2011 - E82 - 1///M Coupé (Black Sapphire)

Gestart door Memphiss, 15 maart 2013, 19:10:12

Memphiss

Citaat van: WJJ op 30 oktober 2015, 15:05:56
Enorm knappe auto!  :drool:
Met de juiste mods imo, enkel een schroefset zou het geheel helemaal afmaken  :thumbsup:

Thx

Inderdaad normaal nog sparen vr een schroefset Billstein of Öhlins, dan is hij af voor mij ;)

WJJ

Citaat van: Memphiss op 30 oktober 2015, 15:13:28
Thx

Inderdaad normaal nog sparen vr een schroefset Billstein of Öhlins, dan is hij af voor mij ;)

Bilstein of Öhlins, dat gaat hier helemaal goed komen!
Enkel jammer dat er bij Öhlins geen attesten zitten voor de keuring.  :iono:

Verdorie deze gaat echt helemaal staan zoals ik hem ook zou willen, erg netjes dus  :thumbsup:

Memphiss

Citaat van: WJJ op 30 oktober 2015, 15:30:38
Bilstein of Öhlins, dat gaat hier helemaal goed komen!
Enkel jammer dat er bij Öhlins geen attesten zitten voor de keuring.  :iono:

Verdorie deze gaat echt helemaal staan zoals ik hem ook zou willen, erg netjes dus  :thumbsup:

Ik dacht dat ik ergens gehoord had dat deze er sinds kort wel bij zaten?

WJJ

Citaat van: Memphiss op 30 oktober 2015, 15:53:59
Ik dacht dat ik ergens gehoord had dat deze er sinds kort wel bij zaten?

Des te beter, dan komt het helemaal goed  :thumbsup:

Memphiss

Citaat van: Boin op 30 oktober 2015, 18:16:40
Yup, sinds kort verkrijgbaar met Goca. ;)

Ik dacht idd dat ik dat ik het bij u gehoord had, maar was niet meer zeker. Dat is met camberplaten ook zeker? Zal ff sparen worden ;)

yakkoox

Top waardes maar inderdaad best raar dat dipje..
Had wel grotere waardes gehad voor een stage 2.
Mijn m135i heeft stage 2, met enkel de downpipes, dus zonder intercooler en luchtfilter al 426pk en 550nm. Maar door uw koppel zal de uwe wel veel bruter aanvoele!

Is en blijft mijn droombak! Ooit komt er zo eentje 😃

Zaskar

Citaat van: yakkoox op 30 oktober 2015, 20:31:40
Mijn m135i heeft stage 2, met enkel de downpipes, dus zonder intercooler en luchtfilter al 426pk en 550nm. Maar door uw koppel zal de uwe wel veel bruter aanvoele!

Die 426pk was dat ook op de bank van bij BR-performance?

Memphiss

Ik heb ook geen andere luchfilter, juist volledige Akra en intercooler

Memphiss

426pk is niet slecht ;) is dat bij u ook geen N55 blok ipv N54?

L0RENZ0

Hoe voelt de wagen aan tegenover de standaard waardes ?
Al horen zeggen dat de wagen beter zou rijden/handelen dan een aangepaste (400pk-600nm ).
In ieder geval zeer mooie getallen alsook een knappe wagen.

Nog geen gedachten gehad om naar 18'' wielen over te stappen ? Die 19'' wielen rijden verdomd agressief imo..

GeoBem007

Citaat van: Memphiss op 30 oktober 2015, 21:27:28
426pk is niet slecht ;) is dat bij u ook geen N55 blok ipv N54?

Jup, M135i is N55 :)

Citaat van: H.LorenzoPhotography op 31 oktober 2015, 16:53:41
Al horen zeggen dat de wagen beter zou rijden/handelen dan een aangepaste (400pk-600nm ).

Nog geen gedachten gehad om naar 18'' wielen over te stappen ? Die 19'' wielen rijden verdomd agressief imo..

