Nieuws:

Welkom op BimmerAndMore

Main Menu

OLDTIMERS: do or do not?

Gestart door Snorkel, 3 januari 2016, 18:41:39

b_ken

Het zal ook weer allemaal heel wat minder opleveren voor de staatskas dan verwacht. Denken ze nu echt dat er één partikulier, met zijn 5.7 V8 Hemi, ineens de volle pot taks gaat betalen ?

dannyro

Citaat van: b_ken op  9 december 2022, 18:47:49
Het zal ook weer allemaal heel wat minder opleveren voor de staatskas dan verwacht. Denken ze nu echt dat er één partikulier, met zijn 5.7 V8 Hemi, ineens de volle pot taks gaat betalen ?
Neen. Het gaat over nieuwe inschrijvingen. Wie er nu mee rijdt blijft buiten schot.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
E91 325D LCI powered by Heinz Sold
F11 535D Sold
F31 Alpina B3 Biturbo Sold
E34 535i
C63 V8

b_ken

Voor één keer worden de regels dan eens niet veranderd terwijl de match bezig is, gelukkig.
In elk geval gaan er dan niet meer veel bijkomen, dus veel winst gaan ze niet doen met hun pestregeltjes.

henotteke

Citaat van: flash op  9 december 2022, 18:15:30
Er wordt toch enkel gesproken over pickups in het nieuws vandaag? Camionetten of ombouw lijkt mij hetzelfde te blijven voor particulieren. Anders mag ik dit jaar ook nog de wisseltruc uitvoeren...

En wat dan met camionetten met 5 zitplaatsen?

https://www.hln.be/belastingen/pick-uptrucks-tot-15-000-euro-duurder-doordat-fiscaal-voordeel-wegvalt~ab9397a8/
sowieso blijft LV voor particulieren belachelijk.
gewoon simpel, geen BTW-nr, geen LV, is toch niet zo moeilijk om te controleren?
Waarom moet iemand die prive paarden wil houden en die nood heeft aan een zware SUV of pickup minder rijtaks betalen als iemand die als hobby voetbalt of fietst?

dannyro

Citaat van: henotteke op 12 december 2022, 16:43:05
gewoon simpel, geen BTW-nr, geen LV, is toch niet zo moeilijk om te controleren?
Waarom moet iemand die prive paarden wil houden en die nood heeft aan een zware SUV of pickup minder rijtaks betalen als iemand die als hobby voetbalt of fietst?

Of het belachelijk is of niet doet niets ter zake. De vraag is, waarom hebben ze dat ooit ingevoerd. Zo is het met alles hé, voordelen of premies allerhande. Schaf dat allemaal af. Simpel toch. Flat tax van 35% voor iedereen, dan hebben ze nog overschot.
E91 325D LCI powered by Heinz Sold
F11 535D Sold
F31 Alpina B3 Biturbo Sold
E34 535i
C63 V8

kraftbayer

Citaat van: henotteke op 12 december 2022, 16:43:05

Volkomen mee eens want het is altijd al een belachelijke regeling geweest LV voor particulieren maar we wonen in België en dat verklaart dan veel.😉

Grtn,
Kraftbayer :thumbsup:
BMW...Kraftbayers!

flash

Ooit gedaan om discriminatie van particulieren tov bedrijven te vermijden misschien?
Heb dit al een paar x gezegd, in dit land moet je pakken wat je kan, langs elk mogelijk achterpoortje, want je wordt toch elders dubbel en dik genaaid.

'11 Opel Vectra A 1.8 GLS => verkocht '13-'14 BMW e34 525i touring '94 => verkocht '14-? BMW e30 324td touring '89 => ongeval en afbraak '16-? BMW e30 324td touring '90 => project
'11-'13 Audi A4 B6 1.9 TDI '01 => verkocht '13-'15 BMW e30 320i=>325i 24v 4d '84 => verkocht '15-? BMW e34 M5 3.6 '89 => garage queen '17-? BMW e30 316i touring '94 => afbraak?
'11-'14 BMW e30 320i NFL 4d '87 => ongeval en afbraak '13-'16 BMW e30 324td 4d '90 => ongeval en afbraak '15-'18 Citroën Berlingo LV 1.6 HDI '06 => verkocht '18-? Nissan Terrano II LV 3.0 TDi '04 => daily beast
'12-'13 BMW e30 318i touring '89 => afbraak [/

henotteke

Citaat van: flash op 12 december 2022, 19:08:23
Ooit gedaan om discriminatie van particulieren tov bedrijven te vermijden misschien?
Heb dit al een paar x gezegd, in dit land moet je pakken wat je kan, langs elk mogelijk achterpoortje, want je wordt toch elders dubbel en dik genaaid.
dat klopt idd. maar waarom wordt iemand die een zwaar voertuig nodig heeft voor zijn hobby gesubsidieerd, terwijl ik voor mijn hobby ook best een zwaardere auto wil, niet zozeer qua gewicht dan;-)
ik zou ook graag een corvette of zo hebben en dan geen rijtaks moeten betalen want is ook voor de hobby