LPG inbouw E39 540i Touring 4.4 V8

Gestart door Lachssilber, 23 augustus 2010, 23:17:08

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pinzie

Ben wel guy niet, maar het zou me verbazen moest dit niet gaan. Zou me zelfs niet verbazen als Guy twee tanks kan plaatsen in een wagen  8)

E36club.be

Citaat van: Pinzie op 14 oktober 2010, 18:06:36
Ben wel guy niet, maar het zou me verbazen moest dit niet gaan. Zou me zelfs niet verbazen als Guy twee tanks kan plaatsen in een wagen  8)

Je mag maar een aantal liter lpg in je auto hebben schat ik. Voor ongevallen of dergelijke. Indien dit niet is. Dan heb ik niks gezegd :D.



Guy u heeft pm . (niet over lpg )

www.e36club.be
E36 ///M3 , play +++  --> ///M power!  -  E36 325I , play +++  -->Cruizer

Pinzie

Citaat van: psychotronik op 14 oktober 2010, 19:23:58
Citaat van: Pinzie op 14 oktober 2010, 18:06:36
Ben wel guy niet, maar het zou me verbazen moest dit niet gaan. Zou me zelfs niet verbazen als Guy twee tanks kan plaatsen in een wagen  8)

Je mag maar een aantal liter lpg in je auto hebben schat ik. Voor ongevallen of dergelijke. Indien dit niet is. Dan heb ik niks gezegd :D.



Guy u heeft pm . (niet over lpg )

Kan mss zijn, maar bij amerikaanse pickups zie je vaker dat ze een buistank hebben in de breedte van de laadbak, waarin 150L gaat. Dus over die max hoeveelheid spreek ik me niet uit. Had zelfs geen idee dat hierover een regel was.

Lachssilber

Citaat van: gekkepe op 14 oktober 2010, 17:55:18
baas ff vraagske
ik heb ook LPG maar ik heb zo een grote tank in de koffer.
wou eigenlijk liever een tank bij het reservewiel...
is dit nog te fixen?
:bow:

Normaal gezien kan dit ja.

Davey

Proper ingebouwd! :thumbsup:
Waarom zet ge de vuldop ni in de tank klep?

Bij mijne is gewerkt met een tomason(ofzo iets) vuller.Anders moesten ze 1 of ander versteviging weg halen.

DéGioke

Te moeilijk bij de mijne, door de vele opties zitten er daar achter de tankklep nogal veel stuurdozen. Geen plaats voor nog een leiding te trekken ;)
2003 Volvo V70 2.4d LV
1991 Mercedes 500SL

Davey


M-Power

#67
LPG-rijders worden uitstervend ras in mazoutstovenland België :




oeps verkeerde link geplakt  , onderstaande link is de juiste :

http://www.hln.be/hln/nl/943/Consument/article/detail/1170034/2010/10/15/Nog-amper-38-000-LPG-wagens-in-Belgie.dhtml

postbus24

Citaat van: M-Power op 24 oktober 2010, 20:47:48
LPG-rijders worden uitstervend ras in mazoutstovenland België :

http://www.autoblog.nl/archive/2010/10/24/rant-ga-eensch-van-die-linkerbaan-af#post-38709
:thinking: Mogen LPG rijders niet op de linkerbaan of is er ergens iets misgelopen met uwe link ?  ;D

Soit, overmorgen is er alvast weer een gaaas rijder bij op de baan  :exited:
E46 318i LPG - Christine
E39 525da - Rudolph
E38 730d - Hammersley
F34 318dA - Hedwig

wesleyBimmer

Citaat van: ADR op  6 september 2010, 10:08:14
Ziet er héél netjes geplaatst uit.
ik rij zelf ook LPG met een V8 4.4 in m'n E38, wagen had bij installatie een dikke 100.000 km op de teller, reeds 150.000 km mee gedaan op lpg en al veel gelachen aan de pomp. Wagen rijdt super (ook op lpg :) ). Als een LPG installatie fatsoenlijk geplaatst is, heb je er bijna evenveel rijplezier mee als op benzine.
mijn ervaring op lpg: E30 318i AG-installatie (verkocht), E24 M635Csi AG-installatie, E39 528i BIGAS - toch tamelijk veel vermogensverlies > 5000 rpm, deze installatie was te licht geplaatst (verkocht), E38 740i - mijn huidige daily gasbrander - rijdt zalig.
volgende installatie wordt een vsi prins, als het even kan in een 850csi, E34 M5 of een ander zwaar scheurijzer.

