Kosten Groot onderhoud BMW

Gestart door Davidov, 20 februari 2010, 16:41:15

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tom

Lang leve zelf sleutelen  8)  :o

Een klein onderhoud bij de Z3M is 100 EURO aan filters en olie, en ik denk dat je niet veel duurdere olie vindt dan wat ik erin kap  :D

De E38 heeft met 50 EUR genoeg aan olie en filters denk ik. Ik koop enkel onderdelen van de OEM BMW fabrikant.

De echte kosten zitten daar wel in het preventieve onderhoud, maar ik denk dat ik daar gewoon duizenden euro's per jaar op uitspaar als ik die facturen hier zo zie  :D
Nur Tote Motoren werden beatmet

order66

Bij een onafhankelijke valt dat allemaal wel mee hoor.

Tom

Citaat van: order66 op 23 december 2021, 16:06:41
Bij een onafhankelijke valt dat allemaal wel mee hoor.

Valt zeker beter mee, maar die mensen moeten ook eten en kleren kopen  :)
Nur Tote Motoren werden beatmet

order66

Citaat van: Tom op 24 december 2021, 01:36:23
Valt zeker beter mee, maar die mensen moeten ook eten en kleren kopen  :)

Liefst, ik wil mijn specialist niet in zijnen bloten op de werkvloer zien ;D

Avus_3.0

Citaat van: order66 op 24 december 2021, 09:38:51
Liefst, ik wil mijn specialist niet in zijnen bloten op de werkvloer zien ;D

:toofunny: :toofunny: :toofunny:
* Skoda Octavia RS245 (Daily): Motec Gt-one wheels en eibach springs
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Karbonius CSL airbox, Eisenmann uitlaat,  Karbonius veerpootbrug, KW V2 schroefkit, Custom BBS LeMans
* Ducati 851 (wsbk repl): Termignoni, PP tuning radiale remhendel ...
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

ThierryHenry

Hellowkes,

Twee weekjes terug heb ik mijn wagen binnen gedaan bij de bekende BMW-dealer in Turnhout voor een klein onderhoud.
Aangezien het een premium selection betreft heb ik het maar via de dealership laten doen en dit heeft me voor een G21 318D de leuke som van 420 EUR gekost.

Nu staat er een groot onderhoud ingepland op 50.000km's, iemand een idee aan wat ik me hier mag verwachten?
En hoelang laat ik het best bij BMW zelf doen alvorens over te schakelen naar een ervaren voor & na-werker?

kraftbayer

Normaal zijn er redelijk vaste richtprijzen voor een standaard onderhoud.
Die kan de BMW dealer U verstrekken
Maar er kunnen afhankelijk van de staat van de auto wel surplussen bijkomen.

Wegblijven bij een voor en na werker die niet echt de BMW kennis heeft van de allernieuwste modellen.
Want je auto gaat er uiteindelijk niet beter op worden want soms zijn er bepaalde updates nodig om de goede werking van de auto te blijven garanderen.
Dat is nu eenmaal een nadeel van een "moderne" auto en dat kost centen.
Dan ben je een pak beter gesteld bij een deftige BMW specialist die de nodige kennis en apparatuur heeft om uw auto in orde te houden.

Grtn,
Kraftbayer  :thumbsup:
BMW...Kraftbayers!

Tom

Simpel, de seconde dat je geen garantie meer hebt zou ik niet meer mee betalen aan die mooie nieuwe showroom.
Zoals Kraftbayer aanhaalt: bij een deftige BMW specialist ben je beter af.
Nur Tote Motoren werden beatmet

Zaskar

Ik heb vorige week en groot onderhoud laten uitvoeren, dat heeft mij 734,94€ gekost bij de officiële dealer.

kraftbayer

Citaat van: Zaskar op 17 maart 2022, 07:26:50
Ik heb vorige week en groot onderhoud laten uitvoeren, dat heeft mij 734,94€ gekost bij de officiële dealer.

