Nieuws:

Welkom op BimmerAndMore

Main Menu

Geen bron beschikbaar

Gestart door Tamasius, 25 september 2022, 16:54:45

Tamasius

Ik ben sinds 15 maanden de (tot nu toe  :P) gelukkige eigenaar van een G21 330i met 30k km op de teller. De auto is uitgerust met de Hifi upgrade (maar geen HK wegens chipproblematiek bij bestelling).

Probleem:
- Sinds vandaag komt er geen geluid meer uit de Hifi installatie van mijn auto. Ook de microfoon lijkt niet meer te werken. Gisteren werkte de Hifi nog perfect, vandaag bij het starten niets meer.
- Als ik aan de volumeknop draai geeft hij op het multimediascherm aan "geen bron beschikbaar".
- Ik kan wel de posten van de radio veranderen, evenwel telkens zonder geluid. Ik kan bellen via bluetooth maar zonder geluid en persoon aan de andere kant hoort mij niet. GPS werkt maar zonder gesproken begeleiding. Ik kan ook GSM als bron selecteren en hij geeft weer dat hij muziek speelt vanaf GSM maar zonder geluid.
- De spraaksturing werkt in de zin van als ik "Hey BMW" zeg vraagt hij wat ik wil (op het scherm, geen klank), maar de volgende commando's die ik geef komt geen reactie op (dus neem aan dat hij ze niet registreert want werkte voordien wel correct).
- De parkeersensoren werken wel. Ik neem aan dat dit geluid niet via de Hifi komt?

De auto volledig afsluiten en herstarten brengt geen soelaas.

Ik moet de garage nog contacteren (is toch garantie) maar heeft iemand van jullie ervaring hiermee of tips om het in orde te krijgen? Zelf ga ik er van uit dat er ergens een kabel is losgekomen of de versterker kapot is.

dadoke

De volumeknop/aan uit knop 20 a 30 seconden indrukken, zodoende herstart de radio software/idrive, dat is mogelijk het proberen waard ...

Tamasius

Thnx! Problem fixed na reset :thumbsup: