2023 - G82 - ///M4 Competition

Gestart door pantani, 5 januari 2023, 16:53:27

Avus_3.0

Ferm zene die rode accenten met uw rode remklauwen en interieur.   8)

Citaat van: pantani op 22 januari 2024, 12:11:41Ze zijn besteld  ;).

:thumbsup:
* Skoda Octavia RS245 (Daily): Motec Gt-one wheels en eibach springs
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Karbonius CSL airbox, Eisenmann uitlaat,  Karbonius veerpootbrug, KW V2 schroefkit, Custom BBS LeMans
* Ducati 851 (wsbk repl): Termignoni, PP tuning radiale remhendel ...
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

pantani

Zo... meer dan dit wordt het niet ... behalve de Csl- like- lichten.
Voor de personen die mij gevraagd hebben welke decals ik gebbruikt heb ... De originele decals van de Csl die je bij BMW kan vinden ... als ze ze je willen verkopen ten minste zonder VIN van een Csl ...

pantani

pantani

Straks gaan we de deze er op plaatsen ... neen, ... ik wil de csl niet nadoen ... maar die rode accenten  staan hem zo goed ...  :wow:

NalydStrea

1994 Golf Cabrio MK3 / 1998 E46 316i / 2004 Alfa Romeo GT / 1995 Nissan 200SX S14
2010 E90 335i MT6 Pure Stage 2 turbo's / Suzuki SFV650
2015 Opel Insignia Sports Tourer (familiebus) / Motodax Daytona 150 / 2019 Suzuki GSX-S750 / 1978 Honda CB750 F2

pantani

Zo ... de Csl look-alicks staan er in ...
De 2de set die ik nu plaatste ging al veel sneller  ;)
En met die vooraan erbij ... dat vind ik ...  :wow: ... Al zeg ik dat zelf ...  ;D

https://www.facebook.com/marc.decat2/videos/691638826382295/?idorvanity=534555543712940&notif_id=1708083612263531&notif_t=video_processed&ref=notif

Liquid Li0n

de link naar je facebook kan ik niet openen. Maar goed dat je de foto er bij zet. Knap wel

pantani

Citaat van: Liquid Li0n op 16 februari 2024, 14:36:51de link naar je facebook kan ik niet openen. Maar goed dat je de foto er bij zet. Knap wel

Heb de link veranderd ... maar ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik er een filmpje kan op plaatsen ...  :-[
Deze link gaat wel over de nieuwe Csl ACHTERlichten ... Die vooraan staan er al een tijdje op  ;)

Miggel

Heel gaaf, ziet er top uit :thumbsup:  :thumbsup:
Nu nog de CSL motorkap en frontlip en dan is ie af  ;)
Huidige BMW > BMW F87 - M2 LCI

BMW Historie:
- BMW F10 530d (sold)
- BMW E60 LCI 520d (sold)
- BMW E90 320i (sold)

pantani

Citaat van: Miggel op 16 februari 2024, 15:48:11Heel gaaf, ziet er top uit :thumbsup:  :thumbsup:
Nu nog de CSL motorkap en frontlip en dan is ie af  ;)

Die stickerset kan je kopen voor op de motorkap maar dat vind ik ... TE ... willen lijken op een Csl  ;D
En geen fan meer van frontlippen en hogere achterspoilers ... ik vind de M4 juist zo veel eleganter. Had ik de nieuwe M2 gekocht ...
dan was dat met alle performance spoilers en andere parts er op want dat past op zo een agressieve wagen...

Miggel

Ja echt een prachtige wagen verder.
Ben maar blij dat je deze hebt gekozen  :thumbsup: die nieuwe m2 vind ik echt oerlelijk en met die performance parts word het er niet beter op haha ;)

BMW Historie:
- BMW F10 530d (sold)
- BMW E90 320i (sold)

pantani

Citaat van: Miggel op 16 februari 2024, 20:53:09Ja echt een prachtige wagen verder.
Ben maar blij dat je deze hebt gekozen  :thumbsup: die nieuwe m2 vind ik echt oerlelijk en met die performance parts word het er niet beter op haha ;)

Ik dus niet ... vind deze eigenlijk een prachtige wagen met de performance parts ... ma wel niet zoooo prachtig als mijn M4 ...  :toofunny:  :toofunny:  ;)

pantani

pantani

De wagen gekuist en een paar foto's van de definitieve "look" bij bewolkte weersomstandigheden genomen ... nu wachten op de zon en dan same place same car  foto's nemen om het verschil van de dravid grau kleur te kunnen vastleggen ...

Zaskar

Heel mooi met die rode accenten top wagen  :thumbsup:  nu nog een subtiele verlaging  ^-^

pantani

Citaat van: Zaskar op 31 maart 2024, 15:16:41Heel mooi met die rode accenten top wagen  :thumbsup:  nu nog een subtiele verlaging ^-^

Voor de "look" zou ik het zeker doen ... maar mijn vrouw is daar ni voor te vinden ... telkens uitstappen als we zo een vluchtheuvel over moete vindt ze ambetant ...  :D

Miggel

Heel gaaf geworden :thumbsup:  :thumbsup:
Prachtige verschijning zo!

BMW Historie:
- BMW F10 530d (sold)
- BMW E90 320i (sold)

Avus_3.0

Idd ferm, de rode accenten passen perfect bij het Dravit grau.  :thumbsup:

Ik volg wel Zaskar zijn mening ivm de verlaging want die wheelgap vooraan is echt wel te voor een M.
Je moet hem natuurlijk niet plat op zijn pens leggen maar een kleine subtiele verlaging doet al wonderen.
Mijn daily is ook maar 2cm verlaagt door middel van de veren en dat is ook net dat tikkeltje sportiever...
* Skoda Octavia RS245 (Daily): Motec Gt-one wheels en eibach springs
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Karbonius CSL airbox, Eisenmann uitlaat,  Karbonius veerpootbrug, KW V2 schroefkit, Custom BBS LeMans
* Ducati 851 (wsbk repl): Termignoni, PP tuning radiale remhendel ...
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

pantani

Citaat van: Avus_3.0 op  3 april 2024, 13:49:16Idd ferm, de rode accenten passen perfect bij het Dravit grau.  :thumbsup:

Ik volg wel Zaskar zijn mening ivm de verlaging want die wheelgap vooraan is echt wel te voor een M.
Je moet hem natuurlijk niet plat op zijn pens leggen maar een kleine subtiele verlaging doet al wonderen.
Mijn daily is ook maar 2cm verlaagt door middel van de veren en dat is ook net dat tikkeltje sportiever...

Vind ik zelf ook ... MAAR... ik ben er niet van overtuigd dat dat bijdraagt tot een verbetering van de wagen ... indien dit wel was geweest dan ben ik er zeker van dat de ingenieurs van BMW die daar maanden zo niet jaren aan hebben gewerkt, deze vering dan ook geplaatst zouden hebben. De meerprijs dat dit zou kosten bij de fabricatie van de wagen is te verwaarlozen ... dus denk ik dan: als ze deze verlaging niet hebben gedaan, niettegenstaande het er visueel veel beter uitziet, dan zal er wel een andere reden voor zijn. En ik ben bij BAVARIA in Nijvel geweest en een prijsofferte gaan vragen voor een verlaging ... dat viel echt mee ... en je moest er 1x naar de keuring mee en dan was het oké ... maar ... het zou wel kunnen dat je 2 tot 3x bij hen zou moeten terugkeren om de afstelling aan te passen maar dat was voorzien in de prijs. Wel deed dat bij mij een belletje rinkelen en toen ben ik bij iemand in onze wijk geweest waarvan ik wist dat zijn zoon werkt als engineer bij BMW München en bij hem ging horen wat hij daarvan vond ... AFBLIJVEN was het antwoord met een uitleg waar je geen argument nog tegen kon inbrengen ... en toen heb ik besloten de verlaging te laten voor wat ze was ... en mijn vrouw moet niet uistappen als we een drempel over moeten  :toofunny:  Maar visueel is het inderdaad VEEL mooier  :thumbsup: .

PIRRE.

