Main Menu

2012 - E82 - 1///M Coupé BSM

Gestart door NilsP, 16 september 2016, 23:35:35

NilsP

Ik had eerst een M2 besteld maar die heb ik na de testrit geannuleerd.
Dus op zoek naar iets dat me beter lag en Voila dit is dan mijn 'nieuwe' 1M
Een 2012 BSM met 38000km op de teller.
Heel goed onderhouden en perfecte staat :)
Als ik hem kocht was hij volledig standaard maar daar brengen we verandering in.
Ondertussen zitten er nieuwe bandjes op en zijn de velgen vers gepoederlakt.
en nieuwe zwarte niertjes.

Wat er nog op het lijstje staat is:

-Ducktail spoiler
-Charge pipe
-intercooler
-Milltek uitlaat
-stage 2 tune
-en een schroefkit

nog niet veel foto's maar hier is al eentje:

Capitol

- 2017 M140i (RWD - manueel)
- 2023 GT4 RS

Saptem_K

Daily: Golf 8 GTE

Win

midas

Mooie wagen met een zeker waardebehoud  :thumbsup:

nick_r

Tmass

Zalig machine, en black on black  :thumbsup:
Veel plezier ermee!

Timme

Nice ! 👍

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
E92 - 325i

m-einser

L0RENZ0

NilsP

Merci iedereen  :thumbsup:
Hopelijk komen de stukjes vlot binnen en kunnen we er binnenkort met op verlof :)
Heb me zelden zo geamuseerd  :clap:

yakkoox

Knap machine!
Vanwaar de teleurstelling in de m2?

RDR

Prachtbak maar idd waarom teleurgesteld in de M2? Ik hoor er niet anders dan goeds over (zelf nog niet mee gereden).
2005 Lotus Elise 111R - FOR SALE
2008 BMW M3 - SOLD
1978 BMW 316  -OVER MY DEAD BODY

Daily: 2014 BMW X5 35d stage 1 (His) / 2014 BMW X3 28i (Hers)

Pol

Citaat van: RDR op 19 september 2016, 10:39:44
Prachtbak maar idd waarom teleurgesteld in de M2? Ik hoor er niet anders dan goeds over (zelf nog niet mee gereden).

Dit begrijp ik ook niet, tenzij het te maken zou hebben met de prijs. En een 1M met "38000 km" op de teller is pas goed ingereden, maar dat die beter zou liggen dan de M2 kan ik moeilijk inkomen. ;)
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

L0RENZ0

Citaat van: RDR op 19 september 2016, 10:39:44
Er zit iets speciaal in de 1M dat de M2 mist. Een manuele M2 komt dichtbij maar is toch vrij 'sereen' in vergelijking met de 1M.
Zeker icm een Akrapovic uitlaat systeem komt de 1M tot leven. Zelfde geld voor de M2 (MPE). De 1M is de roekeloze / wilde broer. De M2 is de verstandige / rustige / doordenkende grotere broer.

Ik quote : The mild one - The Wild one (M2 - 1M) @Artemis -

Chris Harris heeft zich ook eentje aangeschaft - Always wanted a 1M. Prefer it to the M2, and yes I paid crazy money for it, but that seems to be the price of them now. Small, angry, ace -
Twitter : https://twitter.com/harrismonkey/status/776367441035354112?lang=nl

Carfection op Youtube omschrijft beide met 1 zin : Who needs refinement when you can have a bit of a workout.?

Woodykipo

NilsP

Citaat van: L0RENZ0 op 19 september 2016, 11:18:58
Er zit iets speciaal in de 1M dat de M2 mist. Een manuele M2 komt dichtbij maar is toch vrij 'sereen' in vergelijking met de 1M.
Zeker icm een Akrapovic uitlaat systeem komt de 1M tot leven. Zelfde geld voor de M2 (MPE). De 1M is de roekeloze / wilde broer. De M2 is de verstandige / rustige / doordenkende grotere broer.

Chris Harris heeft zich ook eentje aangeschaft - Always wanted a 1M. Prefer it to the M2, and yes I paid crazy money for it, but that seems to be the price of them now. Small, angry, ace -

Carfection op Youtube omschrijft beide met 1 zin : Who needs refinement when you can have a bit of a workout.?

