Main Menu

Recente berichten

#1
Non Bimmer / Re: 2015 - Audi S8 D4
Last post by BMWalpina - Vandaag om 15:43:11
Citaat van: Salva op  7 oktober 2024, 15:39:12Als je nu scrolt tussen de voor en na foto's, dan denk je van zo had het origineel eigenlijk gemoeten toch :)

Goed bezig!  :thumbsup:
Thx, dat apprecieer ik!!
Ik ben ook van dat gedacht, zo had die moeten zijn!

Stealth maar toch BAM!! :p
#2
Non Bimmer / Re: 2015 - Audi S8 D4
Last post by BMWalpina - Vandaag om 15:42:13
Eindelijk eens tijd gemaakt om die APR bobijnen en NGK Racing Competition bougies erin te steken...

Wat was me dat een werkje met al die kabelbomen, kabels en stekkertjes langs alle kanten!

Maar kom was wel weer eens iets leuks.

Bougies waren geplaatst de dag dat ik de wagen gaan halen ben, aangezien hij die dag gekeurd was en zijn onderhoud had gekregen.

Maar hier waren de origineel voorgeschreven Bosch bougies geplaatst. Die niet slecht zijn, maar bij hogere pk en temperaturen toch wat minder zijn en kunnen afbrokkelen.

Dus daarom beslist van die NGK Racing Competition bougies te nemen.
En aangezien er een goede deal was, heb ik de APR bobijnen ook bijgenomen voor de betrouwbaarheid ervan

Dus bij deze wat sfeer foto's






#3
M2 / Re: 2024 - G87 - ///M2 - Saphi...
Last post by kietekiet - Vandaag om 15:39:38
Citaat van: flash op Vandaag om 15:35:42Optie 5 of 6.

Vind het ook wel vreemd dat uw vrouw nu wat gaat zeggen over taksen maar telkens die BIV is geen probleem  :wiggleyes:
Omdat ze vind dat het nu eindelijk moet stoppen met de staat te sponsoren aan Tax en Biv :toofunny:
#4
M2 / Re: 2024 - G87 - ///M2 - Saphi...
Last post by flash - Vandaag om 15:35:42
Optie 5 of 6.

Vind het ook wel vreemd dat uw vrouw nu wat gaat zeggen over taksen maar telkens die BIV is geen probleem  :wiggleyes:
#5
M2 / Re: 2024 - G87 - ///M2 - Saphi...
Last post by dadoke - Vandaag om 15:27:04
Optie 1!
Allebei te koop zetten en zien dat er 1 verkocht geraakt aan een correcte prijs, het lot zal beslissen of je met een manuele of automaat blijft rijden.

En Elise Final Edition / Cup 250 ?!  Heb je die prijzen al bekeken ... +70k is toch te gek voor een Elise met een paar pk meer dan de versie van een paar jaar eerder.

Exige V6 te duur qua taks zegt de vrouw, en diezelfde vrouw vond het wel goed dat je 2 Yarissen kocht?    ;D
#6
M2 / Re: 2024 - G87 - ///M2 - Saphi...
Last post by juve - Vandaag om 15:25:46
Citaat van: kietekiet op Vandaag om 13:54:12Ok..
Wat zullen we gaan doen.
Ga alles eens op een rijtje zetten.

Wat niet gaat doorgaan is een GT-R.
Zelfde shit al die G87 zwaar en non analoog, teveel elektronica op alles en nog wat.

-optie 1: Yarissen houden voorlopig nog wat van genieten, en te koop zetten voor een dikke prijs, en wachten tot de vis bijt. Om dan voor een Lotus Elise final edition te gaan moest er één te koop komen in de toekomst. V6 Exige mag niet van mijn vrouw omdat dat te veel aan tax kost jaarlijks.

-optie 2: weet nieuwe manuele FL yaris staan bij een dealer. Mijn twee inleveren voor overname, en content zijn tot mijn einde der dagen met een manuele facelift.

-Optie 3: twee Yarrisen inleveren  bij dealer, en een nieuwe Supra lightweight met manuele bak bestellen.

-Optie 4: weet tweedehands Supra lightweight staan voor 55k en die handelaar wil 22k opleggen voor mijn Yarissen als ik ze overlaat.

