[F11] Comforttoegang rechter kant opent vanzelf

Gestart door Bilal Dariyeri, 16 juni 2019, 11:51:04

Bilal Dariyeri

Hallo iedereen
Mijn Bmw F11 2013 facelift heeft laatste tijd problemen met comforttoegang als we de auto afsluiten en komen aan de rechterkant te staan springt die vanzelf terug open. Je hoort constant een 'klik'-geluid. Hetzelfde geluid als je deuren niet op slot zijn en je drukt nogmaals op de knop van je afstandsbediening om de deuren te openen. Weten jullie wat de oorzaak is? Kunnen jullie me wegwijs maken aub?
Alvast bedank.

Verstuurd vanaf mijn SM-N950F met Tapatalk

Removed03

Hoogstwaarschijnlijk de deurklink die defect is. Komt vaak voor.. Bestellen bij BMW en vervangen (worden geleverd in kleur). Of een goedkopere optie: de stekker losmaken. Comfort toegang werkt dan niet meer op de betreffende deur. De rest van het systeem blijft wel actief.

Bilal Dariyeri

Citaat van: Jean op 17 juni 2019, 23:13:00
Hoogstwaarschijnlijk de deurklink die defect is. Komt vaak voor.. Bestellen bij BMW en vervangen (worden geleverd in kleur). Of een goedkopere optie: de stekker losmaken. Comfort toegang werkt dan niet meer op de betreffende deur. De rest van het systeem blijft wel actief.
Dank u Jean voor uw inbreng... zal eens proberen.

Verstuurd vanaf mijn SM-N950F met Tapatalk

jeroenvg

Ik heb precies hetzelfde probleem bij mijn F11.
Blijft maar open gaan en je hoort een tikkend geluid bij alle portieren. OPEN OPEN OPEN
Deurklinken vervangen, helpt niet. ISTA D: geen foutcodes....
Hoe het op te lossen??

TdV

Iemand die Jeroen kan helpen en mij ook. Ik heb een 6 jaar oude f11 en heb hetzelfde probleem. Enkele maanden geleden een nieuwe accu erin laten zetten en ik denk (???) dat het euvel sindsdien ontstaan is, heb nog nooit problemen gehad met keyless

DaviT

Citaat van: TdV op 27 september 2022, 12:52:29
Iemand die Jeroen kan helpen en mij ook. Ik heb een 6 jaar oude f11 en heb hetzelfde probleem. Enkele maanden geleden een nieuwe accu erin laten zetten en ik denk (???) dat het euvel sindsdien ontstaan is, heb nog nooit problemen gehad met keyless

Je kan testen als het aan de klink ligt, losmaken en dan de stekker ontkoppelen en los in de deur steken.
Je hebt dan wel even geen verlichting/comfort toegang meer aan die klink maar zo weet je als het aan die klink ligt of niet.

japhart

Heren,

Ik heb zelfde probleem, wat was de oplossing? Deurgreep buitenkant met keyless entry bestuurderszijde was stuk al reeds half jaar maar nooit vervangen, totdat hij ook automatisch open ging na half jaar. Toen wel vervangen. Maar gaat nog steeds automatisch open en blijft tikken als in de buurt. Ook hoge accuontlading in nacht, waarschijnlijk komt systeem niet in slaap.

stef63

Het zal toch aan de deurklinken zijn , gaan defect en zeker bij regen weer (water op de klink).
kan je best proberen met de sleutel bij je (zonder te bedienen) en zo rond de auto lopen.
Van de voorkant naar de voordeur links en rechts en van achteren links en rechts en kijken op welke kant die reageert.
en natuurlijk met zo een probleem melding verhoogde accu ontlading of lage batterij stand , ( auto wordt  steeds wakker gemaakt door de defecte deurklink)

japhart

Nee ligt niet aan de deurklink, want die is vervangen, zie mijn bericht. De deurklink was al een halfjaar kapot zonder rare bijeffecten. Het werkte alleen niet bij aanraking (zowel sluiten als openen niet), maar verder geen rare klachten. Maar het automatisch opengaan is half jaar later begonnen, auto heeft ook moeite met starten, althans het zien van de sleutel, soms 3x drukken voordat hij start. Accu is nieuw en vernieuwd na melding ontlading, dus het ligt niet aan nieuw accu. Ik denk dat het zit in de antennes. Er zitten volgens mij meerdere antennes rondom de auto. Het probleem zit ook alleen maar aan de bestuurderskant. Niet rechts en niet achter.

stef63

4 antennes  buiten ( in iedere deurklink) voor toegang tot de auto en sluiten van de auto.
3 antennes binnen in de auto voor , een in de koffer ,een midden console voor en een midden console achter voor registratie of de sleutel in de wagen aanwezig is ,en dus mag starten .
eens proberen met reserve sleutel .
geen metaal , of stoorzender ( gsm , coyote toestel) aan de antennes rond middenconsole.

SG20

Citaat van: jeroenvg op 11 augustus 2021, 18:47:33Ik heb precies hetzelfde probleem bij mijn F11.
Blijft maar open gaan en je hoort een tikkend geluid bij alle portieren. OPEN OPEN OPEN
Deurklinken vervangen, helpt niet. ISTA D: geen foutcodes....
Hoe het op te lossen??

Ik heb op dit moment het zelfde probleem hoe hebben jullie dit opgelost?