Nieuws:

Welkom op BimmerAndMore

Main Menu

2010 - E89 - Z4 - sDrive23i - Tiefseeblau

Gestart door Snorkel, 15 maart 2014, 19:20:43

GeneticX

Niet mis maar puur speculatie en durf wedden dat die er nooit zal komen. Zit ook kans in dat de productie van de huidige Z4 en supra 2 jaar eerder wordt stilgelegd dan gepland om kosten te besparen..

Verstuurd vanaf mijn SM-G998B met Tapatalk

Snorkel

Citaat van: Bananenman op 13 december 2021, 22:37:34
Laat maar komen!

:bow:

Het is hier Café Snorkel met Pieter de (dronken?) Peer  :wiggleyes:

Yes sir! Praatbarak à volonté  :D
München - 3 - Die Gefallenen
München - Z - Der Friseur
Stuttgart - C - Der Zühalter

Snorkel

Citaat van: Snorkel op 28 december 2020, 13:42:41
Huidige km-stand: 129.000

Dat wil zeggen dat de Sportconti's #5 een 30000 km zijn meegegaan aan de achterkant. Da's veel beter dan ik had verwacht.
Voorste banden zullen pakweg nog een 5000 meegaan, vermoed ik.

Snorkels logboek
Huidige km-stand: 139.000 km

Volgende week worden de voorste SportConti's vervangen. Ze zijn dus 10K extra meegegaan ipv de geschatte 5K van vorig jaar.

Dus achterbanden gaar op 30K en de voorste dus op 40K. Vind ik zéér aanvaardbaar!  :)

Bananenman

Een Z daily snorren valt beter mee dan gedacht :-)

Snorkel

Citaat van: Bananenman op 23 december 2021, 21:55:59
Een Z daily snorren valt beter mee dan gedacht :-)

Wel ja!  :D
Binnenkort viert hij zijn achtste verjaardag bij mij en qua totale kosten valt dat idd best mee!  :)

Snorkel

Snorkels logboek: 148950 km

Jubileum: 10 jaar na elkaar groen gekeurd, zonder opmerkingen  :D

De Z is nu 13 jaar en nog steeds ijzersterk! Dakmechanisme werkt nog perfect, opent en sluit nog steeds tegen dezelfde snelheid als toen ik 'm kocht, Conti's zijn nog prima, over enkele weken gaat hij binnen voor het reguliere onderhoud bij Lievens, amper een 'herstelling' aan gebeurd op 14 jaar tijd... En herstelling is in dit geval: wat pakkingen/rubbers vervangen (for the record: Geen koppakking of zo), een cosmetische opsmuk links en rechts, maar motorisch/mechanisch is er eigenlijk nog niks kapot gegaan.

Daily verbruik volgens BC: 8,1 liter.  :o    (als in: 70% secundaire wegen, 30% autostrade)

... Vind het nog altijd een zeer mooie wagen. Ondanks dat dit model 14 jaar oud is, mag 'm er nog altijd zijn.

Tom

Prachtige zescilinder , die ga je echt missen  8)
Nur Tote Motoren werden beatmet

White

2021-Z4-G29 sDrive20iA Misano Blau-M Sport

Snorkel

Citaat van: Tom op  3 januari 2023, 15:25:41Prachtige zescilinder , die ga je echt missen  8)

We zien wel wat het jaar brengt. Ik wou daarstraks nog iets vragen op de keuring i.v.m. verkoop, maar ik kreeg het weer niet over mijn hart.  :D

order66

Inderdaad nog steeds een prachtige wagen. 10 jaar is een kantelpunt, ask me how I know ;D

Low Budget

Mijn e32 reeds 18 jaar op den hof   :o

Zou het niet meer over mijn hart krijgen, die te laten gaan.

Mvg
Low budget

patje007

Citaat van: Snorkel op  3 januari 2023, 14:26:04Snorkels logboek: 148950 km

Daily verbruik volgens BC: 8,1 liter.  :o    (als in: 70% secundaire wegen, 30% autostrade)

mijne volgens BC een 10,7 ... wel automaat, maar dik 10L was vergelijkbaar met mijne vorige manuele ...  :blink:  :iono:
BMW Z4 (E89)   &  MINI F55 Cooper  &  2X  Vespa  300

Snorkel

Citaat van: patje007 op  4 januari 2023, 10:07:18mijne volgens BC een 10,7 ... wel automaat, maar dik 10L was vergelijkbaar met mijne vorige manuele ...  :blink:  :iono:

Zal van de rijstijl afhangen.  :)
Ik gebruik mijn wagen ook dagelijks om naar het werk te rijden en dan is het gewoon meerijden met het verkeer aan 50-70 op de secundaire wegen. Leutig de toeren ingaan is er dan niet bij.  :D

henotteke

Citaat van: patje007 op  4 januari 2023, 10:07:18mijne volgens BC een 10,7 ... wel automaat, maar dik 10L was vergelijkbaar met mijne vorige manuele ...  :blink:  :iono:
ik durf niet te gaan kijken naar de mijne :-)
en we weten allemaal dat het verbruik rechtstreeks gelinkt is aan de rechtervoet :-)

Snorkel

Als je dat puur als funwagen gebruikt, dan maakt dat verbruik niet veel uit natuurlijk. Maar als je dit soort wagen wil inzetten als daily -waarbij je niet de straatstenen uit de grond sleurt- dan is dat allemaal ferm doenbaar qua verbruik.

De MB zit op 7,5 en da's een gewone 4-cilinder, dus dan vind ik het verschil bijzonder klein.  :)

Snorkel

Snorkels logboek: 149.500 km

Vandaag heeft de Z weer kakelverse olie gekregen, remvloeistof werd ververst, een check-up, wat filters allerhande en nog wat kleine traktaties om 'm funky fresh te houden.  :)

Dus ATM zit ik met een recent groen gekeurde bolide, SportConti's in prima staat, het zoveelste OH bijgenoteerd in het boekje, remblokken en schijven die nog in perfecte staat zijn, rijgedrag niks op aan te merken.

Geil ding  8)

Ik Ben Lui

het verleden: te veel om op te noemen
het heden: Polestar 2 Snow - Honda NT 1100 DCT

Bananenman

Ik ben nog steeds fan  :)

Staat 'onze' foto hier ergens in het topic? If not -> toevoegen! Memoriesz 4 life BRedren/Wagwan

Snorkel

Citaat van: Bananenman op 27 januari 2023, 11:07:06Ik ben nog steeds fan  :)

Staat 'onze' foto hier ergens in het topic? If not -> toevoegen! Memoriesz 4 life BRedren/Wagwan

Die staat hier zeker tussen, maar ik zal 'm deze avond nog eens posten. Blijft een klassieker  ;D