2011 - E82 - 1///M Coupé (Black Sapphire)

Gestart door Memphiss, 15 maart 2013, 19:10:12

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Memphiss

Neen nog niet geherprogrammeerd, heb nog 2jr garantie dus ik denk dat het veiliger is daar nog wat met te wachten.
Tenzij ze het bij BMW niet zien natuurlijk, maar ik dacht dat ze het bij de nieuwe modellen direct opmerkten of ben ik mis?



bmwe39touring

Citaat van: Memphiss op 18 maart 2013, 17:37:55
(...) maar ik dacht dat ze het bij de nieuwe modellen direct opmerkten of ben ik mis?

Geen idee, maar de boardsponsors of PPE/BR-performance kunnen je dat wel vertellen...

koenhen

Nice ride! En vooruit dat dat gaat >:D Écht Beestige auto!
Knappe foto's ook bij het begin, zal wel goeie fotograaf geweest zijn 8)
BMW e61 2006-525d.

vincentw

Citaat van: Memphiss op 18 maart 2013, 14:56:04
Vandaag mijn ruiten laten tinten







Voor het definitieve resultaat te zien moet ik hem nog ff laten uitdrogen aan de zijkanten, dan zou het binnen een dag of 3 perfect moeten zijn

Wat kost dat?

Memphiss

Ik heb 285€ (Achterruit – 185 €, 2 Zijramen – 100 €) moeten betalen, met CE attest voor de keuring en 10jr Garantie




d.fine

Het zijn de details die het doen he, knap :thumbsup:
'My ears are bleeding, my spine has a performant deformity and my arse has lost all feeling. It's a bit hardcore but somehow strangely appealing'

MDG

Dat maakt hem toch nog dat stukje knapper vind ik  :thumbsup:

M3Power79

Proficiat collega! Ik heb ook zo een zwart beest  8)
Die van mij is wel geremapped, dan wordt de duivel pas echt wakker  ;)

Koenw

Vette bak, bij davo in tongere gekocht zie ik :)

Verstuurd van mijn ST25i met Tapatalk


Memphiss

Citaat van: Matti_DG op 19 maart 2013, 15:50:51
Dat maakt hem toch nog dat stukje knapper vind ik  :thumbsup:

Thx, nu juist nog de chrome omlijsting zwart maken, en dan zijn de kleine werken gedaan :D

Citaat van: Koenw op 19 maart 2013, 16:40:02
Vette bak, bij davo in tongere gekocht zie ik :)

Verstuurd van mijn ST25i met Tapatalk

Yup, is wel ver voor mij, maar het was de moeite :)

Citaat van: dfine op 19 maart 2013, 11:11:42
Het zijn de details die het doen he, knap :thumbsup:

idd, kleine details kunnen grote verschillen maken :)

Citaat van: M3Power79 op 19 maart 2013, 16:37:46
Proficiat collega! Ik heb ook zo een zwart beest  8)
Die van mij is wel geremapped, dan wordt de duivel pas echt wakker  ;)

Zien ze het bij BMW als hij geremapped is? Want ik heb nog 2jr garantie.

kriistof

Wow met die donkere ruiten  :wow: echt een geweldige  :///M:

Memphiss

Citaat van: kriistof op 19 maart 2013, 16:51:32
Wow met die donkere ruiten  :wow: echt een geweldige  :///M:

De donkere ruiten zijn idd wel een mooie verandering, ze zijn nu nog wat aant uitdrogen, hier en daar nog een klein belletje, maar dat zou binnen een paar dagen weg moeten zijn.

kriistof

Citaat van: Memphiss op 19 maart 2013, 16:56:25
Citaat van: kriistof op 19 maart 2013, 16:51:32
Wow met die donkere ruiten  :wow: echt een geweldige  :///M:

De donkere ruiten zijn idd wel een mooie verandering, ze zijn nu nog wat aant uitdrogen, hier en daar nog een klein belletje, maar dat zou binnen een paar dagen weg moeten zijn.

Zkr een achterruit is moeilijk, men zus gaat het een van dees eens zelf probere  ::)

Memphiss

Citaat van: kriistof op 19 maart 2013, 17:05:50
Zkr een achterruit is moeilijk, men zus gaat het een van dees eens zelf probere  ::)

Wens ze veel succes, die mannen hebben daar met 2 in mijn auto gezeten voor die achterruit te kunnen doen en da leek mij nie zo eenvoudig zonder dingen te raken voor stof enzo

M3Power79

Ik werk zelf bij BMW en geloof mij ze zien het altijd, ook al is de tuning eraf gehaald alvorens hij wordt uitgelezen. Garantie vervalt inderdaad maar ikzelf heb mij hier niet door laten tegenhouden omdat het kinderziekte-vrije -N54 blok uit de 1M echt wel te betrouwen is. Die motor heeft echt nog wel veel marge, niet vergeten dat 340 pk voor een 3-liter biturbo echt wel niet veel is. De A AMG perst nu 360 pk uit een 2-liter 4 cylinder motorke....

Memphiss

Als ge een Akrapovic slip-on laat monteren, moet er in de originele uitlaat geslepen worden of is die standaard al in meerder delen en kan je gewoon wisselen?

m-einser


Memphiss

Citaat van: m-einser op 20 maart 2013, 18:40:54
Past zondermeer  ;)
Hmmm dat is wel een meevaller dan :)

en wat is het verschil tussen die N55 midpipe en N54 midpipe? Want ik zie hier Akra slip on met N55 midpipe ipv N54. Ik vind niet direct ergens een duidelijk verschil.

Memphiss

Net ook een rolletje Shadowline Gloss besteld voor mijn chrome omlijsting weg te doen :)


M3Power79

Citaat van: Memphiss op 20 maart 2013, 19:03:49
Citaat van: m-einser op 20 maart 2013, 18:40:54
Past zondermeer  ;)
Hmmm dat is wel een meevaller dan :)

en wat is het verschil tussen die N55 midpipe en N54 midpipe? Want ik zie hier Akra slip on met N55 midpipe ipv N54. Ik vind niet direct ergens een duidelijk verschil.
N55 midpipe is zonder cats en past plug & play op de 1M, op die manier ben je al van de 2 kleine cats van de originele uitlaatlijn verlost met als gevolg iets meer vermogen (verwaarloosbaar) maar vooral een betere sound. Dit in combinatie met een andere einddemper zorgt voor direct voor een goed resultaat. Voor veel mensen hoeft het niet luider te zijn. Als je de downpipe ook vervangt door een catless exemplaar ben je ineens van de 2 hoofdcatalysatoren verlost die op de collecteur zitten, dan wordt het pas echt luid. Remap wel verplicht dan. Er rijden er op het 1M forum wel zo een paar rond.

Memphiss

Citaat van: M3Power79 op 20 maart 2013, 19:14:54

N55 midpipe is zonder cats en past plug & play op de 1M, op die manier ben je al van de 2 kleine cats van de originele uitlaatlijn verlost met als gevolg iets meer vermogen (verwaarloosbaar) maar vooral een betere sound. Dit in combinatie met een andere einddemper zorgt voor direct voor een goed resultaat. Voor veel mensen hoeft het niet luider te zijn. Als je de downpipe ook vervangt door een catless exemplaar ben je ineens van de 2 hoofdcatalysatoren verlost die op de collecteur zitten, dan wordt het pas echt luid. Remap wel verplicht dan. Er rijden er op het 1M forum wel zo een paar rond.

Maar ik zou graag door de keuring geraken zonder te sleutelen aan de uitlaat :) Dus is eigenlijk de N55 niet echt een oplossing :D
Met de originele midpipe en Akra Slip-on met Valve zal die ook wel deftig klinken veronderstel ik.

Buren hebben ook niet zo graag veel lawaai 's morgens als ik de vroegen op moet ;) Mijn Mini zonder middendemper vonden ze in elk geval niet zo leuk :)

M3Power79

Citaat van: Memphiss op 20 maart 2013, 22:38:42
Citaat van: M3Power79 op 20 maart 2013, 19:14:54

N55 midpipe is zonder cats en past plug & play op de 1M, op die manier ben je al van de 2 kleine cats van de originele uitlaatlijn verlost met als gevolg iets meer vermogen (verwaarloosbaar) maar vooral een betere sound. Dit in combinatie met een andere einddemper zorgt voor direct voor een goed resultaat. Voor veel mensen hoeft het niet luider te zijn. Als je de downpipe ook vervangt door een catless exemplaar ben je ineens van de 2 hoofdcatalysatoren verlost die op de collecteur zitten, dan wordt het pas echt luid. Remap wel verplicht dan. Er rijden er op het 1M forum wel zo een paar rond.

