2015 - F21 - M135i - manueel - LV - Glacier silber

Gestart door Liquid Li0n, 30 april 2018, 14:36:08

dadoke

Is dat geluid via USB/AUX dat je bedoelt?
Ik had het in het begin ook op die manier aangesloten, maar geluidskwaliteit is slecht, niet normaal hoeveel ruis die mmi genereert over AUX!

Beter via bluetooth (is een settings in dat mmi ding), en dan speelt het geluid gewoon via  bluetooth van de auto zoals voorheen, en dan is de geluidskwaliteit echt een pak beter.

meer info > https://f30.bimmerpost.com/forums/showpost.php?p=30935555&postcount=12849

Liquid Li0n

Citaat van: dadoke op 28 november 2024, 14:13:14Is dat geluid via USB/AUX dat je bedoelt?
Ik had het in het begin ook op die manier aangesloten, maar geluidskwaliteit is slecht, niet normaal hoeveel ruis die mmi genereert over AUX!

Beter via bluetooth (is een settings in dat mmi ding), en dan speelt het geluid gewoon via  bluetooth van de auto zoals voorheen, en dan is de geluidskwaliteit echt een pak beter.

meer info > https://f30.bimmerpost.com/forums/showpost.php?p=30935555&postcount=12849

Ik had het ook eens gegoogled en dat zo ontdekt ondertussen. Dat je in de settings van die MMI dan moet instellen dat de audio extern komt via de ingebouwde bluetooth van de idrive en niet van de MMI.
Maar ik dacht toen dat ik geen waze instructies kreeg maar nu ben ik aan het twijfelen of ik dan wel de juiste ingang had. Want dan moet de audio bron je bluetooth van je gsm zijn en ik dacht dat mijn gsm ook was verbonden met de idrive én wou verbinden met de MMI of dergelijke. Ik zal het volgende week ofzo nog eens wat beter moeten testen. Ik ga het dan ook ineens testen met die dedicated Android telefoon die ik voor in de auto heb ipv mijn daily Android (die ik dan enkel als hotspot gebruik).

Wat me wel al gelukt is, is die Torque via Android Auto. Dat is wel knap.

Ook Osmand app via het scherm is een van de troeven waarvoor ik het ook heb gekocht. En voor Waze uiteraard.

Laat alvast die rondritten met GPX maar komen  :thumbsup:

Liquid Li0n

Heb nog een vervolg over de Andream MMI kit en gebruik zoals ik het wil of in gedachte had.

Heb wat liggen testen en het geluid via bluetooth gezet. Vervolgens mijn daily Android (Samsung Galaxy S24 Ultra) verbonden met de bluetooth van de idrive voor oproepen en mijn oudere Android (Samsung Galaxy S10) eveneens via bluetooth verbonden met de idrive voor muziek, maar vervolgens ook via bluetooth verbonden met de OBD module (Vlink iCar Pro) en dan ook via USB kabel in de USB poort van de MMI unit voor bedrade Android Auto, bewust niet voor draadloze AA gekozen hier.

Cyclen tussen geluid over de boksen van de MMI module of FM/harde schijf doe ik via de MODE knop op het stuur en heb ook een van de nummertoetsen gelinkt. Daarnaast, vermoedelijk, wanneer ik een telefoon krijg, zal deze ook over de luidsprekers gaan omdat mijn S24 ook verbonden is via bluetooth als 2de toestel.

Android Auto Torque app met daarnaast de OsmAnd GPX app:

Verder nog een vraagje of iemand er al in geslaagd is of te achterhalen welke de actuele firmware versie van de MMI module is? Ik heb momenteel deze gegevens, heb al liggen googlen en op dat F30 bimmerpost forum staat er wel een heel groot topic, maar de versie nummers zijn allemaal zeer verschillend: