2017 - F20 - 125D - Estoril Blue

Gestart door Zepke, 3 augustus 2024, 19:13:34

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zepke

Bij deze dus de 'nieuwe daily'.
Ik zocht naar vlottere diesel, voor mijn carrière switch. Ben deze toevallig tegen het lijf gelopen een tijdje geleden. 125.000km momenteel.

Spec:
2017 non adblue M sport:
- Navi pro met apple carplay.
- M sport pakket
- Adaptieve cruise control
- Zetelverwarming
- Adaptieve ledlichten
- Adaptieve M sport ophanging
- Sport automaat met flippers
- Open dak
- Klimaatregeling gescheiden

Upgrades die uitgevoerd zijn:
- M performance remschijven (€320) samen met Endless remblokken (€460), stalen remleidingen en castrol rem race olie (ca €200).
- OEM styling 405M breedset met Continental Sportcontact 7 banden (225 35 18 en 245 35 19). (twv €2600)
- Stage 1 costum tune apec: 279.5 pk en 553Nm.
- xHP stage 3 versnellingsbak software tune.
- Hifi upgrade bij professioneel bedrijf (twv €3000)

Upgrades die nog komende tijd worden uitgevoerd worden:
- KW V3 ophanging. (€2500) (5/08/2024)
- Bekleding alcantara stuurwiel blauwe stiksels. (€325) (4/08/2024)
- Oliekoeler / versterkte intercooler.
- Automaat bak spoeling, inlaat klepper stralen walnutblasting.
- Deuken herstellen en voor en achter bumper herspuiten.
- Detailen & lakverzegeling.

Super content van de wagen, méér als snel genoeg. Zuinig met zware voet 7.0l max per 100km. Met verkeer mee in eco pro met snelweg km's voornamelijk 4.7/4.8l per 100km.
De geluidinstallatie upgrade is zijn geld méér als dubbel en dik waard en alles lijkt OEM.



kietekiet

2009-2011: Bmw M3 E30 - 2011-2012: Lotus Elise R - 2013-2014: Lotus Exige RGB - 2015-2017: Bmw M4 Ac Schnitzer powered - 2017-2018: Bmw F80 M3 manual gearbox - 2018-2019: Bmw M3 3.0 E36 - 2019-2021: Bmw M140i - 2021-2023: Bmw M2 N55 DKG - 02/2023 - 08/2023: Honda S2000 VSA - 2023-2024: Ariel Atom 3 supercharged + M2 N55 -
04/2024 - 09/2024: Bmw M2 G87 - 09/2024-10/2024 : Toyota GR Yaris Gen1 manual+Gen2 automatic - 11/2024: Lotus Exige V6 CR.

Petrolhead_Nick

Heel mooie 125D, lijkt me een perfecte (& snelle) daily  :thumbsup:

Avus_3.0

Citaat van: Petrolhead_Nick op  5 augustus 2024, 09:09:48Heel mooie 125D, lijkt me een perfecte (& snelle) daily  :thumbsup:


Idd dat was ik ook aan't denken.

Veel plezier met deze sleeper.  :thumbsup:
* Skoda Octavia RS245 (Daily): Motec Gt-one wheels en eibach springs
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Karbonius CSL airbox, Eisenmann uitlaat,  Karbonius veerpootbrug, KW V2 schroefkit, Custom BBS LeMans
* Ducati 851 (wsbk repl): Termignoni, PP tuning radiale remhendel ...
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

Pjetrof

Citaat van: Zepke op  3 augustus 2024, 19:13:34Bij deze dus de 'nieuwe daily'.
Ik zocht naar vlottere diesel, voor mijn carrière switch. Ben deze toevallig tegen het lijf gelopen een tijdje geleden. 125.000km momenteel.

Spec:
2017 non adblue M sport:
- Navi pro met apple carplay.
- M sport pakket
- Adaptieve cruise control
- Zetelverwarming
- Adaptieve ledlichten
- Adaptieve M sport ophanging
- Sport automaat met flippers
- Open dak
- Klimaatregeling gescheiden

Upgrades die uitgevoerd zijn:
- M performance remschijven (€320) samen met Endless remblokken (€460), stalen remleidingen en castrol rem race olie (ca €200).
- OEM styling 405M breedset met Continental Sportcontact 7 banden (225 35 18 en 245 35 19). (twv €2600)
- Stage 1 costum tune apec: 279.5 pk en 553Nm.
- xHP stage 3 versnellingsbak software tune.
- Hifi upgrade bij professioneel bedrijf (twv €3000)

Upgrades die nog komende tijd worden uitgevoerd worden:
- KW V3 ophanging. (€2500) (5/08/2024)
- Bekleding alcantara stuurwiel blauwe stiksels. (€325) (4/08/2024)
- Oliekoeler / versterkte intercooler.
- Automaat bak spoeling, inlaat klepper stralen walnutblasting.
- Deuken herstellen en voor en achter bumper herspuiten.
- Detailen & lakverzegeling.

Super content van de wagen, méér als snel genoeg. Zuinig met zware voet 7.0l max per 100km. Met verkeer mee in eco pro met snelweg km's voornamelijk 4.7/4.8l per 100km.
De geluidinstallatie upgrade is zijn geld méér als dubbel en dik waard en alles lijkt OEM.



 :thumbsup:  :thumbsup:  :thumbsup:

Liquid Li0n

er staat een datum bij de ophanging en het stuur.
Heb je dat stuur dan gisteren gedaan en de ophanging vandaag?

wel dik, zo een gechipte 125d. Heb vroeger eens een testrit gedaan met een 123d en dat vond ik toen al wel geweldig.

Als je die andere intercooler neemt kan je misschien ook voor een catless downpipe gaan en stage 2 chippen.

Buffalo 140

Mooie wagen en toch een hele waslijst aan ferme upgrades  :thumbsup:

Ikzelf heb mijn 140i ook stage 2+ laten zetten bij Apec. Top bedrijfje zonder de grote bling bling.

Zepke

#8
Bedankt iedereen  :)

Citaat van: Liquid Li0n op  5 augustus 2024, 12:59:07er staat een datum bij de ophanging en het stuur.
Heb je dat stuur dan gisteren gedaan en de ophanging vandaag?

wel dik, zo een gechipte 125d. Heb vroeger eens een testrit gedaan met een 123d en dat vond ik toen al wel geweldig.

Als je die andere intercooler neemt kan je misschien ook voor een catless downpipe gaan en stage 2 chippen.
Intercooler ga ik steken voor het vermogen te behouden als ik ermee op circuit ga.
En nee geen stage 2 voor mij. Gaat zat snel voor mij. Geen zin traktor geluid en roetaanslag op de bumpers  ;D

Inderdaad het stuurtje is gemonteerd en de KW V3 zit er ook onder. Allebei super content van, nauwelijks oncomfortabeler dan de stock adaptieve ophanging in sport, maar 100x een betere wegligging, echt een kart nu  :)


Bananenman

F20 en F21 facelift in estoril met M-pack is (was ooit nieuw) toch o zo mooi...

In schril contrast met die vreselijke mottigheden die ze nu verkopen onder het label '1-reeks'.

Coole einser, ideale daily  ^-^  ^-^
2023 Tesla Model 3 RWD
2022 MV Agusta Brutale 800 Rosso


Zepke

Citaat van: Bananenman op  6 augustus 2024, 11:50:47F20 en F21 facelift in estoril met M-pack is (was ooit nieuw) toch o zo mooi...

In schril contrast met die vreselijke mottigheden die ze nu verkopen onder het label '1-reeks'.

Coole einser, ideale daily  ^-^  ^-^
Ik vind de F40 totaal op alle vlakken een achteruit gang. Maar dat is natuurlijk smaak gebonden.

