2011 - F11 - 520dA - Black-Sapphire Metallic - Dakota/zimt-braun

Gestart door Paske, 10 december 2021, 16:32:18

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Paske

Wagen is gepolijst op kosten van het werk, tgv vervuiling in de fabriek.
Ben er daarna even over gegaan met Gyeon Prep en Poorboys EX-P.
Het resultaat is, dat als het regent er een glimlach op m'n gezicht komt.
Klaar om aanstaande donderdag te vertrekken naar Boedapest en omstreken.
Deze morgen het bewijs van m'n glimlach:
You cannot view this attachment.
1984 Ford Capri MK III 1.6 S - 1989 VW Jetta TX 1.6 D - 1995 Volvo 460 1.8 GL - 2000 Opel Astra Sport 1.7 TDs SW - 2006 Renault VelSatis Phase I 2.2 dCi Initiale - 2010 Renault VelSatis Phase II 2.2 dCi Privilege - 2015 MB E250 cdi Avantgarde - (2012 => 2022 - 2 x Honda VFR1200F) - 2021 BMW F11 520dA  - 2023 Honda CMX1100 T DCT.
http://www.bimmerandmore.be/forum/index.php?topic=73106.0

Paske

4.300 km op een weekje gebold. Balatonmeer - Boedapest - Wenen - Bratislava.
Gemiddeld verbruik: 6L/100 km (1 op 16.6) Zalige wagen. :bow:  :thumbsup:
210.500 km op de teller nu.
1984 Ford Capri MK III 1.6 S - 1989 VW Jetta TX 1.6 D - 1995 Volvo 460 1.8 GL - 2000 Opel Astra Sport 1.7 TDs SW - 2006 Renault VelSatis Phase I 2.2 dCi Initiale - 2010 Renault VelSatis Phase II 2.2 dCi Privilege - 2015 MB E250 cdi Avantgarde - (2012 => 2022 - 2 x Honda VFR1200F) - 2021 BMW F11 520dA  - 2023 Honda CMX1100 T DCT.
http://www.bimmerandmore.be/forum/index.php?topic=73106.0

DaviT

Citaat van: Paske op 19 oktober 2023, 19:16:314.300 km op een weekje gebold. Balatonmeer - Boedapest - Wenen - Bratislava.
Gemiddeld verbruik: 6L/100 km (1 op 16.6) Zalige wagen. :bow:  :thumbsup:
210.500 km op de teller nu.

Klopt!
Zeker nu het wat donkerder wordt, zijn de oranje analoge klokjes heel aangenaam en rustig om mee te rijden :)

Paske

Citaat van: DaviT op 19 oktober 2023, 20:32:43Klopt!
Zeker nu het wat donkerder wordt, zijn de oranje analoge klokjes heel aangenaam en rustig om mee te rijden :)
Idd, is één van de vele goede zaken aan deze wagen(s)  :thumbsup:
1984 Ford Capri MK III 1.6 S - 1989 VW Jetta TX 1.6 D - 1995 Volvo 460 1.8 GL - 2000 Opel Astra Sport 1.7 TDs SW - 2006 Renault VelSatis Phase I 2.2 dCi Initiale - 2010 Renault VelSatis Phase II 2.2 dCi Privilege - 2015 MB E250 cdi Avantgarde - (2012 => 2022 - 2 x Honda VFR1200F) - 2021 BMW F11 520dA  - 2023 Honda CMX1100 T DCT.
http://www.bimmerandmore.be/forum/index.php?topic=73106.0

Paske

211.000 km opnieuw blanco gekeurd in Wallonië.
We kunnen er terug een jaartje tegen.
1984 Ford Capri MK III 1.6 S - 1989 VW Jetta TX 1.6 D - 1995 Volvo 460 1.8 GL - 2000 Opel Astra Sport 1.7 TDs SW - 2006 Renault VelSatis Phase I 2.2 dCi Initiale - 2010 Renault VelSatis Phase II 2.2 dCi Privilege - 2015 MB E250 cdi Avantgarde - (2012 => 2022 - 2 x Honda VFR1200F) - 2021 BMW F11 520dA  - 2023 Honda CMX1100 T DCT.
http://www.bimmerandmore.be/forum/index.php?topic=73106.0

Paske

215.000 km
Geen melding van gekregen op dashboard, maar wel gezien dat bij servicebehoeften de achterste remblokken in het rood staan.
Nazicht gedaan en deze zijn idd ver aan vervanging toe.
Nieuwe remblokken en slijtcontact voor achteraan besteld. Volgende week als het weer wat meezit monteren.

