Nieuws:

Welkom op BimmerAndMore

Main Menu

E36 sedan ramenprobleem

Gestart door Tomassi, 9 november 2022, 20:57:05

Tomassi

Dag iedereen!
Ik heb een vreemd probleempje met mijn e36. Ik kan de elektrische ramen enkel bedienen als de bestuurdersdeur open is (dus uit slot, en effectief open). Als de deur in slot zit reageren de ruiten niet. Iemand enig idee waar het probleem kan zitten? :)
E36 M3 3.0
E36 325i

Phil_

Zijn alle zekeringen inorde ? (ramen is normaal een 5A)

Tom

ombouwen naar zwengels  8) problem solved
Nur Tote Motoren werden beatmet

Low Budget

Ligt de kabelboom door een harmonica rubber als je de deur open doet?

Misschien een kabel bloot, die bij gesloten deur de kortsluiting geeft?
Zet de deur eens open, klik het slot in en duw uw deurcontact in, dus wagen laten denken dat de deur dicht.
Wat doet het raam dan?

Mvg
Low budget

Tomassi

Citaat van: Low Budget op 11 november 2022, 15:29:32
Ligt de kabelboom door een harmonica rubber als je de deur open doet?

Misschien een kabel bloot, die bij gesloten deur de kortsluiting geeft?
Zet de deur eens open, klik het slot in en duw uw deurcontact in, dus wagen laten denken dat de deur dicht.
Wat doet het raam dan?

Mvg
Low budget

Ga ik zeker eens proberen!
E36 M3 3.0
E36 325i

Tomassi

Citaat van: Phil_ op 11 november 2022, 12:22:22
Zijn alle zekeringen inorde ? (ramen is normaal een 5A)

De zekering voor de ramen zit erin. Als ik de zekeringdoos van boven uit bekijk, zie je op sommige plaatsen waar geen zekeringen zitten dat het er wel voor voorzien is ( niet puur zwart maar zo koperkleurig). Geen idee of dat normaal is, of dat er zekeringen dienen te zitten?
E36 M3 3.0
E36 325i

b_ken

Of het al dan niet de kabelboom is, is snel getest. Zet de deur open. De raambedienibg werkt dan. Druk het deurcontact even zelf in, zonder de deur echt te sluiten. Werken ze dan nog ?
Als ze stoppen met werken dan is er aan de kabelboom niets veranderd en heeft het echt te maken met het deurcontact al dan niet ingedrukt.

Als ik het vergelijk met mijn e24 ... die ramen kunnen uitgeschakeld worden met een knop onder het dashboard, als soort beveiliging. Maar als de deur open staat werken de ramen wel altijd, om één of andere reden. Zou het bij u ook zo niks zijn ?

tom_il

Iemand met hetzelfde probleem :  https://www.bimmerforums.com/forum/showthread.php?2296594-Windows-work-only-when-a-door-is-open

Een kapotte 5A zekering was de oorzaak bij 2 wagens.
Pre-LCI 2007 E61 525dA

b_ken

Tomassi

Ben er nog niet aan toegekomen maar ga zeker eerst de zekeringen checken dan! Dikke merci al allemaal!
E36 M3 3.0
E36 325i