2010 - E71 - X6///M

Gestart door bmwx6m, 18 december 2010, 04:10:11

vince522

Citaat van: dobbelsteen op 20 januari 2011, 20:13:56
Nou ja, is allemaal via mijn pa hoor. Mijn auto staat in zijn vennootschap en daarmee ook het verbruik. (En ben nog student  :D)
Doordat er verschillende boten in die vennootschap steken, met allemaal verschillende types brandstof, kunnen ze onmogelijk weten wat er precies verbruikt wordt. (volledig aftrekbare btw, en wordt in onkosten gestoken)

Maar er zijn andere manieren ook, als je geen boot hebt natuurlijk.
Alleen weet ik daar niet allemaal het fijne van, dit zal later wel komen als ik zelf meer bezig zal zijn met die dingen.

Een goede boekhouder is zeker belangrijk, ook al kosten die veel.
En weet ook dat je voor de onnozelste dingen een vennootschap kan oprichten. Bijvoorbeeld voor de vrouw des huizes, 'advies geven', 'aanwezig zijn bij contracten', 'contracten tekenen onder naam van een ander'. Allemaal dingen waarvoor je zogezegd een vergoeding kan opgeven, en hier kan je natuurlijk ook een auto in zetten. Met bijbehorende fiscale voordelen op brandstof. Alleen zal je niet alle verbruik hier kunnen insteken denk ik.

Feit dat dit allemaal legaal is, weet ik omdat we recent controle hadden.

Die 'belasting optimalisaties' zijn zo oud als mijn achterdeur, iedere boekhoudkundige inspecteur is hier ook van op de hoogte. Zolang je er maar niet te ver in gaat zullen ze er niets van zeggen.

De vrouw des huizes wordt dan ook meestal ingeschreven als 'secretaresse' en krijgt vervolgens een auto van de zaak met tankkaart enz..

Als je het verbruik voor 100% (heel extreem) gaat verhalen op aankopen nodig voor handelsgoederen, dan zal dat in een controle zeker naar boven komen. Zij weten namelijk ook wat een auto verbruikt en hoeveel km je doet.
Niettemin is een bedrijf dat sowieso brandstof moet aankopen beter af dan pak weg een bedrijf dat enkel brandstof nodig heeft voor het wagenpark.

De beste manier om de BTW op de kosten van je wagen te drukken is gewoon een wagen kopen die niet veel uitstoot (of LV), er zijn natuurlijk ook mensen die dat er bij nemen.

RubenV

Ik zal dezen toch serieus missen hoor, dat geluid...  :-[
Al meer nieuws over de 5?

bmwx6m

Citaat van: RubenVandevoorde op 15 februari 2011, 18:06:15

haha, die staat al bijna 2 weken klaar maar ik geraak er maar niet :(

RubenV

Citaat van: bmwx6m op 15 februari 2011, 18:33:00
Citaat van: RubenVandevoorde op 15 februari 2011, 18:06:15

haha, die staat al bijna 2 weken klaar maar ik geraak er maar niet :(

Haha stiekem vind ik dat totaal niet erg, ookal vind ik de nieuwe 5 een zeer schoon exemplaar ;)