Nieuws:

Welkom op BimmerAndMore

Main Menu

1973 - E9 - 3.0 CSi

Gestart door Relexus, 17 december 2016, 02:08:06

B3noît

Proficiat met deze wondermooie E9!
Ik herken het verhaal van de zoektocht naar een gezond exemplaar toch wel best :)

Mooi te zien dat er inderdaad nog liefhebbers zijn :)

Veel plezier ermee!

Bananenman

Citaat van: Relexus op 22 december 2016, 20:48:56
Regio Gent.
Had die man nog een rode 1602 cabrio met perso plaat? En zoonlief een Z3 1.9i?  ^-^

Relexus

Citaat van: Bananenman op 23 december 2016, 12:37:49
Had die man nog een rode 1602 cabrio met perso plaat? En zoonlief een Z3 1.9i?  ^-^
Nee, die is het volgens mij niet.

d.fine

Heerlijk! Dikke proficiat! :thumbsup:
Niemand zal 'je scheef bekijken als je met deze naar een Z meet komt :greddy:
Kan ik hem eens irl bewonderen ;D

Proficiat :thumbsup:
'My ears are bleeding, my spine has a performant deformity and my arse has lost all feeling. It's a bit hardcore but somehow strangely appealing'

henotteke

Citaat van: d.fine op 25 december 2016, 09:05:04
Kan ik hem eens irl bewonderen ;D

Proficiat :thumbsup:

we kunnen natuurlijk ook altijd eens en oldtimer meet doen he

B3noît

Citaat van: henotteke op 25 december 2016, 09:51:42

In favour  :thumbsup:

Relexus

Citaat van: d.fine op 25 december 2016, 09:05:04
Dank!
Maar, de Z-meet is de Z-meet hè!
Misschien er naartoe rijden met een trailer achter de E9.  ^-^

Citaat van: henotteke op 25 december 2016, 09:51:42
Ik ben erbij!  8)

Snorkel

Hoe zit dat hier met deze classic?  :)
München - 3 - Die Gefallenen
München - Z - Der Friseur
Stuttgart - C - Der Zühalter

Relexus

Citaat van: Snorkel op 12 maart 2017, 20:34:09
Hoe zit dat hier met deze classic?  :)

Deze classic zit nog in z'n winterslaap. Afgelopen weekend was ik niet thuis, anders had ie zeker even naar buiten gemogen.
De komende periode bij goed weer wat ritjes plannen om de auto beter te leren. Meer dan 150 km heb ik er nog niet mee gereden.
Maar, maak je geen zorgen, dat gaat wel goed komen!  8)

Relexus

Citaat van: Jerry_DM op 29 december 2017, 16:37:30

Citaat van: Relexus op  7 juli 2016, 23:56:50
Wat een fantastische wagen zeg!  ;)

Nu is het de jouwe :)
Intussen een nieuwe Z3 Coupé in de garage en binnen 2 weken de nieuwe M140i  :///M:
Hoe loopt alles met de wagen Roel?

Groetjes Jeremy

@Jerry_DM . Dat gaat prima hier met de E9 bij z'n nieuwe baasje! :thumbsup:  Ik heb er minder kilometers mee gereden dan gepland. Komt vooral omdat de wagen momenteel niet bij mij thuis staat gestald. Dus dat maakt het gewoon lastiger om een rit te maken. Dat moet echt gepland worden momenteel. Maar als het goed is, krijgt hij binnenkort een nieuw onderkomen. Dus komend jaar verwacht ik meer kilometers te maken.

Recent de onderkant nog opnieuw laten behandelen met antiroest. Ik was niet onder de indruk van de tectylbehandeling die aanwezig was. En wist dus ook niet precies wat daaronder verstopt zat. Maar goed ook, want er zijn nog enkele "rottige" plekjes  :thinking: naar boven gekomen die daarmee meteen gerestaureerd konden worden. Daarna een volledige Dinitrol behandeling laten doen inclusief de holle ruimtes.

De originele motor is nu bij de restaurateur. Dat gaat het volgende project worden, maar dat heeft geen haast!

flash

'11 Opel Vectra A 1.8 GLS => verkocht '13-'14 BMW e34 525i touring '94 => verkocht '14-? BMW e30 324td touring '89 => ongeval en afbraak '16-? BMW e30 324td touring '90 => project
'11-'13 Audi A4 B6 1.9 TDI '01 => verkocht '13-'15 BMW e30 320i=>325i 24v 4d '84 => verkocht '15-? BMW e34 M5 3.6 '89 => garage queen '17-? BMW e30 316i touring '94 => afbraak?
'11-'14 BMW e30 320i NFL 4d '87 => ongeval en afbraak '13-'16 BMW e30 324td 4d '90 => ongeval en afbraak '15-'18 Citroën Berlingo LV 1.6 HDI '06 => verkocht '18-? Nissan Terrano II LV 3.0 TDi '04 => daily beast
'12-'13 BMW e30 318i touring '89 => afbraak [/

stoffie

Iksree

- Signature adjusted for being outdated-

Avus_3.0

* Skoda Octavia RS245 (Daily): Motec Gt-one wheels
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Karbonius CSL airbox, Eisenmann uitlaat,  Wiechers veerpootbrug, KW V2 schroefkit, Custom BBS LeMans
* Ducati 851 (wsbk repl): Termignoni, PP tuning radiale remhendel ...
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

B3noît

Top!

voor welke veren heb je gekozen?

DanyDC

Nog steeds een van de mooiste coupé's die ze gebouwd hebben en dit is wel een heel fraai exemplaar  :thumbsup:

Snorkel

München - 3 - Die Gefallenen
München - Z - Der Friseur
Stuttgart - C - Der Zühalter

FJRdude

Hier word ik vrolijk van  :thumbsup:  :thumbsup:
Dat subtiele verlagingske maakt de auto echt wel af, al zullen de puristen mogelijks zeggen dat het deze auto misstaat - ik ben fan van deze wagen, zelfs zonder 'm in het echt te zien!
Je leeft maar 1 keer?  Neen, leven doe je elke dag, sterven, dat doe je maar 1 keer.