Nieuws:

Welkom op BimmerAndMore

Main Menu

2023 - U11 - X1 sDrive18i M-sport

Gestart door PIRRE., 17 januari 2023, 17:42:53

PIRRE.

Hi

Half november getekend voor een x1 voor mijn vrouw. De uiterste leverdatum was Januari 2024. Meer dan een jaar dus.

Midden vorige maand kreeg ik bericht dat er een x1 ging binnenkomen met dezelfde specs als de onze. We konden deze krijgen 15 februari als we wilden. Deze x1 was een full option. Alles aangevinkt behalve scheidingsnet en trekhaak. Maar dat was geen punt. Hij was ook wat duurder omdat hij verschillende opties heeft die wij niet hadden aangevinkt. Na wat overleg tot een akkoord gekomen en mogen we de x1 afhalen de 15/2.

Belangrijkste opties:
Portimao blauw
19" wielen
Volleder vernasca interieur
M pack
Hud
Pano dak
Harman kardon
Driving assistant pack pro
3d parking
Adaptieve led koplampen
Zwarte grill
Premium pack pro

Meer en betere foto's volgen zodra we deze hebben.

Gr
BMW E46 ///M3 coupe 2004 silbergau ---> sold
BMW F87 ///M2 competition 2018 Hockenheim Silber---> sold
BMW G80///M3 competition 2022 isle of man green --->daily
Kreidler RS 50 golfgrun 5 bak 1979 ---> cafe moto 60cc KT 6 poorter - 20mm mikuni - homoet/baan uitlaat - 9,5 pk

We will never see high revving motors pushed far like the S54 from BMW ever again, and that my friends is not joy, it's sad.

pukkie007

Dat lijkt mij een serieuze meevaller.  :thumbsup:

Ik ben echt geen fan van de combi blauw-zwart, maar de wagen an sich lijkt me één van de betere modellen momenteel. Wrs niet de grote luxe maar wel een zeer degelijke alles-kunner.

Veel succes en plezier ermee.

Dirk9700

JC1986

Mooie wagen! Wij zijn aan het kijken voor de X1 30e, wel andere kleurstelling als deze.
Geniet ervan!

dannyro

Proficiat Pirre, dat is een meevaller. Succes gewenst :thumbsup:
E91 325D LCI powered by Heinz Sold
F11 535D Sold
F31 Alpina B3 Biturbo Sold
E34 535i
C63 V8

Avus_3.0

Dat ziet er idd een mooie daily voor de vrouw.  :thumbsup:
* Skoda Octavia RS245 (Daily): Motec Gt-one wheels
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Karbonius CSL airbox, Eisenmann uitlaat,  Wiechers veerpootbrug, KW V2 schroefkit, Custom BBS LeMans
* Ducati 851 (wsbk repl): Termignoni, PP tuning radiale remhendel ...
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

kermit954

Hier hetzelfde probleem. Begin oktober X1 sDrive20i besteld. Aanvankelijke uiterste leverdatum begin april 2023. Nu al verschoven naar mei/juni.
Blijkbaar heeft BMW België te weinig productieslots gereserveerd voor de nieuwe X1. Eigenlijk onbegrijpelijk voor zo'n populaire wagen in de lease.
Momenteel een levertijd van 16 tot 18 maanden.

PIRRE.

Citaat van: kermit954 op 21 januari 2023, 08:56:37Hier hetzelfde probleem. Begin oktober X1 sDrive20i besteld. Aanvankelijke uiterste leverdatum begin april 2023. Nu al verschoven naar mei/juni.
Blijkbaar heeft BMW België te weinig productieslots gereserveerd voor de nieuwe X1. Eigenlijk onbegrijpelijk voor zo'n populaire wagen in de lease.
Momenteel een levertijd van 16 tot 18 maanden.
Kan wel kloppen hoor over de 'productieslots'. Toen we de onze bestelde hebben ze er ook iets over verteld.

