Hoe ben jij op BimmerAndMore terecht gekomen?

Gestart door BimmerAndMore, 26 mei 2013, 14:22:46

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


XIII

Via Google
Veel interessante informatie
Veel mooie wagens te zien

Soms wel de indruk dat het eerder een Bimmer  :///M: forum is en minder een breder bmw forum.

Arjan1969

Zoals veel anderen hier, je zoekt naar BMW forum en dan komt Bimmerboard vrij snel naar boven. Mvg Arjan

Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk


Marcje

Na de aanschaf "nieuwe" wagen waarvan ik de handleiding meerdere malen had doorgenomen bleef ik met vragen zitten
Via zoekfunctie Google kwam ik regelmatig hier terecht en door de gemoedelijke sfeer hier blijven plakken 
Ik ken de werking van forums zowel voor als achter de schermen vrij goed, dus maakte de stap ook iets makkelijker om aan te melden
Doe zo verder  :clap:
Zelfkennis is het begin van alle wijsheid

IDVCalypsorot_e31

Beste Bimmers,

Ik ben geheel nieuw op dit forum. Heb denk ik eerst het bimmerforum.nl of zo leren kennen waar al veel info stond over de BMW e31 zelf. Door zoektochten op internet kwam ik enkele weken geleden ook op (de Belgische tak van ?) het bimmerboard terrecht ((o.a. een van de hoofdleden of mod Revtor die heel wat van de combo radio die in BMW ingebouwd zit schijnt af te weten). Ik heb de e31 altijd een tijdloze klasbak gevonden en nu het financieel eigenlijk kon (heb toch eerst wat telwerk gedaan want de herstellingen aan en onderhoud van deze auto schijnen een arm en een been te kosten :( . Ik denk nu echter wel dat ik een gezond exemplaar heb gevonden (in Nederland) dat ondertussen door mij reeds naar België is overgebracht. Morgen naar TC, inschrijven en verzekeren ...en we zijn wettelijk in orde. Voertuig van 6/1990, eerst in Zwitserland ingeschreven door de 1ste eigenaar en daarna naar Nederland overgebracht door de 1ste (2de ? ) eigenaar, daar in 2020 overgekocht door de volgende eigenaar die de nodige herstellingen door vakkundige personen (o.a is de auto vroeger gedurende 18 jaar bij BMW specialist Sterckens in Nederland op onderhoud en herstelling geweest heeft laten uitvoeren. Ongevalvrij voertuig met maar ...57.000 km op de teller...en dat op 30 jaar tijd ! En de vorige eigenaars hebben dit voertuig bijna maniakaal goed onderhouden en verzorgd. Heb alle onderhoudsboekjes, handleiding en RDW rapporten erbij gekregen. Op 28/10/2021 kreeg de auto nog een blanco keuringsrapport...uitlaatemissies heel goed....

Ik ben in feite een grote Citroën rijder  ;) (ook omdat deze wagens - spijts de soms ondermaatse technische bouwkwaliteit (van vroeger))  - hun tijd op vele vlakken ver vooruit waren. Iedereen zal het erover eens zijn, dat de Citroën DS een mooie wagen was en nog steeds is... ook de cabrios zijn prachtig.  Met technologieën die pas de laatste 5 à 10 jaar op andere merken zijn toegepast. Maar ik wijk af ... :off_topic: Sorry voor dit haakje ;-)
Ik heb echter altijd gevonden, dat BMW leuke, kwaliteitsvolle auto's maakt met legendarische modellen...o.a.ook de e31 ! [and we're back  :ontopic: :-)].
Ik had echter vaker oog voor de topmodellen. Zo heb ik het geluk gehad verleden jaar een piekfijne 740 Le xDrive i Performance te kunnen kopen  :///M: van 2016 met maar 56.000 km op de teller.... ik ben niet voor een v6 of v8 gegaan...want zulke motoren met zo'n Co2 uitstoot worden door Vadertje staat financieel zwaar afgestraft. We betalen al genoeg belastingen, niet ?

Ik hoop dus binnenkort wat foto's te kunnen posten van mijn e31...die in de toenmalige introductiekleur " Calypsorot" af fabriek is gespoten. Heel klassevol vind ik zelf... en de v12... OMG !! Shivers down my spine ! :exited:

Ik zit met 2 praktische problemen : hoewel ik een grote nostalgicus ben, ben ik ook praktisch. En dus moet ik bekennen, dat ik de originele Becker Radio/ cassettenspeler combo (met defecte pixels op de radio (gekend probleem) toch wil vervangen door een BMW Blaupunkt radio/cd speler Combo waarvan de verkoper me verzekerde dat dit toestel zonder al te veel gedoe makkelijk inde e31 kan ingebouwd worden. Ik zou zelfs geen slede nodig hebben. Verder is er een probleem met  de voorste passagierszetel die elektrisch verstelbaar is : als ik de hoogte functie bedien , trekt de zetel scheef. IKcontacteerde de verkoper, die me vertelde, dat er slechts 1 motor is die deze functie aanstuurt, via een kabel e"n een spindle...nu is het zo, dat men de zetel moet losschroeven (4 bouten) en onderaan moeten er dan kleine kogeltjes (voor zover de kabel die de stoel laat zakken of hoger trekt) niet ook stuk is) in de buisje gestoken worden waardoor de zetel bij hoger / lager gaan niet meer scheef trekt ? Kent iemand op dit forum dit probleem ? Ik moet hgier toegeven, dat ik totaal niet technisch onderlegd ben en dus op de praktische hulp van forumleden met technisch inzicht en vakkennis een beroep zal moeten doen. Mensen die zorgzaam met mijn wagen zullen omspringen (de wagen vertoont binnen en buiten geen enkele kras of vlek !) en die gratis uit genegenheid voor een mede-eigenaar (of eventueel tegen een kleine vergoeding) me met deze 2 problemen kunnen helpen. De kogeltjes worden samen met een tekening en uitleg over hoe het zetelprobleem aan te pakken opgestuurd door de vorige eigenaar.

Voor de uitbouw van de radio / cassette (merk : Becker) en inbouw van de BMW Blaupunkt radio / cd speler (de verkoper verzekerde me dat er geen slede noch andere kabels / aansluitconnectoren nodig zouden zijn ...fingers crossed dat dit klopt)  zoek ik dis ook nog een barmhartige Samaritaan....

Sorry alvast voor de eerder lang uitgevallen - en toegegeven ook wel  :off_topic:  - introductiepost. Ik dacht: ik val maar meteen met de deur in huis.

Ik hoop dat hier een paar mensen met ervaring reageren. Ik ben zeker bereid om tot de werkplaats / garage / loods...te rijden van welk lid me ook maar echt kan helpen.  Mensen die zorgzaam zijn terwijl ze werken. Ik ben heel secuur op mijn bezittingen. Ik zeg het er liever bij.

PS : ik beloof op mijn communiezieltje dat ik voortaan on-topic blijf... ;)

Met hartelijke groeten,

Ignace De Volder AKA IDVCalypsorot_e31

Tom

Nur Tote Motoren werden beatmet

beemerbuddy

Citaat van: IDVCalypsorot_e31 op  9 november 2021, 12:47:51
Beste Bimmers,

Ik ben geheel nieuw op dit forum. Heb denk ik eerst het bimmerforum.nl of zo leren kennen waar al veel info stond over de BMW e31 zelf. Door zoektochten op internet kwam ik enkele weken geleden ook op (de Belgische tak van ?) het bimmerboard terrecht ((o.a. een van de hoofdleden of mod Revtor die heel wat van de combo radio die in BMW ingebouwd zit schijnt af te weten). Ik heb de e31 altijd een tijdloze klasbak gevonden en nu het financieel eigenlijk kon (heb toch eerst wat telwerk gedaan want de herstellingen aan en onderhoud van deze auto schijnen een arm en een been te kosten :( . Ik denk nu echter wel dat ik een gezond exemplaar heb gevonden (in Nederland) dat ondertussen door mij reeds naar België is overgebracht. Morgen naar TC, inschrijven en verzekeren ...en we zijn wettelijk in orde. Voertuig van 6/1990, eerst in Zwitserland ingeschreven door de 1ste eigenaar en daarna naar Nederland overgebracht door de 1ste (2de ? ) eigenaar, daar in 2020 overgekocht door de volgende eigenaar die de nodige herstellingen door vakkundige personen (o.a is de auto vroeger gedurende 18 jaar bij BMW specialist Sterckens in Nederland op onderhoud en herstelling geweest heeft laten uitvoeren. Ongevalvrij voertuig met maar ...57.000 km op de teller...en dat op 30 jaar tijd ! En de vorige eigenaars hebben dit voertuig bijna maniakaal goed onderhouden en verzorgd. Heb alle onderhoudsboekjes, handleiding en RDW rapporten erbij gekregen. Op 28/10/2021 kreeg de auto nog een blanco keuringsrapport...uitlaatemissies heel goed....


