Main Menu

M2(n55) of M2c(s55)

Gestart door Sel, 19 december 2020, 10:14:47

Sel

Citaat van: Leon-cupra op  9 januari 2021, 20:01:28
Dit topic zeker al meer dan 20keer van voor, naar achter en terug gelezen. Zeer nuttige info. Zelf ook aan het orienteren voor de aankoop van een M2. Persoonlijk gaat de voorkeur naar de M2 en niet de competition. Voor mezelf hou ik er ook rekening mee dat een toekomstige M max ook2/3 jaar op de oprit zal blijven. Als je dan ziet wat bij velen de doorslag geeft (zeker tweedehands waar het budget beperkter is) dan zijn dit de taksen. Die van de N55 liggen een stuk lager en het verschil zal wss groter worden wanneer de referte-index verhoogd zal worden. Je merkt dit nu ook op de tweedehandsmarkt. Een N55 behoudt "beter" zijn waarde en zal "sneller" verkocht worden.
Uiteraard is het niet enkel om de taksen te doen maar als je dan leest en ondervindt dat het geluid beter is, de N55 een tikkeltje betrouwbaarder,...  is tja dan baal je wel om de comp.stoelen maar ga je toch voor de gewone M2. Ik vind de gewone M2 ook wel iets brutaler qua vormgeving. Vandaag nog een competition zien staan ... voorkant is een stukje "braver" geworden. En het brutale , pittbull-design van een M2 vind ik nu eenmaal prachtig/geweldig.

Ik heb de M performance uitlaat, dat is echt bangelijk. Geluid is zo belangrijk voor me en de 370pk is meer dan genoeg. Ik ben super tevreden en onder de indruk van de M2. BIV is inderdaad een pak lager. Inclusief aankoop. Voor mij gaat deze wagen toch zeker 3 tot 5 jaar blijven.

Leon-cupra

Ik ben persoonlijk niet voor het "modden" van wagens. Ik geef met plezier 10.000euro uit aan opleg voor een "nieuwe" wagen maar 100euro voor een aanpassing ... neen ... niet mijn ding.
Performance uitlaat hoef voor mij dan ook niet ... mijn vrouw en kinderen moeten nog mee willen rijden 😂
En 370pk is idd meer dan genoeg, zelfs veel te veel voor ons Belgenlandje maja als liefhebber wil je ook wat.
Ga de taksen wel wat in het oog houden als er een M komt. Zal een tijd komen dat de taksen sky-high zijn en dan zal de herverkoopwaarde drastisch zakken. Wil die dip voor zijn. Tegen dan zal er wss nog wel ander leuks te koop zijn. 😁

Sel

Citaat van: Leon-cupra op  9 januari 2021, 20:19:59
Ik ben persoonlijk niet voor het "modden" van wagens. Ik geef met plezier 10.000euro uit aan opleg voor een "nieuwe" wagen maar 100euro voor een aanpassing ... neen ... niet mijn ding.
Performance uitlaat hoef voor mij dan ook niet ... mijn vrouw en kinderen moeten nog mee willen rijden 😂
En 370pk is idd meer dan genoeg, zelfs veel te veel voor ons Belgenlandje maja als liefhebber wil je ook wat.
Ga de taksen wel wat in het oog houden als er een M koopt. Zal een tijd komen dat de taksen sky-high zijn en dan zal de herverkoopwaarde drastisch zakken. Wil die dip voor zijn. Tegen dan zal er wss nog wel ander leuks te koop zijn. 😁

Die aanpassing zat er al op dus 😁 Maar stock is hij ook al echt nice van geluid. 370 pk met rwd zeker en vast. €1800+- inschrijving voor 2018 model en €850 wegentaks momenteel.

Leon-cupra

Citaat van: Sel op  9 januari 2021, 20:23:22
Die aanpassing zat er al op dus 😁 Maar stock is hij ook al echt nice van geluid. 370 pk met rwd zeker en vast. €1800+- inschrijving voor 2018 model en €850 wegentaks momenteel.
Die bedragen ken ik ondertussen al uit het hoofd 😂😂
De website waar je deze bedragen kan berekenen draait overuren tegenwoordig door mij 😂😂

Sel

Citaat van: Leon-cupra op  9 januari 2021, 20:30:44
Die bedragen ken ik ondertussen al uit het hoofd 😂😂
De website waar je deze bedragen kan berekenen draait overuren tegenwoordig door mij 😂😂

Wat houdt je nog tegen om de stap te zetten?

