Main Menu

E38 735

Gestart door 725, 1 september 2024, 18:08:01

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

725

Hallo,

Ik lees hier en daar dat de e38 735 maar pas van 1996 verkrijgbaar was. Nu staat er in Duitsland een augustus 1994 te koop.
227000 Km.interessant of laten staan?
Wat is de mening van de e38 kenners ?

Merci voor uw reactie.
BMW " There is no substitute "

VW Golf 1.0i A 05/2018
BMW e39 520i 09/1997 - Montrealblau (Ingeruild)
BMW e32 735i A 04/1988 - Lachssilber

Low Budget

#1
Hey Dirk

E32 was van '86 tot en met '93

Dus e38 zal mss enkele 93 tot 02 als ik mij niet vergis?
Denk dat de diesel pas zijn intrede gedaan heeft vanaf '96 bij de 7

@kraftbayer @Tom verbeter mij indien fout.

Dus veel keuze in, maar 4990 is strakke prijs.

Mvg
Low budget

Tom

Modeljaar 94 tot 2001 , 735i was enkel facelift dacht ik, dus van 1999.
Nur Tote Motoren werden beatmet

kraftbayer

De E38 735i is uitgeleverd vanaf december 1994.
Dus een augustus 1994 kan normaal niet of het moet een Pre serie auto zijn.
Maar nu komt het verhaal.
Weet je wat het kost om een V8 deftig in orde te zetten?
Ik ben zelf bezig aan een 1994 E38 730i V8
Die auto was in hele goede staat maar ik ben die perfect aan het zetten.
Nergens roest of rare dingen en altijd BMW specialist onderhouden geweest.
De onderdelen kosten U een rib uit je lijf of je moet voor het cheap spul gaan dat na een jaar weer problemen geeft.
En geloof me je gaat onderdelen nodig hebben want 90% van de E38 hebben pakken achterstallig onderhoud.
En al zeker een V8 of een V12.
Nu gaan de prijzen voor werkhokken met de maand omhoog omdat de eerste al oldtimer zijn.
Je had een 1994 - 1995 al zeker 2 jaar geleden moeten kopen toen ze nog goedkoper waren en je nog een deftige vond.

Het bedrag van 5000€ is nu een hele deftige prijs maar dan verwacht ik ook niet veel.
De Duitsers kopen al dat spul op en weten ook dat ze oldtimer worden of al zijn.
Als je een beetje slim bent koop je U een E38 728i die oldtimer word.
Die prijzen zijn nu nog redelijk maar onder de 5000€ ook zo goed als niets meer te koop want dan zijn ze vlug weg.

Het is deze auto vermoed ik.
https://www.mobile.de/nl/Auto/BMW-BMW-735-e38-Motor-und-Getriebe-laufen/vhc:car,pgn:2,pgs:10,srt:year,sro:desc,ms1:3500_-24_,frn:1990,frx:1995,prx:6000,ful:petrol,dmg:false/pg:vipcar/402164634.html

Er staan veel te weinig foto's op van het interieur of van onder de motorkap.
Dus je moet al ter plaatse gaan kijken of het wat is.
Gelukkig is de afstand niet te ver in Duitsland.
Dus het proberen waard maar reken er op dat je het aankoopbedrag zo goed als zeker maal 2 mag rekenen wil je die auto echt deftig in orde hebben.

Grtn,
Kraftbayer :thumbsup:

BMW...Kraftbayers!

725

#4
Soms zijn er toch nog zeer mooie, met lage KM-stand, te vinden. En zonder open dak :-)
Nog 2 jaar voor deze oldtimer wordt, spijtig, en met een klein probleempje. "Getriebe im notprogramme"
Wel mooie prijs.

https://www.kleinanzeigen.de/s-anzeige/bmw-728i-e38-2-hand-149-000km-automatik/2960308836-216-2857

Zo ben ik er nog tegengekomen. Met deze km-stand ook snel weg.

Wat kan dit betekenen? Wat kan een eventuele herstelling kosten al dan niet zelf uitgevoerd.
Of moet er standaard een ruilautomaat in.