Ondertussen is de adaptieve ophanging ook eruit gecodeerd. Dus een schroefset non adaptief kan dus perfect gemonteerd worden op een origineel adaptief onderstel. Dankzij Bimcoded in paal (beringen) voor een eerlijke prijs!
Gisteren een wat boerenbaantjes gaan opzoeken en de grip is echt ongekend, toch een gouden combi zo een KW V3 met die Continental sportcontact 7 banden. Nooit gehad dat een wagen zo strak de bocht ingaat, heerlijk!  ;D

Chahine

Ik ben fan. Veilige kilometers toegewenst!

Zepke

Even een update na wat rondjes ring gereden te hebben.
Remmen geen fading, 100% a fond gereden, dus zeer content! Merk wel dat door de 225 banden de wagen licht onderstuurd is, het is niet véél, maar het zou iets beter kunnen. Ophanging mag zeker een 1/4 harder gezet worden, staat nu 2/4 in hardheid.
Ik had schrik dat hem zou heetlopen met de stage 1 tuning, maar geen vermogens verlies gedetecteerd en ook geen melding van oververhitting, dus chapeau Apec Belgium voor de goeie afstelling! Ben ook eens van de grond gegaan volledig, daarna vol in de ankers, liftoversteer tegen 140km/h, vol op het gas en ju, heerlijk gevoel, kortom wat harder zetten, misschien een 235 40 18 setup rondom en dat zal een pak beter zijn in ieder geval, maar ik klaag verre van.  ;D


Petrolhead_Nick

Nice om te horen dat hij 'ontmaagd' is op de 'Ring ;) Als ik die foto's bekijk, krijg ik stiekem heimwee naar mijn 125i die ik had in exact dezelfde spec als uw 125d! Mijn ervaringen waren ongeveer hetzelfde als de jouwe hieronder, mijne was ook stage 1 en had een maatje bredere Pilot Supersports en reed stabiele rondjes op de Nordschleife. Enkel de ophanging was het grote minpunt bij mij toen.

Keep up the fun!  :thumbsup:

Zepke

De BMW 340i is deur uit een week geleden richting Nederland. Vandaag heb ik een BMW 135i aangekocht in Nederland. 2008/06, 92K gelopen, Le mans blauw en lemon boston interieur. Goede prijs overeen gekomen ondanks deze geen onderhoud historiek meer heeft na 2017 en 2 panelen perfect herlakt zijn geweest, maar dat kon je er alles behalve aan voelen. Ik heb een BMW 1M coupe gehad 2 jaar lang, en motorisch klonk die echt beduidend slechter, aan de 135i hoor ik geen bijgeluiden. (brandstofpomp is al eens vervangen, injectoren niet) Door de upgrades die erop zitten kon ik deze niet laten staan (OS Giken LSD, Stage 2 setup, Cobra Evo ophanging). En ja niet te vergeten een manuele bak!

Alle originele onderdelen worden meegeleverd (Chrome nieren, ophanging, cats), het android scherm vliegt eruit en het opbergvak kapje komt er terug op. Deze staat op Stage 2 MHD, versterkte koppeling met vast vliegwiel (voelde in ieder geval als nieuw aan en ook comfortabel in gebruik).

Binnenkort word ik overgeplaatst in mijn bedrijf naar een site met 22Km enkel in plaats van 55km enkel, tot die tijd wordt het langs de 125D een weekend wagen. Daarna gaat de 125D buiten.
Ik moet toch wel zeggen na het rijden van de 135i ik de 1M toch wel wat over hyped word. Is de meerprijs in mijn ogen het totaal niet waard. Voelt hetzelfde qua stuur gevoel en schakel gevoel. Hier ga ik sowieso commentaar op krijgen, maar ik kan ze wel vergelijken. Het pookje voelt zelfs beter aan in een M pakket dan een echte M.

