verschillende storingen

Gestart door peeters 22, 21 mei 2017, 13:49:22

peeters 22

beste leden , mijn naam is luc ,  ik ben nieuw hier op het forum , ondanks ik momenteel 4 jaar de trotse bezitter ben van een BMW F10 530D heb ik voordien nooit een probleem gehad.
gisteren na een 3 tal weken stilstand wou ik vertrekken met de bmw.
na het starten kwamen allerlei fouten op het instrumentenpaneel alsook op de check control display in de navigatie.
storingen :
- remsysteem beheerst rijden
-veiligheidsgordelsysteem
-storing aandrijving
-dodehoekbewaking
-rijstabilisering uitgevallen
-RPA uitgevallen
-ook de servosturing werkt niet 100%
-de kilometerteller werkt niet
-de airco werkt niet
-en de handvrije sensor om de deur te openen en te sluiten werkt ook niet.

ik heb een universeel uitlees toestel dat geeft foutcode P0500 , dat zou op de snelheidsensor wijzen.

nu is mijn vraag of julie mij kunnen helpen , kan het zijn dat mischien de accu te weinig stroom had en daardoor deze fouten aangeeft ?
of moet ik verder gaan zoeken naar een abs sensor ? maar kan deze sensor dan ook al deze storingen wel degelijk geven ?

alvast bedankt !

BIG charlie

Welkom op BB.
Als ik dit zo lees is isd je accuspanning te laag (geweest).
Storingen resetten en eens een goed stukje rijden.

Grtz
BMW AT 220i Msport 2023
Kawasaki Versys 650 Grand Tourer 2023

Former BMW cars: E21-320.6 - E30-316i - E30-320i - E34-525i - E36-318is - E36-318i cab - E92-320d - E81-116i - F21Lci-116Ed - F45-218d - F45-225XE - F32-428i

Pannenkoek

Ik wou hetzelfde zeggen. Laat je accu ook eens testen. Een accu die na drie weken de geest geeft... Dat mag niet, anders zou een groot deel van de geparkeerde autos aan Brussels AirPort allemaal aan de jumpstarter moeten bij herstart.

Een accu testen doe je bij belasting. Indien die daar faalt: andere erin, een agm. Met de zomer die eraankomt waarbij je interieurventilator en koelschroef op volle kracht moeten draaien zou dit weleens erg zwaar kunnen tegen vallen. Bvb bij het vertrek op vakantie en je je vlucht moet halen...

peeters 22

Hartelijk dank voor jullie snelle input !
Hopelijk is het inderdaad gewoon de accu , ik heb ze net aan de lader gehangen dus hopelijk weet ik dan morgen iets meer .
Nog een klein vraagje om zeker te zijn ,
Mag ik de oplader rechtstreeks op de batterijpolen aansluiten ? Er hangt namelijk een heleboel bedradingen aan waar ik liever niet teveel mee foutdoe 😅
Alvast bedankt

Pannenkoek

Als je je motorkap open doet dan zie je daar twee contactpunten speciaal daarvoor

peeters 22

Update:
Een vriend van me werkt bij bmw en heeft deze bij me komen uitlezen.
Zijn diagnose : dsc module vervangen.
Toen ik vroeg waar deze zat wist hij het niet en moest dit even opzoeken als ik dat wou weten.
Niet veel vertrouwen hierin dus.
Een kennis had onlangs goede ervaringen met alpina deurne .
Deze opgebeld en mocht al snel komen.
Dinsdag gebracht , zodat hij deze woensdag ging nakijken.
Om 9 uur eerste werk zei hij.
Rond 9u15 telefoon : ik heb alles uitgemeten vertelde hij , de deurgreep rechts achteraan is kortgesloten waardoor de zekering van de dsc er steeds doorgaat.
Deze heeft hij toen besteld en verwacht dat deze begin volgende week wel klaar zal zijn , ook gaat hij een volledige update van de wagen doen omdat dit nog nooit uitgevoerd is.

Ik ben dus redelijk blij dat ik deze naar alpina in deurne gedaan heb .
Zeer vriendelijke ontvangst , je hoort meteen dat deze ervaring heeft .
Dus zeker een aanrader in mijn ogen!

Alvast bedankt allemaal voor de hulp , zo zie je maar dat 1 defect vele oorzaken kan veroorzaken .

Groetjes  :thumbsup:

DK47

Dag beste mensen

Ik hoop dat ik hier verder kan geholpen worden. Ik ben in het bezit van een een f10 520da van 2013. Ineens bij het rijden kreeg ik een rare brandgeur in het interieur en erna allerlei foutmeldingen: abs, remsysteem, transmissie, parkeerrem, aandrijving...
Nu heb ik hier en daar gelezen dat het kan gaan over een zwakke accu of misschien er ergens mischien een kortsluiting wordt veroorzaakt?
Ik heb geen enkel idee wat het kan zijn, ook niet echt veel zin als het een te dure grap wordt.
Als jullie mij verder zouden kunnen helpen zou super zijn.
Ps: de foutmeldingen gingen weg tijdens het rijden en doken erna weer nog is op, voor de rest rijd en schakelt de auto perfect, na een keer de auto stil te leggen heeft hij er wat langer gedaan om te starten.