De prijzen die hier genoemd worden voor klein en groot onderhoud zijn eigenlijk de "normale" prijzen.
BMW is in dat opzicht niet duurder dan een VAG garage waar je voor een klein onderhoud aan een VW of een Skoda ook die bedragen betaald.
Autorijden en de auto deftig onderhouden kost nu eenmaal geld als je het eigen zak moet betalen.
En het zal er niet goedkoper op worden als ze er nog meer elektronica instoppen.

Grtn,
Kraftbayer :thumbsup:
BMW...Kraftbayers!

ThierryHenry

Citaat van: Tom op 16 maart 2022, 21:47:09
Simpel, de seconde dat je geen garantie meer hebt zou ik niet meer mee betalen aan die mooie nieuwe showroom.
Zoals Kraftbayer aanhaalt: bij een deftige BMW specialist ben je beter af.

Dat was dus ook mijn bedoeling, van zodra ik de garantie doorlopen ben zoek ik mezelf een deftige BMW specialist.

Iksree

#281
- Signature adjusted for being outdated-

ThierryHenry

Even deze terug oprakelen.... Welke BMW specialist in de ruime regio rond Turnhout kunnen jullie mij aanraden?

pukkie007


ThierryHenry

Citaat van: pukkie007 op 24 september 2022, 15:50:30
Sneyers!

Was eerder op zoek naar een vakman buiten de BMW concessies, kwestie vd kosten wat te drukken in deze tijden. (Let op: wel alles int 'wit')

pukkie007

Dan heb je nog Lievens in Balen. Maar ik heb geen idee van de tariefverschillen.

Bmke3g20

Ik heb in januari 2021 mijn 320d g20 met 53000km binnengedaan voor een groot onderhoud voor 673 euro bij een officiele dealer en in juli 2022 in een andere officiele dealer voor remblokken voor en achter te vervangen voor een bedrag van 643 euro. Ik schrok wel van dit 2de bedrag. Is dit een normale prijs bij bmw?

Achterrem: service remsysteem achter
Rep.set remblokken
Remblokslijtage sensor achter

Voorrem: service standaard omvang
Service remsysteem,voor
Inrijden remmen
Rep.set remblokken zonder asbest
Remblokslijtagesensor voor
Grt

NalydStrea

643 EUR om remblokskes en slijtagecontacten te vervangen?
Dan hadden ze de remschijven ook wel mogen doen voor dat bedrag  :greddy:
1994 Golf Cabrio MK3 / 1998 E46 316i / 2004 Alfa Romeo GT / 1995 Nissan 200SX S14
2010 E90 335i MT6 Pure Stage 2 turbo's / Suzuki SFV650
2015 Opel Insignia Sports Tourer (familiebus) / Motodax Daytona 150 / 2019 Suzuki GSX-S750 / 1978 Honda CB750 F2

Win

Remblokken zijn blijkbaar duur, was voor mijn Mini ook 465 euro voor 4 stuks.

dadoke

Kan kloppen, vele jaren terug was het voor mij al 250 euro voor de achterblokken.

Tom

Een setje remblokken voor een F30 320d bijvoorbeeld kost 56 EUR voor de vooras en 41,28 EUR voor de achteras op autodoc, van Textar, de OEM leverancier.
Nur Tote Motoren werden beatmet

kraftbayer

Het probleem met de after-market remblokken is dat je bijna nooit dezelfde kan kopen als die BMW OEM monteert.
Je moet de OEM remblokken maar eens bekijken.
Meestal hebben ze een andere codering dan de after-market van dezelfde fabrikant.
Je zal heel moeilijk of geen Jurid of Textar remblokken gaan vinden die dezelfde codering hebben als die BMW OEM gebruikt.
Die codering op de remblokken is de hardheid van de remblok en die hardheid bepaald ook het piepen van de remmen.
Regelmatig zogenaamde "OEM aftermarket" remblokken terug vervangen door de originele van BMW omdat de remmen fel piepten.
Je moet daar een beetje geluk mee hebben.

Wat niet wil zeggen dat de prijzen van de remblokken bij BMW wel vrij duur zijn maar dat het bedrag dat de topicstarter aangeeft wel de juiste prijs is voor het vervangen van die onderdelen bij een Dealer.

