Nieuws:

Welkom op BimmerAndMore

Main Menu

Recente berichten

#1
Heerlijk om lezen en ontdekken dat je ook nog deze prachtige oldtimer hebt!

Krijgt, net zoals de andere 2, ook weer de nodige TLC. Heerlijk
#2
Oldtimers & Classics / Re: 1987 - E28 - m535i Royalbl...
Last post by Philippe6 - 6 februari 2023, 22:55:18
Even spannend geweest, de motor eruit heffen.



Voorkant van de wagen nog opgehoffen met de brug om de giraffe eronder te krijgen.







Motor in een steun opgehangen.











Roestgat in batterijvak.







Gezien de hoeveelheid foto's, moet ik precies toch vaker wat posten.
Want dit is slechts een selectie foto's uit de 700 die ik nu al heb en waarschijnlijk ook ooit nodig ga hebben om alles terug in elkaar te krijgen.

Binnenkort meer..

#3
Oldtimers & Classics / Re: 1987 - E28 - m535i Royalbl...
Last post by Philippe6 - 6 februari 2023, 22:55:07
De vloeistoffen aflaten.



De dogleg Getrag 265/5 van het motorblok geschroefd; sommige bouten zijn echt maar net bereikbaar, zelfs met het gemak van een brug.
En de bak gaat er ook maar net tussen de tunnel door met veel wringen.



Enkele dichtingen lijken te zweten/lekken; de bak schakelt op zich nog zeer soepel dus hopelijk hoeft er niet meer aan te gebeuren dan de pakkingen te vervangen.
Waarvan ik me nog afvraag of dat een klusjes is dat zelf te doen is.





Koppeling er ook al maar af geschroefd.



Lijkt me nog behoorlijk.



Dan verder gegaan met het ontmantelen van de motor om hem er uit te kunnen heffen.
In het begin getwijfeld of de motor er wel uit moest maar dat lijkt me de enige goede manier; zo is alles in het motorruim bereikbaar (sommige leidingen zoals de remleidingen zijn anders quasi onbereikbaar) en kan er ook makkelijk aan de motor worden gewerkt.
Heb versteld gestaan van de hoeveelheid aan slangen, leidingen, kabels ed er zijn ingebouwd. Maar ook hoe bijvoorbeeld de motorkabelboom wordt geleid doorheen het motorruim. Van schutbord naar motor, door de luchtinlaat naar onder richting het motorblok om daar naar starter en alternator te gaan om dan 'via de lucht' naar het zekeringenbakje en het massapunt bij de batterij te gaan.
Dan hebben ze daar bij de E34 535i toch enorme stappen gezet! En een E30 318is (M42) stelt daarbij nix voor.  :o







En zo heb je snel wat onderdelen bij elkaar verzameld.
Een deel ingeseald in folie om dan voor onbepaalde tijd te stockeren op het zoldertje.







De auto even naar buiten gerold om het airco gas af te laten (sssst..).
Maar zoals ik al dacht was het na een kort 'pssht' al gedaan.





Deze vind ik trouwens ook een lastige..
Airco is een leuke en aangename optie als deze werkt, echter heb ik geen idee van de toestand van alle airco onderdelen (pomp, condensor, verdamper, droger,..) en bovendien is dit systeem voorzien voor R12 gas.
Geen idee of alles afzonderlijk te testen is en om te bouwen naar R134a gas.
Of dat ik voor een volledige nieuwe set moet gaan zodat alles in één keer nieuw is.





#4
Oldtimers & Classics / Re: 1987 - E28 - m535i Royalbl...
Last post by Philippe6 - 6 februari 2023, 22:54:59
Dan over gegaan naar het interieur, met als bedoeling net zoveel te demonteren om het tapijt eruit te krijgen.





Fabrieks bonnetje zat nog onder de achterbank, zoals in die tijd altijd werd gedaan.



Met daaronder de standkachel, status hiervan is onbekend. Nooit durven op te zetten.



Middenconsole verder gedemonteerd omdat het tapijt hier onder door loopt tot tegen het schutbord.





En daar uit frustratie, tijdelijk, opgegeven met demonteren. Die airco blazer leek potvast te zitten met onvindbare schroeven.
En omdat ik op het internet ergens had gelezen dat er 2 moeren vanuit het motorruim bereikbaar zijn, daar maar begonnen met demonteren.

Begonnen met de bougies uit de cilinderkop te schroeven en een compressietest te doen, gezien de batterij nog gemonteerd was op dat moment.



Elke cilinder zat rond de 14.25Bar dus normaal zéér goed.

d

Rem- en benzineleidingen ook vrij slecht hier en daar.



In- en uitlaat en benzinetoevoer van de standkachel.



