Main Menu

M2 G87

Gestart door r1sthebest, 13 juni 2022, 21:00:08

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

r1sthebest


kietekiet

#1
Kijk er naar uit om die eens te kunnen test rijden volgend jaar, maar peins dat de kans klein is dat ik mijne OG M2 er voor ga in leveren. ;D
En dan die pure marketing zever van the new M2 have more front end grip than the previous generation.. ik durf mijn hand in't vuur steken dat mijne minder onderstuur heeft dan die zware bak, gewoon een fatsoenlijke ophanging steken in combinatie met een deftige uitlijning en klaar is kees.. desnoods street camberplates en voorste unniballs upgraden.. maar als je die modificaties dan op die G87 M2 plaatst dan is't weer een ander verhaal  :)
2009-2011: Bmw M3 E30 - 2011-2012: Lotus Elise R - 2013-2014: Lotus Exige RGB - 2015-2017: Bmw M4 Ac Schnitzer powered - 2017-2018: Bmw F80 M3 manual gearbox - 2018-2019: Bmw M3 3.0 E36 - 2019-2021: Bmw M140i - 2021-2023: Bmw M2 N55 DKG - 02/2023 - 08/2023: Honda S2000 VSA - 2023-2024: Ariel Atom 3 supercharged + M2 N55.
04/2024-2050: Bmw M2 G87.

r1sthebest

Tja, het zal wel altijd iets verbeteren zeker? Nu zouden ze wel de adaptieve ophanging standaard krijgen.

Hier nog een filmpje van de "Schmee".


Avus_3.0

Ben er niet niet helemaal uit wat ik van het nieuwe model moet vinden. Bij De G80 M3 was het alleen de snuit waar ik het moeilijk mee had maar hier zijn precies toch wel meer dingen aan waar ik moet aan wennen. (als ik naar 240i kijk)

Z'n brede heupen zien er alvast weer knap uit en ook cool dat je de carbon zetels en dak er ineens kan bij bestellen alleen is de vraag dan weer in welke prijs categorie je dan weer zult uitkomen.

De 50jahre camo livery vindt ik dan weer zeer geslaagd en ik ben er zeker van dat er enkelen dit zullen na plaatsen als wrap.
* Skoda Octavia RS245 (Daily): Motec Gt-one wheels en eibach springs
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Karbonius CSL airbox, Eisenmann uitlaat,  Karbonius veerpootbrug, KW V2 schroefkit, Custom BBS LeMans
* Ducati 851 (wsbk repl): Termignoni, PP tuning radiale remhendel ...
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

Snorkel

De nieuwe M2 staat op het autosalon. Erg mooi in de lichte kleur (ken de naam niet), 21-inchers zijn superknap van design (de wagen heeft ze aan 1 kant in het zwart, aan de andere kant in een soort bronzen kleur), achterkant is erg mooi, de "heupen" welven mooi en passen perfect bij het design...

Ook de overloop van de onderkant van de deuren naar de carrosserie welft mooi. De 'dome' op de motorkap is subtiel en erg geslaagd. Enige waar ik nog moeite mee heb is de neus van de wagen, hoewel dit wss een kwestie van tijd is.

Al bij al een knappe machine IRL! Zeker eens gaan bekijken.
De zee is nat
München - 3 - Die Gefallenen
München - Z - Der Friseur
Stuttgart - C - Der Zühalter

Avus_3.0

De nieuwe M2 vs M240I (standaard en met getunede ecu) in een rechte lijn...


* Skoda Octavia RS245 (Daily): Motec Gt-one wheels en eibach springs
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Karbonius CSL airbox, Eisenmann uitlaat,  Karbonius veerpootbrug, KW V2 schroefkit, Custom BBS LeMans
* Ducati 851 (wsbk repl): Termignoni, PP tuning radiale remhendel ...
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

Petrolhead_Nick

Een mooie vergelijking tussen de twee.  :thumbsup:  Moest ik in de markt liggen voor zoiets te kopen dan zou ik toch al sterk twijfelen tussen de M240i en M2. Zeker als je het het prijsverschil van 10-15K meerekent tussen beiden, wat voor de gewone medemens al een behoorlijk bedrag is. Voor nog geen 600€ kan je gelijk al mee met een G87 M2 op een rechte lijn ;)

Uiteraard zit dat prijsverschil in veel logische zaken meegerekend wardoor de rechtstreekse vergelijking moeilijk is, maar voor all-round gebruik, fun en comfort als 'Gran Tourer' neig ik al eerder naar zo'n M240i in 't paars dan.  :iono:

3shaw

Ik heb sterke twijfels bij dat filmpje, die M240i, zou zo snel niet mogen zijn... intake en uitlaat waren veranderd en kan al serieus wat verschil maken... zet je M2 vs M240i stage 1 ga je wel een veel groter verschil zien... Heb beide auto's al eens testgereden en er zat stock wel meer verschil tussen dan het filmpje doet uitschijnen
Life is too short to drive boring cars
2017 BMW M140ix stage 2+ SOLD
2016 BMW M4 stage 1

Avus_3.0

Ik vind het ook gewoon crazy dat een 2 wiel aangedreven M meer weegt dan een 4 wiel aangedreven van "hetzelfde" model. Normaal ga je er toch vanuit dat ze het M model lichter zouden maken dan de "standaard" versie.

Idd voor 15k verschil in prijs zou ik toch ook sterk twijfelen als je niet op circuit komt met de M2.
* Skoda Octavia RS245 (Daily): Motec Gt-one wheels en eibach springs
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Karbonius CSL airbox, Eisenmann uitlaat,  Karbonius veerpootbrug, KW V2 schroefkit, Custom BBS LeMans
* Ducati 851 (wsbk repl): Termignoni, PP tuning radiale remhendel ...
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

kietekiet

Check this out 8)  :drool:
Zo zou ik hem dus wel willen...
Hopelijk heeft de ontwerper van de 2025 M2 CS hier lessen uit getrokken!
2009-2011: Bmw M3 E30 - 2011-2012: Lotus Elise R - 2013-2014: Lotus Exige RGB - 2015-2017: Bmw M4 Ac Schnitzer powered - 2017-2018: Bmw F80 M3 manual gearbox - 2018-2019: Bmw M3 3.0 E36 - 2019-2021: Bmw M140i - 2021-2023: Bmw M2 N55 DKG - 02/2023 - 08/2023: Honda S2000 VSA - 2023-2024: Ariel Atom 3 supercharged + M2 N55.
04/2024-2050: Bmw M2 G87.