Mijn g80 is enkel vooraan verlaagd met eibach veren met attest.
Ik vond het wheelgap TE groot. Niet mooi voor zo een sportieve auto. Deze veren verlagen max 2cm.
Het enige wat je wel hebt is dat de rubber flap onder de voorbumper af en toe eens schuurt. Dat is ook de reden dat bmw de g8x vooraan iets hoger zet.
De camera's moeten nadien wel gereset worden omdat de hoogte iets veranderd is maar dit stelt allemaal niet veel voor.
Op us fora lees je dat iemand een lekke voorpoot heeft gehad enkele maanden na plaatsen van deze veren maar ligt dit aan de veren, mss slechte plaatsing of bad luck.
Ik heb al verschillende keren de begrenzing bereikt vd auto en hij blijft stabiel hoor.
BMW E46 ///M3 coupe 2004 silbergau ---> sold
BMW F87 ///M2 competition 2018 Hockenheim Silber---> sold
BMW G80///M3 competition 2022 isle of man green --->daily
Kreidler RS 50 golfgrun 5 bak 1979 ---> cafe moto 60cc KT 6 poorter - 20mm mikuni - homoet/baan uitlaat - 9,5 pk

We will never see high revving motors pushed far like the S54 from BMW ever again, and that my friends is not joy, it's sad.

kietekiet

Ik ken er eigelijk bitter of weinig van maar ik volg op youtube Joep van klokje rond. Een fanatieke Hollander die ook keuring meester is, en zijn eigen garage/zaak heeft. die heeft onlangs zijn eigen M140i onder handen heeft genomen en het project deelde op youtube.
Volgens hem is een oem fabrieksaf schokdemper specifiek afgesteld op de fabrieksaf veer die in harmonie samen werkt om een allround  demping te verwezenlijken dat op alle terreinen zijn mannetje kan staan om sportiviteit icm het nodige comfort tot zijn recht te laten komen. Begrijp me niet verkeerd ik vind een verlaagde M2/3/4 /ook veel vetter uitzien dan zo'n halve SUV look. Maar met al die computer gestuurde sensoren om individuele demping te handhaven waar ook nog eens veel ingeneering werk is ingestoken door Bmw M himself, vraag ik met af of zo een aftermarket verlagings veer van H&R, eibach, ac schnitzer, KW has, de boel niet verziekt met valse gemanipuleerde overkill rijeigenschappen?
2009-2011: Bmw M3 E30 - 2011-2012: Lotus Elise R - 2013-2014: Lotus Exige RGB - 2015-2017: Bmw M4 Ac Schnitzer powered - 2017-2018: Bmw F80 M3 manual gearbox - 2018-2019: Bmw M3 3.0 E36 - 2019-2021: Bmw M140i - 2021-2023: Bmw M2 N55 DKG - 02/2023 - 08/2023: Honda S2000 VSA - 2023-2024: Ariel Atom 3 supercharged + M2 N55.
04/2024-2050: Bmw M2 G87.

PIRRE.

Citaat van: kietekiet op  3 april 2024, 19:47:26Ik ken er eigelijk bitter of weinig van maar ik volg op youtube Joep van klokje rond. Een fanatieke Hollander die ook keuring meester is, en zijn eigen garage/zaak heeft. die heeft onlangs zijn eigen M140i onder handen heeft genomen en het project deelde op youtube.
Volgens hem is een oem fabrieksaf schokdemper specifiek afgesteld op de fabrieksaf veer die in harmonie samen werkt om een allround  demping te verwezenlijken dat op alle terreinen zijn mannetje kan staan om sportiviteit icm het nodige comfort tot zijn recht te laten komen. Begrijp me niet verkeerd ik vind een verlaagde M2/3/4 /ook veel vetter uitzien dan zo'n halve SUV look. Maar met al die computer gestuurde sensoren om individuele demping te handhaven waar ook nog eens veel ingeneering werk is ingestoken door Bmw M himself, vraag ik met af of zo een aftermarket verlagings veer van H&R, eibach, ac schnitzer, KW has, de boel niet verziekt met valse gemanipuleerde overkill rijeigenschappen?
Zegt de man die de hele ophanging van zijn M2 heeft veranderd.
Bmw moet met het design vd ophanging met verschillende zaken rekening houden en daarom staan de meeste M's wat hoog op hun poten.   
Het klopt idd dat een bepaalde veerpoot is gefabriceerd voor een een bepaalde veer. Maar je steekt een veer die 1,5-2cm korter is dan de OEM veer met dezelfde veer karakteristiek.
Btw. De veerpoot is NIET instelbaar het is de topmount die je naar hardheid kunt instellen. Dus zo speciaal is die ophanging van een g8x niet hoor.
Ik heb was ook in het begin wat sceptisch tegenover het plaatsen ven deze veren maar telkens ik naar de M3 keek zag ik die opening vooraan. Het stoorde me enorm(het viel me direct op toen ik de M3c in ontvangst nam). Na een jaar heb dit veranderd en heb er geen spijt van hoor.
BMW E46 ///M3 coupe 2004 silbergau ---> sold
BMW F87 ///M2 competition 2018 Hockenheim Silber---> sold
BMW G80///M3 competition 2022 isle of man green --->daily
Kreidler RS 50 golfgrun 5 bak 1979 ---> cafe moto 60cc KT 6 poorter - 20mm mikuni - homoet/baan uitlaat - 9,5 pk

