Nieuws:

Welkom op BimmerAndMore

Main Menu

Andere uurwerken fanaten hier?

Gestart door blue8300, 3 november 2010, 11:06:09

Pannenkoek

Citaat van: BimmerFan op 23 december 2021, 23:02:07
Mooie uurwerken  :thumbsup:

Vind ik ook, maar het lijkt me een dure hobby. Mezelf kennende heb ik zoiets binnen de kortste keren ergens tegen aan gestoten en beschadigd.
Ik zou wel graag eens terug een degelijk horloge hebben, want nu ben ik aangewezen op mijn gsm of op een klok van een computer of eentje aan de muur. Al heb ik daar geen duizenden euro voor over. Mijn laatste was er eentje van Festina, tot die metalen band kapot ging en ik het zo maar liet. Ik vond dat eigenlijk ook best een mooi ding. Mijn meest robuuste horloge ooit was een Casio G-shock, nog gekocht bij de toenmalige horlogeafdeling van Makro voor iets van een 5000 frank, maar wel niet zo mooi...

BimmerFan

Pannenkoek

Citaat van: BimmerFan op 27 december 2021, 23:42:51
Seiko is top voor lage prijs

Net eens gekeken: wat een immens aanbod!

Deze vind ik persoonlijk nog mooi: https://nl.seiko.be/collectie/detail?item=SPB217J1

Is wel een stuk duurder dan de standaard modellen, geen idee of de materialen hoogwaardiger zijn ivg met een van 280...

Avus_3.0

Citaat van: Pannenkoek op 28 december 2021, 22:44:18
Net eens gekeken: wat een immens aanbod!

Deze vind ik persoonlijk nog mooi: https://nl.seiko.be/collectie/detail?item=SPB217J1

Is wel een stuk duurder dan de standaard modellen, geen idee of de materialen hoogwaardiger zijn ivg met een van 280...

Staal blijft staal en dat gaat ongeveer het zelfde zijn als bij de €280 modellen, maar een Presage model is sowieso mooier afgewerkt (check de wijzerplaat bij deze) en betere kwaliteit van de band enz. Ze hebben dan ook steeds een binnenwerk uit de R reeks en deze zijn een pak beter als de automaten uit de Seiko 5 reeks. Deze kunnen bv ook met de hand opgewonden worden en de gewone niet. Het model dat je aanduidt heeft ook 2x een saffier glas wat zo goed als krasvrij is... (binnenwerk is zichtbaar aan de onderzijde)

* Skoda Octavia RS245 (Daily): Motec Gt-one wheels
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Karbonius CSL airbox, Eisenmann uitlaat,  Wiechers veerpootbrug, KW V2 schroefkit, Custom BBS LeMans
* Ducati 851 (wsbk repl): Termignoni, PP tuning radiale remhendel ...
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

Cedric_

Zelf ook aan het kijken naar mijn eerste automaat (prijsrange van 500 - 1100 euro).
Eerste keuze was ook een Seiko met een 6r35 binnewerk van de prospex (alpinist) of presage reeks, maar ben nu toch aan het twijfelen tussen Seiko, Tissot (de 80.811 binnewerken) en als ik het budget stretch een Longines.
Vandaag eens kijken bij de plaatselijke juwelier die de drie verdeeld en eens passen.

@Avus_3.0 waar heb jij de beste ervaringen mee?
- Mrt 2014- mrt 2020 BMW E46 320d Tourer 2001, 365k km
- 2020-2021 BMW E46 325i touring 2004, 306 753 km
-2021-... BMW e87 130i lv 2006, 172 xxx km
- project trackcar/oldtimer : Mazda mx-5 NA 1992 1.8 vvt ->  2023 -> LSD and a bunch of trackdays

Avus_3.0

Citaat van: Cedric_ op 29 december 2021, 10:12:18
Zelf ook aan het kijken naar mijn eerste automaat (prijsrange van 500 - 1100 euro).
Eerste keuze was ook een Seiko met een 6r35 binnewerk van de prospex (alpinist) of presage reeks, maar ben nu toch aan het twijfelen tussen Seiko, Tissot (de 80.811 binnewerken) en als ik het budget stretch een Longines.
Vandaag eens kijken bij de plaatselijke juwelier die de drie verdeeld en eens passen.

@Avus_3.0 waar heb jij de beste ervaringen mee?

