Autosalon Brussel

Gestart door M-Power, 2 januari 2015, 21:05:27

Liquid Li0n

het zou zonde zijn dat het autosalon zijn 100e editie net niet zou halen he.

M-Power

Autosalon keert voor 100ste editie terug naar Brussels Expo

van vrijdag 13 tot en met zondag 22 januari 2023.

https://www.hln.be/drive/autosalon-keert-voor-100ste-editie-terug-naar-brussels-expo~acc55960/

M-Power

M-Power

M-Power

M-Power

Citaat van: Liquid Li0n op 10 januari 2023, 18:57:40je kan het artikel niet meer zien.

't is idd weg , ik weet niet of dat zo'n door FEBIAC gesponsord artikel was of niet , mogelijk kunnen ze de inhoud v gesponsorde artikels a la carte wijzigen

M-Power

Liquid Li0n

Ik ga vanmiddag, ben eens benieuwd. Hopelijk toch ook nog wel wat leuke voertuigen die er te zien zijn. Ik denk aan een M2 en een M3 Touring en niet enkel die hypocriete EV's en vaak space ship achtige hokjes. En al zeker geen extinction rebelion volk  :jpshakehead: of ze krijgen een colaatje in hun gezicht.

M-Power

Avus_3.0

Nochtans als ik de reacties op FB lees dan zijn deze toch grotendeels negatief wat ook te verwachten was. De laatste keer dat ik geweest was dan was het al zoeken naar wagens met een leuke motorisatie. Nu dat het EV en Hybride rijden nog meer ingeburgerd is stond er blijkbaar ook niets anders meer op het salon. Motoren waren er ook al niet meer te vinden dit jaar.
Het was de eerste keer in vele jaren dat ik niet meer naar het salon geweest ben (en dit was blijkbaar de juiste keuze) want dit is dus duidelijk geen autosalon meer voor auto & motorliefhebbers...

Ik ben enkele weken geleden eens naar Autoworld geweest en daar liep momenteel de expositie ivm supercars en deze vond ik dan weer wel de moeite...
* Skoda Octavia RS245 (Daily): Motec Gt-one wheels en eibach springs
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Karbonius CSL airbox, Eisenmann uitlaat,  Karbonius veerpootbrug, KW V2 schroefkit, Custom BBS LeMans
* Ducati 851 (wsbk repl): Termignoni, PP tuning radiale remhendel ...
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

Bananenman

Michel Vaillant <3

Merci voor de tip, ik ga Autoworld wat vaker  in de gaten houden.

Onlangs was er ook iets te zien ivm James Bond met prachtige Aston Martin's. Altijd tof zoiets :)

Avus_3.0

Citaat van: Bananenman op 23 januari 2023, 11:53:37Michel Vaillant <3

Merci voor de tip, ik ga Autoworld wat vaker  in de gaten houden.

Onlangs was er ook iets te zien ivm James Bond met prachtige Aston Martin's. Altijd tof zoiets :)

Yep, er stonden wel wat extra leuke wagens in autoworld.

Die James Bond tentoonstelling had ik zien passeren deze loopt nog tot begin maart maar ik twijfel nog om er eens heen te gaan. Foto's zien er veel belovend uit maar 't is nu niet te zeggen dat ik de grootste Bond fan ben. (+ de kleine kent dat ook niet)
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Karbonius CSL airbox, Eisenmann uitlaat,  Karbonius veerpootbrug, KW V2 schroefkit, Custom BBS LeMans
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

Snorkel

Ik was altijd een fan van het autosalon. Zonder problemen kon ik daar gerust enkele uren rondhangen. Maar persoonlijk vond ik de voorbije editie een zeer flauw afkooksel van wat het ooit was.

Geen motoren, MB - Volvo - Jag die hun kat stuurden, Porsche met ocharme 4 auto's, enkele exoten die weggemoffeld stonden (alsof het haast schande is om nog eens een dikke auto te presenteren...)

Green hier, green daar, new mobility solutions ginder...  :jpshakehead:

Het leek wel dat er nog een salon "moest" zijn omdat het de 100ste editie was, maar wat een tegenvaller, zeg. Volgend jaar zie ik geen enkele reden om toch nog naar Brussel af te zakken, tenzij ze de hele santeboetiek een opwaardering geven.
München - 3 - Die Gefallenen
München - Z - Der Friseur
Stuttgart - C - Der Zühalter

Liquid Li0n

Citaat van: Snorkel op 23 januari 2023, 15:59:43Ik was altijd een fan van het autosalon. Zonder problemen kon ik daar gerust enkele uren rondhangen. Maar persoonlijk vond ik de voorbije editie een zeer flauw afkooksel van wat het ooit was.

