Batterij laden - bijkomende problemen F31

Gestart door pascalVN, 27 november 2024, 11:03:43

pascalVN

Goeiemiddag,

De batterij van mijn F31 bleek volledig leeg dus heb een druppellader aangesloten. Na enkele uren blijken de 2 achterste richtingaanwijzers te knipperen en ook het knopje om alle richtingaanwijzers tegelijk op te zetten aan het dashboard. Verder krijg ik er nog geen leven in. Ik vermoed dat zolang de knipperlichten werken deze met de weinige energie aan de haal gaan zodat de batterij eigenlijk niet bijgeladen raakt. Is er een manier om een zekering of dergelijke tijdelijk af te koppelen of blijf ik er verder beter af? Alvast bedankt voor jullie advies. Ps ik ken zo goed als niets van autotechniek... Mvg Pascal

dadoke

Ik denk niet dat een druppellader een lege batterij op een paar uur kan opladen.
Dus de batterij is gewoon nog leeg, beter een 'echte' lader proberen.

NalydStrea

Inderdaad een echte lader proberen, of je batterij afkoppelen en geduld hebben met de druppellader.
Al weet ik niet of dat helemaal goedkomt, hangt ervan af hoe zwaar je druppellader is.
Sowieso is een batterij die 'volledig leeg' is niet heel gezond.
1994 Golf Cabrio MK3 / 1998 E46 316i / 2004 Alfa Romeo GT / 1995 Nissan 200SX S14
2010 E90 335i MT6 Pure Stage 2 turbo's / Suzuki SFV650
2015 Opel Insignia Sports Tourer (familiebus) / Motodax Daytona 150 / 2019 Suzuki GSX-S750 / 1978 Honda CB750 F2 / 2002 Harley Davidson XLH883 Custom