Main Menu

2017 - F15 - 40e

Gestart door deneyer, 23 augustus 2020, 15:12:38

Iksree

Citaat van: deneyer op  1 februari 2023, 08:42:09Het is dus toch de tussendoos (kostprijs 4500 euro) vind dit niet normaal dat dit na 95000 km stuk is maar bon. Dealer zegt dat het een gekend probleem is bij de F15, als het een probleem is waarom moet ik er dan voor opdraaien  :thinking:  :thinking:  :thinking:

Iemand die een plaats kent om de tussendoos te laten herstellen/reviseren? Want ik ga hier geen 4500 euro voor betalen
Dat is kak..

Sterbanden issue?
- Signature adjusted for being outdated-

deneyer

Citaat van: Killatactic op  2 februari 2023, 21:40:36https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onderdelen-voorraad/magazijn/merk/bmw/model/x5/onderdeel/tussenbak-4x4/

https://www.transmissies.nl/bmw-tussenbakken-xdrive/

Hier kan je ze tweedehands vinden wat al snel enkele duizenden euro's bespaart.

ga geen occasie stuk kopen waarvan ik niet weet in welke staat ze zijn of hoe er mee gereden is om enkele 1000 euro te besparen en voor hetzelfde geld 1 week, maand, jaar later weer hetzelfde te hebben, maar toch bedankt :P

In het slechtste geval codeer ik gewoon de xdrive weg en maak er een rwd van feen tussendoos meer nodig dan.

Edwin-1234

Citaat van: deneyer op  4 februari 2023, 18:02:27In het slechtste geval codeer ik gewoon de xdrive weg en maak er een rwd van feen tussendoos meer nodig dan.

Misschien een domme vraag, maar kan dat? Wat komt er dan op de plaats van de tussenbak?
2014 - F15 - X5 xDrive35i

deneyer

Citaat van: Edwin-1234 op  4 februari 2023, 22:05:51Misschien een domme vraag, maar kan dat? Wat komt er dan op de plaats van de tussenbak?

Niets de tussenbak blijft gewoon steken hij werkt gewoon niet meer zodat de aandrijving gwn naar de achterwielen gaat ipv verdeeld te worden door de tussenbak

deneyer

Probleem is blijkbaar opgelost. Er was toch iemand met wat verstand in de garage en aangezien ze mijn probleem nog met geen enkele tussenbak hadden gehad, heeft hij mijn tussenbak opnieuw ingeleerd en het probleem was opgelost. Dus weet niet wat de tussenbak gedaan heeft om zichzelf te ontregelen maar toch blij dat het mij geen 5k gekost heeft  ;D  ;D  ;D

Gregory Vvk

Top, scheelt al een serieuze slok op de borrel! :thumbsup:
E87 PPE'ed sold
E61 sold @ almost 400k
G26 I4 - Leasing

Edwin-1234

Dan had BruLaX dus gelijk

Citaat van: BruLaX op  1 februari 2023, 14:12:40Inleren en hopa gaan

Fijn dat het opgelost is en dat de bak niet stuk was  :thumbsup:
2014 - F15 - X5 xDrive35i

deneyer

Citaat van: Edwin-1234 op 21 februari 2023, 22:05:40Dan had BruLaX dus gelijk

Fijn dat het opgelost is en dat de bak niet stuk was  :thumbsup:

Blijkbaar, maar had dat zelf ook kunnen doen (heb de software ook) als ik het had geweten  ;D  ;D  ;D

JC1986

Is er op een moment sprake geweest van de banden die je gemonteerd had?
Mijn dealer zaagt continue dat ik zeker sterbanden moet steken en blablablabla... maar kan BMW dit zomaar "eisen"?

deneyer

Citaat van: JC1986 op 23 februari 2023, 22:02:30Is er op een moment sprake geweest van de banden die je gemonteerd had?
Mijn dealer zaagt continue dat ik zeker sterbanden moet steken en blablablabla... maar kan BMW dit zomaar "eisen"?

Ik had enkel de achterste 2 vervangen en ook door een ander merk, wat wrs de oorzaak zal geweest zijn van de ontregeling.

Nee bij hebben ze niet van sterbanden gesproken, maar wel gezegd dat als je banden vervangt bij xdrive (4x4) je ze best alle 4 vervangt en zeker ook zelfde merk en model te gebruiken. Hoe meer electronica in de auto hoe meer zever  :thinking:

deneyer

We zijn op zoek naar een nieuwe wagen (g05) Want begin juni ben ik van de baan gereden door iemand op de autostrade en doordat wegen en verkeer zijn werk niet gedaan heeft is mijn f15 totaal verlies.

