Main Menu

2017 - F87 - ///M2 LCI

Gestart door Ice_ken, 10 november 2020, 10:50:19

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ice_ken

Mods doen niet altijd wat je ervan verwacht en soms moet je dan eens terugkeren op je stappen....

Ik merkte de laatste tijd dat ik soms echt geen zin had om met de M2 te rijden, ik stak het op alles behalve de auto zelfs...de slechte wegen, de politie, de carspotters die u constant filmen enzoverder. Uiteindelijk reed ik er onlangs mee en dacht ik bij mezelf, het is toch geen pretje met dat gerammel van de camberplaten en hoe stijf die vering is. Dat gerammel werkte al langer op mijn systeem en was al reden genoeg om er niet meer mee te rijden (in mijn perfectionistisch brein).

Wat gaan we hiervoor ondernemen? Millway heeft blijkbaar een update gedaan aan hun camberplaten waardoor de NVH beter zou moeten zijn (dit is de street versie met PU bushings ipv een monoball). Met Millway gesproken en inderdaad, kitje is besteld dus ik wou de camberplaten er af halen zodat ik die kit kon installeren en de keuring kon regelen voor de öhlins schroefset, tijdelijk dus de originele topmounts steken. Vandaag dan eindelijk tijd gehad en op een uurtje zaten de originele er terug onder, direct ook de dempers 4 clicks minder stijf gezet.

Na een testrit van een paar km later bleek dit toch een goeie beslissing, de auto rijdt terug goed met meer soeplesse in de dempers en minder trillingen en geluid. Je moet wel weten dat wegen rondom mijn woonplaats rondom mijn woonplaats ronduit slechts zijn maar het opzet is wel geslaagd en ik krijg terug goesting om ermee te rijden.
De camberplaten komen er niet terug op en ik een andere weg op ga om meer camber op de vooras te krijgen.
2017 BMW M2
2021 Ducati Streetfighter V4S
2008 Aprilia RSV 1000 R
2024 BMW iX1 (firma)

Avus_3.0

Idd soms is minder beter, je kan blijven modden maar eens je een set up voor uw wagen gevonden hebt waarbij je content bent blijf je er beter af. Een compromis zoeken tussen circuit en openbare weg waar je u het best kunt bij vinden en het meeste plezier beleefd aan de wagen...
* Skoda Octavia RS245 (Daily): Motec Gt-one wheels en eibach springs
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Karbonius CSL airbox, Eisenmann uitlaat,  Karbonius veerpootbrug, KW V2 schroefkit, Custom BBS LeMans
* Ducati 851 (wsbk repl): Termignoni, PP tuning radiale remhendel ...
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

kietekiet

#212
Sommige mods zijn gewoon overkill als je merendeel op de openbare weg zit met een M2. Die bakken komen al zodanig goed van de fabrieksband gerold, dat je eigelijk geen reet voelt van camberplates bij sportief straat gebruik, als de bandjes grip verliezen houd het op!
Nog maar te zwijgen van overgevoeligheid voor spoorvorming.
Gewoon goei aftermarket instelbare schokdempers en een custom uitlijning is meer als voldoende voor wat te gaan scheuren rond de kerk. Voor een pure tracktool is het uiteraard een ander verhaal,om die 1/10 van een milliseconden er af te persen op een rondje Nürburgring. Vind mijn oem M2 G87 zelfs beter rijden puur qua bochtenwerk, dan mijn ex M2 F87 met al die mods erop. Ken iemand met een M2 F87 CS die was overgestapt naar de G87 M2, en los van het feit dat er een hoop extra elektronica is ingepompt voelt die chassis even stijf aan dan zijn ex CS. De  fabrieksaf uitlijning van zowel de M2 F87 CS als de G87 M2 is meer gefocust op onderstuur, maar dat verschil is verwaarloosbaar op de openbare weg. De limiet van zo'n wagen opzoeken tussen al die kiekens op de baan die bang zijn om op't gas te duwen is al een groot risico op zich de dag van vandaag.
2009-2011: Bmw M3 E30 - 2011-2012: Lotus Elise R - 2013-2014: Lotus Exige RGB - 2015-2017: Bmw M4 Ac Schnitzer powered - 2017-2018: Bmw F80 M3 manual gearbox - 2018-2019: Bmw M3 3.0 E36 - 2019-2021: Bmw M140i - 2021-2023: Bmw M2 N55 DKG - 02/2023 - 08/2023: Honda S2000 VSA - 2023-2024: Ariel Atom 3 supercharged + M2 N55 -
04/2024 - 09/2024: Bmw M2 G87 - 09/2024 : Toyota GR Yaris Gen1 future (project) Toyota Yaris Gen2 (collectors item).