Aftakking van benzineleiding voor de standkachel met mini-pompje.



Uitlaat en aandrijflijn eronder uit gehaald.









#5
Oldtimers & Classics / Re: 1987 - E28 - m535i Royalbl...
Last post by Philippe6 - 6 februari 2023, 22:54:44
Onder de linker zijlijst..





Achterbumper eraf, zonder grote verrassingen eronder.







De spatbord verbreders met veel moeite en kracht eraf getrokken.
Zitten vastgeplakt met enorm sterke dubbelzijdige tape. Met momenten dacht ik dat er één in 2 ging trekken.



Achter deze lijstjes gelukkig quasi geen roest aangetroffen. Daar vreesde ik wel ergens voor.









Kofferbak leeg gemaakt.





#6
Oldtimers & Classics / Re: 1987 - E28 - m535i Royalbl...
Last post by Philippe6 - 6 februari 2023, 22:54:11
Enkele maanden later en toch al het één en het ander gebeurd (lees gesloopt).
Voor zij die houden van véél foto's en een E28, hier gaan we..  ;D



Verhuisd van de parkeerbrug naar de werkbrug.



Voetjes in de lucht.







Lijkt allemaal wel mee te vallen hé, van ver.









Dat waren al enkele, goed zichtbare, roestplekken.
Meer zal nog volgen.

Begonnen met demonteren van het front, om de voorbumper eraf te krijgen en zo verder te gaan naar de zijkant/achterkant om het gehele mtech pakket eraf te halen.
Waarbij ik toch al heb liggen sukkelen met het demonteren van bepaalde onderdelen, zo goed als elke ruimte is volgepropt met; kabels, slangen, leidingen,... en veel goed verstopte schroefjes die moeilijk te bereiken zijn.







Rechter zijlijst eraf met nog wat meer roest maar kon nog erger gezien vuil en modder zich daar graag verzamelt.





#7
Wagens / Re: [TK-G20] 2020 - M340i - Xd...
Last post by G i e l. - 6 februari 2023, 22:41:22
#8
Wagens / [TK-G20] 2020 - M340i - Xdrive...
Last post by G i e l. - 6 februari 2023, 22:40:12
BMW M340i X-drive Touring / LICHTE VRACHT / FULL OPTION / BTW AFTREKBAAR

Gegevens:
LICHTE VRACHT
Datum eerste inschrijving: 29/04/2020
340 kW / 463 pk (Motorisch aangepast)
Automaat
2998CC Benzine
KM: 34.500 (huidige stand)
Euro 6 DG
CO2: 194gr/km
Max snelheid: 250km/h

Aanpassingen motorisch:
Pure 800
Port Methanol kit met torquebyte controller
EOS inlaat systeem
Eventuri Carbon intake
Radiator upgrade
Wagner decat downpipe
st3+ set-up
Volledige Miltec uitlaatlijn
520whp pump max
600whp port meth map

Aanpassingen onderstel:
Volledige M3 G80 remmenset
KW DCC
H&R stabilisatorstangen
Custom velgen: 8,5x20 / 10x20
Banden: Michelin PS4S 245/35 20 en 285/30 20

Aanpassingen exterieur:
Pianolak front splitter (extra splitter nieuw in de doos beschikbaar)
Pianolak diffusor
Pianolak zijlijsten
Xpel voor- achterlichten

Originele Opties:
Zoals de hoofding reeds vermeld gaat het over een full option. Echt alles werd aangevinkt bij het bestellen van de wagen. Vraag naar de lijst in DM.

Enkele belangrijke opties:
02T4 M-sport differentieel
02VF Adaptief M-ondersel
0715 M aerodynamiek-kit
04AZ BMW laserlicthen
0402 Panoramisch dak
03MC Shadow-line
04M5 Individual lederen dashboard
0610 Head-up display met GPS
0688 Harman/Kardon Surround Sound systeem
0459 Stoelverstelling elektr. met geheugen
0481 Sportstoelen
04GQ M veiligheidsgordels

Kosten noch moeite zijn gespaard op deze wagen. Lees goed: exclusief de downpipe zijn ALLE aanpassingen aangegeven, ingevoerd en gekeurd. Verder zijn alle originele onderdelen aanwezig en is deze perfect terug origineel te zetten (zo ook achterbank,..).

Kortom de reden van verkoop: wagen wordt te weinig gebruikt.

VP: €75.000 ALL-IN!

GEEN ONDERDELEN APART TE KOOP!
#9
Non Bimmer / Re: 2022 - Ram 1500 Limited Ni...
Last post by Liquid Li0n - 6 februari 2023, 22:31:34
Moest hier nog een fotootje plaatsen. Begin februari de 20 000 km voorbij.

Heerlijke wagen om in Europa rond te cruizen!