Ik denk dat er vooral hoge aantal productieslots zijn voor de hybride en elektrische x1'en. Vooral omdat de x1 een favoriete leasing wagen is.
Atlas Copco heeft vorig jaar in 1 keer 200 x1'en besteld.
Kreidler RS 50 golfgrun 5 bak 1979 ---> cafe moto 60cc KT 6 poorter - 20mm mikuni - homoet/baan uitlaat - 9,5 pk

We will never see high revving motors pushed far like the S54 from BMW ever again, and that my friends is not joy, it's sad.

3shaw

Prachtige X1, veel mooier dan de vorige generaties imo!
Life is too short to drive boring cars
2017 BMW M140ix stage 2+

Iksree

- Signature adjusted for being outdated-

Alexx

2018 BMWM2 LCI. Mperformance exh - Akrapovic Sportcat - Bilstein B16

www.instagram.com/UNITM.be High End Detailing

PIRRE.

PIRRE.

Sinds woensdag 15/2 in ons bezit.

Korte info na 300km.
Het is de eerste hoge bmw die we rijden en dit valt reuze mee. Had het niet gedacht maar toch leuk rijden.
De 18i motor levert genoeg vermogen voor het dagelijkse trage verkeer en ook is de bediening met de schakelknop zeer handig. Ook het nieuwe paneelscherm is zeer gemakkelijk in bediening maar toch wennen, is ook allemaal nieuw voor ons. Oogt allemaal zeer modern.
Ook is het zeer stille wagen en zeker qua rolgeluiden. Hij is zeer ruim voor een x1 te zijn, afwerking is ook top. Alle rijhulpsystemen werken goed, en zeker het inparkeren. Wel wat raar int begin maar begin er al te wennen, ook is dit systeem zelf lerend denk ik, hij parkeert beter en beter.

Zeer content met de aankoop

Snorkel

Mooie uitvoering. Zwart-blauw is altijd een top-combo.  :thumbsup:
En ik volg wat betreft de 18i-motor => Ik heb iets soortgelijk in de MB en heeft genoeg in zijn mars voor de 'daily commute'. Geniet ervan!  :thumbsup:
München - 3 - Die Gefallenen
München - Z - Der Friseur
Stuttgart - C - Der Zühalter

Gregory Vvk

E87 PPE'ed sold
E61 sold @ almost 400k
F40 - Leasing
F54 - Clubman (Miss)

pukkie007

Interieur ziet er deftig uit. Kanshebber om de E83 straks te vervangen.

Enjoy!

Hulsie

Hier de nieuwe BMW X1 sDrive18i cape York green M model gekocht begin januari 2023. Normaal geleverd ergens februari 2024. Ben ook benieuwd naar vooral de kleur want heb deze nog niet zien rondrijden, maar hoop toch ergens dat hij sneller geleverd kan worden :).

X3tje

proficiat met de prachtige bolide .
We mochten deze week een proefrit maken met de X1 18i en deze verliep naar wens , allez wat het rijden betreft . Ik ban fan van de wagen maar niet van al die iPad achtige toestanden , meer voorstander van de oude ( waar ik mijzelf ook onder reken ) fysieke knoppen . Denk dat de jeugd meer aanspraak zal maken voor deze wagen .
Wat de 18i betreft is het wel een vinnig ding voor een 3 cilinder met een mooie afgewerkte binnen ruimte , wand dit mag gerust gesteld worden voor een instapper is het wel een ruime wagen .

PIRRE.

Citaat van: Hulsie op 22 februari 2023, 18:08:06Hier de nieuwe BMW X1 sDrive18i cape York green M model gekocht begin januari 2023. Normaal geleverd ergens februari 2024. Ben ook benieuwd naar vooral de kleur want heb deze nog niet zien rondrijden, maar hoop toch ergens dat hij sneller geleverd kan worden :).

ook over die kleur getwijfeld, maar mijn vrouw vond het portimao mooier. Is wel een speciaal kleurke dat cape york green. Ga niet zoveel zien, m sport denk ik.
Succes met de wachttijd.

PIRRE.