Is nogal een lastige vraag want ik ben Seiko dealer, niet echt objectief dus.  ;)
Vroeger was ik echt fan van Tissot maar de laatste jaren is het eigenlijk ook maar een "wegwerp product" van Zwitserse kwaliteit geworden. De quartz modellen kan je zelfs niet meer losvijzen omdat ze uit een stuk gegoten zijn. Die Tissot 80.811 is eigenlijk een Eta 2824 en dat is een goed binnenwerk dat al jaren zijn dienst bewezen heeft. Longines en Tissot zijn beide van de swatchgroup en gebruiken dus dikwijls dezelfde onderdelen. Nadeel van de zwitsers is dat je enkel onderdelen kan krijgen via de officiële dealers (zelfs een bandje of simpel vijsje/pinnetje enz), Seiko onderdelen kan je via elke juwelier bestellen...
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Karbonius CSL airbox, Eisenmann uitlaat,  Wiechers veerpootbrug, KW V2 schroefkit, Custom BBS LeMans
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

Cedric_

Het is toch een Seiko geworden.
- project trackcar/oldtimer : Mazda mx-5 NA 1992 1.8 vvt ->  2023 -> LSD and a bunch of trackdays

Avus_3.0

Citaat van: Cedric_ op 30 december 2021, 10:32:06
Het is toch een Seiko geworden.

Prachtige Seiko dat je u aangeschaft hebt.  :thumbsup:

Cedric_

Citaat van: Avus_3.0 op 30 december 2021, 10:35:38
Prachtige Seiko dat je u aangeschaft hebt.  :thumbsup:

Thanks!  :thumbsup: Het begin van een mogelijks volgende dure hobby   :D

Bananenman

@Denniske - een topic voor u man  :thumbsup:

Cedric, het horlogevirus is nog erger dan het autovirus - het laat niet los en wordt alleen maar erger  >:D

ADW1

Citaat van: Avus_3.0 op 29 december 2021, 10:36:56
Is nogal een lastige vraag want ik ben Seiko dealer, niet echt objectief dus.  ;)
Vroeger was ik echt fan van Tissot maar de laatste jaren is het eigenlijk ook maar een "wegwerp product" van Zwitserse kwaliteit geworden. De quartz modellen kan je zelfs niet meer losvijzen omdat ze uit een stuk gegoten zijn. Die Tissot 80.811 is eigenlijk een Eta 2824 en dat is een goed binnenwerk dat al jaren zijn dienst bewezen heeft. Longines en Tissot zijn beide van de swatchgroup en gebruiken dus dikwijls dezelfde onderdelen. Nadeel van de zwitsers is dat je enkel onderdelen kan krijgen via de officiële dealers (zelfs een bandje of simpel vijsje/pinnetje enz), Seiko onderdelen kan je via elke juwelier bestellen...
Interessant!

Ik zoek eigenlijk iemand die het glas van mijn Seiko Astron kan vervangen, ik ben destijds hard tegen iets aangebotst & nu zit er precies een blaasje in het glas.

Valt niet op maar mijn ogen vallen er steeds op dus dit moet vervangen worden. ;D

Wat zou de prijs hiervan zijn?

Het perfecte model weet ik niet uit mijn hoofd & zal ik eens voor moeten kijken maar misschien dat je dit met de foto's ook wel weet? :P

Momenol

Citaat van: gfk807 op 20 december 2021, 21:28:26
Mezelf ook alvast een eindejaarscadeau gedaan:

Omega Seamaster 300 Chronometer, was al een twijfelgeval toen ik begin dit jaar mijn Tag Aquaracer kocht.

De zwarte Tag gaat wss wel de verkoop in nu om dezelfde maar een blauwe in de plaats te kopen.

Om dat plaatjes meer zeggen dan praatjes: eerst de Tag Aquamaster en daaronder de Omega Seamaster Chrono.
Zonder cyclops op de Tag?
Ik plan een aankoop van een WAY201B, maar twijfel om de cyclops eraf te halen of niet  ;D
The Racecar - BMW E36 325iThe Oldie - E30 316i
The Roofless - Mazda MX-5 10th AEThe Blower - Audi S4 B5
The Boiler - BMW E39 530DThe Rotary - Mazda RX8
The Italian - Alfa 1.9 JTDmThat other Boiler - BMW E91 320D
69000 banpunten

Avus_3.0

Citaat van: ADW1 op 30 december 2021, 10:59:58
Interessant!

Ik zoek eigenlijk iemand die het glas van mijn Seiko Astron kan vervangen, ik ben destijds hard tegen iets aangebotst & nu zit er precies een blaasje in het glas.

Valt niet op maar mijn ogen vallen er steeds op dus dit moet vervangen worden. ;D

Wat zou de prijs hiervan zijn?

Het perfecte model weet ik niet uit mijn hoofd & zal ik eens voor moeten kijken maar misschien dat je dit met de foto's ook wel weet? :P

Seiko heeft iets te veel modellen om dit van buiten te weten.  ;)
Achteraan op uw deksel staat een ref met 2x 4cijfers/letters en als je die geeft zal ik het eventjes opzoeken voor u.
(eerste 4 zijn van het binnenwerk en laatste 4 zijn van de uitvoering/model)

gfk807

Citaat van: Momenol op 30 december 2021, 11:01:38
Zonder cyclops op de Tag?
Ik plan een aankoop van een WAY201B, maar twijfel om de cyclops eraf te halen of niet  ;D

Zal aan mij liggen maar wat zijn "cyclops" M ?  :blink:

Momenol

Citaat van: gfk807 op 30 december 2021, 13:53:14
Zal aan mij liggen maar wat zijn "cyclops" M ?  :blink:
Dat vergrootglas voor de datum  ;D
69000 banpunten

gfk807

Citaat van: Momenol op 30 december 2021, 15:34:50
Dat vergrootglas voor de datum  ;D

Ha ok, weer wat bijgeleerd.

Vind ik zelf lelijk !

Daarom alleen al nam ik in de Tag de Quartz ipv de automaat.

Pannenkoek

Citaat van: Avus_3.0 op 29 december 2021, 09:48:34
Staal blijft staal en dat gaat ongeveer het zelfde zijn als bij de €280 modellen, maar een Presage model is sowieso mooier afgewerkt (check de wijzerplaat bij deze) en betere kwaliteit van de band enz. Ze hebben dan ook steeds een binnenwerk uit de R reeks en deze zijn een pak beter als de automaten uit de Seiko 5 reeks. Deze kunnen bv ook met de hand opgewonden worden en de gewone niet. Het model dat je aanduidt heeft ook 2x een saffier glas wat zo goed als krasvrij is... (binnenwerk is zichtbaar aan de onderzijde)

Totaal geen kenner, maar is er een reden dat fabrikanten nog werken met opwindbare modellen? Het heeft zijn charme, dat zeker, als kind had ik er zo eentje.  8) Een opwindbare, he, geen Seiko. Zal wel iets goedkoop geweest zijn.  :D

Momenol

Citaat van: gfk807 op 30 december 2021, 16:15:29
Ha ok, weer wat bijgeleerd.

Vind ik zelf lelijk !

Daarom alleen al nam ik in de Tag de Quartz ipv de automaat.
Ah het is de Quartz, ik wil de automaat.
Twijfel over dat onding verwijderen of niet.
69000 banpunten

gfk807

Citaat van: Momenol op 30 december 2021, 17:01:04
Ah het is de Quartz, ik wil de automaat.
Twijfel over dat onding verwijderen of niet.

Kan je dat laten verwijderen ?

Ander glas erin dan ?

Als er een blauwe Tag in de plaats komt dan ook graag een automaat maar dan zonder dat lelijk vergrootglas erin.

Momenol

Citaat van: gfk807 op 30 december 2021, 18:51:36
Kan je dat laten verwijderen ?

Ander glas erin dan ?

Als er een blauwe Tag in de plaats komt dan ook graag een automaat maar dan zonder dat lelijk vergrootglas erin.
2 mogelijkheden.
Een andere crystal erin. Of verwijderen, gezien dat er gewoon op gelijmd is.
69000 banpunten

Avus_3.0

Citaat van: Pannenkoek op 30 december 2021, 16:17:56
Totaal geen kenner, maar is er een reden dat fabrikanten nog werken met opwindbare modellen? Het heeft zijn charme, dat zeker, als kind had ik er zo eentje.  8) Een opwindbare, he, geen Seiko. Zal wel iets goedkoop geweest zijn.  :D

Enkel opwinding denk ik niet dat je de dag vandaag nog veel zult tegenkomen, meestal zullen het automaten zijn. De meeste automaten worden gebruikt in de duurdere merken en deze binnenwerken kunnen ook nog hersteld worden , de automaten in de goedkopere merken worden niet hersteld maar vervangen.