MvG,
Dave

ik ben opzoek naar een LPG systeem voor een mercedes clk 230 kompressor. en LPG VAN MEENEN stelt mij een BIGAS installatie voor.
dus dit zou ik beter niet doen ? want ik wil geen vermogensverlies.

mvg
wesley

kob

Ik had zo een op mijn 528..... vermogenverlies heb je volgens mij zowiezo. De mijne had dat in ieder geval. Maakte mij geen r**t uit, ik reed heel goedkoop en als ik wou doorknallen drukte ik even op het knopje en reed hij weer "lekker hard". juist bij koude motor reed hij soms wat moeilijk....dansende stationair toerental was niet leuk maar was over als ik de airco aanzette... ???

Steffvg

Een tank van hoeveel liter zou je aanraden voor een zware auto bv een bmw e39 540i?
Die van 64l lijkt me best klein als de auto een 15l verbruikt. En is Lpg nog goed voor auto's die al wat kilometers gedaan hebben bv een e34 540i met 170.000km op de teller?  :)
Bmw e30 1991

bhpaddict

Ik heb in mijn 740 ook gas gestoken rond de 180k km. Dat maakt niks uit.
64 liter netto is niet supergroot qua tank maar je rijdt er toch ong 400 km mee.
Bovendien heb je dan nog benzine bij om tot het volgende tankstation te rijden.
Tip: nooit minder dan 20 liter benzine in je tank laten. Dit is om de benzinepomp te koelen. Deze blijft namelijk meedraaien.
E32 '92 740i zilvergrijs shadowline "Raceseven" (daily) - E32 '92 740i brokaatrood "Brokaatje" - E34 '95 540i Touring arcticgrijs 6-speed "El Ultimo" - E34 '92 525i Touring lazuurblauw "Hooligan" - E34 '95 525TDS Touring arctic grijs "toerstoof" - BMW Multitrailer wit "The Bubble" - DODGE RAM SRT-10 '06 "Diceros"

Steffvg

Citaat van: little n op  1 oktober 2010, 12:03:34
Is het nog nodig om af en toe eens op benzine te rijden ivm smering?

Heb ooit een WRX gehad en wilde deze op gas laten zetten uiteindelijk toch maar niet gedaan :jpshakehead:

En is er een verschil met een 4,6 of 8 cilinder?vaak hoor je dat het makkelijker is en beter is om een "dikke" V8 zoals de amerikaanse wagens in te bouwen dan op een 4 of 6 cilinder?


MVG

Ik heb alles gelezen maar ik vond geen antwoord op de vraag of je af en toe op benzine moet rijden in verband met de smering? En heeft Lpg nog nadelen buiten de installatiekosten, ruimteverlies en een beetje vermogenverlies?

Mvg :)
Bmw e30 1991

bhpaddict

Je rijdt zowieso altijd even op benzine wanneer je motor nog koud staat. Daarnaast is dit enkel nodig als je de felheid van benzine eens wil voelen.
De 540i rijdt normaal al op loodvrij en heeft dus harde klepzittingen. Geen extra smering nodig dus.
Met een zeer goed geconfigureerde en geprogrammeerde lpi ga je bijna geen verschil voelen tussen benz en gas.
E32 '92 740i zilvergrijs shadowline "Raceseven" (daily) - E32 '92 740i brokaatrood "Brokaatje" - E34 '95 540i Touring arcticgrijs 6-speed "El Ultimo" - E34 '92 525i Touring lazuurblauw "Hooligan" - E34 '95 525TDS Touring arctic grijs "toerstoof" - BMW Multitrailer wit "The Bubble" - DODGE RAM SRT-10 '06 "Diceros"

Steffvg

Citaat van: bhpaddict op 22 september 2015, 06:53:45
Je rijdt zowieso altijd even op benzine wanneer je motor nog koud staat. Daarnaast is dit enkel nodig als je de felheid van benzine eens wil voelen.
De 540i rijdt normaal al op loodvrij en heeft dus harde klepzittingen. Geen extra smering nodig dus.
Met een zeer goed geconfigureerde en geprogrammeerde lpi ga je bijna geen verschil voelen tussen benz en gas.