Geen motoren, MB - Volvo - Jag die hun kat stuurden, Porsche met ocharme 4 auto's, enkele exoten die weggemoffeld stonden (alsof het haast schande is om nog eens een dikke auto te presenteren...)

Green hier, green daar, new mobility solutions ginder...  :jpshakehead:

Het leek wel dat er nog een salon "moest" zijn omdat het de 100ste editie was, maar wat een tegenvaller, zeg. Volgend jaar zie ik geen enkele reden om toch nog naar Brussel af te zakken, tenzij ze de hele santeboetiek een opwaardering geven.

hier ga ik volledig mee akkoord. Het leek precies of ze echt zo nog de moeite hebben gedaan van: ale mannekes, het wordt de 100e editie en corona is voorbij. Laten we er nog iets mooi van maken. En uiteindelijk hebben ze dan een klein salon kunnen uit de grond kloppen. Want niet elk "paleis" was in gebruik en niet elk merk was er. Maar de prijs was wel de volledige zoals vroeger natuurlijk. 10 euro parking en 12 euro inkom!

Ik verwacht ook dat het in 2024 heel wat minder zal zijn. Omdat het nu zogezegd een succes was zal het nog wel blijven bestaan. Maar de tijd van toen, neem 10 jaar geleden, was pas echt ongelooflijk. Of die ene keer dat er zelfs vrachtwagens stonden waar je eens "achter het stuur kon kruipen" was geweldig.

M-Power

M-Power

Eventorganisator 402 Automotive organiseert in januari 2024 een autoshow in de paleizen van Brussels Expo. De organisatie wil daarmee naar eigen zeggen "het gat vullen" dat het Autosalon nalaat.

Enkele weken geleden liet automobielfederatie Febiac immers weten dat het in 2024 geen Autosalon meer zou organiseren.

https://www.hln.be/mobiliteit/dan-toch-een-autosalon-in-2024-eventorganisator-plant-in-januari-nieuwe-autoshow~a2af8e84/

Snorkel

Je kon het dit jaar ook nog amper een autosalon noemen. De ziel was er volledig uitgetrokken. Ze hebben enkel iets op poten gezet om de 100ste editie te vieren, maar het trok op niet veel...

Als ik nu lees dat ze iets willen organiseren met influencers en special guests, dan is het dus vooral bedoeld voor de minderbegaafden op deze aardbol.  :P

Avus_3.0

Idd zoals ik lees zou het eerder een beurs zijn zoals Essen motorshow en de Amsterdamse motorshow IAMS ipv een autosalon.

Misschien voor mij niet slecht want ik heb toch nog nooit een auto gekocht op het salon.  :P
 (ik hoop alleen niet dat ik tot de minderbegaafden groep behoor die jij bedoeld.  ;D )

Snorkel

Citaat van: Avus_3.0 op 14 juni 2023, 15:17:10(ik hoop alleen niet dat ik tot de minderbegaafden groep behoor die jij bedoeld.  ;D )

:toofunny:
Nee, nee, het is gewoon het woord "influencer" dat bij mij nogal bepaalde gevoelens opwekt.  ;D  ;D

NalydStrea

Citaat van: Snorkel op 14 juni 2023, 15:43:04:toofunny:
Nee, nee, het is gewoon het woord "influencer" dat bij mij nogal bepaalde gevoelens opwekt.  ;D  ;D

Dat ken ik, krijg al kiekenvel als ik het lees
1994 Golf Cabrio MK3 / 1998 E46 316i / 2004 Alfa Romeo GT / 1995 Nissan 200SX S14
2010 E90 335i MT6 Pure Stage 2 turbo's
2015 Opel Insignia Sports Tourer (familiebus) / Motodax Daytona 150 / 2019 Suzuki GSX-S750 / 1978 Honda CB750 F2

Liquid Li0n

Ze moeten ook wel de nieuwe generaties aantrekken natuurlijk he. Ik ben al blij dat er iets komt. Want als je soms zegt op het werk of waar dan ook tegenwoordig dat je een passie voor auto's hebt dan bekijken ze je zo van...die hokken die je verplicht nodig hebt om deftig van A naar B te gaan.

Er is een bepaalde generatie, de onze, die nog van ronkende motoren houdt en niet van een bakfiets of een broodje tofu, dus als ze dan de jeugd, via influencers, kunnen warm maken voor auto's, en niet die belachelijke EV's, dan vind ik dat goed.