N47 afgekeurd op roetuitstoot

Gestart door mega_stihl, 25 juli 2022, 20:43:11

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Janske21

#300
Ook hier staat een keuring in Wallonië op het programma.
Daarstraks afgekeurd met de vriendin haar Ford b-max wegens te veel roetdeeltjes.
Zullen de taalgrens volgende week dan maar eens oversteken zeker  ::)

Damm, net topic doorlezen, blijkbaar euro 5b ook in wallonie afkeur of ben ik mis?
Heb hier in Hechtel eksel vorig jaar al een groene kaart gehad voor een jaar met de opmerking ivm de roetfilter dat de deeltjes te hoog zijn.
Wallonie zal dus geen optie zijn vrees ik of ben ik mis?
Anders zal de wagen waarschijnlijk klaar zijn voor export

dolfke

Helaas is het enkel tot de euro 5A

Bart25277

Citaat van: Janske21 op  1 oktober 2024, 20:31:28Ook hier staat een keuring in Wallonië op het programma.
Daarstraks afgekeurd met de vriendin haar Ford b-max wegens te veel roetdeeltjes.
Zullen de taalgrens volgende week dan maar eens oversteken zeker  ::)

Damm, net topic doorlezen, blijkbaar euro 5b ook in wallonie afkeur of ben ik mis?
Heb hier in Hechtel eksel vorig jaar al een groene kaart gehad voor een jaar met de opmerking ivm de roetfilter dat de deeltjes te hoog zijn.
Wallonie zal dus geen optie zijn vrees ik of ben ik mis?
Anders zal de wagen waarschijnlijk klaar zijn voor export
Klopt, met een euro 5b ben je ook in de Walen eraan voor de moeite ... 8)
BMW M4 Cabrio Austin Yellow - Mercedes C63s AMG Break - BMW F11 520d Touring M-pack - BMW E92 M3 Alpinweiss manueel - BMW E46 M3 cabrio carbonzwart CSL airbox - BMW E36 M3.2 Cosmoszwart


!!! You can't drive your bank account ;-) !!!

Paske

#303
Citaat van: Bart25277 op  1 oktober 2024, 21:59:26Klopt, met een euro 5b ben je ook in de Walen eraan voor de moeite ... 8)
@Bart25277 Is relatief:
Ford Fiesta van m'n echtgenote is Euro 5b, (is wel een lichte vracht, maar denk niet dat dit verschil uitmaakt) en ik ga op 21 November terug op controle, en zal laten weten wat het resultaat is.
Daar ik vorig jaar meer dan 2.000.000 particles aan uitstoot had, en die man me vertelde dat ik steeds een groene kaart zal krijgen voor 1 jaar, ook al laat ik hem niet herstellen.
Enkel voor verkoop moet ik een groene kaart zien te halen (en hem dus laten repareren) tenzij voor export natuurlijk.
@Janske21 aan u de keuze:
- een 'risico' nemen van €70 en wat tijd, en even in de Walen gaan proberen.
- of laten herstellen zonder zekerheid of alles onmiddellijk ok is.
- of verkopen voor export aan zeer lage prijs, want die weten ook dat je hem nergens anders kwijt kan.

Hier lees je m'n relaas van vorig jaar :

Citaat van: Paske op 20 december 2023, 12:23:46Gisteren met de Fiesta 1.6 Tdci Euro 5b 2014  - 160.000 km naar de keuring in Moeskroen geweest.
2.040.000 particles = afgekeurd, daar het er maximum maar 1.000.000 mogen zijn.
En nu? Was m'n vraag aan de man van de keuring....
Ah zei hij..... je moet hem laten maken als je hem wil keuren voor verkoop, dus voorlopig geen probleem voor jou.
En nu heb je een groen keuringsbewijs, geldig voor 1 jaar, met een opmerking.
Ok, goed zeg ik, maar dan moet ik hem wel laten maken als ik hem volgend jaar wil laten keuren?
Dikke smile op die man z'n gezicht: Neen mijnheer, u komt gewoon naar hier, en zal opnieuw afgekeurd worden, en u krijgt opnieuw een groen keuringsbewijs voor 1 jaar.  :wow:  :thumbsup:
Wist me ook te vertellen dat de meeste wagen die falen voor de particletest, Ford's zijn. :thinking:
You cannot view this attachment.

Dit moet lukken: In de Auto Motor und Sport 21/2024:

Diesel-Rückruf bei Ford?
Wegen zu hoher Partikelwerte bei der Abgasuntersuchung (AU) von Ford-Dieselmodellen
könnteein Rückruf bevorstehen.
,,Der Hersteller hat sich in der gesetzten Frist geäußert.
Derzeit wird der Ablauf der Mangelbeseitigung geprüft.
Nach Abschluss aller vorbereitenden Maßnahmen könnte eine Rückrufmaßnahme beginnen",
so ein Kraftfahrt-Bundesamts-Sprecher.
Das KBA prüft, ob die Partikelfilter von Ford die gesetzlichen
Dauerhaltbarkeits-Anforderungen erfüllen oder ob ein Serienmangel vorliegt.
Laut einer ADACStichprobe könnten die Filter aber gar nicht der Grund für die hohen Werte sein (Heft 16/2024).
Mit Blick auf ,,Gespräche und Abstimmungen mit dem KBA" wollte Ford sich noch nicht äußern.

Google translate:
Vanwege te hoge deeltjeswaarden in de emissietest (AU) van Ford-dieselmodellen
een terugroepactie zou op handen zijn.
"De fabrikant heeft binnen de gestelde termijn gereageerd.
Het proces om het defect te corrigeren wordt momenteel onderzocht.
Nadat alle voorbereidende maatregelen zijn afgerond, kan een terugroepactie beginnen."
zei een woordvoerder van de Federal Motor Transport Authority.
De KBA controleert of de roetfilters van Ford voldoen aan de wettelijke eisen
voldoen aan duurzaamheidseisen of dat er sprake is van een seriefout.
Volgens een ADACS-voorbeeld kunnen de filters niet de reden zijn voor de hoge waarden (uitgave 16/2024).
Met het oog op "besprekingen en afstemming met de KBA" wilde Ford nog geen commentaar geven.
1984 Ford Capri MK III 1.6 S - 1989 VW Jetta TX 1.6 D - 1995 Volvo 460 1.8 GL - 2000 Opel Astra Sport 1.7 TDs SW - 2006 Renault VelSatis Phase I 2.2 dCi Initiale - 2010 Renault VelSatis Phase II 2.2 dCi Privilege - 2015 MB E250 cdi Avantgarde - (2012 => 2022 - 2 x Honda VFR1200F) - 2021 BMW F11 520dA  - 2023 Honda CMX1100 T DCT.
http://www.bimmerandmore.be/forum/index.php?topic=73106.0