Main Menu

F54 Clubman Cooper S '16

Gestart door andyvr, 12 december 2021, 20:22:04

andyvr

Even een korte voorstelling.

Sinds begin dit jaar fiere eigenaar van een clubman S, voorheen enkele BMW's gehad maar nooit een MINI, het zei me gewoonweg niks tot deze generatie.
Kort na de in ontvangstname van de wagen, toch maar alle filters, luchtfilter van ITG en bougies vervangen gezien mijn eerdere ervaringen met officiële dealers, veel beloven maar weinig doen. Gelukkig dit gedaan want dit was echt wel nodig.

Intussen ongeveer 15.000km ermee gereden (dagelijks ongeveer 80km woon-werk verkeer). De wagen bevalt mij enorm, voelt degelijk aan, kwalitatieve materialen binnen en buiten. Het vermogen vond ik van in het begin al redelijk ''gewoontjes'', ik had iets meer beleving verwacht. Al is het horen blazen en fluiten van de turbo heerlijk en de plofjes uit de uitlaat klinken als engeltjes die in mijn oren zingen.
Ik was de wagen quasi wekelijks heel uitgebreid ( makkelijk een halve dag kwijt). Buiten wat chroom zwart gespoten en de achterlichten vervangen door een setje met de zwarte boord en logo's gewisseld, verder niks geks gedaan aan de wagen.

Recent heb ik de wagen ter interessepeiling online te koop gezet, al snel kwam er reactie op met nu een potentiele koper. Als de wagen weggaat, zal dit ongetwijfeld met een dubbel gevoel zijn.
VW polo '01 1.4i -sold - VW golf IV '02 1.6i - sold - Renault clio '00 1.2i - sold - Renault Mégane coupé 1.6i ' 96 - sold - Skoda Fabia '07 1.9tdi - sold - Opel astra '03 2.0 dti - sold - E46 318ci '03 - sold - E39 520d '01 - sold - Renault scenic '06 1.9dci - sold

Avus_3.0

Knappe Cooper S dat je nog eventjes hebt. Als hem weggaat heb je dan al een idee wat er in de plaats gaat komen?
Als je toch content bent van de wagen en deze nog maar een jaar hebt dan snap ik niet goed waarom je hem al zou wegdoen...
* Skoda Octavia RS245 (Daily): Motec Gt-one wheels en eibach springs
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Karbonius CSL airbox, Eisenmann uitlaat,  Karbonius veerpootbrug, KW V2 schroefkit, Custom BBS LeMans
* Ducati 851 (wsbk repl): Termignoni, PP tuning radiale remhendel ...
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

M&M

Een intro van de wagen, en direct afsluiten met mogelijke verkoop😁 ja, lijkt mij wel iets leuk. Vermogen op speelse wagen met wat vermogen in 👍
1st BMW: E30 318i 1989 (wrecked) - E39 520D 2000 (sold) - E39 525D 2003 (sold) - E91 320D 2011 (current) - Honda VFR 750 1995 (current bike)