2018 - F21 - M140i - Manueel - LV - Sapphire Black - Shadow

Gestart door SamuelG, 23 september 2024, 14:28:26

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SamuelG

Het is dan eindelijk zo ver! Mijn eigen manuele M140i in saffierzwart met Dakota bruin leder, omgebouwd naar lichte vracht. :exited:

Na met een saffierzwarte F21 LCI 114d gestart te zijn en even afgeweken te hebben naar een Estoril F20 LCI 118i, is het er eindelijk van gekomen. Een F21 LCI M140i en dan nog exact het exemplaar waar ik al jaren zot van ben. Hij zal de saffierzwarte F21 LCI 120i vergezellen, die nu vooral door mijn vriendin gebruikt wordt.

Ik ben de 4e eigenaar van de M140i. De eerste eigenaar weet ik weinig van, behalve dat hij hem meteen liet ombouwen naar lichte vracht en hem mooi samengesteld heeft. :thumbsup:  De tweede en derde eigenaren zijn beide forumleden.

De wagen is voorzien van enorm veel opties, om een 1reeks te zijn. Het is gemakkelijker om op te noemen wat hij niet heeft, namelijk elektrische zetels en adaptive cruise control (toevallig 2 zaken die ik ook niet wil).
Het Dakota leder was iets waar ik specifiek heel zot van ben in combinatie met de zwarte lak. In mijn ogen de mooiste combo voor een 140. Wat deze ook heeft en ik nog niet had op de 120i is verwarmd/trillend stuur, lane-assist, botswaarschuwing, adaptief onderstel, comfort access en dat is het zo een beetje denk ik.

Momenteel is het plan om hem zo lang mogelijk te houden. Het is de wagen die ik altijd het liefst wou als daily en ik kan me op dit moment niets inbeelden waar ik liever mee zou rijden. Een kleine, relatief lichte en vinnige wagen, met het zalige B58 blok. Grotere auto's spreken mij minder aan om zelf te hebben.


Lijst van aanpassingen:

Zat er op bij aankoop:
OS Giken diff
Akrapovic Evolution Line (volledig catback)
Lichte verlaging zou er onder zitten
Chrome niertjes
Pagid remblokken

Zelf uitgevoerd:
Update NBT voor full screen CarPlay
Magsafe en coyote ingebouwd zoals in de 120i
M2 carbon interieurlijsten (uit de 120i overgezet)

Toekomstplannen:
Bushings voor handbak
Staal omvlochten remleidingen
Voorbumper laten herspuiten (onopvallende schade onderaan hoek bestuurderszijde)
Ophangingupgrades volgens wat haalbaar is op LV
PedalHaus alu padalen
Hot Climate mod
M2/3/4 stuurlijst
Betere zomerbanden dan Michelin PSS
BMW F21 LCI 114D - sold
BMW F20 LCI 118i - sold
BMW F21 LCI 120i - Missus' Daily
BMW F21 LCI M140i - Daily

SamuelG

BMW F21 LCI 114D - sold
BMW F20 LCI 118i - sold
BMW F21 LCI 120i - Missus' Daily
BMW F21 LCI M140i - Daily

Avus_3.0

Gisteren gezien en goedgekeurd.  :thumbsup:

Succes met de nieuwe wagen...
* Skoda Octavia RS245 (Daily): Motec Gt-one wheels en eibach springs
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Karbonius CSL airbox, Eisenmann uitlaat,  Karbonius veerpootbrug, KW V2 schroefkit, Custom BBS LeMans
* Ducati 851 (wsbk repl): Termignoni, PP tuning radiale remhendel ...
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

Petrolhead_Nick

Zalige aankoop @SamuelG ! Wat een prachtspecificatie ook :drool:

Heel veel rijplezier ermee gewenst  :thumbsup:

Michiel.


