Nieuws:

Welkom op BimmerAndMore

Main Menu

1984 - E24 - 635csi

Gestart door dzow, 23 maart 2014, 21:11:12

dzow

Hallo iedereen,

Bij deze zal ik mijn auto ook (nog) eens voorstellen hier.
Zoals velen hier wel weten heb ik S62M zijn bmw 635csi overgekocht.
Superauto maar er is zeker nog wat ruimte voor verbetering!!   :thumbsup:

Dus op het to-do lijstje:

--> Opnieuw spuiten van het dak omdat de vernislaag hier op enkele plekken is afgebladderd...
Er wordt meteen ook een roestplekje in de dorpel weggewerkt zodat het chassis terug volledig goedstaat...

--> Controlelampjes in het dashboard die blijven branden oplossen (reset werkt niet maar blijkbaar ligt het probleem hier bij een klein batterijtje in het dashboard)
Dus dashboard demonteren en batterij vervangen  :thinking: Als iemand hier al ervaring mee heeft hoor ik het graag  :bow:

--> Bestuurdersstoel herstellen en opnieuw opvullen + bijrijdersstoel meteen mee aanpakken

--> Lager van voorwiel vervangen om technisch weer 100% te staan

--> Raamrubbers en kofferbakrubber vervangen

--> Chroom van voorbumper vervangen (weet iemand of dit apart te verkrijgen is --> erg weinig info over te vinden)

--> Full Detail om al het mooie werk terug wat in de verf te zetten

Evt. op termijn ook is bij stef langsgaan om te zien hoeveel paardjes er nog zijn en of er nog enkele hengsten bij te prutsen zijn  :exited:

Foto's volgen snel --> de meesten hier zullen de auto wel kennen...
Morgen naar de spuiter dus vanaf nu zal het allemaal sneller gaan en dan hoop ik jullie allemaal eens tegen te komen op een of andere meeting  :bump:

Deze foto komt trouwens nog uit het  oude topic van S62M

Titleist

Knap! Mooi om te zien dat je deze heerlijke 6 de nodige aandacht gaat geven.

725

BMW " There is no substitute "

VW Golf 1.0i A 05/2018
BMW e39 520i 09/1997 - Montrealblau (Ingeruild)
BMW e32 735i A 04/1988 - Lachssilber

b_ken

De herlaadbare NiCd batterijtjes op het SI printje zijn inderdaad een delicaat punt bij deze instrumenten combi's.

De SI moet wel nog te resetten zijn als enkel de batterijtjes defect zijn. Van zodra de batterij los gekoppeld wordt (of het contact af gezet wordt, ik ben niet meer zeker welk van de 2) dan staat het SI printje weer op "rood".
Als het zelfs niet meer te resetten is dan vrees ik dat er meer mis dan gewoon defecte batterijtjes. Het zou niet de eerste zijn waar de batterijtjes uitgelopen zijn, en hierdoor het SI printje een beetje "opgevreten" hebben.
Er zijn replica SI printjes te koop die geen batterijtjes meer bevatten. Niet echt goedkoop, en ik dacht ook niet volledig zonder problemen.
Ik dacht dat stoffie hier ervaring mee had.

stoffie

Klopt, niet echt goedkoop en dat van mij stond na een paar maand al terug op rood (opeens, niet volgens normale afloop van groen naar geel naar rood). Is ook niet meer te resetten. Dan heb je 180 euro betaald, geen idee waarom dat ding al niet meer werkt.

Ga het er een dezer weer eens uithalen, en misschien mijn originele print terug van batterijtjes voorzien, desnoods met draadjes naar een locatie waar de batterijtje makkelijk te vervangen zijn want half het dashbord uitbreken doe je ook niet zo maar eventjes.

Alleszins was ik wel van plan om dan ook eens de volledige tellerpartij door te solderen, want mijn verlichting is ook soms aan en af, alnaargelang welke put je in rijdt  :o

JD1981

Prachtige aankoop. Véél rijplezier ermee.

dzow

Citaat van: stoffie op 30 maart 2014, 20:01:58
Klopt, niet echt goedkoop en dat van mij stond na een paar maand al terug op rood (opeens, niet volgens normale afloop van groen naar geel naar rood). Is ook niet meer te resetten. Dan heb je 180 euro betaald, geen idee waarom dat ding al niet meer werkt.

Ga het er een dezer weer eens uithalen, en misschien mijn originele print terug van batterijtjes voorzien, desnoods met draadjes naar een locatie waar de batterijtje makkelijk te vervangen zijn want half het dashbord uitbreken doe je ook niet zo maar eventjes.

Alleszins was ik wel van plan om dan ook eens de volledige tellerpartij door te solderen, want mijn verlichting is ook soms aan en af, alnaargelang welke put je in rijdt  :o

Bij mij branden niet enkel de lampjes die aftellen maar ook de service en inpection lampjes (de 2 oranje)
Ik zou ook graag het originele houden...
Mijn tellerpartij werkt behalve soms de verbruiksmeter en mijn benzinepeil... dus misschien toch eens iets meer aan de hand :blink:
Nu sta ik niet enorm te  springen om dis dashboard uit te breken maar zit niet veel anders op vrees ik  :censor:
Binnenkort gaan de voorzetels eruit dus denk dat dan het beste moment zal zijn, indien iemand de drang voelt om mij bij te staan Let me Know!!  :exited:

b_ken

Zo een hels karwei is het nu ook weer niet om de instrumentenkombi uit te nemen, liefst niet breken. Misschien wel even op voorhand TIS eens raadplegen of een on-line "how-to" zoeken. (zal  wel te vinden zijn denk ik)
Zodat je tenminste weet waar je moet beginnen en waar de schroefjes verstopt zitten.

dzow

Voila eerste  werkje is al gedaan: het dak is weer helemaal gaaf gespoten  :clap:
Ik ben wel een voor foto vergeten nemen dus kan het verschil niet laten zien  :wiggleyes: :thinking:
momenteel staat hij lekker warm in een garage, weliswaar zonder zetels want die worden deze week hersteld. :wow:
dus nu ik ruimte heb ga ik deze week meteen ook eens aan de slag met het dashboard...
en dan gaan we meteen voor een grondige interieurreiniging gaan zodat dit weer als nieuw is.

nog wel wat werk aan maar het komt goed  :thumbsup:

foto's moet ik nog ff uitzoeken, ben geen computerheld dus verkleinen van foto's vraagt ff tijd  :jpshakehead:

dzow

op deze moment bezig met het vervangen van de SI batterijtjes...
valt idd allemaal supergoed mee...
instrumentenpanneel is er al uit nu dat nog demonteren..  :clap:
wel enkele draden moeten knippen omdat de contactjes te vast zaten  :jpshakehead: maar gewoon terug deftig solderen en dan komt alles goed  :thumbsup:

dzow

ok zijn deze batterijen er bij iedereen ingekleefd of is dit enkel bij mij zo??
denk dat ik het erg fijne elektronicawerk beter aan een kenner overlaat...
nu ff op zoek naar iemand die me hierbij kan helpen  :wiggleyes:
eens kijken morgen bij bmw dealer... eigenaars hier zijn zelf nogal fervent met oude bmw's bezig dus mmisschien kan iemand me hier wel helpen..

b_ken

Ik kan u wel helpen met het elektronica geknutsel.
Batterijen kunnen idd. behalve gesoldeerd ook gelijmd zitten. Heb je andere batterijen die voorzien zijn van soldeerlipjes, of waar draadjes aan zitten ?

dzow

Ik heb nog geen andere batterijen...
Dus ik kan nog kiezen wat ik erin steek.
Of als jij kan helpen is jij mag kiezen misschien beter gezegd...
Nu viel me ook wel op dat er wat groene aanslag is in de verbinding tussen het onderste en het bovenste panneel op enkele draden...
Dit lijkt me ook niet ideaal...
Ik zal eens kijken of ik er wat foto's opgezet krijg...

b_ken

Ik zou gewoon 2 cellen NiCd kopen waar soldeerlippen aan zitten, of draadjes. Al de rest is niet zo belangrijk. Even naar een elektronica winkeltje want in de carrefour gaan ze dat niet hebben.

-2 cellen omdat je 2.4V nodig hebt.
- NiCd omdat het laadcircuit mogelijk hierop is afgestemd.
- geen gewone AA cellen kopen en zelf draadjes aan solderen. Ik heb dat ook ooit geprobeerd en die cellen hebben niet lang mee gegaan. Dus waarschijnlijk al half kapot gedaan met eraan te solderen, en dus te warm te maken. Als je niets anders vind dan zou je wel een batterijhouder moeten nemen maar ik weet niet of je daar plaats genoeg voor hebt, en weer kans op slechte contacten, los trillen etc.

sharky

Chroom delen van de bumper zijn apart te verkrijgen maar mispak je niet in de prijs...
M the most powerful letter in the world
MINI Clubman cooper 2017, BMW F10 520da 2012, BMW E24 635CSI 1985, BMW 318CI Cabrio

BMW E38 728i 1999 BMW E92 320d coupe 2008, BMW 520d 2002, BMW 525d 2001, BMW 525da 2003, BMW 320 1977, BMW 318is coupe 1995, BMW 635csi 1980 -> sold

dzow

Citaat van: sharky op  7 juni 2014, 15:38:48
Chroom delen van de bumper zijn apart te verkrijgen maar mispak je niet in de prijs...

Dat weet ik prijs was ronduit belachelijk...
Dus heb ik maar een andere bumper gekocht met perfect chroom op en dit chroom klaargemaakt om te worden overgezet...
Bij deze iemand interesse in een frontlip met beetje werk aan??
Laat maar weten...

dzow

Na een tijdje zullen we hier nog eens wat opzetten  :thumbsup:
ondertussen is de auto bijna klaar...
Ik moet enkel nog de nieuwe chroomdelen van de voorbumper monteren maar dat zal voor binnenkort zijn.
Ik zal snel ook meer foto's posten voorlopig enkele foto's van de zetels hoe ze waren en van de auto voor en na ik hem een detail had gegeven.
Foto's  met de zetels opnieuw gemonteerd volgen later nog.

Misschien nog een vraagje iemand een adresje voor werken aan toerenteller???
Sinds de werken aan de tellerkast hapert deze, maar door de manier waarop denk ik een mechanische hapering in de teller.
Nu wil ik deze niet gewoon vervangen aangezien dit een origineel alpina exemplaar is...

en dan nu FOTO'S:  :exited:

dzow

als extra'tje mijn tijdelijke superdeluxe sportstoel  :gayfight:
en natuurlijk de foto's van na de eerste detail  :thumbsup:
op de achtergrond kan je trouwens mijn daily drive ook spotten  :clap:

dzow

en nog  :neener:

@stefplus: valt er nog wat extra uit deze auto's te halen??

M&M

Blijven goddelijke wagens in de juiste handen! Zal deze wel keer irl spotten!
succes nog met de paardjes :thumbsup:
1st BMW: E30 318i 1989 (wrecked) - E39 520D 2000 (sold) - E39 525D 2003 (sold) - E91 320D 2011 (current) - Honda VFR 750 1995 (current bike)

dzow

Kan iemand me eigenlijk vertellen hoe ik dit topic verplaats??
Oldtimers lijkt me meer de plaats waar deze topic leven...
Grtz

PIRRE.

Vandaag op cars&coffee gezien, mooie verschijning, stond wel wat vuil maar toch echt mooi een E24 635, paar schoonheids foutjes maar hij/zij is ten slotte meer dan 30j oud he.

Aangename kennismaking :thumbsup:
BMW E46 ///M3 coupe 2004 silbergau ---> sold
BMW F87 ///M2 competition 2018 Hockenheim Silber---> sold
BMW G80///M3 competition 2022 isle of man green --->daily
Kreidler RS 50 golfgrun 5 bak 1979 ---> cafe moto 60cc KT 6 poorter - 20mm mikuni - homoet/baan uitlaat - 9,5 pk

We will never see high revving motors pushed far like the S54 from BMW ever again, and that my friends is not joy, it's sad.

725

Citaat van: PIRRE. op 26 oktober 2014, 15:28:04
Vandaag op cars&coffee gezien, mooie verschijning, stond wel wat vuil maar toch echt mooi een E24 635, paar schoonheids foutjes maar hij/zij is ten slotte meer dan 30j oud he.

Eigenaar gemist maar mooie auto  :thumbsup:
BMW " There is no substitute "

VW Golf 1.0i A 05/2018
BMW e39 520i 09/1997 - Montrealblau (Ingeruild)
BMW e32 735i A 04/1988 - Lachssilber

dzow

Citaat van: 725 op 26 oktober 2014, 19:05:55
Eigenaar gemist maar mooie auto  :thumbsup:

Had inderdaad enkele dagen in de buurt van berken gestaan en niet meer de tijd gehad om hem op te poetsen...
Volgende keer zal hij proper zijn!!  :gayfight:

dzow

Gisteren de auto terug klaargezet na een winterslaap...
Volledig opgepoetst nieuwe vloeistoffen erop...
Vandaag snel ff tanken en dan toertje maken om er zondag mee naar cars and Coffee te gaan...
Maar auto beslist ff anders, wil niet meer starten aan tankstation  :thumbdwn: :wtf:
Ik vermoed benzinepomp die de geest heeft gegeven  :thinking:
Zo dadelijk naar garage slepen om daar eens te bekijken wat er aan de hand is...

denkris

knap exemplaar dat je daar hebt zie je zelden nog rondbollen in deze  staat.""tijdloos design"" :thumbsup:

Jammer van de benzine pomp maar beestje heeft dan ook haar leeftijd he  ;)
f 32 428i - Suzuki bandit 600
e92 320i sold - w 203 sport coupe c220D sold - Seat toledo 19 tdi sold - Seat toledo 19 td sold - Peugeot 305 1500 sr sold

dzow

Citaat van: denkris op 19 februari 2015, 17:59:21
knap exemplaar dat je daar hebt zie je zelden nog rondbollen in deze  staat.""tijdloos design"" :thumbsup:

Jammer van de benzine pomp maar beestje heeft dan ook haar leeftijd he  ;)
Dankje ik probeer hem in ere te houden...  :thumbsup:

Maar een oude vos moet je geen streken leren dus...
Bij de garage startte hij terug prefect  :thinking:
Nu ja leuk op zich maar dat maakt dat ik niet zeker ben wat er aan haperde toen hij niet wilde starten   :thumbdwn:
Hoewel ik blijf bij het idee van benzinepomp of nog beter het relais van de pomp...

Nu tijd zal het uitwijzen ondertussen gewoon genieten van de herwonnen vrijheid met in het achterhoofd dat een tripje naar Zuid Frankrijk misschien niet de ideale moment is nu  :razz:

denkris

f 32 428i - Suzuki bandit 600
e92 320i sold - w 203 sport coupe c220D sold - Seat toledo 19 tdi sold - Seat toledo 19 td sold - Peugeot 305 1500 sr sold