2007 - E63 - 630i

Gestart door Geert, 4 november 2020, 19:13:08

hmn_pwr

34.000€ in hoeveel jaar?
Absolute bedragen zeggen niet alles.

En in dat tijdperk - productie-jaren van de E32 en nog heel veel jaren daarna - kostte RON98 bijlange geen ~2€ (80 BEF.) per liter. En maalde niemand erom dat die wagen 15l/100 km verbruikt. Toch zeker niet de eerste eigenaar die een (dure) BMW 7 serie kocht.

Je E32 zal inderdaad geen 34.000€ minder waard zijn dan een gelijkaardige E32 zonder LPG installatie.

Nog een bedenking: hoeveel (oude) Porsches rijden er rond met LPG? Hoewel velen nog (veel) meer verbruiken dan 15l/100 km. Misschien rijden er wel wat Cayennes rond op LPG en als lichte vracht. Maar ja dat zijn dan meestal firmasletten  >:D

Aan de ene kant heb je ratio, aan de andere kant emotie en purisme.

Mijn Z4 kost me 5.000€ per jaar. Terwijl ik perfect zonder die wagen kan. Dus op 7 jaar tijd kan ik 35.000€ besparen. In februari zal ik hem 5 jaar hebben. 

Geert

In ieder geval, de i5 is besteld, de 6-er mag op rust binnenkort.
We gaan elektrisch rijden, benieuwd naar de ervaringen met die auto! 8)
1999 - BMW Z3 Coupe 2.8
2024 - BMW i5

Bananenman

Citaat van: Geert op 18 januari 2024, 17:53:05In ieder geval, de i5 is besteld, de 6-er mag op rust binnenkort.
We gaan elektrisch rijden, benieuwd naar de ervaringen met die auto! 8)
wow? Proficiat Geert! Comfy cruiser komt er aan  8)
2023 Tesla Model 3 RWD
2012 Ducati Multistrada 1200 S "Lawijtmaker"

Geert

Citaat van: Bananenman op 19 januari 2024, 09:20:22wow? Proficiat Geert! Comfy cruiser komt er aan  8)

Thx!
Ik was vrij snel verkocht, heel comfortabel dat vooral 😎
1999 - BMW Z3 Coupe 2.8
2024 - BMW i5

Avus_3.0

Proficiat met de aankoop, lijkt me ook een perfecte wagen om dagelijks wat km's met te doen vermoed ik.

Als ik 's morgens met het fietske naar't werk rij dan passeer ik ook steeds een I5 die aan't opladen is op een oprit. Ik moet toegeven dat ik toch ook steeds eens naar de wagen kijk. Diegenen die ik telkens zie staan is een "grijze" en ik veronderstel dat hem redelijk goed uit gerust is. (M-pakketje)

Welke kleur/uitvoering heb jij genomen?

* Skoda Octavia RS245 (Daily): Motec Gt-one wheels en eibach springs
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Karbonius CSL airbox, Eisenmann uitlaat,  Karbonius veerpootbrug, KW V2 schroefkit, Custom BBS LeMans
* Ducati 851 (wsbk repl): Termignoni, PP tuning radiale remhendel ...
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

Geert

Ik heb er even moeten aan wennen maar nu toch wel overtuigd van de looks.

Citaat van: Avus_3.0 op 22 januari 2024, 11:34:23Welke kleur/uitvoering heb jij genomen?

I5 e-drive40

Carbonzwart

M-pack
Professional pack
Comfort pack
Travel pack
Iconic Glow exterieur pack

Bovenop deze packs:

M sport remmen (blauw)
Lendesteun
Zonnewerend glas achteraan
Extra charger voor thuis laden

Zit enorm veel in de packs zoals elektrische kofferklep, head-up display, 360 camera enz...

1999 - BMW Z3 Coupe 2.8
2024 - BMW i5

Geert

Hij staat definitief te koop.
Knoop is gehakt, de 6er mag eruit.
1999 - BMW Z3 Coupe 2.8
2024 - BMW i5

Avus_3.0

Citaat van: Geert op  1 februari 2024, 22:52:03Hij staat definitief te koop.
Knoop is gehakt, de 6er mag eruit.

Jammer, maar succes met de verkoop.  :thumbsup:
* Skoda Octavia RS245 (Daily): Motec Gt-one wheels en eibach springs
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Karbonius CSL airbox, Eisenmann uitlaat,  Karbonius veerpootbrug, KW V2 schroefkit, Custom BBS LeMans
* Ducati 851 (wsbk repl): Termignoni, PP tuning radiale remhendel ...
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

Geert

De 6er is verkocht en zit ondertussen al in Nederland.
Met enorm veel plezier in gereden!! 8)
1999 - BMW Z3 Coupe 2.8
2024 - BMW i5

kraftbayer

Citaat van: Geert op 24 februari 2024, 09:46:53De 6er is verkocht en zit ondertussen al in Nederland.
Met enorm veel plezier in gereden!! 8)

In Nederland is zo een auto veel interessanter te verkopen dan in België.
Daar zitten ze niet met de hoge BIV en kunnen ze die als Youngtimer rijden.
Daarom dat je veel ex Belgische auto's met een grote cilinderinhoud of hoge taksen vind bij de handelaars.
Dan kan het zijn dat die ergens opduikt na een tijdje voor het dubbele van uw verkoopprijs.
Want de Nederlandse Youngtimerhandelaars zijn er heel handig in om zulke auto's via via aan te kopen en ze dan na een tijdje bij hun te koop te zetten.

Maar je hebt er uw tijd van kunnen genieten.

Grtn,
Kraftbayer :thumbsup:
BMW...Kraftbayers!

Geert

Dat klopt volledig maar dat is nu eenmaal zo, elk land heeft zo zijn voor- en nadelen qua regeling.
Ook al gaat hij het 3 dubbele van mijn verkoopprijs, dan lig ik daar nog niet wakker van.. ik heb gehandeld zoals de situatie nu is en ik heb mijn tijd met de auto gehad en afgesloten.
Dat kans dat ik in België nog een particulier ging vinden was vrij klein, wel Franse handelaars en deze persoon uit Nederland.

Vader en zoon zijn de auto komen inspecteren en meteen gekocht.
Vader (ik schat 65 jaar) ging er zijn rustige km's mee doen en van genieten :thumbsup:
1999 - BMW Z3 Coupe 2.8
2024 - BMW i5