Nu wachten tot de deukjes uit het dak worden gehaald (eikels van een boom) en dan kan ik deze invoeren.

kietekiet

Wow, lijkt me leuk speelgoed :thumbsup: proficiat!
N54 is heel potentieel.
2009-2011: Bmw M3 E30 - 2011-2012: Lotus Elise R - 2013-2014: Lotus Exige RGB - 2015-2017: Bmw M4 Ac Schnitzer powered - 2017-2018: Bmw F80 M3 manual gearbox - 2018-2019: Bmw M3 3.0 E36 - 2019-2021: Bmw M140i - 2021-2023: Bmw M2 N55 DKG - 02/2023 - 08/2023: Honda S2000 VSA - 2023-2024: Ariel Atom 3 supercharged + M2 N55 -
04/2024 - 09/2024: Bmw M2 G87 - 09/2024-10/2024 : Toyota GR Yaris Gen1 manual+Gen2 automatic - 11/2024: Lotus Exige V6 CR.

Petrolhead_Nick

Nice!! Nu zijn er twee Lemansblauwe 135i Coupé's op het forum  :D Leuk om te lezen dat jij de vergelijking hebt kunnen maken, de 1 M Coupé was voor mij altijd een droom die ik nog niet heb kunnen ervaren. Ik heb me altijd afgevraagd wat nu het grote verschil is om €35.000 meer te betalen... Je hebt alvast mooie upgrades meegekregen, misschien kan ik hier nog wat inspiratie opdoen.  :thumbsup:

Veel rijplezier gewenst!

Avus_3.0

Proficiat met deze zalige nieuwe kist dat je u aangeschaft hebt.
In mijn ogen ook de perfecte kleur & motorisatie en dan nog met een handbak.  :bow:

Geniet er van...
* Skoda Octavia RS245 (Daily): Motec Gt-one wheels en eibach springs
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Karbonius CSL airbox, Eisenmann uitlaat,  Karbonius veerpootbrug, KW V2 schroefkit, Custom BBS LeMans
* Ducati 851 (wsbk repl): Termignoni, PP tuning radiale remhendel ...
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

Alexis

Twee heel knappe Einsers in één topic, heerlijk!
Begrijpelijke keuzes, al moet de 125d duidelijk niet onderdoen qua fun in rijgedrag. En smiles per € waarschijnlijk onklopbaar :)
Maar de N54 in deze 135i is natuurlijk een ander paar mouwen!! Dit is echt de '1M for the thinking man'. Behalve de spoorbreedte kan je deze ei zo na gelijk doen rijden, lijkt me?

Zepke

#19
Om ze even te vergelijken, is de E82 zoveel meer gevoel door de hydraulische besturing, manuele bak/ mechanische sper. Over nog maar te zwijgen over het geluid  ;)
Vorige week dinsdag is hij blanco gekeurd voor verkoop, morgen eindelijk verzekering inorde maken en dan woensdag naar de DIV hem inschrijven. Vrijdag avond dan de Bilstein B12 set monteren en de downpipe's er terug onder en dan kan ik eindelijk eens een plezier ritje doen  ;D Ook heb ik een originele styling 216 aangekocht ervoor. Deze worden opgemaakt in de zilver A55 kleur en met een setje verse Continental Sportcontact 7 banden op.
125D prestaties verbruik onklopbaar, dat wel!


Bananenman

2023 Tesla Model 3 RWD
2022 MV Agusta Brutale 800 Rosso


Liquid Li0n

knappe aankoop. benieuwd naar je nieuwe topic dus en je ervaringen/aanpassingen  :thumbsup:

Zepke

Net voor de sneeuwval de winter set nog gemonteerd.
De grip is ongelooflijk. Die Michelin Alpin's is super. Bijna niet dwars te krijgen in de sneeuw  ;D
Verbruik is ook zonder veel moeite te doen een 0,6l gezakt tov de 19'ers m performance velgen.
Wagen is trouwens gereserveerd en zal de komende maanden van eigenaar veranderen. Dan gaat de zoektocht naar een G30 330d rwd.