Wnr krijgen we hier een topic, Lorenzo? :)

Memphiss

Citaat van: H.LorenzoPhotography op 31 oktober 2015, 16:53:41

De wagen rijdt in elk geval stukken soepeler, hij gaat vlotter door de toeren heen. Ook was het origineel gedaan op 5900rpm nu gaat hij lekker door tot 6500rpm, wat ook wel leuk is :) Mijn "drone" van mijn uitlaat bij 2750-3000 toeren is wel weg, wat ook positief is.

Neen 18" is nog niet in mij opgekomen, vindt het persoonlijk een van de mooiste BMW wielen van die generatie :) Heb daarvoor altijd runflatbanden gehad, dus dit rijdt voor mij supercomfortabel :)

L0RENZ0

Citaat van: Memphiss op 31 oktober 2015, 18:42:54
De wagen rijdt in elk geval stukken soepeler, hij gaat vlotter door de toeren heen. Ook was het origineel gedaan op 5900rpm nu gaat hij lekker door tot 6500rpm, wat ook wel leuk is :) Mijn "drone" van mijn uitlaat bij 2750-3000 toeren is wel weg, wat ook positief is.

Neen 18" is nog niet in mij opgekomen, vindt het persoonlijk een van de mooiste BMW wielen van die generatie :) Heb daarvoor altijd runflatbanden gehad, dus dit rijdt voor mij supercomfortabel :)
Het zijn inderdaad de mooiere OEM wielen op de markt. Maar de wagen is enorm vinnig op die 19" wielen.
Mooi topic en goede keuze qua mods. Hoe klinken de downpipes in jou ogen ? Overdreven ? In de 'stille stand' van de Akraprovic is dit te luid naar jou zin ? Of is dit gewoon zoals hij normaal klinkt ?

Memphiss

Citaat van: H.LorenzoPhotography op 31 oktober 2015, 19:46:12
Het zijn inderdaad de mooiere OEM wielen op de markt. Maar de wagen is enorm vinnig op die 19" wielen.
Mooi topic en goede keuze qua mods. Hoe klinken de downpipes in jou ogen ? Overdreven ? In de 'stille stand' van de Akraprovic is dit te luid naar jou zin ? Of is dit gewoon zoals hij normaal klinkt ?

Thx :)

De downpipes klinken wel een stuk harder bij het starten, omdat dan de kleppen nog een 2tal seconden open staan. Als ze toe zijn klinkt hij iets luider dan origineel.
Bij het gewoon rijden met de kleppen toe, klinkt hij iets bruter bij het vol gas geven dan de originele uitlaat, binnen hoor je zo goed als niets. Met de kleppen open is het echt wel luid en valt het binnenin wel nog goed te doen qua lawaai. Maar volgas met kleppen open is echt genieten binnen in de auto, de sound is super dan :D

L0RENZ0

Citaat van: Memphiss op 31 oktober 2015, 20:37:24
Thx :)

De downpipes klinken wel een stuk harder bij het starten, omdat dan de kleppen nog een 2tal seconden open staan. Als ze toe zijn klinkt hij iets luider dan origineel.
Bij het gewoon rijden met de kleppen toe, klinkt hij iets bruter bij het vol gas geven dan de originele uitlaat, binnen hoor je zo goed als niets. Met de kleppen open is het echt wel luid en valt het binnenin wel nog goed te doen qua lawaai. Maar volgas met kleppen open is echt genieten binnen in de auto, de sound is super dan :D
Hoeveel decibel maakt de wagen met de kleppen toe ? Als dit onder de 95db is zou dit super zijn. Want voor diverse trackdays/circuits zou dat goed van pas komen dat je de kleppen kan dichtzetten en gewoon gerust rijden die dag zonder problemen.