Bedankt :)
Hoelang moet je rijden op benzine als je start? Echt tot hij helemaal warmstaat?
En dan nog een vraagje over Bmw e39's die bestaan met non vanos, single vanos en double vanos motors maar ik heb gehoord dat dit snel kapotgaat en veel kost om te laten maken. Heeft iemand hier een tip over of ervaring mee? Ik wil dolgraag een e39 540i en weet niet wat vanos doet maar Lpg zal het geen kwaad doen ofwel?

MVG
Bmw e30 1991

Mr. SLASH

Vanos maakt voor lpg niks uit en zo snel gaat dat niet kapot hoor.

Mijn E36 ging van benzine naar lpg van zodra de watertemp 40° was, in de zomer was dit al na een halve min. ofzo en in de winter, dan duurde dat enkele min.

km-stand maakt echt niks uit, zolang ie maar onderhouden is en goed op benzine draait.
Mijn E36 had 178.000km ofzo toen ik er lpg heb in gelegd en op 285.000 een accident gehad, anders reed ik er nog mee rond.

Mijn huidige E34 is momenteel binnen om mijn oude installatie te laten overzetten en die heeft er 190.000 :)
Matig je kinderen , denk aan mijn snelheid!

MatthiasVC

Rij sind juni 2015 ook rond op lpg , installateur Van menen heeft deze geplaatst. Het gaat hier ook over een 4400cc V8.  Tank in kofferbak van 70L (gevuld 58,5l) . Lpg installatie: bgas sgis plus systeem.  Foto's weer te vinden in mijn topic (6 serie).
Wat ik persoonlijk ondervind is het grote meerverbruik tov benzine.
Ik haal max 320km uit een volle gastank. 19-20L/100KM
Op benzine geeft mijn boordcomputer 13,2l/100km aan.
Is dit normaal?
V8 power , nothing else !

dadoke

Citaat van: MatthiasVC op 23 september 2015, 07:50:27
Is dit normaal?
Ik zou die vraag eens stellen aan de installateur...
Maar van wat ik hier lees lijkt dat wel aan de hoge kant.

bhpaddict

Citaat van: MatthiasVC op 23 september 2015, 07:50:27
Wat ik persoonlijk ondervind is het grote meerverbruik tov benzine.
Ik haal max 320km uit een volle gastank. 19-20L/100KM
Op benzine geeft mijn boordcomputer 13,2l/100km aan.
Is dit normaal?

Het verschil lijkt me nogal groot. Heb je je verbruik op benzine al eens uitgerekend ? Sommige boordcomputers zijn nogal optimistisch in hun berekening....
Ook nog eens laten checken op lekken en afstelling  :iono:
E32 '92 740i zilvergrijs shadowline "Raceseven" (daily) - E32 '92 740i brokaatrood "Brokaatje" - E34 '95 540i Touring arcticgrijs 6-speed "El Ultimo" - E34 '92 525i Touring lazuurblauw "Hooligan" - E34 '95 525TDS Touring arctic grijs "toerstoof" - BMW Multitrailer wit "The Bubble" - DODGE RAM SRT-10 '06 "Diceros"

Steffvg

Citaat van: MatthiasVC op 23 september 2015, 07:50:27
Rij sind juni 2015 ook rond op lpg , installateur Van menen heeft deze geplaatst. Het gaat hier ook over een 4400cc V8.  Tank in kofferbak van 70L (gevuld 58,5l) . Lpg installatie: bgas sgis plus systeem.  Foto's weer te vinden in mijn topic (6 serie).
Wat ik persoonlijk ondervind is het grote meerverbruik tov benzine.
Ik haal max 320km uit een volle gastank. 19-20L/100KM
Op benzine geeft mijn boordcomputer 13,2l/100km aan.
Is dit normaal?

Hoeveel verzekering en belasting betaal jij ongeveer?
Zeer mooie wagen trouwens :)
Mvg
Bmw e30 1991

MatthiasVC

Citaat van: Steffvg op 23 september 2015, 18:00:34
Hoeveel verzekering en belasting betaal jij ongeveer?
Zeer mooie wagen trouwens :)
Mvg

jaarlijkse verkeerbelasting net geen 2200eur
verzekering +- 950 maar die zakt binnenkort naar +-750eur ongeveer  :D
V8 power , nothing else !