Nieuws:

Welkom op BimmerAndMore

Main Menu

alarm probleem e39 touring 5.20i

Gestart door joost75, 25 januari 2023, 18:28:01

joost75

Beste mensen,

Ik heb een vreemd probleem met mijn E39 touring uit 2000. Misschien weet hier iemand raad.

Op een dag kon ik met de afstandsbediening (diamantsleutel) de deuren niet meer open klikken. Als ik de deuren open draai met de sleutel dan ontgrendelen de deuren wel maar als ik dan het portier open dan gaat het alarm af. Dit gaat niet uit met starten.
Pas na een minuut stopt de sirene en de alarmlichten blijven 5 minuten knipperen. Ik kan er gewoon mee rijden.
Ik heb er al een zekering uitgehaald (dacht nr 57) en de sirene was een stuk zachter aan het loeien. Nu na een week is de reserve batterij, die in het alarm schijnt te zitten, leeg. Dus die maakt geen geluid meer. Maar de alarmlichten blijven nog steeds 5 minuten knipperen.

De Anwb wegenwacht en de garage konden het zo snel niet verhelpen. En ook op internet kan ik niet zo snel een oplossing vinden. Ik heb al diverse fora afgelopen.

Weet iemand hier raad?

Ik hoor het graag.

Groet Joost

kraftbayer

Je moet beginnen met de auto uit te lezen want anders ga je er niet uit geraken.
Met de OEM BMW tester kunnen ze ook de alarmteller uitlezen en zien welk onderdeel het alarm af laat gaan.
Uw batterij niet afsluiten want dan gaat de alarmteller telkens zijn storingen wissen en weet je nog niet waar het probleem kan zitten.

Grtn,
Kraftbayer :thumbsup:
BMW...Kraftbayers!

joost75

Dag allen, het is opgelost.

Ik heb de afstandsbediening laten testen en deze bleek geen signaal af te geven.
Een duplicaat van de sleutel laten maken en de chip (van mijn gewone reserve sleutel) is overgezet. Sleutel ingeleerd en alles werkt weer. Super fijn.

Groet Joost

kraftbayer

Mooi dat het opgelost is.

Grtn,
Kraftbayer. :thumbsup:
BMW...Kraftbayers!