is het mijn fout. Ik had hen moeten zeggen dat ze die kaart moesten bestellen  :P

E: "Ok, en hoe overbrug ik die periode dan?"
D: "ah da weet ik niet meneer. Gewoon ergens een laadpas aanvragen (facepalm) of accountje maken en via kostennota werken denk ik"

Dank voor de service mevrouw...

IX3

erq

Home!

Pluim vr de dealer wel vr de aflevering. Zeil en strik hoeven voor mij niet. Ma supervriendelijk, tijd nemen, heldere enthousiaste uitleg,...

Qua buitenmaten niet zo'n verschil met de A4, maar voelt wel veel groter aan.

IX3

NalydStrea

1994 Golf Cabrio MK3 / 1998 E46 316i / 2004 Alfa Romeo GT / 1995 Nissan 200SX S14
2010 E90 335i MT6 Pure Stage 2 turbo's / Suzuki SFV650
2015 Opel Insignia Sports Tourer (familiebus) / Motodax Daytona 150 / 2019 Suzuki GSX-S750 / 1978 Honda CB750 F2 / 2002 Harley Davidson XLH883 Custom