2022 - Yamaha Ténéré Rally - Heritage white (XT 500 hommage)

Gestart door Bananenman, 4 februari 2023, 22:10:12

Bananenman

Ligt aan de leeftijd + het fijn gevoel van ruim overschot te hebben :D

Vet zo'n Honda CB250x - kende ik niet  :thumbsup:

Af fabriek komt de Ténéré met Pirelli Scorpion Rally STR :-)

You cannot view this attachment.

Bananenman

Citaat van: Snorkel op 18 februari 2023, 10:20:28Typisch Bananenman.  :toofunny:  :toofunny:
Ik zie het zo voor me: Bananenman parkeert zich, zet z'n helm  af en met een joviale smile: "Goeienavond, mannen."  ;D
Haha effectief! Die mannen doen gewoon hun werk en hadden 100% gelijk, ze waren heel vriendelijk en relaxed :-)

Ergens had ik hoop dat ze het gingen laten varen, zo leek het er eerst naar  :greddy:

Snorkel

Deksels! Jammer dat ze het daarbij niet gelaten hebben. Volgende keer meer geluk!  :D
Probeer ditmaal misschien een andere politiezone.  :thumbsup:
München - 3 - Die Gefallenen
München - Z - Der Friseur
Stuttgart - C - Der Zühalter

order66

LOL

Zo gaat dat met een moto.
In 1991 ofzo reed ik met een Maico 250cc enduro 2T volle snee met een open uitlaat de hele Kuiperskaai af op het achterwiel, tot aan de lichten. Ik had niet gezien dat de flikken achter mij reden ;D
Maar toen ging het zo: "meneer, identiteitskaart aub" "ik heb ze niet mee meneer, ze ligt nog thuis" "u begrijpt dat dit niet kan?" "Jazeker meneer, ik begrijp het" "ok, de volgende keer doet ge dat op den buiten in een patattenveld, ok?" "Jazeker meneer" "allé, tis goed, rij maar door" :thumbsup:
Er is veel veranderd sindsdien.

Paske

Citaat van: order66 op 18 februari 2023, 11:18:20Er is veel veranderd sindsdien.
Valt nog best mee hoor.
Een jaar of 3 geleden reed ik in de Fraterstraat Merelbeke richting Merelbeke station.
Thv de spoorwegbrug staan lichten om beurtelings te passeren.
Er stond een auto of 3 voor de lichten met in het midden een lichtgrijze VW Caddy.
Ik ga er over de volle witte lijn de 3 wagens voorbij, om vooraan aan de lichten te staan.
Wat verder aan het kruispunt met de Gontrode Heirweg, sta ik vooraan en staat de Caddy achter mij.
Bij groen licht trek ik het kot volledig open de brug op, om er vol in de ankers te gaan, om de straat rechts naast de spoorweg in te duiken waar een vriend van me woont.
Als ik aan z'n deur stop, stopt die grijze Caddy er na een minuutje ook en stapt een man en een vrouw in uniform uit.
Ah zo mijnheer heeft haast, geen juiste schoenen aan (Geox sneakers), over volle witte lijn, snelheid buiten categorie, toon uw rijbewijs maar eens.
Lag het nu aan m'n charme  :toofunny:  of iets anders, maar ben er met een verbale waarschuwing van af gekomen.  :bow:
1984 Ford Capri MK III 1.6 S - 1989 VW Jetta TX 1.6 D - 1995 Volvo 460 1.8 GL - 2000 Opel Astra Sport 1.7 TDs SW - 2006 Renault VelSatis Phase I 2.2 dCi Initiale - 2010 Renault VelSatis Phase II 2.2 dCi Privilege - 2015 MB E250 cdi Avantgarde - (2012 => 2022 - 2 x VFR1200F) - 2021 BMW F11 520dA  -
http://www.bimmerandmore.be/forum/index.php?topic=73106.0

Paske

Deze Ténéré heeft een mooie kleurstelling, die me aan de (CRF1100L) Africa Twin Adventure Sports doet denken.
Heb nog getwijfel om vorig jaar een Africa Twin DCT aan te schaffen, maar dan toch niet gedaan.

1984 Ford Capri MK III 1.6 S - 1989 VW Jetta TX 1.6 D - 1995 Volvo 460 1.8 GL - 2000 Opel Astra Sport 1.7 TDs SW - 2006 Renault VelSatis Phase I 2.2 dCi Initiale - 2010 Renault VelSatis Phase II 2.2 dCi Privilege - 2015 MB E250 cdi Avantgarde - (2012 => 2022 - 2 x VFR1200F) - 2021 BMW F11 520dA  -

JC1986

Citaat van: order66 op 18 februari 2023, 11:18:20LOL

Zo gaat dat met een moto.
In 1991 ofzo reed ik met een Maico 250cc enduro 2T volle snee met een open uitlaat de hele Kuiperskaai af op het achterwiel, tot aan de lichten. Ik had niet gezien dat de flikken achter mij reden ;D
Maar toen ging het zo: "meneer, identiteitskaart aub" "ik heb ze niet mee meneer, ze ligt nog thuis" "u begrijpt dat dit niet kan?" "Jazeker meneer, ik begrijp het" "ok, de volgende keer doet ge dat op den buiten in een patattenveld, ok?" "Jazeker meneer" "allé, tis goed, rij maar door" :thumbsup:
Er is veel veranderd sindsdien.
Tijden veranderen inderdaad...
Vroeger nog met een scooter (geprepareerd voor circuit) wat aan het spelen geweest, zonnige dag en helm aan de arm.
Ineens de blauwe lichten en sirene achter mij... dan denkte: "gespeeld en verloren"... komen ze tot bij mij en zeggen ze doodleuk: "als ge 95km/u wilt rijden doe uw helm dan aan" en weg waren ze  :blink:  :blink:  :blink:

JC1986

Citaat van: Bananenman op 18 februari 2023, 10:21:50Ligt aan de leeftijd + het fijn gevoel van ruim overschot te hebben :D

Vet zo'n Honda CB250x - kende ik niet  :thumbsup:

Af fabriek komt de Ténéré met Pirelli Scorpion Rally STR :-)

Tevreden van? Vermits ik geen off-road doe met men 1250GSA ben ik nu terug voor de scorpion trail II banden gegaan. Jij doet wel off-road vermoed ik?

Bananenman

Citaat van: JC1986 op 19 februari 2023, 11:40:23Tevreden van? Vermits ik geen off-road doe met men 1250GSA ben ik nu terug voor de scorpion trail II banden gegaan. Jij doet wel off-road vermoed ik?
Moet ze eigenlijk nog 'echt' leren kennen.
Doe het nu nog rustig aan met alles :-)

Als ik bij Ducati werkte dan stond 90% op Scorpion Trail II.

Persoonlijk zou ik die ook willen steken op de Tenere als volgende set. Ik heb offroad ambities maar ben (nog) geen hardcore moddervreter.

Zo'n Africa Twin is prachtig van kleuren idd - prachtige motor.

Toeval treft dat mijn neef onlangs zo'n recente Africa Twin heeft gekocht als daily.

Een 1000cc zonder DCT versnellingsbak :-)

Paske, gij moet schoon ogen hebben om zoveel chance te hebben  :gayfight:

Paske

Citaat van: Bananenman op 19 februari 2023, 17:24:08Paske, gij moet schoon ogen hebben om zoveel chance te hebben  :gayfight:
De vrouw voerde het woord en was de hoogste in rang.....so......
Me do know nothing...i'm from Barcelona  ;)  :toofunny:

Bananenman

Rodage is gedaan, en nu snorren we meer rond als een tevreden banaan!  :bump:

Enkele mods gekocht.

Bagagerek, zo kan mijn 'rol' iets meer naar achteren liggen en heb ik meer zadel over.

Misses Banaan heeft ook 2 handgrepen om makkelijker mee te rijden.

Dikke LED dagverlichting om iets meer visibiliteit te hebben door de jungle van de E40/ Brusselse ring.

Ik hoop dat deze 's nachts ook wat kunnen bijlichten.

Middenbok om poetswerk van de ketting wat makkelijker te maken.

Bananenman

Gisteravond even wat opmetingen gedaan in de nieuwe casa en binnendoor naar huis gereden.

Ik was verschoten wat voor avontuurlijke paden Waze toonde, dus zijn we hier vol doorgegaan!

Het niveau off road was een beetje boven mijn petje, maar bijzonder hard geamuseerd door de slijk/ diepe plassen/ tractorbanen langs de spoorwegen.

Onderweg een damhert gespot én ondanks meerdere bijna-weg-momenten niet op mijn klepel gegaan :D

Carterbescherming heeft wel wat mogen werken, maar daarvoor dient hij ook  :greddy: You cannot view this attachment.You cannot view this attachment. 

jan.van.gent

And so it begins! :D zoveel leuker dan op de baan blijven
E30 316i - E36/7 1.9i - K1100rs - E36 316i - E39 530i - F11 535d

Avus_3.0

Al een geluk dat je niet in zo'n afgelegen baantje op uw klepel gegaan zijt want als ge dan met uw been onder de moto steekt dan kan je daar wel een efkes liggen.  ;) 
* Skoda Octavia RS245 (Daily): Motec Gt-one wheels
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Karbonius CSL airbox, Eisenmann uitlaat,  Wiechers veerpootbrug, KW V2 schroefkit, Custom BBS LeMans
* Ducati 851 (wsbk repl): Termignoni, PP tuning radiale remhendel ...
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

Bananenman

Citaat van: Avus_3.0 op 15 maart 2023, 16:00:45Al een geluk dat je niet in zo'n afgelegen baantje op uw klepel gegaan zijt want als ge dan met uw been onder de moto steekt dan kan je daar wel een efkes liggen.  ;) 
Daar had ik nog niet over nagedacht :D

Daarom dat mijn schoonbroer er op hamerde om steeds met 2 te 'offroaden'  :iono:

Bananenman gaat wijzer slapen dan hij opgestaan is. Een mooie dag  :D

Bananenman

Bagagerekje is geplaatst :-)

Ik kan heel snel switchen tussen de grote plaat of de gewone setup.

Klaar om in 2023 te reizen! :-)

You cannot view this attachment.You cannot view this attachment.You cannot view this attachment.You cannot view this attachment.   

order66

Praktisch!

Bij Motorshop Gent gekocht... is dat nog steeeds Wim die eigenaar is?

Bananenman

Citaat van: order66 op 18 maart 2023, 12:44:31Praktisch!

Bij Motorshop Gent gekocht... is dat nog steeeds Wim die eigenaar is?
Vandaag is dat Dirk die zaakvoerder is in Gent (en/ of Eeklo).

Ben daarnet heel kort langsgereden voor hun opendeurdag en met een Trial een parcours gedaan. Was tof! Unieke ervaring. :-)