We will never see high revving motors pushed far like the S54 from BMW ever again, and that my friends is not joy, it's sad.

kietekiet

Citaat van: PIRRE. op  4 april 2024, 07:54:27Zegt de man die de hele ophanging van zijn M2 heeft veranderd.
Klopt. Maar het waren dempers en veren tegelijk icm met verbeterde uniballs, swaybars, custom uitlijning. Voor enkel straatgebruik alleen zou ik het nooit meer doen. Het was gewoon de nieuwsgierigheid van hoe ver zo'n M2 gepushd kan worden in maximale wegligging en feedback. Het ding nam rotondes tegen een snelheid waar de gemiddelde weggebruiker nog niet eens de tijd voor had om te anticiperen om op tijd stil te geraken om mij voorang te verlenen :toofunny: nu ik zou zo'n aftermarket demper ook enkel en alleen plaatsen voor het visuele aspect moest ik later terug een M kopen. Ik heb de nieuwe G87 M2 eens test gereden een paar weken geleden. Qua chassis stijfheid komt hij al met kop en schouders boven mijn ex in "oem" staat OG M2 uit.
Als je zoiets begint fine te tunen qua onderstel heb je een wapen op een bochtig parcour, ongeacht die 1700kg. Heb ooit is meegereden als passagier in een Nissan GT-R met een 1200pk map. Die zat ook rond de 1700kg geloof ik, voelde hetzelfde aan als die M2 G87 qua feedback van wegligging. Vertrouwen tot en met! gooi hem gewoon die bocht in waarvan je denk er nooit levend uit te komen, en hij geeft geen krimp.
Wel op droog natuurlijk ;D
2009-2011: Bmw M3 E30 - 2011-2012: Lotus Elise R - 2013-2014: Lotus Exige RGB - 2015-2017: Bmw M4 Ac Schnitzer powered - 2017-2018: Bmw F80 M3 manual gearbox - 2018-2019: Bmw M3 3.0 E36 - 2019-2021: Bmw M140i - 2021-2023: Bmw M2 N55 DKG - 02/2023 - 08/2023: Honda S2000 VSA - 2023-2024: Ariel Atom 3 supercharged + M2 N55.
04/2024-2050: Bmw M2 G87.

Capitol

Citaat van: kietekiet op  3 april 2024, 19:47:26Ik ken er eigelijk bitter of weinig van maar ik volg op youtube Joep van klokje rond. Een fanatieke Hollander die ook keuring meester is, en zijn eigen garage/zaak heeft. die heeft onlangs zijn eigen M140i onder handen heeft genomen en het project deelde op youtube.
Wel, ik vond de standaard vering van mijn M140i 1 van de zwakste punten van de auto (en ik heb de niet adaptieve). Veel te hard, te veel springen en te weinig dempen, zeker op slechter wegdek. Dus ik heb alleen de dempers vervangen door Bilstein B8 en de originele veren behouden. Dit geeft een heel groot verschil en dan vraag ik me toch af waarom BMW dit niet beter kan of wil doen. Want die klachten van de standaard vering op een M140i hoor en lees je toch heel veel.

pantani

Citaat van: Capitol op  4 april 2024, 09:47:42Wel, ik vond de standaard vering van mijn M140i 1 van de zwakste punten van de auto (en ik heb de niet adaptieve). Veel te hard, te veel springen en te weinig dempen, zeker op slechter wegdek. Dus ik heb alleen de dempers vervangen door Bilstein B8 en de originele veren behouden. Dit geeft een heel groot verschil en dan vraag ik me toch af waarom BMW dit niet beter kan of wil doen. Want die klachten van de standaard vering op een M140i hoor en lees je toch heel veel.

Dat was bij de M2c F82 net hetzelfde ... zonder adaptieve vering. Dat was eigenlijk de reden waarom ik na 3 jaar veranderd ben naar deze M4c ... Veel confortabelder als je hem als daily wil gebruiken en eens in sport of sport + dan is het net als bij de F82 ... een erg sportieve harde vering.