Idd Exact dit!
De M2 was te braaf en ik durf zelfs zeggen een klein beetje saai op bepaalde momenten.
Hij was iets te volwassen. De 1M is een pak bruter.
Ik kom van iets nog veel bruter en dan mankeerde die M2 wel wat drama.
En ik kon niet leven met het stuurgevoel van de M2.
Sommigen zijn dit misschien wel al gewoon maar dit was de eerste keer dat ik met elektrisch sturen reed en meteen ook de laatste keer.
En dat automatisch tussengas gedoe vond ik ook super irritant.
Er is veel meer te beleven in een 1M dan een M2. (allemaal persoonlijke mening he)
Ja de M2 is ongetwijfeld de 'betere' auto en de meest verstandige keuze.
Maar net daarom heb ik voor de 1M gekozen. :)
Om de prijs ging het niet want een deftige 1M kost niet heel veel minder dan een manuele M2 (mijn bestelbon was 59500 BTW in)
Maar hij was wel iets goedkoper waardoor ik nu wat centen over heb om er volgend jaar nog iets bij te kopen :)

Schiet mij aub niet af want het is natuurlijk allemaal maar persoonlijke mening he  ;D ;D ;D ;D

Pol

Citaat van: NilsP op 19 september 2016, 11:59:55
Idd Exact dit!
De M2 was te braaf en ik durf zelfs zeggen een klein beetje saai op bepaalde momenten.
Hij was iets te volwassen. De 1M is een pak bruter.
Ik kom van iets nog veel bruter en dan mankeerde die M2 wel wat drama.
En ik kon niet leven met het stuurgevoel van de M2.
Sommigen zijn dit misschien wel al gewoon maar dit was de eerste keer dat ik met elektrisch sturen reed en meteen ook de laatste keer.
En dat automatisch tussengas gedoe vond ik ook super irritant.
Er is veel meer te beleven in een 1M dan een M2. (allemaal persoonlijke mening he)
Ja de M2 is ongetwijfeld de 'betere' auto en de meest verstandige keuze.
Maar net daarom heb ik voor de 1M gekozen. :)
Om de prijs ging het niet want een deftige 1M kost niet heel veel minder dan een manuele M2 (mijn bestelbon was 59500 BTW in)
Maar hij was wel iets goedkoper waardoor ik nu wat centen over heb om er volgend jaar nog iets bij te kopen :)

Schiet mij aub niet af want het is natuurlijk allemaal maar persoonlijke mening he  ;D ;D ;D ;D

Goed onderbouwde keuze dus. :thumbsup:
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

NilsP

Vandaag spoilertje binnegekomen :)
Het middageten maar overgeslagen en direct beginnen plakken  :P

m3ronny

Citaat van: L0RENZ0 op 19 september 2016, 11:18:58

Mooi verslag :clap:

Blue

Knappe keuze!!
Ga je er ook echt veel mee rijden?
De meeste houden em nu net bij als investering.

Ik wacht op jouw eerste filmpje zoals dit :)

Pol

M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

NilsP

Citaat van: Blue op 19 september 2016, 19:55:50
Knappe keuze!!
Ga je er ook echt veel mee rijden?
De meeste houden em nu net bij als investering.

Ik wacht op jouw eerste filmpje zoals dit :)

Tuurlijk! Auto's zijn er om met te rijden! :D
maar ik doe sowieso al niet veel kms per jaar.
en vanaf volgend jaar wordt het gespreid over 2 auto's dus zal het nog wat minder zijn.
Er staan wel al wat trackdays op de kalender .
Hopelijk de eerste al in oktober  :thumbsup:

RDH

nog iemand die 1M boven M2 kiest  :thumbsup: persoonlijk vind ik de 1M mooier dan de M2
zeker blacked out is die wel dik zoals deze, nog veel veilige km

nick_r

Tijdje geleden ook iemand gesproken die van een 1m naar een m2 is gegaan en paar weken later uit frustratie terug een 1m gekocht ...

Mooie 1m trouwens

RDH

1M staat bekend ervoor eh, dat het een moordwapen is als je even niet oplet. Ik snap wel waarom mensen er op kicken op die agressie :D

Win

:o
Citaat van: nick_r op 19 september 2016, 20:32:43
Tijdje geleden ook iemand gesproken die van een 1m naar een m2 is gegaan en paar weken later uit frustratie terug een 1m gekocht ...

Mooie 1m trouwens

TDC

1M boven M2, een man naar mijn hart! Ik ben een grote fan van Valencia Oranje maar het zwarte pak staat hem als gegoten. Veilige kilometers gewenst!
"Who cares about the shit people say that they don't have the balls to say to your face" – Tony Soprano

JD1981

Knappe wagen. Mooie update die kofferspoiler.

NilsP

Citaat van: Artemis op 23 september 2016, 14:00:43
Verschil in rijgedrag tussen 1M en M2: video toont wat je best niet probeert met een 1M (dank aan @RDR voor de tip).

Haha ja dat moet je inderdaad niet proberen met de 1M  ;D

Maandag komt normaal de uitlaat en intercooler binnen!  :clap:
Dan gaan we dinsdag ineens alles eens installeren  :exited: