2019 - F97 - X3M competition - Donington Grau

Gestart door joggink, 13 december 2019, 16:44:53

gfk807

Citaat van: joggink op  7 oktober 2020, 17:01:18
Blijkbaar vanaf oktober geen OPF meer op BMW's... Had ik nu net een eisenmann race exhaust laten steken bij @Boin. Vrouwlief was helaas geen zo'n fan van rond te rijden zonder kleppen  :wiggleyes:

De uitlaat is er ondetussen terug af en we hebben een straight eisenmann center pipe gestoken met de stock uitlaat. Hij klinkt zowaar nog beter  :clap:

Voorheen klonk ie als een platte diesel, ondertussen als een  :///M:

Ook wel benieuwd naar voor op mijn M2Comp  :thinking:

Mag wss niet voor de keuring ?

Is daardoor de opf of wat anders weg, weet eigenlijk niet wat er in dat oem tussenstuk allemaal zit  :iono:

gfk807

Oei las direct al dit :

ATTENTION!! Gasoline Particulate Filter (GPF) delete. Re-mapping of the ECU is necessary to avoid OBD error and DRIVETRAIN malfunction.

Dat heb jij dan laten doen wss ?

joggink

Citaat van: Brigante S op 12 oktober 2020, 19:23:10
Soundclip van?

Nein :) Helaas

Citaat van: gfk807 op 12 oktober 2020, 21:36:21
Oei las direct al dit :

ATTENTION!! Gasoline Particulate Filter (GPF) delete. Re-mapping of the ECU is necessary to avoid OBD error and DRIVETRAIN malfunction.

Klopt, enkel de OPF stuff is er uit geprogrammeerd. Ik hoop dat ik na oktober gewoon terug 'origineel' kan gaan aangezien ze dan geen meer produceren met OPF

PIRRE.

Citaat van: gfk807 op 12 oktober 2020, 21:36:21
Oei las direct al dit :

Waar staat die info?
BMW E46 ///M3 coupe 2004 silbergau ---> sold
BMW F87 ///M2 competition 2018 Hockenheim Silber---> sold
BMW G80///M3 competition 2022 isle of man green --->daily
Kreidler RS 50 golfgrun 5 bak 1979 ---> cafe moto 60cc KT 6 poorter - 20mm mikuni - homoet/baan uitlaat - 9,5 pk

We will never see high revving motors pushed far like the S54 from BMW ever again, and that my friends is not joy, it's sad.

PIRRE.

Kreidler RS 50 golfgrun 5 bak 1979 ---> cafe moto 60cc KT 6 poorter - 20mm mikuni - homoet/baan uitlaat - 9,5 pk

We will never see high revving motors pushed far like the S54 from BMW ever again, and that my friends is not joy, it's sad.

joggink

gfk807

Citaat van: joggink op 13 oktober 2020, 09:41:35

Klopt, enkel de OPF stuff is er uit geprogrammeerd. Ik hoop dat ik na oktober gewoon terug 'origineel' kan gaan aangezien ze dan geen meer produceren met OPF

Die snap ik niet -> je had nog eentje met opf en hebt die laten weg programmeren -> staat toch los van 't feit dat de auto's die vd band rollen vanaf oktober die opf niet meer hebben  :thinking:

PIRRE.

Dus als ik het goed begrijp, worden er geen opf’s meer gemonteerd op de bmw’s vanaf oktober 2020.

joggink

Citaat van: gfk807 op 13 oktober 2020, 17:14:14
Die snap ik niet -> je had nog eentje met opf en hebt die laten weg programmeren -> staat toch los van ‘t feit dat de auto’s die vd band rollen vanaf oktober die opf niet meer hebben  :thinking:
Voorlopig heeft iedere benzine wagen die bij BMW van de band rolt een OPF. Ik heb de mijne laten verwijderen dus moest mijn ECU aangepast worden om geen foutmeldingen te krijgen.

Aangezien er vanaf oktober geen meer geproduceerd worden met OPF’en kan ik vragen aan BMW om mijn ECU aan te passen naar de officiële BMW versie zonder ECU

PIRRE.

Ok thanks.
Is dit alleen voor s58? Of x3-4m?

gfk807

Citaat van: joggink op 13 oktober 2020, 20:03:00
Voorlopig heeft iedere benzine wagen die bij BMW van de band rolt een OPF. Ik heb de mijne laten verwijderen dus moest mijn ECU aangepast worden om geen foutmeldingen te krijgen.

Aangezien er vanaf oktober geen meer geproduceerd worden met OPF'en kan ik vragen aan BMW om mijn ECU aan te passen naar de officiƫle BMW versie zonder ECU

Dat zou me enorm verwonderen hoor dat ze dat willen of kunnen aanpassen  8)

Maar moest het zo zijn dan wil ik het graag horen natuurlijk  :thumbsup: en ik niet alleen denk ik  >:D

Mad_DoG

Citaat van: joggink op 13 oktober 2020, 20:03:00

Aangezien er vanaf oktober geen meer geproduceerd worden met OPF'en kan ik vragen aan BMW om mijn ECU aan te passen naar de officiƫle BMW versie zonder ECU

Keep us posted please, want ga voor mijn M5 ook bij Boin een Akrapovic uitlaat laten steken. Indien BMW dit zelf zou doen, zijn we wederom verlost van de garantie problemen in de toekomst mochten deze zich voordoen met de aandrijving.