Maar ik zou graag door de keuring geraken zonder te sleutelen aan de uitlaat :) Dus is eigenlijk de N55 niet echt een oplossing :D
Met de originele midpipe en Akra Slip-on met Valve zal die ook wel deftig klinken veronderstel ik.

Buren hebben ook niet zo graag veel lawaai 's morgens als ik de vroegen op moet ;) Mijn Mini zonder middendemper vonden ze in elk geval niet zo leuk :)
Keuring zijn zorgen voor later, ik ben er 100% van overtuigd dat je met N55 mids gekeurd raakt, waarom niet? Is OEM en uitstoot zal zeker ok zijn wat de maincats zitten op de collecteur.
Anderzijds zal de Akra ook al voldoende luid zijn want met kleppen open omzeil je de einddemper dus ik vermoed zelfs luider dan mijn Milltek.

Memphiss

Citaat van: M3Power79 op 21 maart 2013, 13:59:58
Citaat van: Memphiss op 20 maart 2013, 22:38:42
Citaat van: M3Power79 op 20 maart 2013, 19:14:54

N55 midpipe is zonder cats en past plug & play op de 1M, op die manier ben je al van de 2 kleine cats van de originele uitlaatlijn verlost met als gevolg iets meer vermogen (verwaarloosbaar) maar vooral een betere sound. Dit in combinatie met een andere einddemper zorgt voor direct voor een goed resultaat. Voor veel mensen hoeft het niet luider te zijn. Als je de downpipe ook vervangt door een catless exemplaar ben je ineens van de 2 hoofdcatalysatoren verlost die op de collecteur zitten, dan wordt het pas echt luid. Remap wel verplicht dan. Er rijden er op het 1M forum wel zo een paar rond.

Maar ik zou graag door de keuring geraken zonder te sleutelen aan de uitlaat :) Dus is eigenlijk de N55 niet echt een oplossing :D
Met de originele midpipe en Akra Slip-on met Valve zal die ook wel deftig klinken veronderstel ik.

Buren hebben ook niet zo graag veel lawaai 's morgens als ik de vroegen op moet ;) Mijn Mini zonder middendemper vonden ze in elk geval niet zo leuk :)
Keuring zijn zorgen voor later, ik ben er 100% van overtuigd dat je met N55 mids gekeurd raakt, waarom niet? Is OEM en uitstoot zal zeker ok zijn wat de maincats zitten op de collecteur.
Anderzijds zal de Akra ook al voldoende luid zijn want met kleppen open omzeil je de einddemper dus ik vermoed zelfs luider dan mijn Milltek.

Merci voor de uitleg, nu weet ik toch al wat meer over die midpipes :)

Denk dat ik eerst ga proberen met Akra met kleppen en de originele midpipe, komt goedkoper uit. Als er dan nog niet voldoende geluid uit komt kan ik altijd de N54 midpipe veranderen door een N55 :

Ruben_85

De 1M die bij Peter Beckers te koop staat heeft de Akrapovic Slip-on uitlaat. Veel verschil met de originele uitlaat hoor ik toch niet. Klinkt enkel iets zwaarder in lagere toeren

Memphiss

Citaat van: Ruben_85 op 21 maart 2013, 15:06:14
De 1M die bij Peter Beckers te koop staat heeft de Akrapovic Slip-on uitlaat. Veel verschil met de originele uitlaat hoor ik toch niet. Klinkt enkel iets zwaarder in lagere toeren

Ook niet als de klep open staat?

M3Power79

N55 midpipe is zeker niet te duur, een paar honderd euro, je moet het maar eens navragen bij je dealer.

Alex1981

 :clap: :clap: proficiat met de wagen, echt een mooie wagen.n toeval ik heb nog zo,n 2 maanden geleden met deze wagen proefgereden, haha...super machien..je zult denk ik elke morgen met een brede  :exited: glimlach in deze wagen instappen..

Ik maakte ook die opmerking van die raamlijsten, ze zijden dat ze die trouwens vrij eenvoudig kunnen vervangen naar blackline...
E91 ACS320D
Mini Cooper S(verkocht)
VW Golf V5(verkocht)
VW Golf 1.9tdi(verkocht)

Jan89

Citaat van: Memphiss op 20 maart 2013, 19:08:32
Net ook een rolletje Shadowline Gloss besteld voor mijn chrome omlijsting weg te doen :)



Is deze ondertussen al aangekomen? Al ervaringen met het aanbrengen?