Eigen info:
Remblokken achteraan : OEM: Versterkte remmen = neen: 34216862202: ATE Ceramic: 13.0470-2760.2
Verslijtcontact: OEM : 34356791963: ATE: 24.8190-0308.2
Remschijven achteraan : OEM : 34216775287:  ATE : 24.0120-0229.2

Remblokken vooraan: OEM: Versterkte remmen = neen: 34116858047: ATE Ceramic: 13.0470-7268.2
Verslijtcontact: OEM : 34356791958: ATE : 24.8190-0298.2
Remschijven vooraan : OEM : 34116794429: ATE : 24.0124-0239.2


ATE Ceramic is zelfs winnaar bij de ADAC test.
https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/reparatur-pflege-wartung/wartung-inspektion/bremsscheiben-bremsbelaege/
You cannot view this attachment.

1984 Ford Capri MK III 1.6 S - 1989 VW Jetta TX 1.6 D - 1995 Volvo 460 1.8 GL - 2000 Opel Astra Sport 1.7 TDs SW - 2006 Renault VelSatis Phase I 2.2 dCi Initiale - 2010 Renault VelSatis Phase II 2.2 dCi Privilege - 2015 MB E250 cdi Avantgarde - (2012 => 2022 - 2 x Honda VFR1200F) - 2021 BMW F11 520dA  - 2023 Honda CMX1100 T DCT.
http://www.bimmerandmore.be/forum/index.php?topic=73106.0

Paske

216.000 km
Melding van verlies koelvloeistof.
https://www.bimmerandmore.be/forum/index.php?topic=74686.0
Een buis, geen flexibel onder het inlaatspruitstuk, daar zat een klein barstje in.
Eveneens onmiddellijk de pakking van het kleppendeksel laten vervangen.
Daar er te pas en te onpas bij wat in toeren trekken er wat druppels op de DPF vielen en er
dan een geur van verbrande olie waarneembaar was in de wagen, bij momenten zelfs met lichte rookvorming.
Hopelijk is dit nu ook opgelost.
Remblokken achter eveneens vervangen.
1984 Ford Capri MK III 1.6 S - 1989 VW Jetta TX 1.6 D - 1995 Volvo 460 1.8 GL - 2000 Opel Astra Sport 1.7 TDs SW - 2006 Renault VelSatis Phase I 2.2 dCi Initiale - 2010 Renault VelSatis Phase II 2.2 dCi Privilege - 2015 MB E250 cdi Avantgarde - (2012 => 2022 - 2 x Honda VFR1200F) - 2021 BMW F11 520dA  - 2023 Honda CMX1100 T DCT.
http://www.bimmerandmore.be/forum/index.php?topic=73106.0

Paske

218.000 km
Citaat2 maand geleden zijn m'n achterste remblokken vervangen.
Vorige maand, viel me op dat bij het remmen, de wagen naar links zweefde.
Ik zou niet echt van trekken spreken. Bij het lossen van de remmen gaat deze terug naar rechts.
Dit misschien mede omdat ik tegenstuurde.....?
Alsook hoor ik bij kort en krachtig remmen aan +/- 50km/u een tweetal lichte kraken aan rechterzijde bij het inveren en terugveren.
Ik verdenk eerder m'n ophanging dan m'n remmen zelf, daar ik niet echt voel dat het stuur naar links getrokken wordt.
Al eens snel een blik achter het wiel geworpen, maar kon niet op 1 - 2 - 3 iets groots opmerken.
Wagen mag binnen een kleine 2 weken binnen voor nazicht.
Had reeds nieuwe remschijven en remblokken voor vooraan voorzien, die men dan ook mag vervangen.

https://www.bimmerandmore.be/forum/index.php?topic=74788.0

You cannot view this attachment.
1984 Ford Capri MK III 1.6 S - 1989 VW Jetta TX 1.6 D - 1995 Volvo 460 1.8 GL - 2000 Opel Astra Sport 1.7 TDs SW - 2006 Renault VelSatis Phase I 2.2 dCi Initiale - 2010 Renault VelSatis Phase II 2.2 dCi Privilege - 2015 MB E250 cdi Avantgarde - (2012 => 2022 - 2 x Honda VFR1200F) - 2021 BMW F11 520dA  - 2023 Honda CMX1100 T DCT.
http://www.bimmerandmore.be/forum/index.php?topic=73106.0

Paske

219.000 km
Auto opgehaald: alle euvel is verdwenen.
Wiellager was versleten, er zat speling op.
Remschijven en remblokken vooraan waren idd ook aan vervanging toe.
Remolie is ook vervangen.
Remt terug mooi neutraal, en geen gekraak meer bij bijna stilstand en uitveren. :bow:
1984 Ford Capri MK III 1.6 S - 1989 VW Jetta TX 1.6 D - 1995 Volvo 460 1.8 GL - 2000 Opel Astra Sport 1.7 TDs SW - 2006 Renault VelSatis Phase I 2.2 dCi Initiale - 2010 Renault VelSatis Phase II 2.2 dCi Privilege - 2015 MB E250 cdi Avantgarde - (2012 => 2022 - 2 x Honda VFR1200F) - 2021 BMW F11 520dA  - 2023 Honda CMX1100 T DCT.
http://www.bimmerandmore.be/forum/index.php?topic=73106.0

Paske

221.000 km
Blanco gekeurd in Moeskroen.
We kunnen er terug een jaartje tegen  :thumbsup:
1984 Ford Capri MK III 1.6 S - 1989 VW Jetta TX 1.6 D - 1995 Volvo 460 1.8 GL - 2000 Opel Astra Sport 1.7 TDs SW - 2006 Renault VelSatis Phase I 2.2 dCi Initiale - 2010 Renault VelSatis Phase II 2.2 dCi Privilege - 2015 MB E250 cdi Avantgarde - (2012 => 2022 - 2 x Honda VFR1200F) - 2021 BMW F11 520dA  - 2023 Honda CMX1100 T DCT.
http://www.bimmerandmore.be/forum/index.php?topic=73106.0

Paske

:clap:  :bow: yippee ai yay :clap:  :bow:

You cannot view this attachment.



You cannot view this attachment.
1984 Ford Capri MK III 1.6 S - 1989 VW Jetta TX 1.6 D - 1995 Volvo 460 1.8 GL - 2000 Opel Astra Sport 1.7 TDs SW - 2006 Renault VelSatis Phase I 2.2 dCi Initiale - 2010 Renault VelSatis Phase II 2.2 dCi Privilege - 2015 MB E250 cdi Avantgarde - (2012 => 2022 - 2 x Honda VFR1200F) - 2021 BMW F11 520dA  - 2023 Honda CMX1100 T DCT.
http://www.bimmerandmore.be/forum/index.php?topic=73106.0

DaviT

Haha, nice!

Mocht je nu op 220000 de teller ernaast op 0 gezet hebben, zou het nog mooier zijn.
Onthouden voor de 333333!  ;D

Paske

1984 Ford Capri MK III 1.6 S - 1989 VW Jetta TX 1.6 D - 1995 Volvo 460 1.8 GL - 2000 Opel Astra Sport 1.7 TDs SW - 2006 Renault VelSatis Phase I 2.2 dCi Initiale - 2010 Renault VelSatis Phase II 2.2 dCi Privilege - 2015 MB E250 cdi Avantgarde - (2012 => 2022 - 2 x Honda VFR1200F) - 2021 BMW F11 520dA  - 2023 Honda CMX1100 T DCT.
http://www.bimmerandmore.be/forum/index.php?topic=73106.0

Paske

225.000 km
Kleine jongens worden groter, en dat is niet anders met een barst in je voorruit, met zulke koude temperaturen de laatste week.
Dit weekend zat hij zelfs nog een 40 cm verder dan de onderste foto.
Net in de hoek links, waar het BMW logo in je ruit staat.

Nieuwe voorruit laten plaatsen vandaag.
AGK De Geyter Afrikalaan Gent
€575 geplaatst, camera's afgeregeld en garantie.

Op weg terug naar de garage met m'n vrouw haar Fiësta'tje.....TIK.....
Sterretje in de voorruit  :censor:  :censor:
Terplaatse laten herstellen: €90.

You cannot view this attachment.


You cannot view this attachment.

1984 Ford Capri MK III 1.6 S - 1989 VW Jetta TX 1.6 D - 1995 Volvo 460 1.8 GL - 2000 Opel Astra Sport 1.7 TDs SW - 2006 Renault VelSatis Phase I 2.2 dCi Initiale - 2010 Renault VelSatis Phase II 2.2 dCi Privilege - 2015 MB E250 cdi Avantgarde - (2012 => 2022 - 2 x Honda VFR1200F) - 2021 BMW F11 520dA  - 2023 Honda CMX1100 T DCT.
http://www.bimmerandmore.be/forum/index.php?topic=73106.0

Draje

Dure bedoeling.

Het rare is, dat is echt loterij.
Ik heb al 3 jaar een sterretje in mijn voorruit. Wordt maar niet groter en temperaturen schommelen tussen 40 graden ( 55 graden in de volle zon waar mijn auto staat) en -10.


Avus_3.0

Klopt wat Draje zegt ivm loterij. Toen ik ongeveer 15j mijn rijbewijs had, was ik de eerste keer lek gereden omdat er een nagel in m'n band zat. Ik laat deze herstellen en de week daarna terug lek gereden, er zat een vijs in een andere band. Sindsdien nooit meer lek gereden. Hopelijk ben jij er nu ook voor de volgende 15j van vrijgesteld.  ;)
* Skoda Octavia RS245 (Daily): Motec Gt-one wheels en eibach springs
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Karbonius CSL airbox, Eisenmann uitlaat,  Karbonius veerpootbrug, KW V2 schroefkit, Custom BBS LeMans
* Ducati 851 (wsbk repl): Termignoni, PP tuning radiale remhendel ...
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

Paske

Citaat van: Draje op 15 januari 2025, 17:23:50Dure bedoeling.

Het rare is, dat is echt loterij.
Ik heb al 3 jaar een sterretje in mijn voorruit. Wordt maar niet groter en temperaturen schommelen tussen 40 graden ( 55 graden in de volle zon waar mijn auto staat) en -10.


Ik rij nu exact 40 jaar met de wagen, en is de eerste maal dat ik dit voor heb.
Bij de BMW (die grote barst op de foto's) was er zelfs geen sprake van een sterretje.
Gewoon bij heel koud weer van een verkeersplateau afrijden, mooi met beide wielen tegelijk......KRAK  :iono:
En toen ik gisteren de ruit liet plaatsen, kwam er iemand met een Fiat Uno toe,
waarbij z'n voorruit een cm of 3 naar binnen gedrukt zat met een 10 tal inslagen op....... ijs die van een vrachtwagen gevallen was.

Citaat van: Avus_3.0 op 15 januari 2025, 17:33:35Klopt wat Draje zegt ivm loterij. Toen ik ongeveer 15j mijn rijbewijs had, was ik de eerste keer lek gereden omdat er een nagel in m'n band zat. Ik laat deze herstellen en de week daarna terug lek gereden, er zat een vijs in een andere band. Sindsdien nooit meer lek gereden. Hopelijk ben jij er nu ook voor de volgende 15j van vrijgesteld.  ;)
Idd, hoop het ook.  :bow:
Temeer, dat de voorruit van de Fiësta voorruitontdooiing heeft, wat de prijs nog wat zal opdrijven tov een normale voorruit natuurlijk.
1984 Ford Capri MK III 1.6 S - 1989 VW Jetta TX 1.6 D - 1995 Volvo 460 1.8 GL - 2000 Opel Astra Sport 1.7 TDs SW - 2006 Renault VelSatis Phase I 2.2 dCi Initiale - 2010 Renault VelSatis Phase II 2.2 dCi Privilege - 2015 MB E250 cdi Avantgarde - (2012 => 2022 - 2 x Honda VFR1200F) - 2021 BMW F11 520dA  - 2023 Honda CMX1100 T DCT.
http://www.bimmerandmore.be/forum/index.php?topic=73106.0