Leon-cupra

Citaat van: Sel op  9 januari 2021, 20:49:00
Wat houdt je nog tegen om de stap te zetten?
Voor mij is het reeds enkele weken duidelijk: een M2 is het doel. Maja het financiele is niet geheel onbelangrijk. Heb gezinnetje met 2 kids, een madam die absoluut niet auto minded is en die liever geld op de rekening ziet dan een mooie wagen op de oprit en tja .... 6 maanden geleden 13.000euro opgelegd voor een C cabrio, voor een M is het nu ongeveer 12 500euro opleggen ... k slaap nog net niet op de bank 😇😇

Sel

Citaat van: Leon-cupra op  9 januari 2021, 20:56:35
Voor mij is het reeds enkele weken duidelijk: een M2 is het doel. Maja het financiele is niet geheel onbelangrijk. Heb gezinnetje met 2 kids, een madam die absoluut niet auto minded is en die liever geld op de rekening ziet dan een mooie wagen op de oprit en tja .... 6 maanden geleden 13.000euro opgelegd voor een C cabrio, voor een M is het nu ongeveer 12 500euro opleggen ... k slaap nog net niet op de bank 😇😇

Dat zijn inderdaad grote bedragen.. Ik heb tegen mezelf gezegd dat het echt een WAUW effect moest hebben of ik zou het niet doen.
Maar je hebt iets om naar uit te kijken ;)

Leon-cupra

Citaat van: Sel op 10 januari 2021, 12:51:28
Dat zijn inderdaad grote bedragen.. Ik heb tegen mezelf gezegd dat het echt een WAUW effect moest hebben of ik zou het niet doen.
Maar je hebt iets om naar uit te kijken ;)
Van de grote bedragen lig ik eigenlijk niet echt wakker. Geld mag rollen op een "verstandige manier". Moet er ook hard voor werken en sparen. Doet efkes pijn op het moment van betalen maar erachter ... tja rap vergeten. 😁
De keuze voor een M2 is voor mij bepaald door meerdere facetten. 1) de looks 2) het geluid/6-cilinder 3) het rijden 4) tweedehands heeft de M2 de grootste daling achter de rug 5) wil eens 1malig iets speciaals.

Snorkel

Citaat van: Leon-cupra op 10 januari 2021, 14:41:55
5) wil eens 1malig iets speciaals.

Nummer 5 = epic fail

Schrap alvast eenmalig.  :D
Eens "het speciale" ervan is, ga je beginnen kijken naar een trapje hoger. Ik denk dat er hier nog vele anderen zijn die dat wel kunnen bevestigen.
We zijn nu eenmaal carguys, he.  ;)
München - 3 - Die Gefallenen
München - Z - Der Friseur
Stuttgart  - C - Der Zühalter

Leon-cupra

Citaat van: Snorkel op 10 januari 2021, 14:55:14
Nummer 5 = epic fail

Schrap alvast eenmalig.  :D
Eens "het speciale" ervan is, ga je beginnen kijken naar een trapje hoger. Ik denk dat er hier nog vele anderen zijn die dat wel kunnen bevestigen.
We zijn nu eenmaal carguys, he.  ;)
Denk dat de overheid daar wel een stokje zal tussen steken met hun taksen. Daarmee dat ik nu een M wil. Geloof dat binnen een jaar of 4 de taksen voor een M "onbetaalbaar"'zullen worden. (Tenzij je 7-8.000€ over hebt aan taksen maar ik niet).

3shaw

Citaat van: Leon-cupra op 10 januari 2021, 15:09:09
Denk dat de overheid daar wel een stokje zal tussen steken met hun taksen. Daarmee dat ik nu een M wil. Geloof dat binnen een jaar of 4 de taksen voor een M "onbetaalbaar"'zullen worden. (Tenzij je 7-8.000€ over hebt aan taksen maar ik niet).
De overheid is de grootste criminele gang hier in Belgie... allemaal afzetters :jpshakehead:
Life is too short to drive boring cars
2017 BMW M140ix stage 2+ SOLD
2016 BMW M4 stage 2+

midas

Citaat van: Leon-cupra op 10 januari 2021, 15:09:09

Dergelijke inschrijvingstaxen zijn er nu ook reeds hoor,een nieuwe M3/M4 manueel en dergelijke zitten reeds boven uw aangehaalde bedragen. :'(