-Optie5: alles weg doen van auto's, geld op de rekening zetten.
En een psycholoog raad plegen voor af te kicken van mijn snelle wagen verslaving en mij een ander hobby zoeken.

Graag uw mening.



Optie 1 of optie 6: verkoop de minst leuke Yaris, zet het geld apart of investeer voor wat rendement. Hou en amuseer u met de andere. Dan heb je maar 1 keer BIV weggesmeten naar vadertje staat en kan je rustig nadenken of ander echt wel beter is. Als blijkt dat je er echt niet meer mee kan leven, verkoop je de 2de en kijk je wat er met het gecombineerde budget te doen is voor een vervanger.

Optie 5 zou ik ook niet over mijn hart krijgen, nog liever taks betalen dan ne psycholoog...
#8
M2 / Re: 2024 - G87 - ///M2 - Saphi...
Last post by dadoke - Vandaag om 15:11:35
Citaat van: kietekiet op Vandaag om 13:42:24Ja, klopt wel wat je zegt.
Een auto moet niet duur zijn om er fun aan te beleven.
Weet ook nog een Honda CRX vtec staan. Voledig gerestaureerd, zowel motor als chassis. 18k vragen ze er voor. Staat bij iemand die CRX'en als specialisatie/hobby heeft. Staan er een stuk of 8 te koop bij hem. Ook wel wat underpowered en kwak qua chassis, maar weegt rond 900kg met 160pk.
Don't do it.
Ook een crx gehad vroeger, en een tiental jaar geleden opnieuw één gekocht.
FWD zonder grip is fun, maar je bent het heel snel beu.
Die 2e crx is dan ook snel weer verkocht...
#9
M2 / Re: 2024 - G87 - ///M2 - Saphi...
Last post by r1sthebest - Vandaag om 14:32:51
Citaat van: kietekiet op Vandaag om 13:54:12Ok..
Wat zullen we gaan doen.
Ga alles eens op een rijtje zetten.

Wat niet gaat doorgaan is een GT-R.
Zelfde shit al die G87 zwaar en non analoog, teveel elektronica op alles en nog wat.

-optie 1: Yarissen houden voorlopig nog wat van genieten, en te koop zetten voor een dikke prijs, en wachten tot de vis bijt. Om dan voor een Lotus Elise final edition te gaan moest er één te koop komen in de toekomst. V6 Exige mag niet van mijn vrouw omdat dat te veel aan tax kost jaarlijks.

-optie 2: weet nieuwe manuele FL yaris staan bij een dealer. Mijn twee inleveren voor overname, en content zijn tot mijn einde der dagen met een manuele facelift.

-Optie 3: twee Yarrisen inleveren  bij dealer, en een nieuwe Supra lightweight met manuele bak bestellen.

-Optie 4: weet tweedehands Supra lightweight staan voor 55k en die handelaar wil 22k opleggen voor mijn Yarissen als ik ze overlaat.

-Optie5: alles weg doen van auto's, geld op de rekening zetten.
En een psycholoog raad plegen voor af te kicken van mijn snelle wagen verslaving en mij een ander hobby zoeken.

Graag uw mening.



Pak maar 5.
#10
M2 / Re: 2024 - G87 - ///M2 - Saphi...
Last post by Zaskar - Vandaag om 14:31:58
Citaat van: kietekiet op Vandaag om 13:42:24Ja, klopt wel wat je zegt.
Een auto moet niet duur zijn om er fun aan te beleven.
Weet ook nog een Honda CRX vtec staan. Voledig gerestaureerd, zowel motor als chassis. 18k vragen ze er voor. Staat bij iemand die CRX'en als specialisatie/hobby heeft. Staan er een stuk of 8 te koop bij hem. Ook wel wat underpowered en kwak qua chassis, maar weegt rond 900kg met 160pk.


In den tijd +- 1993-94 dat die CRX V-tec de max waren, reed ik met een Clio 16V wij hebben ons met die bakjes zot geamuseerd het kon niet op toen. Nu heb ik een dik jaar gelden met een Clio Williams gereden, pff wat sloeg dat tegen zeg. Wij zijn zo verwend met de wagens van deze tijd en PK's, dus steek daar nu geen geld 18K in zo een CRXske want dat gaat jou ook niet de voldoening geven die je zoekt. Allee dat is mij gedach hé  ;)