Ice_ken

Citaat van: Avus_3.0 op 17 augustus 2024, 10:24:25Idd soms is minder beter, je kan blijven modden maar eens je een set up voor uw wagen gevonden hebt waarbij je content bent blijf je er beter af. Een compromis zoeken tussen circuit en openbare weg waar je u het best kunt bij vinden en het meeste plezier beleefd aan de wagen...

wel ik denk dat ik voor de camber correctie hubs zal gaan en dan vervolgens een goeie uitlijning. OE NVH en iets meer negatief camber, lijkt me een redelijk goed compromis voor 99% straat, 1% circuit.
2017 BMW M2
2021 Ducati Streetfighter V4S
2008 Aprilia RSV 1000 R
2024 BMW iX1 (firma)

Ice_ken

Vandaag naar de keuring voor verlaging en periodieke keuring geweest. Blanco erdoor mits wat ombouw  :blah:
2017 BMW M2
2021 Ducati Streetfighter V4S
2008 Aprilia RSV 1000 R
2024 BMW iX1 (firma)

Zepke

Die keuring toch altijd, weer een jaar ervanaf zegt!
Zoals hem nu staat erg smaakvol, doe je goed  ;)

Ice_ken

Upgrades waren toegekomen:
- upgrade voor de secundaire radiator (DO88)
- remkoeling achteraan



Andere jobkes TODO:
-claxon fixen (beugel afgebroken, lag los in de bumper)
-remkoeling vooraan er terug opsteken
-Pagid remblokken steken rondom
-splitter terug monteren (na keuring)

Tijdens de werken:


Radiator DO88 tov origineel:


Gemonteerd, koelvloeistof vervangen, ontlucht:


Remkoeling gemonteerd en stofschild aangepast:


Intussen zit alles terug in elkaar en is de auto klaar voor de volgende trackday.
2017 BMW M2
2021 Ducati Streetfighter V4S
2008 Aprilia RSV 1000 R
2024 BMW iX1 (firma)

sjoerd94

Los van de mooie werken en dikke upgrades, ben je niet bang een tegel te breken in je garage? ::)  Ik leg altijd een plankje onder mijn krik :wiggleyes:

Ice_ken

Citaat van: sjoerd94 op 23 september 2024, 12:36:43Los van de mooie werken en dikke upgrades, ben je niet bang een tegel te breken in je garage? ::)  Ik leg altijd een plankje onder mijn krik :wiggleyes:

gohja, daarvoor heb je reserves liggen zeker, momenteel zijn er al een paar gebroken omdat er te weinig lijm onderzat. Ik kan ze zelf vervangen hoor, dus dat is een werkje voor binnenkort.
2017 BMW M2
2021 Ducati Streetfighter V4S
2008 Aprilia RSV 1000 R
2024 BMW iX1 (firma)

Ice_ken

Wat een mooi namiddagje Zolder had moeten worden was na 1 sessie weeral gedaan voor een compleet onverwachte reden. Op zolder ben ik nu toch al een aantal keer geweest met deze auto en nog nooit was geluid een probleem, tot vandaag. Eerste sessie eraf gehaald met 98.4DB, goed ja de kleppen stonden open en ik was in ongeloof gezien dit toch al niet meer de eerste keer was met deze auto. Dus klep dichtgezet, klonk stiller dus mag geen probleem meer zijn dacht ik. Voor de zekerheid ook maar wat gas terug genomen op het meetpunt. Helaas, 3 rondjes later heb ik blijkaar 103.7DB op de klok gezet en zat mijn dag er dus op. Ik ben volledig in ongeloof eigelijk, in de filmpjes kan je zelfs horen dat het minder luid is dus ik snap er niets van.

Los daarvan; de auto zelf is gewoon een pak sneller in een rechte lijn en iets trager in de bochten door gebrek aan camber vooraan(camberplaten weg). Temperaturen bleven stabiel en de remmen oververhitten niet. Dusja test opzich wel geslaagd zeker? Geen enkel clean rondje gehad maar de laptimer zegt theoretische best 1m51.88.

2017 BMW M2
2021 Ducati Streetfighter V4S
2008 Aprilia RSV 1000 R
2024 BMW iX1 (firma)

Avus_3.0

Dat is echt wel k*t, zeker omdat de kleppen dichtstonden en je de vorige keren hier geen problemen mee gehad hebt. Hoe zit het dan met het inschrijvingsgeld, krijg je hier een deel van terug want je hebt dan maar 1 sessie gereden? Bij de trackdays van moto's heb je ook dagen zonder DB beperking, dat is altijd het veiligste want zelfs met db killers ben je ook nooit zeker...
* Skoda Octavia RS245 (Daily): Motec Gt-one wheels en eibach springs
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Karbonius CSL airbox, Eisenmann uitlaat,  Karbonius veerpootbrug, KW V2 schroefkit, Custom BBS LeMans
* Ducati 851 (wsbk repl): Termignoni, PP tuning radiale remhendel ...
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

Ice_ken

Citaat van: Avus_3.0 op 30 september 2024, 12:32:35Dat is echt wel k*t, zeker omdat de kleppen dichtstonden en je de vorige keren hier geen problemen mee gehad hebt. Hoe zit het dan met het inschrijvingsgeld, krijg je hier een deel van terug want je hebt dan maar 1 sessie gereden? Bij de trackdays van moto's heb je ook dagen zonder DB beperking, dat is altijd het veiligste want zelfs met db killers ben je ook nooit zeker...

nee ik heb er niet achter gevraagd, maar inderdaad het zullen dagen zonder DB limiet worden dan denk ik. Maar goed op SPA is het ook max 103db dusja.
2017 BMW M2
2021 Ducati Streetfighter V4S
2008 Aprilia RSV 1000 R
2024 BMW iX1 (firma)

Ice_ken

volgende mod: correctie hubs voor halve graad meer negatief camber (+ alle bouten en moeren nieuw).

2017 BMW M2
2021 Ducati Streetfighter V4S
2008 Aprilia RSV 1000 R
2024 BMW iX1 (firma)