Begin vorig jaar is op dezelfde plaats een dodelijk ongeval gebeurd maar men vond het niet nodig om de vangrail te herstellen. Ik ben op de plaats waar de vangrail is afgeslepen van de baan gereden en juist op die plaats geraakt en is los door de wagen gegaan. Door het wanbeleid van wegen en verkeer ben ik nu mijn F15 kwijt want als ze hun werk gedaan hadden en de vangrail hersteld dan zou ik enkel carrosserieschade gehad hebben en zou de vanrail mij opgevangen hebben (waar deze voor dient) ipv mij doorspiest. Gelukkig zat ik alleen in de wagen, want anders zou het veel erger geweest zijn.

Snorkel

Wtf!!!  :o

Blij dat je dit kan navertellen en idd alleen in de auto zat!
München - 3 - Die Gefallenen
München - Z - Der Friseur
Stuttgart  - C - Der Zühalter

Liquid Li0n

wel zonde van je auto maar wow wat een schade man. je hebt geluk gehad.

Bananenman

Waanzin, je hebt extreem veel geluk gehad - en nog veel meer.

Wow...
2023 Tesla Model 3 RWD
2022 MV Agusta Brutale 800 Rosso

Pjetrof

:wtf:  :wtf:  :wtf:
Godzijdank!
Ben je niet gekwetst geraakt, en indd zat je alleen in auto!

deneyer

Citaat van: Pjetrof op 25 augustus 2024, 07:29:14:wtf:  :wtf:  :wtf:
Godzijdank!
Ben je niet gekwetst geraakt, en indd zat je alleen in auto!

Nee had niets, heb er zelf niets van gevoeld, was over voor ik het door had. Zelfs bij de garage zeiden ze dat zoiets nog nooit gezien hadden en dat het een X5 was want met een andere auto was het wrs veel erger geweest.

Pjetrof

Citaat van: deneyer op 25 augustus 2024, 09:34:45Nee had niets, heb er zelf niets van gevoeld, was over voor ik het door had. Zelfs bij de garage zeiden ze dat zoiets nog nooit gezien hadden en dat het een X5 was want met een andere auto was het wrs veel erger geweest.
Denk ik ook. Moest je gelovig zijn eenders wat zou ik toch een kaarsje aansteken en bedankje bidden.
Man we kennen elkaar enkel digitaal, maar was er toch niet goed van. Zo zie je maar het kan over zijn voor je het weet. Carpe diem, geniet van het leven iedere seconde.

deneyer

Gelukkig waren er cameras in de tunnel en bij het uit rijden van de tunnel die alles hebben vastgelegd, want anders was het woord tegen woord.

De grap is natuurlijk zoals bij alles dat ik met wat de wagen volgens de expert nog waard is zelf niet eens dezelfde wagen kan kopen laat staan een nieuwe  :toofunny:  :toofunny:  :toofunny:

we zijn ondertussen ook bijna 3 maand verder en de vangrail is nog altijd niet hersteld. Op hun site beweren ze anders wel dat gevaarlijke plaatsen onmiddellijk hersteld worden. Gelukkig betalen we hiervoor rijtaks, maar de factuur voor het herstel zullen ze anders wel onmiddellijk opgestuurd hebben naar de tegenpartij.

midas

Wat een erg ongeval, gelukkig kan je het nog navertellen.
De overheid moest zich schamen ivm de staat van de wegen ed.

BruLaX

Citaat van: deneyer op 25 augustus 2024, 09:45:29Gelukkig waren er cameras in de tunnel en bij het uit rijden van de tunnel die alles hebben vastgelegd, want anders was het woord tegen woord.

De grap is natuurlijk zoals bij alles dat ik met wat de wagen volgens de expert nog waard is zelf niet eens dezelfde wagen kan kopen laat staan een nieuwe  :toofunny:  :toofunny:  :toofunny:

we zijn ondertussen ook bijna 3 maand verder en de vangrail is nog altijd niet hersteld. Op hun site beweren ze anders wel dat gevaarlijke plaatsen onmiddellijk hersteld worden. Gelukkig betalen we hiervoor rijtaks, maar de factuur voor het herstel zullen ze anders wel onmiddellijk opgestuurd hebben naar de tegenpartij.

Ze hebben er blokken gezet nu pak veiliger nu.
BMW E46 320D - Touring M Pack - Mystic blue

http://www.bimmerandmore.be/forum/index.php?topic=54806

Avus_3.0

Oh boy dat ziet er idd niet goed uit. Wel nog geluk dat je alleen zat en dat er camerabeelden zijn. Hopelijk komt alles goed met de verzekering.