M.v.g.,
725
BMW " There is no substitute "

VW Golf 1.0i A 05/2018
BMW e39 520i 09/1997 - Montrealblau (Ingeruild)
BMW e32 735i A 04/1988 - Lachssilber

kraftbayer

Als je een E38 wil kopen die oldtimer word dan moet je er nu al aan beginnen want de Duitsers kopen alles op wat iets of wat interessant is.
Ik krijg regelmatig de vraag om er eentje te zoeken maar als ze wat te lang aarzelen is de auto weg.
Voor een vroege ben je al ruim 2 jaar te laat.
De bouwjaren 1994 en 1995 gaan al vrij hoog in prijs en dan zijn ze zelfs nog niet in goede staat.
Fixeer U op een 1996 - 1997 en neem de tussentijd om die perfect in orde te zetten.

Daar staan nog nette van te koop aan "redelijke" prijzen.
Dan kan je de kosten ook wat spreiden.
De tijd dat je voor 5000€ een vrij nette kon kopen is al lang voorbij.
Mispak er U niet aan als je een V8 wil want die motoronderdelen zijn vrij duur.
En de katalysatoren zijn in 99% van de gevallen stuk.
De 728i is de beste keus voor "betaalbaar" E38 te kunnen rijden.
Ik had de door U gelinkte ook al gezien en vind die van prijs zeker niet overdreven.
Goedkoper gaan ze niet worden en dat zal je zelf ook al wel gezien hebben denk ik.
Ik zie er weinig rare dingen aan die mij storen.
Vrij goed in de opties ook.
Kwestie van de automaatbak zou ik de bak zelf uitbouwen en deze laten reviseren/nakijken inclusief de koppelomvormer.
Kost minder dan 3000€ en zeker als het maar een klein probleem is in de bak.
Dat is altijd goedkoper dan een ruilbak.
Want die zijn niet goedkoop en bovendien krijg je dan bij een revisie uw eigen bak terug
Dus als je nog een vrij deftige E38 wil dan denk ik dat je van die auto nog wel wat kan maken.
Het voordeel is dat de automaatbak hapert en dat niet iedereen dan staat te springen om de auto te kopen.
Misschien kan je naast de auto nog wat van de prijs afkrijgen.

Grtn,
Kraftbayer :thumbsup:

BMW...Kraftbayers!

Tom

Dikke kist, als die geen roest heeft : ophalen ! je kan ook een gokje wagen met een tweedehandsbak, of die dan opensmijten. Naar mijn ervaring kan je 5hp19 bakken soms nog wel goedkoop vinden ( ik heb er 1 voor 150 EUR gekocht een aantal jaar geleden), preferentieel uit een E46, dan hebben ze minder massa moeten voortsleuren.
Nur Tote Motoren werden beatmet

kraftbayer

Met tweedehandse 5HP19 bakken moet je oppassen want daar zit een gekende interne fout in.
Als je die laat reviseren bij een deftig bedrijf dan vervangen ze dat onderdeel door een verbeterd exemplaar en blijft die bak ook heel.
Je kan ook gokken voor een tweedehands exemplaar maar er zijn er bij die na 100.000 Km al stuk gingen.

En zoals Tom ook al aangeeft als die auto geen roest heeft ophalen en herstellen.
Aan die prijzen ga je ze volgend jaar niet meer kunnen kopen.
Ik volg de markt al lang genoeg en zie de prijzen ook telkens weer hoger worden.

Grtn,
Kraftbayer :thumbsup:

BMW...Kraftbayers!

Tom

Mijn 5HP19 houdt het voorlopig toch al 315 000 km vol *knock on wood* en is nog nooit open geweest.
Nur Tote Motoren werden beatmet

kraftbayer

Citaat van: Tom op 31 december 2024, 16:14:08Mijn 5HP19 houdt het voorlopig toch al 315 000 km vol *knock on wood* en is nog nooit open geweest.

Dan heb je enorm veel geluk want ik heb er al redelijk veel gehad waarbij de achteruitversnelling in 1 keer weg was.
Dat is een gekend probleem bij die bakken omdat er een alu stuk afbreekt.
Het hangt veel af van hoe er met de auto gereden word.
Meestal komt dat omdat men te vlug van D naar R schakelt.
ZF heeft dat onderdeel verbeterd waardoor het probleem zo goed als niet meer voorkomt als een bak hersteld word door een bedrijf dat het verbeterde onderdeel vervangt.

Grtn,
Kraftbayer :thumbsup:
BMW...Kraftbayers!