De meeste die een mechanisch horloge kopen is idd voor de charme of omdat deze hun waarde beter behouden tov een quartz horloge want eigenlijk heeft in theorie een mechanisch horloge maar nadelen tov quartz horloge. (minder nauwkeurig, meer slijtage en schok gevoeliger)

Een beetje te vergelijken met een oldtimer of classic wagen met een atmoblok aanschaffen, een nieuwe wagen gaat sowieso sneller en "beter" zijn maar toch verkiezen sommigen een oldie vanwege die charme of het gevoel dat deze wagens geven...

b_ken

dadoke

Citaat van: Avus_3.0 op 31 december 2021, 10:45:56

Enkel opwinding denk ik niet dat je de dag vandaag nog veel zult tegenkomen, meestal zullen het automaten zijn. De meeste automaten worden gebruikt in de duurdere merken en deze binnenwerken kunnen ook nog hersteld worden , de automaten in de goedkopere merken worden niet hersteld maar vervangen.

De meeste die een mechanisch horloge kopen is idd voor de charme of omdat deze hun waarde beter behouden tov een quartz horloge want eigenlijk heeft in theorie een mechanisch horloge maar nadelen tov quartz horloge. (minder nauwkeurig, meer slijtage en schok gevoeliger)

Een beetje te vergelijken met een oldtimer of classic wagen met een atmoblok aanschaffen, een nieuwe wagen gaat sowieso sneller en "beter" zijn maar toch verkiezen sommigen een oldie vanwege die charme of het gevoel dat deze wagens geven...

Heb zo'n 'hand wound' horloge, heeft toch wel iets vind ik.  Telkens je die draagt moet je die opwinden en uur goed zetten, maar dat hoort erbij.
Hamilton heeft er wel wat in assortiment.

Avus_3.0

Citaat van: b_ken op 31 december 2021, 10:48:05
Of de vinylplaat vs. CD

exactly  ;)

Citaat van: dadoke op 31 december 2021, 11:21:35
Heb zo'n 'hand wound' horloge, heeft toch wel iets vind ik.  Telkens je die draagt moet je die opwinden en uur goed zetten, maar dat hoort erbij.
Hamilton heeft er wel wat in assortiment.

Idd er zijn er nog maar de meeste willen het gemak van een automaat. Skeleton horloges of extra platte horloges zijn ook dikwijls enkel opwinding omdat je dan niet met het dikkere automaat gedeelte zit...

gfk807

Citaat van: Momenol op 31 december 2021, 09:40:47
2 mogelijkheden.
Een andere crystal erin. Of verwijderen, gezien dat er gewoon op gelijmd is.

Ha ok, ik dacht dat dat in het glas zat.

En hoe verwijder je dat dan ?  :razz:

BMWtouring

Mijn kleine bijdrage.
GMW-B5000, gecreëerd ter gelegenheid van 35 jaar G-Shock.
Een tank van een horloge qua constructie, maar  nog schappelijk van grootte t.o.v. de meeste moderne G-Shocks, want gebaseerd op het origineel uit 1983..

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Den Billie

Vorig weekend naar een juwelier geweest om gaatjes in de oren van mijn dochter te laten schieten, en ik kon deze Meistersinger niet laten liggen. Vermoedelijk een van hun meer eenvoudige modelletjes, ook eindereeks, en bijgevolg zeer gunstige prijs voor mijn eerste automatische horloge  :).

Daarnaast ook nog de Tissot Powermatic 80 prx laten bestellen. Ook een automaat, en ben wel fan van het hoekige design.

Iemand een idee van betaalbare "watch winders", liefst met mogelijkheid om op batterij te werken? Of is dat overroepen en laat ik de horloges gewoon stilvallen, en bij ingebruikname manueel opwinden.

BimmerFan

Die hoekige Tissot is wel mooi  :thumbsup:

Avus_3.0

2 mooie horloges.  :thumbsup:

Zie ik nu goed dat die Meistersinger maar 1 wijzer heeft en deze dan op 9h45 staat?

Ivm de watchwinders zijn de meningen wat verdeeld. Een horloge op een watchwinder staat altijd juist als je ze wil aandoen (indien niet te veel afwijking want anders moet je ze nog bijstellen) en het horloge blijft in beweging dus de "olie blijft lopend" en alle tapjes blijven goed gesmeerd. Nadeel is dat het horloge constant werkt en het sneller een nazicht zal nodig hebben...

BimmerFan

Idd die Meistersinger ook heel mooi.