Dat ziet er mij aan de rupeltunnel op de A12 uit richting Boom. Ik had wel gezien dat ze er vorige week een nieuw stuk vangrail geplaatst hebben aan de "parking" bij het uitkomen van de tunnel, zal er deze week eens extra op letten...
* Skoda Octavia RS245 (Daily): Motec Gt-one wheels en eibach springs
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Karbonius CSL airbox, Eisenmann uitlaat,  Karbonius veerpootbrug, KW V2 schroefkit, Custom BBS LeMans
* Ducati 851 (wsbk repl): Termignoni, PP tuning radiale remhendel ...
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

deneyer

Citaat van: BruLaX op 25 augustus 2024, 16:43:33Ze hebben er blokken gezet nu pak veiliger nu.

Heb het ook gezien, Niet dus he  :toofunny:  :toofunny:  :toofunny: 
Is juist nog gevaarlijker nu, de blokken staan van als ge de tunnel uitkomt tot waar ge op de muur kunt rijden en dan hebben ze de vangrail een stuk verder gewoon weer afgeslepen en ge kunt er nog altijd op dezelfde manier als ik voor heb gehad op rijden.  :wtf:  :wtf:

deneyer

Citaat van: Avus_3.0 op 26 augustus 2024, 12:17:33Oh boy dat ziet er idd niet goed uit. Wel nog geluk dat je alleen zat en dat er camerabeelden zijn. Hopelijk komt alles goed met de verzekering.

Dat ziet er mij aan de rupeltunnel op de A12 uit richting Boom. Ik had wel gezien dat ze er vorige week een nieuw stuk vangrail geplaatst hebben aan de "parking" bij het uitkomen van de tunnel, zal er deze week eens extra op letten...

Klopt en dan wat betonblokken en waar ik het ongeval heb voor gehad hebben ze niets gedaan, vangrail afgeslepen en is weer klaar voor de volgende te spiesen  :iono:

Petrolhead_Nick

Ik zag deze heel toevallig passeren op een takelwagen vandaag in Putte, als je het wrak in het echt ziet met dat stuk vangrail eruit, krijg je toch even een koude rilling! Ik ben blij dat de wagen zijn werk heeft gedaan tijdens het ongeval en je het nog kan navertellen, gelukkig zat je alleen in de wagen!

Hopelijk wordt dat stuk vangrail/weg snel gemaakt zoals het moet  :thinking:

Alvast nog veel succes gewenst!

deneyer

Ben aan het zien naar een nieuwe G05, maar de prijzen zijn ronduit belachelijk. Als ik een g05 zoek die hetzelfde is als mijn F15 (jaar, opties en km) kan ik er mij twee F15 mee kopen.

Voor de rest was de waarde van mijn f15 gezakt door het feit van de garantie van de batterij (iets van 7 jaar of 100000km) maar dat is blijkbaar nvt op die g05 want die prijzen (vb niet al te veel opties van 2020 en 110000km 55K  :toofunny:  :toofunny: ) . Om dan nog te zwijgen als je naar een 45E kijkt dit een oud model is want de lci 50E is toch al efkes uit. 60k voor ne auto dat 4 jaar oud is, tussen de 80000-130000km heeft en basis qua opties dat is gewoon te belachelijk voor woorden.

Ge kunt ne IX van 2022 met geen 15000km en veel meer opties kopen voor minder geld  :toofunny:  :toofunny:  :toofunny:

Avus_3.0

Citaat van: deneyer op 28 augustus 2024, 14:53:19Heb het ook gezien, Niet dus he  :toofunny:  :toofunny:  :toofunny: 
Is juist nog gevaarlijker nu, de blokken staan van als ge de tunnel uitkomt tot waar ge op de muur kunt rijden en dan hebben ze de vangrail een stuk verder gewoon weer afgeslepen en ge kunt er nog altijd op dezelfde manier als ik voor heb gehad op rijden.  :wtf:  :wtf:

Deze week hebben ze blijkbaar het stukje vangrail dat afgebroken was vernieuwd.
Goed dat het uiteindelijk opgelost geraakt is...
* Skoda Octavia RS245 (Daily): Motec Gt-one wheels en eibach springs
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Karbonius CSL airbox, Eisenmann uitlaat,  Karbonius veerpootbrug, KW V2 schroefkit, Custom BBS LeMans
* Ducati 851 (wsbk repl): Termignoni, PP tuning radiale remhendel ...
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...