Nieuws:

Welkom op BimmerAndMore

Main Menu

2018 - F87 - ///M2 - Sapphire Black - DKG

Gestart door JMM, 26 maart 2021, 16:57:30

Zaskar

Citaat van: JMM op  8 mei 2021, 09:28:50
Weet toevallig iemand of de temp van het koelvloeistof op de één of andere manier kan weergegeven worden.

Het weergeven van de olie temp is een groot pluspunt bij deze wagens maar de temp van de koelvloeistof is toch ook zeer belangrijk, vind ik toch.

Ik heb mij zo een M Performance Drive Analyser aangeschaft vorig jaar, er zijn best wat extra functies die je kan controleren + wat spielerei.
En niet te duur tegenover BV een BMW M Performance stuur met Race-Display.
https://www.baum-bmwshop24.de/bmw-m-performance-drive-analyser-ios-android/

JMM

Citaat van: Zaskar op  8 mei 2021, 13:25:32
Ik heb mij zo een M Performance Drive Analyser aangeschaft vorig jaar, er zijn best wat extra functies die je kan controleren + wat spielerei.
En niet te duur tegenover BV een BMW M Performance stuur met Race-Display.
https://www.baum-bmwshop24.de/bmw-m-performance-drive-analyser-ios-android/

In principe een interessante app en inderdaad betaalbaar mits men is geïnteresseerd in alle functies daarvan maar in mijn geval enkel om de temp van de koelvloeistof te weten.
Desalniettemin, toch wel iets om in het achterhoofd te houden.

Trouwens, de olie temp aanduiding in het dashboard is naar 't schijnt een combinatie van water temp en olie temp...ook weer zo vaag want hoe weet je nu wat aan het falen is voor er een waarschuwingslampje verschijnt, tja.. ???
Is dat nu zo moeilijk voor BMW om via de BC knop ook de water temp weer te geven.. ::)

Zaskar

Citaat van: JMM op  8 mei 2021, 14:56:17
In principe een interessante app en inderdaad betaalbaar mits men is geïnteresseerd in alle functies daarvan maar in mijn geval om enkel de temp van de koelvloeistof te weten is dat iets te veel van het goede.
Desalniettemin, toch wel iets om in het achterhoofd te houden.

Trouwens, de olie temp aanduiding in het dashboard is naar 't schijnt een combinatie van water temp en olie temp...ook weer zo vaag want hoe weet je nu wat aan het falen is voor er een waarschuwingslampje verschijnt, tja.. ???
Is dat nu zo moeilijk voor BMW om via de BC knop ook de water temp weer te geven.. ::)

Dit was bij de pre-lci, de lci is het enkel olie temp.

JMM

Ah ok, maar maakt eigenlijk niet zoveel uit, of het nu gecombineerd is of niet het brengt je geen stap verder om preventief te kunnen ingrijpen.

Had gehoopt dat het via coderen kon weergegeven worden en anders kan ik eventueel de bimmerLink app overwegen.

JMM

Zo mijn laatste intensieve mod is klaar en ik ben nu eindelijk van die "bokkepoot" uitlaattips vanaf. Vreselijk, ieder keer dat ik naar die korte dikke stompen keek.
Heeft mij wel behoorlijk wat knutsel-en slijpwerk gekost maar het resultaat mag er zijn, vind ik toch.

Had liever volledig open tips gehad maar het blijkt geen sinecure te zijn om kwalitatieve gepolierde buizen te vinden van 89mm diameter.
Heb dan maar uit ellende 89mm x 200mm gepolierde buizen gekocht bij de Chinezen en uiteraard waren die niet 100% rond..(Zoals verwacht  ::) ). Had ook maar één keuze want voor de rest was het allemaal max. 76mm in China.. :jpshakehead:
Dan maar de inserts van de "bokkepootjes" gebruikt en nu zijn ze wel rond en tevens een redelijk makkelijke manier om als geheel aan de uitlaat vast te zetten met een boutje.

Op foto 2 is nu te zien dat de uitlaattip doorloopt zonder een abrupte stop.

Op de laatste foto is een beetje het nodige slijpwerk te zien om de buizen te laten passen.

Dr. Surge

Ziet er meteen netter uit, het hele uitlaatcolector icm diffusor op een m2 vind ik zowizo bizar in originele uitvoering
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae
2006 - E87 - 118D Circuitbuild

JMM

Thx.
Ja inderdaad, die eindpot had anders gekunnen, laat staan die van de Competition, lijkt op een gastank.. :-X

Zaskar

Ziet er inderdaad beter uit  :thumbsup: , ook mijn voorkeur gaat naar open tips heb ze zelf al liggen alleen weet ik nog niet goed hoe ik ze ga plaatsen.
Zeg heb jij de 80mm uitlaatbuis naar de eindpot ook zwart gespoten?