Ignace De Volder AKA IDVCalypsorot_e31

https://thecollectables.nl/bmw-850i-calypso-rood-met-zeldzaam-two-tone-interieur

Dag Ignace, dan heb je waarschijnlijk den deze gekocht ? Is ook aangeboden geweest via bovenstaande veilingsite, maar ik vermoed dat jij 'm rechtstreeks van de eigenaar gekocht hebt ?

In ieder geval welkom op BB, en zeer gefeliciteerd met de aankoop van dit BMW-icoon, waar ikzelf ook de afgelopen 6 jaar met veel plezier heb in gereden  :greddy:
Stel zeker je 850i maar eens voor in het desbetreffende topic-gedeelte, want dat ligt momenteel zo goed als plat  :(

Wat je vermelde 'issues' betreft :
- het pixel-probleem met je radio-cass. is zonder problemen door bepaalde 'specialisten' op te lossen... Via Google kom je wel terecht bij die mensen die zich daar mee bezig houden... Of het moet
  zijn dat je E31 ook geen cd-wisselaar heeft, en je sowieso graag cd's beluistert  :iono:
- De stoelverstelling is idd een issue bij praktisch elke E31, ik heb bij elke elektr. verstelbare stoel dit ook moeten oplossen, op weg gebracht door @Glenn.D die in mijn E31-topic wat foto-materiaal
  had 'achtergelaten' :thumbsup:
   
1983 E28 525i Bahama-Blues (SOLD) - 1990 E30 316i Atlantis-Adventure - 1991 E31 850i Lagunen-Lady (SOLD) - 1993 E32 730i v8 Sterling-Cruisin' - 1993 E34 525tds Thousand Islands (SOLD) - 1996 E36 320i Techno-Touring (SOLD)

FrankC

Ik ben op Bimmerbord terechtgekomen doordat ik na de bestelling van mijn allereerste BMW ben gaan zoeken naar een forum.
Ik hoop hier veel informatie en tips te vinden voor als mijn X1 geleverd is.
Ik kijk er alvast enorm naar uit.
BMW X1 - Phytonicblau

NFiX40

Al mijn leven lang BMW rijder en nu (voor het eerst elektrisch). Zoek wat gelijkgestemden om wat ervaringen uit te wisselen.
335D, 640D, X530D, X5M50D en nu iX40 (amper 4000km)
gegroet aan iedereen.

Pjetrof

Op zoek gegaan naar 6 reeks e64.
Op net beginnen zoeken naar mogelijke problemen.
Deze site tegen gekomen.
Maand geleden ongeveer.
Maandag 1 augustus dan een f33 428i gekocht met 16.5 duizend kilometer.
Vrouw vond deze veel moderner.
Ikzelf ???
Die e63/e64 heeft toch een enorme uitstraling.
Super tevreden natuurlijk auto is zo goed als nieuw.
ENKEL daar ik al die doemverhalen had gelezen over de e63/e64 motor.
Had ik er genoeg van, en dacht ik ook, blijkbaar verkeerdelijk, dat een auto van 2014 in zulke
grote productiegetallen deze problemen zouden opgelost zijn.
En indien dit een productiefout zou geweest zijn een bedrijf als BMW dit toch zou oplossen.
Irrelevant kilometer onderhoud etc.
Maar bon superblij en fier met nieuwe aanwinst.
F33 428i

Evert56

Citaat van: BimmerAndMore op 26 mei 2013, 14:22:46Om een beetje een beeld te krijgen hoe de mensen bimmerandmore.be vinden, deze poll.
Dat is namelijk interessant voor ons om te weten  ;)
ik heb een E39 gehad en heb nu een E61 en vooral voor de E61 is voor mij bimmerandmore belangrijk.