Hopelijk hoor ik deze eens irl ;-)

Memphiss

Hoh dat zou ik niet meteen kunnen zeggen, maar ik denk niet dat het meer is dan 95DB met de kleppen toe. Klinkt eigenlijk redelijk "normaal" dan. Volgens akrapovic 2DB meer dan stock 83DB ipv 81DB

yakkoox

Citaat van: Zaskar op 30 oktober 2015, 20:45:05
Die 426pk was dat ook op de bank van bij BR-performance?
de mijne is inderdaad ook op de bank van BR, dus over het verschil van testbank valt al niet te twisten :)

@Memphiss is inderdaad een n55, daarmee dat uw koppel een beetje meer is ;)

L0RENZ0

Citaat van: Memphiss op  1 november 2015, 09:08:59
Hoh dat zou ik niet meteen kunnen zeggen, maar ik denk niet dat het meer is dan 95DB met de kleppen toe. Klinkt eigenlijk redelijk "normaal" dan. Volgens akrapovic 2DB meer dan stock 83DB ipv 81DB
Super ! Ik bekijk het eens. Veel werk aan om te installeren ? En voor de keuring lijkt dit een no-go. Maar in realiteit kunnen ze dit niet zien ?

Memphiss

Euhm de Akra evolutionlijn met kleppen is ok voor de keuring, wel alleen met kleppen open. Anders komt de lambda waarde te hoog. Met de downpipe erbij is het idd een no-go.
Ze zijn toch wel redelijk wa uren bezig geweest om die wirelesskit te installeren

L0RENZ0

Citaat van: Memphiss op  1 november 2015, 17:34:42
Euhm de Akra evolutionlijn met kleppen is ok voor de keuring, wel alleen met kleppen open. Anders komt de lambda waarde te hoog. Met de downpipe erbij is het idd een no-go.
Ze zijn toch wel redelijk wa uren bezig geweest om die wirelesskit te installeren
De Akraprovic (volledige lijn) heb ik al inclusief de wirelesskit. Alleen die downpipes nog niet en twijfel ik voor.

Memphiss

Citaat van: H.LorenzoPhotography op  1 november 2015, 19:04:18
De Akraprovic (volledige lijn) heb ik al inclusief de wirelesskit.

Daarmee geraak je zonder probleem met door de keuring als je de kleppen open doet terwijl ze de uitstoot testen, is iets luider dan, maar zijn alle waardes wel ok ;)

yakkoox

Citaat van: H.LorenzoPhotography op  1 november 2015, 19:04:18
De Akraprovic (volledige lijn) heb ik al inclusief de wirelesskit. Alleen die downpipes nog niet en twijfel ik voor.

Wil je je kist ook eens voorstellen, ben best benieuwd naar de jouwe :gayfight:

Bananenman

2023 Tesla Model 3 RWD
2022 MV Agusta Brutale 800 Rosso

Memphiss

Hij wilt de spanning nog wa opbouwen zeker ;)

L0RENZ0

Citaat van: yakkoox op  2 november 2015, 13:11:37
Wil je je kist ook eens voorstellen, ben best benieuwd naar de jouwe :gayfight:
Citaat van: Bananenman op  2 november 2015, 13:21:04
:exactly: :D
Citaat van: Memphiss op  2 november 2015, 13:42:02
Hij wilt de spanning nog wa opbouwen zeker ;)
Ik moet jullie meegeven dat er geen topic komt van de wagen om bepaalde redenen. Misschien eens te bezichtigen op een M&G of een trackday/driftdag.

Memphiss

YannickBRP

Is en blijft mijn droombak! Ooit komt er zo eentje

Jouw M135i is dan ook inderdaad een N55 idd en zoals ik toen al zei by far de snelste M135i (stage 2) die we al gehad hebben :exited:.

Héél mooie 1M nogmaals, staat ook nog steeds op mijn verlanglijstje. Zeker de velgen niet veranderen, zijn perfect zo!  :wow:

Jullie twee wagens zal ik niet snel vergeten trouwens, héél mooie Bimmers met de nodige power.

groetjes
Yannick
BR-Performance