Citaat van: X3tje op 22 februari 2023, 20:55:06proficiat met de prachtige bolide .
We mochten deze week een proefrit maken met de X1 18i en deze verliep naar wens , allez wat het rijden betreft . Ik ban fan van de wagen maar niet van al die iPad achtige toestanden , meer voorstander van de oude ( waar ik mijzelf ook onder reken ) fysieke knoppen . Denk dat de jeugd meer aanspraak zal maken voor deze wagen .
Wat de 18i betreft is het wel een vinnig ding voor een 3 cilinder met een mooie afgewerkte binnen ruimte , wand dit mag gerust gesteld worden voor een instapper is het wel een ruime wagen .

Idd de 18i valt heel goed mee. Het is geen racemachine maar dat hoeft niet, daar heb ik de G80 voor.
Tjah, het dashboard went wel hoor, en de binnenruimte is zeer zeker ruim te noemen. Ben zelf 1.98M en achter mij is er meer dan voldoende plaats.

Hulsie

Citaat van: PIRRE. op 22 februari 2023, 22:37:03ook over die kleur getwijfeld, maar mijn vrouw vond het portimao mooier. Is wel een speciaal kleurke dat cape york green. Ga niet zoveel zien, m sport denk ik.
Succes met de wachttijd.

Jah klopt ivm speciaal kleurke. Blijkbaar is het zo met deze kleur dat die in de zon anders vertoont dan bij bewolking. Dus de kleur past zich een beetje aan aan het weermodel. Dus ben benieuwd. Momenteel heb ik een bmw 1 reeks model 2020 en heb ik toen ook gekozen voor een speciale kleur storm Bay en ook geen spijt ervan dus komt goed denk ik. De combinatie met het m sportpakket en zwarte accenten (grill) en interieur mokka is hopelijk een geslaagde versie ervan. Van zodra de auto is geleverd zal ik foto's op het forum plaatsen.

Ben.

Daarnet zien rijden, knappe kleur!  :thumbsup: 

De richtingsaanwijzers vooraan zijn ook "dynamisch" precies. Eerste keer dat ik het zie maar wel toffe "feature".
Eens iets anders dan al die led lijntjes die oplopend aan/uit gaan  ;D

KenM3

De x1 wordt met de generaties mooier en mooier, zeer mooie kleurenkeuze en gekoppeld aan een leuke optielijst...kan weinig misgaan  :thumbsup:
Veel rijplezier

Fred

Ik ben ook fan van de nieuwe x1, echt een knap model. Leuk dat je em zo snel hebt. Zou ook een mooie opvolger zijn voor mijn vrouws A3. De 3 cilinder zou mij wel afschrikken, ik zou dan eerder de 20i verkiezen.

PIRRE.

Bedankt voor de leuke commentaren.

Goh ja die 3 cilinder.
Onze vorige wagen was een 3 cilinder 1.0 ford focus mk4. Die had 125pk.
Dat reed echt niet zo slecht hoor. Nu volgepakt met 3 volwassenen zou ik nu ook niet volle bak naar de alpen rijden. Maar voor gewone verplaatsingen voldeed die echt wel. Reed ook zonder problemen vlotjes 170 en sneller(moest je wel de plaats en tijd hebben).

Deze x1 18i voelt op alle vlakken krachtiger en sneller aan. Is natuurlijk ook en 1.5. Ook de automatische bak presteert wel goed icm die 3 cilinder. Je hoort wel bij start dat het een 3 cilinder is, voor de rest is deze vrij stil.
2.0 is denk ik ook een xdrive, ook de biv en tax zijn toch wel stuk hoger. Biv voor de 18i is +500€.
Moest het onze enigste bmw zijn dan had ik graag een zwaarder motorisatie gehad maar deze staat naast de G80 M3c.

midas

Mooie wagen in een prachtige kleursetting Pirre.
De motorisatie is meer dan goed in deze snelheidsbeperkende tijden. :thumbsup:
Indien ik elektrisch wil rijden dan koop ik wel een step.