SamuelG

Citaat van: Avus_3.0 op 23 september 2024, 15:05:05Gisteren gezien en goedgekeurd.  :thumbsup:

Succes met de nieuwe wagen...
Die van jou heb ik ook even naar staan kijken 's middags. Ook een héél vette bak met de juiste aanpassingen! :thumbsup:


Bedankt allemaal  ;D  :bow:
BMW F21 LCI 114D - sold
BMW F20 LCI 118i - sold
BMW F21 LCI 120i - Missus' Daily
BMW F21 LCI M140i - Daily

Zaskar

Mooi exemplaar, in deze configuratie zijn ze niet dik gezaaid.  :thumbsup:

Buffalo 140

Woon je per toeval ook in De Pinte?  De locatie van de foto's komt mij bekend voor, maar kan verkeerd zijn hoor  ;)

Liquid Li0n

was verrast je te zien met de ex-ex-forummer op de BAM Rondrit. Leuk om horen dat hij weer in goede handen is, en al direct mooie mods of aanpassingen die je gedaan hebt.

Door Dadoke die me op de rondrit informeerde over die NBT module voor de Android Auto / Apple Carplay te hebben heb ik hier ook wel interesse voor gekregen. Heb jij dezelfde als hem? Namelijk dit: https://motivesupplies.nl/product/motivesupplies-mmi-for-bmw/

of nog iets anders? Want op Aliexpress zie ik er ook staan voor 150 euro maar lijken precies minder aansluitingen te hebben.

Verder zie ik dat, waar je coyote zit, ik, voor een oudere dedicated autogebruik gsm, de houder heb, maar je kabeltje is wel mooi weggewerkt. Dat moet je me maar eens tonen hoe. Dan kan ik ook een usb c kabel doorsteken op deze manier, nu hangt deze namelijk gewoon over mijn stuur.

Veel veilige kilometers en nog veel modding plezier.  :thumbsup:

SamuelG

Citaat van: Buffalo 140 op 30 september 2024, 08:35:16Woon je per toeval ook in De Pinte?  De locatie van de foto's komt mij bekend voor, maar kan verkeerd zijn hoor  ;)
Ik woon in Melle, maar passeer wel regelmatig in de Pinte (of in de buurt van).

Citaat van: Liquid Li0n op 30 september 2024, 11:24:45was verrast je te zien met de ex-ex-forummer op de BAM Rondrit. Leuk om horen dat hij weer in goede handen is, en al direct mooie mods of aanpassingen die je gedaan hebt.

Door Dadoke die me op de rondrit informeerde over die NBT module voor de Android Auto / Apple Carplay te hebben heb ik hier ook wel interesse voor gekregen. Heb jij dezelfde als hem? Namelijk dit: https://motivesupplies.nl/product/motivesupplies-mmi-for-bmw/

of nog iets anders? Want op Aliexpress zie ik er ook staan voor 150 euro maar lijken precies minder aansluitingen te hebben.

Verder zie ik dat, waar je coyote zit, ik, voor een oudere dedicated autogebruik gsm, de houder heb, maar je kabeltje is wel mooi weggewerkt. Dat moet je me maar eens tonen hoe. Dan kan ik ook een usb c kabel doorsteken op deze manier, nu hangt deze namelijk gewoon over mijn stuur.

Veel veilige kilometers en nog veel modding plezier.  :thumbsup:

In de 120i en de 140i heb ik originele CarPlay. Bij de 120i moest de software nog ge-update worden, maar zat er volgens mij al een antenne. Bij de 140i werkte CarPlay al volledig (draadloos), maar was dit nog niet fullscreen. Om fullscreen te coderen werd de volledige software geüpdatet naar een nieuwere versie. In mijn 118i had ik een oudere Head Unit, waardoor ik niet kon updaten naar software met CarPlay. Toen had ik bij MotiveSupplies een scherm gekocht met CarPlay ingebouwd. Dit was de makkelijkste optie toen, omdat ik ook een klein non-touch scherm had. Ik heb dit graag gebruikt, aangezien ik dat veel beter vond dan mijn gsm te moeten omhoog hangen en steeds op het scherm Waze open te zetten. Maar het had ook zeker zijn nadelen... Al het geluid passeerde door de unit waardoor de kwaliteit lager was, geluid kwam ofwel van de wagen ofwel van de headunit (fm radio en CarPlay tegelijk was niet mogelijk), telefoneren via CarPlay werkte heel slecht aangezien de andere kant me amper kon horen, het scherm en touch voelde minder premium aan dan het originele en het koppelen verliep soms stroever en de werking was niet altijd even stabiel. Op die moment was dit prijs/kwaliteit wel de beste oplossing voor mij. Een nieuwere head-unit met scherm en knop is al snel stevig in de €1000...
In de 120i voelde de originele CarPlay wel wat als een opluchting. Alles voelt meer premium aan en verloopt smoother.  Het gemak van een origineel systeem is zeer groot en ik zou niet meer terug kunnen gaan. Als je ergens een head-unit voor een goeie prijs kan vinden, zou ik dat zeker aanraden. Jij hebt denk ik ook al de juiste knop en scherm. (Android auto is volgens mij niet mogelijk origineel op BMW. Dus als je dat nodig hebt moet je sowieso een aftermarket oplossing zoeken. En dan lijkt motivesupplies mij een betrouwbare partner.)

Voor de coyote werd er een splitter gemonteerd op het kabeltje dat uitkomt op de 12V stekker aan de voeten van de passagier. Dit zit achter het paneel, dus zie je niks van. Vanaf daar vertrekt een kabeltje door het dashboard tot aan de rooster waar de Coyote zit. In de 120i heb ik dit op exact dezelfde manier laten doen. Dit én alle coderingen en dergelijke werden door GLabs in Eeklo gedaan. Ik kan hem enorm aanraden voor dergelijke aanpassingen. Hij kan natuurlijk veel meer dan dat, maar je gaat niet snel iemand vinden die hem ook met die prutswerkjes wil bezig houden en dan nog eens aan scherpe prijzen. Stuur me maar in privé moest je willen dat ik je met hem in contact breng.
BMW F21 LCI 114D - sold
BMW F20 LCI 118i - sold
BMW F21 LCI 120i - Missus' Daily
BMW F21 LCI M140i - Daily

Goesting

Proficiat! Om heel juist te zijn moet ik wel zeggen dat ACC nooit als optie aangeboden werd op de M140i of M240i. Ergens is het dan wel vreemd dat het topmodel in de reeks altijd 2 blanco knoppen op het stuur heeft, die bij de andere motorisaties wel beschikbaar zijn.
2015 - 2019: BMW F20 118d
2019: BMW F20 M140i
2024: BMW G05 X5 50e

SamuelG

Citaat van: Goesting op  1 oktober 2024, 16:03:20Proficiat! Om heel juist te zijn moet ik wel zeggen dat ACC nooit als optie aangeboden werd op de M140i of M240i. Ergens is het dan wel vreemd dat het topmodel in de reeks altijd 2 blanco knoppen op het stuur heeft, die bij de andere motorisaties wel beschikbaar zijn.
Dat wist ik inderdaad nog niet. Ging ervan uit dat dat wel kon aangezien dat op de F31 340i van mijn vader zit en ik het op andere 1-reeksen wel al gezien had. Maar eigenlijk inderdaad nog nooit op een 140i. Wie zou dat ook willen... ;)
Vraag me eigenlijk af of er dan nog opties zijn die er niet op zitten en die wél konden op de F21 LCI, behalve de elektrische zetels dan.
BMW F21 LCI 114D - sold
BMW F20 LCI 118i - sold
BMW F21 LCI 120i - Missus' Daily
BMW F21 LCI M140i - Daily

SamuelG

Ben eigenlijk nog op het gemak op zoek naar een mooie winterset voor de 140i. Moest er iemand dit toevallig lezen die iets in de aanbieding heeft, feel free to contact meee :)
Bij voorkeur 719M of 436M velgen. 461M ook nog oke.
BMW F21 LCI 114D - sold
BMW F20 LCI 118i - sold
BMW F21 LCI 120i - Missus' Daily
BMW F21 LCI M140i - Daily