JMM

Ja, die heb ik inderdaad ook zwart gespoten, samen met de eindpot.
De extra lip die ik heb gemonteerd aan de onderkant van de diffuser zorgt wel voor bijna gehele camouflage van de eindpot maar die uitlaatbuis was nog te veel zichtbaar dus ook maar zwart gespoten, een veel netter zicht dus.  ;)

JMM

Heb uiteindelijk na veel gepieker de inserts van mijn uitlaten dan toch zwart gespoten en ik moet zeggen, vind het optisch beter geslaagd nu.  :)
De effectieve diameter van de buizen is nu ook duidelijker te zien. De gepolijste inserts geven een beetje een vals zicht en doen de buizen iets kleiner lijken.

Paar foto's ter vergelijking.

JMM

Vandaag bij Frits geweest om custom velgen te bestellen.

19" Deep concave 5 spaak velgen, beetje vergelijkbaar met Rohwe velgen. Kan niet anders dan dat het vree vet zal staan op m'n M2. :P

BIG charlie

TOP !  :thumbsup:
Benieuwd naar de foto's als je de wielen hebt  :thumbsup:
Skoda Superb Combi IV 2022
Kawasaki Versys 1000

Former BMW cars: E21-320.6 - E30-316i - E30-320i - E34-525i - E36-318is - E36-318i cab - E92-320d - E81-116i - F21Lci-116Ed - F45-218d - F45-225XE - F32-428i

JMM

Die zullen er zeker komen maar zal wel iets van minstens twee maanden worden...

Zaskar

JMM klopt het dat deze een vitamine kuurtje heeft gehad?

JMM

Euh nee, hoezo?  ;D

PS:
Was ik nog vergeten te vermelden, die Chinese (Wagner) intercooler werkt perfect, prima koop. (Gelukkig.  :D)
Wel een ietsje meer turbolag maar zeker niet storend.

Zaskar

Citaat van: JMM op  7 oktober 2021, 22:50:06
Euh nee, hoezo?  ;D

Oke, ik begrijp het.  ;)

PS:
Was ik nog vergeten te vermelden, die Chinese (Wagner) intercooler werkt perfect, prima koop. (Gelukkig.  :D)
Wel een ietsje meer turbolag maar zeker niet storend.

JMM

Weet toevallig iemand of deze M2 hier ook in het forum zit of iemand die de eigenaar kent?
Ben nl. zeer geïnteresseerd in de diffuser maar kan hem zo 1,2,3 niet vinden op het net.

Gaat om deze M2:

Ps: Heb het gevonden. https://psmdynamic.eu/nl/catalog/product/b2871rtcf/92/bmw-2-series-f87-m2

Leuke prijs.. :wiggleyes:  Zal nog ff moeten sparen, eerst maar eens concentreren op mijn aanstaande nieuwe forged velgen, die kosten ook al een klein fortuintje..

Hier trouwens een paar schets fotootjes van wat er gaat komen, ontworpen naar mijn wensen, zonder tierlantijntjes en dus zo strak mogelijk met maximale concaviteit.
Concaviteit is iets meer als bij Rohwe velgen dus dat gaat er bruut vet uitzien, ik kan nie wachten....  :exited:

JMM

Vandaag het Connected booster L pakket gekocht.

Staat handmatige installatie via usb op de site maar had vernomen hier dat het automatisch ging? Of is dat handmatig installeren voor oudere modellen bedoelt?

Bananenman

Hey JMM, lang geleden man  8)

Die custom PSG wheels zijn precies de Rohwe's van vroeger maar beter  :D :D

Love it!

Onlangs ook iets gelezen van iemand die connected booster had aangekocht maar weet niet meer welk topic  :jpshakehead:

JMM

Thx, ja lijken op de Rohwes maar zijn een stuk strakker en verfijnder vooral te merken aan de spaken, die zijn een pak minder dik, voordeel van het sterkere forged procedé en dus ook meer ruimte voor extra concaviteit.  :P
Voor de spaakbreedte heb ik gekozen voor de gulden middenweg tussen die van Rohwe en die van Vossen, de één te breed de andere te smal, met dit als resultaat.
Hier zie je het verschil met de Rohwe, vooral de spaakdikte valt op, ook de velgrand is helemaal anders. De vlakke naafdop geeft ook een strakkere indruk, vind ik.

Wat de map update betreft, die was in Miggel zijn topic, had daar al de vraag gesteld over de update maar vond het vreemd dat er geen bijkomende uitleg was op de site, enkel uitleg over manuele installatie terwijl het automatisch zou zijn volgens Miggel.
Zal morgen wel eens kijken op mijn I-drive hoe het precies zit.

Intussen opgeklommen van 25600km naar een dikke 40000km op 8 maanden tijd met grotendeels rond den toren te rijden...  :wiggleyes: kan echt niet van die wagen afblijven..  :drool:

Miggel

Citaat van: JMM op 24 november 2021, 19:08:18
Vandaag het Connected booster L pakket gekocht.

Staat handmatige installatie via usb op de site maar had vernomen hier dat het automatisch ging? Of is dat handmatig installeren voor oudere modellen bedoelt?

Exuses. Zal iets meer ingaan erop. De services van het Booster pakket ansich worden automatisch aangezet en ingeladen.

De installatie via USB betreft enkel voor de nieuwe map updates bij de M2 (bij de nieuwere modellen word dat ook over the air gedaan).
Deze mapupdates moet je elke keer (2 a 3x per jaar) zelf downloaden via de BMW Downloadmanager en dan middels een 64GB USB stick in de auto laden (FSC zit er dan standaard ingebakken).

Handleiding kan je vinden als je inlogt op de BMW site, vervolgens naar "Mijn voertuig" en dan naar " KAARTUPDATE" gaat.

De rest word dus over the air geactiveerd, dus ook BMW online, RTTI etc.

Zaskar

JMM de nieuwe wielen staan er erg vet onder  :thumbsup: beter dan wat ik had verwacht.

JMM

Thx maar hoe weet jij dat, via de Frits zekers??   ;D

Zal gelijk maar een fototje posten...hehe.  ;)

Voor een 5-spaak junkie zoals ik is dat een summum in de velgenwereld....  :P

kietekiet

Winter sleep for an M2 is the same if there is a tasty candy in the cupboard, but you are not allowed to touch it.

JMM

Tkx, en alhoewel het een zeer geslaagde foto is, in real life geeft de markante concaviteit net dat extra meer.  :P
Is enkel zonde dat de achterkant technisch gezien niet concaver kon want dan had het pas echt super vet geweest.... maar verder niet echt een minpunt, ben er zeer content mee zoals het nu is.  :)

Binnenkort moeren met studs, maar dan wel korte studs, dus niet degene die uit de moeren puilen, ben benieuwd wat dat gaat geven.

PS voor de geïnteresseerden:

Front: 19 x 9.5j ET 29, 255/35
Rear: 19 x 10j ET37, 265/35

Geen uitpuilende wielen dus..

Avus_3.0

Lekker die niet alledaagse combo, ze zitten als gegoten onder uw M2.  :thumbsup:
* Skoda Octavia RS245 (Daily): Motec Gt-one wheels
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Karbonius CSL airbox, Eisenmann uitlaat,  Wiechers veerpootbrug, KW V2 schroefkit, Custom BBS LeMans
* Ducati 851 (wsbk repl): Termignoni, PP tuning radiale remhendel ...
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

JMM

Thx.  ;)

Yep, het gros kiest voor Multi spaak velgen dus ik zal één van de weinigen zijn op deze aardkloot die met zulke velgen rond rijdt.... Hier in België hoogstwaarschijnlijk de enige.

kietekiet

Citaat van: JMM op 24 januari 2022, 12:48:00
Thx.  ;)

Yep, het gros kiest voor Multi spaak velgen dus ik zal één van de weinigen zijn op deze aardkloot die met zulke velgen rond rijdt.... Hier in België hoogstwaarschijnlijk de enige.
Dat maakt sommige M2's ook zo uniek om die persoonlijke toets er aan toe te voegen. Laatst nog eene gespot omgeving sint truiden met een halve rolkooi en recaro pole position zetels er in, ding stond super laag op nangkang semislicks. Oem heeft zijn charmes ook wel,  maar zo'n track geprepareerde die nog juist door de keuring geraakt vind ik wel iets hebben. Alle oem onderdelen in een tuin huis bewaren om hem later eventueel als klassieker nog door te kunnen verkopen vind ik wel belangrijk. Het schrikt toekomstige kandidaat kopers ook wel af als iets niet meer origineel staat. men denkt dan altijd dat daar te zot mee gereden is geweest.
Winter sleep for an M2 is the same if there is a tasty candy in the cupboard, but you are not allowed to touch it.

JMM

't Is zoals je opmerkt, subtiele en goed doordachte veranderingen kunnen je wagen een unieke uitstraling geven maar als men overdrijft met veranderen dan kan dat inderdaad averechts werken wat de verkoopwaarde betreft en zelfs de looks verbrodden.

Een M2 is al vrij uniek in OEM vorm en heeft eigenlijk niet veel veranderingen nodig, een subtiele verlaging, exclusieve velgen en een iets grotere kofferspoiler zijn al voldoende om hem dat extra cachet te geven. Vooral die eerste twee hebben de grootste impact, vind ik toch.

Competition stoelen en spiegelkapjes zouden een welkome aanvulling zijn maar voor mij persoonlijk niet meteen nodig... misschien ergens in de toekomst, wie weet.  :D