Paske

225.000 km
uit het motorcompartiment klinkt al een week of twee een ratelend/tikkend geluid als ik ietsje vlotter doortrek aan 1.500 tr/min bij dit koude weer.
Eenmaal een kilometer of 5 verder als alles al wat warmer heeft, is het ratelen/tikken verdwenen.
Geen idee of er in het verleden reeds een vervanging van de distributieketting heeft plaatsgevonden.
Daarom geen risico's: distributieriem vervangen.
Afspraak op 03 februari bij https://www.svrengineering.be/
1984 Ford Capri MK III 1.6 S - 1989 VW Jetta TX 1.6 D - 1995 Volvo 460 1.8 GL - 2000 Opel Astra Sport 1.7 TDs SW - 2006 Renault VelSatis Phase I 2.2 dCi Initiale - 2010 Renault VelSatis Phase II 2.2 dCi Privilege - 2015 MB E250 cdi Avantgarde - (2012 => 2022 - 2 x Honda VFR1200F) - 2021 BMW F11 520dA  - 2023 Honda CMX1100 T DCT.
http://www.bimmerandmore.be/forum/index.php?topic=73106.0

Paske

Wagen binnen gedaan bij SVRengineering.be, voor het vervangen van de distributieketting, waarbij dat men ook wat routinecontroles doet.

Bericht gekregen, dat de schoepen van de turbo al wat sporen van slijtage en kapjes op de bladen vertonen.
Evenals zit er redelijk wat speling op de as van de schoepen.
Men is zo vriendelijk om dit te documenteren met een filmpje, en daar zie je idd beschadigingen en ook dat het asje een 3-4mm ingedrukt kan worden.


Evenals is er een lek aan het oliefilterhuis (zou ook een gekend euvel zijn bij de N47 motoren).
Dit is ook dmv foto's bevestigd.

You cannot view this attachment.

You cannot view this attachment.

You cannot view this attachment.   


Alsook opnieuw reeds wat 'zweten' aan het kleppendeksel.

You cannot view this attachment.

Onvoorziene kosten, maar beter zo dan plotse kosten.
1984 Ford Capri MK III 1.6 S - 1989 VW Jetta TX 1.6 D - 1995 Volvo 460 1.8 GL - 2000 Opel Astra Sport 1.7 TDs SW - 2006 Renault VelSatis Phase I 2.2 dCi Initiale - 2010 Renault VelSatis Phase II 2.2 dCi Privilege - 2015 MB E250 cdi Avantgarde - (2012 => 2022 - 2 x Honda VFR1200F) - 2021 BMW F11 520dA  - 2023 Honda CMX1100 T DCT.
http://www.bimmerandmore.be/forum/index.php?topic=73106.0

Bananenman

Hij wordt heel goed verzorgd zie ik, balen wel zo van die "extra's" maar zoals je zegt, gewoon herstellen en blijven genieten.

De herstelkost van dit alles is nog altijd een smak minder dan een F11 520d te zoeken met 50.000km's ;-)
2023 Tesla Model 3 RWD
2022 MV Agusta Brutale 800 Rosso


Paske

Die Mekano kreeg ik nooit meer in elkaar  ;)


Ketting voor

You cannot view this attachment.

Ketting na

You cannot view this attachment.

You cannot view this attachment. 
1984 Ford Capri MK III 1.6 S - 1989 VW Jetta TX 1.6 D - 1995 Volvo 460 1.8 GL - 2000 Opel Astra Sport 1.7 TDs SW - 2006 Renault VelSatis Phase I 2.2 dCi Initiale - 2010 Renault VelSatis Phase II 2.2 dCi Privilege - 2015 MB E250 cdi Avantgarde - (2012 => 2022 - 2 x Honda VFR1200F) - 2021 BMW F11 520dA  - 2023 Honda CMX1100 T DCT.
http://www.bimmerandmore.be/forum/index.php?topic=73106.0

Paske

225.500 km.
Wagen net gaan ophalen..... damn, wat rijdt die zalig.
Onmiddellijk respons van het gaspedaal, meer kracht, loopt zacht.... zal een festijn worden om er in juni met naar Kroatië te rijden.  :exited:
1984 Ford Capri MK III 1.6 S - 1989 VW Jetta TX 1.6 D - 1995 Volvo 460 1.8 GL - 2000 Opel Astra Sport 1.7 TDs SW - 2006 Renault VelSatis Phase I 2.2 dCi Initiale - 2010 Renault VelSatis Phase II 2.2 dCi Privilege - 2015 MB E250 cdi Avantgarde - (2012 => 2022 - 2 x Honda VFR1200F) - 2021 BMW F11 520dA  - 2023 Honda CMX1100 T DCT.
http://www.bimmerandmore.be/forum/index.php?topic=73106.0