Main Menu

Recente berichten

Ophanging & Remmen / Re: Luchtvering Porsche Cayenn...
Last post by kraftbayer - Vandaag om 15:51:25
Die balgen is bij meerdere Cayenne Porsche een probleem.
Kwaliteit is niet meer wat het geweest is en dat is niet alleen bij Porsche.
Je kan eventueel laten controleren wat het probleem is want het kan zijn dat het terugslagklepje in de balg stuk is.
Maar waarschijnlijk niet los te vervangen.
Als er 1 balg stuk is dan vervang je ze best allebei achteraan.
Anders is er misschien kans dat binnen afzienbare tijd de andere kant stuk is.
Kosten bijna een rib uit je lijf maar dat is nu eenmaal Porsche of Premium rijden.
After-market is dit wel een adres die redelijk wat kunnen leveren.
https://www.airsus.com/air-suspension/porsche-air-suspension/cayenne

Kort stukje mee rijden kan weinig kwaad als de auto niet dadelijk bij het stilleggen op 1 kant zakt.
Je zal er toch ook ergens mee naartoe moeten rijden om hem te laten herstellen.

Grtn,
Kraftbayer :thumbsup:
Motor & Aandrijving / Re: Distributieketting F11 52...
Last post by Bananenman - Vandaag om 13:12:02
Hoppa, goed gedaan Paske! Momenteel is dat redelijk in de buurt voor jou  ;)
Motor & Aandrijving / Re: E61 thermostaat
Last post by Tom - Vandaag om 12:56:54
Is die aftermarket versie in PA-GF ? vezelversterkte kunststof, dat is miss het verschil met de OEM versie.
Motor & Aandrijving / Re: E61 thermostaat
Last post by Boin - Vandaag om 12:27:34
Citaat van: kraftbayer op 19 januari 2025, 11:26:48De thermostaat die je monteert is dat een OEM of een after-market?

Dat was ook het eerste wat in me opkwam na het lezen dat de thermostaat maar een jaar meegaat..  :D
Motor & Aandrijving / Re: N47s1 schudden/schokken
Last post by Dregozz - Vandaag om 11:43:47
Heb je het probleem inmiddels gevonden?
Velgen & Banden / Re: TRX velgen - OEM BMW
Last post by Geert - Vandaag om 11:40:49
Bericht terug gestuurd :thumbsup:
Velgen & Banden / Re: TRX velgen - OEM BMW
Last post by Vanber - Vandaag om 10:57:15
Ik heb u nog een PB gestuurd   :)
Last post by Tom - Vandaag om 09:20:34
Citaat van: Boin op Vandaag om 07:51:19Als je hiermee gaat rijden, gaat de compressor overbelast raken.
Wat je eventueel kan doen als het echt dringend is, is de zekering vd compressor eruit trekken, zodat die geen schade kan oplopen.

Dit, dan kan je wel een korte afstand overbruggen.
Wel triest dat die balg al faalt op zo een jonge auto.
Last post by Boin - Vandaag om 07:51:19
Als je hiermee gaat rijden, gaat de compressor overbelast raken.
Wat je eventueel kan doen als het echt dringend is, is de zekering vd compressor eruit trekken, zodat die geen schade kan oplopen.
Meetings & Events / Re: Autosalon Brussel
Last post by M-Power - Vandaag om 02:32:31
Citaat van: Liquid Li0n op 20 januari 2025, 09:32:36nu zijn ze al tevreden met 300 000 terwijl het vroeger bijna 3 dubbel was. Maar toen was het ook wel groter natuurlijk. Alle merken en zelfs moto's en fietsen. Ik vind het wel duur geworden eerlijk gezegd, inkom+parking+vestiaire is 29,5 euro en dan heb je niet meer elk paleis dat benut wordt.

Dat ligt deels aan de politiek : soms absurd lage toegelaten snelheid op N-wegen , afschaffen v parkeerplaatsen en waar er nog parking is , wordt die meer en meer betalend  terwijl je vaak al pak BIV + jaarlijkse taks moet betalen EN door EU-regels ook steeds duurder worden door allerlei milieu-shit die theoretisch beter is maar in de praktijk na enkele 10 duizenden km eerder tegenovergesteld effect heeft bvb EGR die zorgt dat inlaat dichtkoekt waardoor verbranding door minder luchtoverschot bij diesel meer roet produceert enz enz  .

En idd vroeger stonden er ook motorfietsen en om de 2 jaar ook vrachtwagens en fietsen nu zijn  dat allemaal aparte beurzen geworden al dan niet op andere locaties .

En ook de standhouders zijn mede-oorzaak : vroeger papieren folders enz a volonté , zelfs voor kleine kinderen - nu en eigenlijk al v net voor covid : geïnteresseerden (zelfs met serieuze aankoopintentie ) krijgen te horen dat als ze meer info willen ze hun mailadres kunnen opgeven , in het beste geval krijgen ze dan na het salon eens mailtje met wat reclame en heel uitzonderlijk een algemeen foldertje vh model waarin ze interesse hadden in pdf-vorm .... .

Gevolg : veel 40-plussers zeggen "als het zo zit moet ik daar geen dag congé voor opofferen , ik krijg op het salon toch geen echte folder meer , ik krijg enkel wat ik hier thuis ook op de website v dat meer kon zien , als we toevallig niet met groep maten naar salon kunnen als uitstap is niet gaan tegenwoordig klein gemis "