Grtn,
Kraftbayer. :thumbsup:
BMW...Kraftbayers!


Tom

#293
Citaat van: kraftbayer op 14 december 2022, 11:43:11
Het probleem met de after-market remblokken is dat je bijna nooit dezelfde kan kopen als die BMW OEM monteert.
Je moet de OEM remblokken maar eens bekijken.
Meestal hebben ze een andere codering dan de after-market van dezelfde fabrikant.
Je zal heel moeilijk of geen Jurid of Textar remblokken gaan vinden die dezelfde codering hebben als die BMW OEM gebruikt.
Die codering op de remblokken is de hardheid van de remblok en die hardheid bepaald ook het piepen van de remmen.
Regelmatig zogenaamde "OEM aftermarket" remblokken terug vervangen door de originele van BMW omdat de remmen fel piepten.
Je moet daar een beetje geluk mee hebben.

Wat niet wil zeggen dat de prijzen van de remblokken bij BMW wel vrij duur zijn maar dat het bedrag dat de topicstarter aangeeft wel de juiste prijs is voor het vervangen van die onderdelen bij een Dealer.

Grtn,
Kraftbayer. :thumbsup:

Dat kan zeker zo zijn, maar ik heb al honderdduizenden kilometers afgelegd met zulke remblokken en nooit gepiep noch miserie gehad .
De enige die piepen zijn mijn gele pagids, maar die kunnen echt een serieus pak slaag verdragen. :)

Voor de prijs van standaard blokken en schijven op mijn Z3M heb ik nu gele pagids en 2 delige performance friction schijven.
Die hebben een veel hoger uithoudingsvermogen dan OEM, wat op een oude M wel soms wenselijk is, op een 320d ligt dat wellicht anders.
Nur Tote Motoren werden beatmet

Paske

#294
Zelf groot onderhoud gedaan dmv Youtube in een DoeHetZelf garage op F11 520d 2011.

Betreffende garage:
Autobedrijf Exclusive & Doe het zelf garage Hulst:
Aziëweg 15
4561 PC Hulst
Nederland
https://www.exclusive-classics.nl/doe-het-zelf-garage-2/

Hierbij is standaard werkmateriaal aanwezig en inbegrepen in de prijs om te gebruiken. (doppen, tangen, schroevendraaiers enz)
Ik neem steeds een snoerloos boormachientje mee, om sneller oa de bodemplaat te verwijderen.

2 uur de kolombrug gehuurd:  €20,00
Afvoer vloeistoffen (olie)    € 2,50
                            --------
                              €22,50

Olie besteld via:
Oeldepot24.de Er kan 5,2 liter in
1 x Total Quartz INEO Long Life 5W-30 - 5 Liter  1 x €30,00
1 x Total Quartz INEO Long Life 5W-30 - 1 Liter  1 x € 8,49
                                                -------------
                                                    + €13,50 verzending
(had voor een dubbel onderhoud besteld, en nog andere olie voor een ander voertuig ook besteld)
                                                      €47,75 
Filters ea via:
https://www.motointegrator.de/  (niet .NL = duurder)

Ölfilter MAHLE KNECHT OX 404D            €8.38
Luftfilter MAHLE KNECHT LX 3598        €27.20
Kraftstofffilter MAHLE KNECHT KL 169/4D €17.17
Innenraumfilter FILTRON K1260A-2X      €15.57
                                      ---------
                                      € 80,37 (incl. BTW en €12 verzending)
Ook hier waren nog onderdelen besteld voor m'n andere wagen.
Totaal voor m'n onderhoud:  €150,57
1984 Ford Capri MK III 1.6 S - 1989 VW Jetta TX 1.6 D - 1995 Volvo 460 1.8 GL - 2000 Opel Astra Sport 1.7 TDs SW - 2006 Renault VelSatis Phase I 2.2 dCi Initiale - 2010 Renault VelSatis Phase II 2.2 dCi Privilege - 2015 MB E250 cdi Avantgarde - (2012 => 2022 - 2 x Honda VFR1200F) - 2021 BMW F11 520dA  - 2023 Honda CMX1100 T DCT.
http://www.bimmerandmore.be/forum/index.php?topic=73106.0

M-Power

Is de rijtaks (258€ ) voor een F80 M3 in Duitsland echt zo laag ?





flash

Deze week voor mijnen Vord 300 euro incl voor olie + filter en dan nog een "gratis" check van de onderkant die ze filmen en doorsturen...

En tegenspartelen dat ik op 15k wou komen ipv 20 omdat hun systeem en de daaraan gekoppelde pechbijstand niet meer klopt

'11 Opel Vectra A 1.8 GLS => verkocht '13-'14 BMW e34 525i touring '94 => verkocht '14-? BMW e30 324td touring '89 => ongeval en afbraak '16-? BMW e30 324td touring '90 => project
'11-'13 Audi A4 B6 1.9 TDI '01 => verkocht '13-'15 BMW e30 320i=>325i 24v 4d '84 => verkocht '15-? BMW e34 M5 3.6 '89 => garage queen '17-? BMW e30 316i touring '94 => afbraak?
'11-'14 BMW e30 320i NFL 4d '87 => ongeval en afbraak '13-'16 BMW e30 324td 4d '90 => ongeval en afbraak '15-'18 Citroën Berlingo LV 1.6 HDI '06 => verkocht '18-? Nissan Terrano II LV 3.0 TDi '04 => daily beast
'12-'13 BMW e30 318i touring '89 => afbraak [/

Tom

Mijn moeder gaat met haar Mazda Mx5 nog naar de Mazda dealer, daar kost een klein onderhoud 180 EUR, ik snap niet hoe die daar aan uit kunnen  :D
Nur Tote Motoren werden beatmet

kietekiet

#298
Zwijgt stil! €300 voor een klein onderhoud bij de Renault dealer voor een jaarlijkse olie wissel voor een Dacia met 15dci motorke. Een schande! Staan die mannen €100 per uur ofwa vroeg ik hun. Want bij misteroil kost 6liter 0w20 castrol GTX met Renault specificatie €90 inclusief Mann olie filter die ik bestel bij autodoc. Op de klok gekeken, 45min werk voor mij om de bodemplaat en olie en filter te vervangen zonder brug op mijne rug op een matje met een ratelsleutel.
Vuile geldwolven..
2009-2011: Bmw M3 E30 - 2011-2012: Lotus Elise R - 2013-2014: Lotus Exige RGB - 2015-2017: Bmw M4 Ac Schnitzer powered - 2017-2018: Bmw F80 M3 manual gearbox - 2018-2019: Bmw M3 3.0 E36 - 2019-2021: Bmw M140i - 2021-2023: Bmw M2 N55 DKG - 02/2023 - 08/2023: Honda S2000 VSA - 2023-2024: Ariel Atom 3 supercharged + M2 N55.
04/2024-2050: Bmw M2 G87.

dadoke

#299
Voo
Citaat van: kietekiet op  5 april 2024, 18:55:30Zwijgt stil! €300 voor een klein onderhoud bij de Renault dealer voor een jaarlijkse olie wissel voor een Dacia met 15dci motorke. Een schande! Staan die mannen €100 per uur ofwa vroeg ik hun. Want bij misteroil kost 6liter 0w20 castrol GTX met Renault specificatie €90 inclusief Mann olie filter die ik bestel bij autodoc. Op de klok gekeken, 45min werk voor mij om de bodemplaat en olie en filter te vervangen zonder brug op mijne rug op een matje met een ratelsleutel.
Vuile geldwolven..

De (doorsnee) garage doet elke prijs gewoon maal 3, en doe daar nog een werkuur bij, en dan zit je inderdaad rap aan 3 a 400 euro voor een oliewissel.
Hier vanavond toevallig 2 auto's 'gesmeerd', stelt niks voor qua werk, en materiaalkost is pakweg 80 a 90 euro inderdaad.